New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Min kritik går på der ikke er sket noget - syntes det er en søgt undskyldning, at rygterne siger man har forsøgt. Som du selv skriver, er det ofte ikke rygterne der ender hos os alligevel (medmindre vi er meget tæt på) og derfor kan de ikke bruges til det store. Det er mest underholdning i transfervinduerne.

Jeg har skrevet at man forsøgte at "spare" sig igennem sæsonen og det mener jeg stadig. Man havde ikke en plan klar, da man solgte Daghim som var et reelt offensivt alternativ og den handel var lang tid undervejs - derfor er det undskyldninger, hvis man ikke i den periode har afsøgt markedet for alternativer og er klar. Hverken i samme transfervindue eller det næste.

I vinterens vindue var undskyldningen pludselig, at man ville give chancen til dem der havde været klar til at spille. Det er de samme spillere som heller ikke i efteråret vist noget på den offensive del. Enten forsøgte man at spare eller også dummede man sig igen - der var rigeligt med skader som man kendte her.

Jeg tror stadig men har besluttet det her bliver en mellemsæson og man ikke ville investere efter en løsning - man har håbet holdet kunne holde hjem og hentede en spiller som for kort tid siden spillede i 3 division (eller var det 2 division). Her på den korte bane, er problemerne bare vokset sig større og derfor sværere at adressere.
Vi må håbe SIB og Uwe kan løse det hele henover sommeren, så vi kan blive bedre spillemæssigt. Samtidig må vi krydse fingre for, at de skadede spillere alle bliver klar igen og kan komme op på niveau.

De har forhåbentlig ikke lavet en plan som gør det umuligt at hente nye spillere - for så må de tilbage på tegnebrættet. Måske den plan skal kigges efter i sømmene, hvis sportschefen allerede nu er ude og komme med undskyldninger for ikke at lykkes - andre klubber får altså hentet spillere ind selvom de har mange krav.

Når ovenstående er skrevet kan der være mange grunde til der ikke er sket noget. Man kan have været uheldige og ikke fået dem man elskede. Man kan også have allokeret yderligere XX mio. til akademiet og valgt den langsigtede opbygning i stedet men der ville jeg formode, at man meldte det ud i en eller anden grad.
Det var ift de nuancer Stone Cold nævnte skulle tages i betragtning og når vi skal vurdere intentioner er det jo heller ikke uvæsentligt om man har forsøgt, men ikke er lykkedes, eller om man bare har været tilfreds med det man havde. Man kan kritisere både det ene og det andet og derfor er det heller ikke rigtig en undskyldning. At man skulle have forsøgt at spare sig igennem sæsonen må naturligvis være ift hvad man mener man kunne have brugt og det er også lidt svært at vide, men man kan vel antage at der var nogle millioner og det kunne have givet en del til holdet at have aktiveret dem, selvom vi stadig havde været langt efter toppen økonomisk og det ikke er specielt sandsynligt at vi var endt højere i tabellen. Det er klart det havde været værd at bruge en del mere hvis det havde betydet sejr i pokalfinalen, men det er svært at spå om, så jeg synes mest det handler om at lidt mere kvalitet nu måske kunne have hjulpet os ift den udvikling vi også skal se næste sæson. Under alle omstændigheder bliver der brugt flere penge hver sæson, også på akademiet, så den der med at de bare forsøger at spare og puger penge køber jeg ikke rigtig, selvom vi ikke kan følge med holdene over os der hælder mange millioner i deres sportslige budgetter.

SIB fik sagt noget med at planen gjorde det sværere at få succes, det er bare så tilpas mærkeligt at jeg er rimelig sikker på at han mente at det gør det sværere at lykkes med at hente de spillere man vil have, udvalget bliver jo alt andet lige en del mindre når det er snævert defineret, men tanken må selvfølgelig være at man kan være mere sikker på at dem man så henter er de helt rigtige.

Det var ift de nuancer Stone Cold nævnte skulle tages i betragtning og når vi skal vurdere intentioner er det jo heller ikke uvæsentligt om man har forsøgt, men ikke er lykkedes, eller om man bare har været tilfreds med det man havde. Man kan kritisere både det ene og det andet og derfor er det heller ikke rigtig en undskyldning. At man skulle have forsøgt at spare sig igennem sæsonen må naturligvis være ift hvad man mener man kunne have brugt og det er også lidt svært at vide, men man kan vel antage at der var nogle millioner og det kunne have givet en del til holdet at have aktiveret dem

Intentioner er gode og det kan man leve på et vist stykke tid men på et tidspunkt er det nødvendigt med resultater ;)

Mit argument har hele vejen igennem været, at man risikerede den spillemæssige udvikling gik baglæns og man derfor risikerede mere end blot en sæson (ifølge Uwe tager det lang tid at lære hans system for nye spillere). Det er desværre det vi har set i denne sæson og vi misser fuldstændig ud på de offensive parametre - den udvikling er tilbage til DN-tiden. Det skal vi have stoppet.

Tidligere i tråden blev det indikeret, at den sportslige ledelse anså Janni Serra for fremtiden - en mand der har spillet 473 minutter i de første 28 kampe i denne sæsons superliga. Hvis han fortsætter i samme dur og PM bliver skadet, så er vi først ilde stedt.

Det er klart det havde været værd at bruge en del mere hvis det havde betydet sejr i pokalfinalen, men det er svært at spå om, så jeg synes mest det handler om at lidt mere kvalitet nu måske kunne have hjulpet os ift den udvikling vi også skal se næste sæson. Under alle omstændigheder bliver der brugt flere penge hver sæson, også på akademiet, så den der med at de bare forsøger at spare og puger penge køber jeg ikke rigtig, selvom vi ikke kan følge med holdene over os der hælder mange millioner i deres sportslige budgetter.
Heldigvis er der råd til vi opgraderer hver sæson og der kommer flere midler i budgettet men det gør der kun, hvis vi kan skabe noget sportsligt og folk finder klubben seværdige samt spillerne attraktive at købe. Vi ved selvfølgelig ikke om en tilgang eller to havde hjulpet os i en pokalfinale men hele sæsonen har lignet en nedadgående spiral spillemæssigt (hvis vi ser bort fra Pokalen, hvor vi fik knebet os næsten hele vejen).

Jeg har ingen intentioner om vi foreløbig kommer op og matche de tre øverste på budget men der blev solgt for XXX mio. i sommers og derfor burde der være mulighed for at investere en smule (mere) i holdet. Jeg håber ikke man har brændt midlerne af på Serra/Akoto.

Principielt er vi på rette vej men det er ærgerligt at give køb på den spillemæssige udvikling over en hel sæson - der skulle bygges yderligere på. Spillere der kommer retur fra skader vil selvklart også hjælpe men de bliver nok ikke alle klar og for nogens vedkommende kan man være i tvivl om hvilket niveau. Dem vi er mest i tvivl om er nok de offensive positioner og det er der vi har størst udfordringer.

Umiddelbart tænker jeg 2-3 forstærkninger kan bringe os langt - problemet er, at mindst 2 af dem er på nogen af de dyreste positioner. Jeg håber klubben har indset problemstillingen og ser indad.

Hvem sender åndemanerne ud på Fredensvang:)

Det er jo vitterligt ikke sådan, at vi ikke har en trup, der ikke kan spille fodbold.
Næsten de samme spillere har jo trods alt leveret bronze i sidste sæson og kæmpet os i pokalfinalen.

Der er absolut mangler, og intet der tyder på en gentagelse af resultaterne pt, men en justering på max 2-3 pladser kan flytte voldsomt meget.
Puha, det var mange negationer i en sætning :D

Jeg er sådan set enig i, at vi har for mange skadede spillere. Men som andre er inde på, så er den del også bundet op på uheld et stykke hen ad vejen.

Alt det, du er kritisk over for, kan i en eller anden grad bindes op på de mange skader. Og herudover forholder du dig forsat ikke til alt den positive udvikling, SIB er involveret i.

I min optik kan kritikken af SIB i denne sæson mere eller mindre koges ned til, at vi har manglet en offensiv profil mere siden i sommers. Men ift. vintervinduet har jeg egentlig forsåelse for, at man satsede på at Duen ville komme tilbage med henblik på, at det er et sværere vindue at handle i. Og så at Serra ikke har vist sig at være et reelt alternativ til Paddy.

Hvad er det præcis, du forventer, at en sportsdirektør i AGF skal levere?
Det er som man ser det. Jeg synes du er meget venlig ved Stig der. I mine øjne kan det koges ned til, at vi har skulle spille med Kahl og Links på vwb og Links har vel kun været god her i foråret, for første gang i hele sin karriere. Derudover har vi denne sæson kun haft 1 midtbanespiller med teknik, og han startede sæsonen med at være langtidsskadet (inden vinduet lukkede). Dernæst har vi kun 1 offensiv spiller med fart i Anderson og han har været totalt blåøjet mht. Duelunds fysik. Intet, som i intet, har indikeret at han skulle kommer i en fysisk form hvor han kan levere kontinuerligt. Nu har vi ham så et år mere, hvor han måske kan bruges som undskyldning. Derudover har et angreb blottet for fart og til dels teknik. Det er et virkelig sløjt offensivt "koncept" som Stig har skaffet Uwe. Det er meget mere end én offensiv spiller der mangler. Og da Yakob bliver skadet for et år henter han en helt anden slags spiller i Knudsen som bare gør os endnu mere rugbrød.

Så jeg forventer af en sportsdirektør at han ikke sætter sin lid til mirakler (Duelunds fysik) og at han retter op på helt åbenlyse mangler holdet har. Vi er super nemme at forsvare imod. Der blev skreget på det sidste sommer og igen i januar så det er jo ikke fordi det ikke er tydeligt. Der var alligevel ret mange fans herinde der påpegede de mangler og så sent som i januar var bange for spillets udvikling. Men vi fik at vide at vi bare lige skulle i top-6. Jeg anekender at skader betyder meget, men derfor skal man jo heller ikke binde noget an på en spiller som Duelund. Han skal være med i truppen på det yderste mandat og skal overhovedet ikke være en undskyldning for at man ikke forstærker den side.

Hvis Stig ikke kan rette op på de ting i sommerens vindue, så mister troen til ham. Bisseck salget giver ham rigtig meget kredit, men ikke evigt. Med mindre JN er helt ærlig og siger, at man ingen penge vil bruge og er tilfreds med at slæbe sig selv ind i top-6 og vi må tage til takke med rugbrødsfodbold. Det mindste de kan gøre er at være ærlige.

Intentioner er gode og det kan man leve på et vist stykke tid men på et tidspunkt er det nødvendigt med resultater ;)
Heldigvis er der råd til vi opgraderer hver sæson og der kommer flere midler i budgettet men det gør der kun, hvis vi kan skabe noget sportsligt og folk finder klubben seværdige samt spillerne attraktive at købe. Vi ved selvfølgelig ikke om en tilgang eller to havde hjulpet os i en pokalfinale men hele sæsonen har lignet en nedadgående spiral spillemæssigt (hvis vi ser bort fra Pokalen, hvor vi fik knebet os næsten hele vejen).
Resultaterne har jo netop også været der, indtil der nok gik for meget pokalturneringsfokus i det, men på trods af skaderne. Jeg tror da nok at fast top-6-hold, som vi efterhånden ligner, er gavnligt ift at hente spillere og jeg tror faktisk også at det kompenserer lidt ift værdi sammenlignet med hvis de havde spillet i bund-6.

Det ændrer dog ikke på at vi mangler noget offensivt talent og at dem vi har ikke helt har udviklet sig så meget som håbet. En spiller som Bech bliver også ramt af manglende relationer i holdet, men det er alligevel bemærkelsesværdigt så hurtigt opfattelsen af ham han går fra at være et fantastisk godt køb til en totalt elendig spiller. Lad os se om han ikke finder tilbage til noget af det der fungerede.

Jeg ville også gerne have lidt flere penge investeret i offensiven, men det er vigtigt at skelne mellem om man vil konkurrere med toppen eller bare synes der skulle hentes en spiller eller to mere, eller at dem man hentede ikke var helt gode nok. Ift den sidste udlægning vil min påstand nok være at vi ikke havde nået meget mere resultatmæssigt og at færre skader havde været mindst lige så meget værd.

Jeg ville også gerne have lidt flere penge investeret i offensiven, men det er vigtigt at skelne mellem om man vil konkurrere med toppen eller bare synes der skulle hentes en spiller eller to mere, eller at dem man hentede ikke var helt gode nok. Ift den sidste udlægning vil min påstand nok være at vi ikke havde nået meget mere resultatmæssigt og at færre skader havde været mindst lige så meget værd.
Jeg har hele tiden afskrevet konkurrence med toppen på lønbudget men fastholdt at den langsigtede spillemæssige udvikling var vigtig - det er den del jeg er ked af og som jeg mener man har sparet på.

Derudover falder jeg ned i din kategori 2 og 3. Et par af dem man hentede virker til at være lottokuponer og man burde have hentet et par stykker mere som var mere driftsikre eller talenter der skulle bygges på.

Ingen skader havde naturligvis bragt os langt men det er utopi at undgå i længere tid (vi var heldige på den front sidste forår - den slags bliver sjældent ved). Desuden var en del af skaderne allerede sket eller forventede (duelunds operation f.eks.).

Det ændrer dog ikke på at vi mangler noget offensivt talent og at dem vi har ikke helt har udviklet sig så meget som håbet. En spiller som Bech bliver også ramt af manglende relationer i holdet, men det er alligevel bemærkelsesværdigt så hurtigt opfattelsen af ham han går fra at være et fantastisk godt køb til en totalt elendig spiller. Lad os se om han ikke finder tilbage til noget af det der fungerede.

Jeg har ikke på nogen måder afskrevet Bech men er på linje med dig - der mangler relationer i offensiven og nogen som binde det sammen og på den måde løfte holdet.

Jeg er så enig i hvad @Stone Cold skriver: "Fart, teknik, målnæse. Det er vel cirka de tre dyreste egenskaber i fodbold, og vi skal bruge mindst 2, der har alle tre ting i fornuftigt mål."

Vi skal i hvert fald have nogle flere med målnæse..
Man kan have masser af fart, teknik og andet - men stadig stå med 0 ligamål i åbent spil en hel sæson, åbenbart. Suk Anderson.
Bech tænkte jeg havde sin klare berettigelse på holdet, da han i efteråret scorede 6 mål, og var afgørende i mange kampe. Tænk at Anderson slet ikke har scoret i åbent spil, mens Bech har lavet 6 på en halvsæson!? Det er jo ikke bare tilfældigheder. Anderson har i alt alt alt for mange kampe valgt at afslutte fra forkerte steder, og afslutte for ringe.

Anderson er manden der i særklasse har skaffet os flest dødbolde, og dem har vi så været ligaens bedste til at udnytte. Så inddirekte ift målene har Anderson naturligvis stadig skabt meget - men direkte assists og mål har været en skandale.

Jeg er overrasket over, HVOR hurtigt Paddy er faldet i niveau. Han er gået fra at vinde de fleste dueller til at vinde næsten ingen på hvad der føles som et par uger. Så jeg kan godt forstå, hvis ledelsen også er overrumplet over, hvor hurtigt han har mistet dét, der gav ham et overtag for et år siden.

Men husk nu venligst, at PM har spillet en halvsæson UDEN Beijmo på den wingback, og uden Links på venstre wingback ofte nok.
Det er direkte medvirkende til at PM ikke får lavet de mange mål, og får de bedre bolde til duel, uden de bare er losset op nede fra midterforsvaret af. Det er altså ikke det samme at få en bold hamret direkte mod dig helt dernede fra, som dem der chippes til dig fra en wingback på den halve længde eller kortere.
Men INGEN TVIVL om, at PM også er faldet af på den helt generelt ift den vilde spiller han var for 2 år siden. Og han er også blevet mindre skarp i duelspillet, aflægsspillet og mange andre facetter over det sidste år desværre. Men vi mangler i den grad at udnytte - at han stadig er en af ligaens bedste til at score mål på indlæg... Uwes insisteren på at holde i det 5-mandsforsvar har kostet så meget ift PM... Der mangler en mand oppe på banen, og der har været begrænsede kvaliteter på de wingbacks fordi Beijmo har været trukket derfra, hvilket endda også har trukket Links fra sin.

Jeg tænker ikke man kan udlede så meget af denne sæson. Det har været skade på skade, og umuligt at spille som man gerne vil. Jeg håber at vi i næste sæson ser en mere offensiv spillestil, når alle er tilbage + opgradering og oprydning. Jeg håber at spillestilen bliver mere varieret, istedet for hele tiden "outside", som Uwe råber hele tiden. Vi skal turde at spille "inside", og rykke Anderson og Bech/Duelund tættere på mål og Mortensen. Så skal Links og Beijmo agere de brede punkter når vi angriber.

Jeg tænker ikke man kan udlede så meget af denne sæson. Det har været skade på skade, og umuligt at spille som man gerne vil. Jeg håber at vi i næste sæson ser en mere offensiv spillestil, når alle er tilbage + opgradering og oprydning. Jeg håber at spillestilen bliver mere varieret, istedet for hele tiden "outside", som Uwe råber hele tiden. Vi skal turde at spille "inside", og rykke Anderson og Bech/Duelund tættere på mål og Mortensen. Så skal Links og Beijmo agere de brede punkter når vi angriber.

Meget enig - MEN: Min gnavende følelse i maven der gør mest ondt er, at vi ikke "bare kan fortsætte" og håbe på retur fra skader.
NP og PM er ikke dem de har været tidligere - og det er Anderson/Duelund jo nok ikke heller? Eller hvad?

Nogle gange tænker man at man gerne ville kunne fortsætte næste sæson med samme trup, bare lige tilført 2 profiler.
Den følelse har jeg slet ikke lige nu. Jeg ser halv offensiv der skal skiftes ud - og noget omkring CB/wingbacks som skal ses på, og 6'eren også...

Det er som man ser det. Jeg synes du er meget venlig ved Stig der. I mine øjne kan det koges ned til, at vi har skulle spille med Kahl og Links på vwb og Links har vel kun været god her i foråret, for første gang i hele sin karriere. Derudover har vi denne sæson kun haft 1 midtbanespiller med teknik, og han startede sæsonen med at være langtidsskadet (inden vinduet lukkede). Dernæst har vi kun 1 offensiv spiller med fart i Anderson og han har været totalt blåøjet mht. Duelunds fysik. Intet, som i intet, har indikeret at han skulle kommer i en fysisk form hvor han kan levere kontinuerligt. Nu har vi ham så et år mere, hvor han måske kan bruges som undskyldning. Derudover har et angreb blottet for fart og til dels teknik. Det er et virkelig sløjt offensivt "koncept" som Stig har skaffet Uwe. Det er meget mere end én offensiv spiller der mangler. Og da Yakob bliver skadet for et år henter han en helt anden slags spiller i Knudsen som bare gør os endnu mere rugbrød.

Så jeg forventer af en sportsdirektør at han ikke sætter sin lid til mirakler (Duelunds fysik) og at han retter op på helt åbenlyse mangler holdet har. Vi er super nemme at forsvare imod. Der blev skreget på det sidste sommer og igen i januar så det er jo ikke fordi det ikke er tydeligt. Der var alligevel ret mange fans herinde der påpegede de mangler og så sent som i januar var bange for spillets udvikling. Men vi fik at vide at vi bare lige skulle i top-6. Jeg anekender at skader betyder meget, men derfor skal man jo heller ikke binde noget an på en spiller som Duelund. Han skal være med i truppen på det yderste mandat og skal overhovedet ikke være en undskyldning for at man ikke forstærker den side.

Hvis Stig ikke kan rette op på de ting i sommerens vindue, så mister troen til ham. Bisseck salget giver ham rigtig meget kredit, men ikke evigt. Med mindre JN er helt ærlig og siger, at man ingen penge vil bruge og er tilfreds med at slæbe sig selv ind i top-6 og vi må tage til takke med rugbrødsfodbold. Det mindste de kan gøre er at være ærlige.

Man kan jo udlægge begivenhederne som man ser dem. En anden tolkning kunne være følgende:

Vi har satset på Links/Kahl, fordi Uwe havde forudset Linjs udvikling og ville give Kahl chancen.

Man vurderede, at MEM ville være hurtigere tilbage og at Duelund ville være hurtigere tilbage. Uwe var tydelig om, at man ville spille med Poulsen fra start. Dermed så man ikke et entydigt behov for flere tekniske midtbanespillere til startelleveren og man forsøgte sig i stedet med JB, som ikke har slået til.

Ovenstående er selvfølgelig spekulation fra min side. Jeg er selvfølgelig enig i, at der har manglet offensiv pondus. Men der kan være mere velovervejede grunde bag dispositionerne end kritikken tager højde for.

Herudover har jeg svært ved at forstå, at man ikke har hentet en vwb, når Uwe så entydig har givet udtryk for sin tiltro til Links på den position.

Desuden har vi relativt flere offensive spillere med fart, hvis de spiller offensivt. Beijmo har fart på WB. Links har fart. Beck har til dels fart. Serra har til dels fart. Duelund har til dels fart.

Ift. Duelund og den manglende offensive profil i vinterens vindue kan det også tænkes, at man ikke mente, man kunne få value for money. At man ville skulle betale overpris for en spiller, fordi det var vinduetransfervindue. Det kan også være, at man vurderede, at den ene spiller ikke ville gøre en afgørende forskel ift. at indhente de øverste hold. Eller at man har den helt rigtige profil lignet op til det kommende vindue, og man ikke ville optage pladsen med en anden spiller.

Man skal også huske, at den trup, der angiveligt er fuldstændigt elendigt sammensat, faktisk spillede ret fornuftigt fodbold i starten af sæsonen. Jeg kan til dels godt forstå, hvis man satsede på den trup, fordi man ikke kunne forstærke på toppen.

Jeg er enig i, at der skal offensive forstærkninger til i det kommende vindue. Men lad os nu vente og se, inden vi begynder at hive SIB til skafottet.

Meget enig - MEN: Min gnavende følelse i maven der gør mest ondt er, at vi ikke "bare kan fortsætte" og håbe på retur fra skader.
NP og PM er ikke dem de har været tidligere - og det er Anderson/Duelund jo nok ikke heller? Eller hvad?

Nogle gange tænker man at man gerne ville kunne fortsætte næste sæson med samme trup, bare lige tilført 2 profiler.
Den følelse har jeg slet ikke lige nu. Jeg ser halv offensiv der skal skiftes ud - og noget omkring CB/wingbacks som skal ses på, og 6'eren også...
Jeg er pro Anderson. Jeg tror på at han kan blomstre i det rette koncept. Duelund er klasse. Det kan man se, på på den korte tid han har været tilgængelig. Vores 3 startende centerbacks er gode. Anker er fin backup samt 2 unge talenter med gode færdigheder. Jeg er enig i at der skal hentes en markant forstærkning til den centrale angriber samt forstærkninger til de andre offensive positioner.

For et år siden kunne holdet sprudle.

På en sæson med modvind bliver det en 5. Plads og en optræden kr. Himmelfartsdag.

Der er et fundament i holdet og jeg er bekymret for tendensen med af ændre alt for meget for at løse noget, der kræver mindre.

Man er en spilleklar AJ, Mølgaard eller Akoto fra at kunne spille med Beijmo på wingback. Kahl bliver gjort værre end han er, men der mangler en wingback, der kan spille begge sider og byde ind med fart og udfordringer.

Der mangler en eller to kanter med fart og målfarlighed.

Og så må man vurdere hvad der skal ske på toppen. Serra og Bech kan måske begge bruges. Hvis Serra sælges/opgives, skal han erstattes.

Vi vil gerne have muligheder for at variere, men grundlæggende tror jeg på Uwe gerne vil spille med mange bag bolden, der skiftevis kan skyde frem. Det rimer mere på fx Knudsen eller Brandhof, end en 10'er ved siden af MEM.

Jeg har også en del nye i ovenstående. Men fundamentet er ok. Og to nye rækker langt

Jeg er pro Anderson. Jeg tror på at han kan blomstre i det rette koncept. Duelund er klasse. Det kan man se, på på den korte tid han har været tilgængelig. Vores 3 startende centerbacks er gode. Anker er fin backup samt 2 unge talenter med gode færdigheder. Jeg er enig i at der skal hentes en markant forstærkning til den centrale angriber samt forstærkninger til de andre offensive positioner.

Anderson var skide god da han havde MEM, Yakob og Duelund og spille med kontinuerligt.
Altså er det ikke Andersons skyld, at han er så alene på sin vis. Men det er sgu også en historie om, at han kun kan levere top absolut top, hvis sol, måne og stjerner står helt rigtigt. Og så er der i min optik en helt forkert accept af, at "alt går gennem ham" - og ikke bliver til noget. Ja nemlig - vores modstandere kan lukke Anderson ned og lukke holdet. Ligesom under David til sidst ift Thorsteinsson...

Fælles for begge perioder var, at man fejlede i at skifte til den simple opskrift i de perioder. 4-backkæde og indlæg til PM = en opskrift der virker når andet fejler. Mikael kan ikke drible sig til mål alene - og det kunne Thorsteinsson heller ikke. Men i laaaange perioder så man ingen indlæg til PM. Og i flere perioder under Uwe har det været pga. skader, men altså også af valg fra Uwe. For ja Mølgaard har været skadet, så Beijmo skulle spille der, eller for Knoester tidligere i foråret. Men man kunne jo have gået over til at spille med Tingager+makker og så Links på venstreback og Beijmo på højreback..

Tingager er klart bedst med 2 omkring sig, og ham som oprydder. Det er han suveræn til.
Men at vi ikke har satset i flere kampe med 4 nede bagved, og en ekstra fremme i de perioder hvor vi har haft CB'erne skadet- det har jeg ikke kunne begribe.

Vi har både haft wingbacks skadet OG insisteret på at spille med wingbackreserver, endda i skæve positioner (Links i højre) - frem for at se det som et af vores skarpeste våben. Opskriften med PM først på indlæg fra backs er set i top-funktion for kort tid siden mod både BIF og FCN. Akoto og Links til PM.
Det har simpelthen ikke været godt nok overordnet set i sæsonen dog.

Og jeg frygter den opskrift dør med PM.
Og spørgsmålet er om den skal ofres NU - og undlades at handles til ift wingbacks. Vi skal kunne spille bedre gennem midten, hvilket Yakob, Anderson, Duelund, MEM tilsammen står for. De skal have selskab af bedre spillere ift kombinationerne end NP, Brandhof, Bech, Beck og andre.

Kort sagt synes jeg vi skal have en Duelund mere - en Anderson mere - en Yakob mere - og en MEM mere.
Og så skal den ekstra "MEM" nok være en klon af MEM og NP lagt sammen (Jønsson-typen) mere end en anden NP eller en anden MEM.
Og PM skal have en stjerne-konkurrent!!! NU!

Brandhof/Beck er ikke MEM. Det skal handles.
Knudsen er ikke Yakob. Det skal handles.
Bech/Bach er ikke Anderson. Det skal handles.
Haugen er ikke Duelund. Det skal handles.
Serra/Bech er ikke PMs afløser. Det skal handles.

Hvis man vil giver skader skylden, så undrer det mig at man henter Duelund næste sæson også. Det er næsten bare en undskyldning efterhånden. Men han må jo være næsten gratis og så længe han ikke blokerer for en brugbar signing, så er det fint han er med supplement til truppen når han i ny og næ er klar. Bare man ikke decideret regner med ham. Det er måske hårde ord, men fodbold er stadig en forretning og han var selv hurtigt ude af døren i sin tid, så man skylder ham ikke rigtig noget.

Jeg vil ikke lukke debatten ned. Ud fra hvad vi har set i denne sæson er Duelund ikke det værd. Der er højt niveau, men meget upålideligt.

Som med Serra er der noget intuitivt der siger, 'drop det' og find nogen, der er klar hver uge. Med Serra er det også usikkert hvad han byder ind med i best case - Fooler m.fl. siger intet. Vi er andre der peger på Club Brugge kampen og siger 'tøv lige en kende'.

Der må debatteres til vi løber tør for ilt. Jeg synes bare det er for usikkert. Jeg tror det er noget i Serra og ved det er i Duelund - vi er alle enige i det sidste. Men det er umuligt at vide, hvordan de ser på det i lægestaben.

Hvis læge- og trænerstab vurderer at Duelund og Serra er værd at satse på, er jeg med.

Jeg har ikke på nogen måder afskrevet Bech men er på linje med dig - der mangler relationer i offensiven og nogen som binde det sammen og på den måde løfte holdet.
Hvis vi skal kunne konkurrere over økonomisk formåen skal det være på taktik, relationer, de berømte dødbolde osv, men når det ikke rigtig fungerer, fx pga for mange skader og deraf følgende udskiftninger og omrokeringer, savner man også spillere der kan skabe det selv. Så ja, egentlig mangler vi en der kan hjælpe med at binde det sammen og sætte det op, men jeg håber også meget på sådan en uforudsigelig spiller der kan komme ind og skabe noget overraskende selv. Anderson gør det lidt, trods manglende slutprodukt, og vi har set noget fra Links osv, men jeg synes vi har plads til sådan et talent som måske nok vil være lidt svingende, men kan sættes ind og lave noget ravage og som jo også potentielt kan blive et stort salg.

Kunne vi være en af dem der har kigget på Djukic? Jeg er ikke sikker på at jeg har set nok Hvidovre til helt at kunne vurdere ham, men har da indtryk af at han er en af dem der har været bedst for Hvidovre. Det er selvfølgelig også et sted hvor en målmand har mulighed for at vise sig frem… Det er klart at en Trott er mere interessant hvis vi ikke ender med Bailey.

Back