Transfervindue Sommer 2024
Det var ift de nuancer Stone Cold nævnte skulle tages i betragtning og når vi skal vurdere intentioner er det jo heller ikke uvæsentligt om man har forsøgt, men ikke er lykkedes, eller om man bare har været tilfreds med det man havde. Man kan kritisere både det ene og det andet og derfor er det heller ikke rigtig en undskyldning. At man skulle have forsøgt at spare sig igennem sæsonen må naturligvis være ift hvad man mener man kunne have brugt og det er også lidt svært at vide, men man kan vel antage at der var nogle millioner og det kunne have givet en del til holdet at have aktiveret dem, selvom vi stadig havde været langt efter toppen økonomisk og det ikke er specielt sandsynligt at vi var endt højere i tabellen. Det er klart det havde været værd at bruge en del mere hvis det havde betydet sejr i pokalfinalen, men det er svært at spå om, så jeg synes mest det handler om at lidt mere kvalitet nu måske kunne have hjulpet os ift den udvikling vi også skal se næste sæson. Under alle omstændigheder bliver der brugt flere penge hver sæson, også på akademiet, så den der med at de bare forsøger at spare og puger penge køber jeg ikke rigtig, selvom vi ikke kan følge med holdene over os der hælder mange millioner i deres sportslige budgetter.Min kritik går på der ikke er sket noget - syntes det er en søgt undskyldning, at rygterne siger man har forsøgt. Som du selv skriver, er det ofte ikke rygterne der ender hos os alligevel (medmindre vi er meget tæt på) og derfor kan de ikke bruges til det store. Det er mest underholdning i transfervinduerne.
Jeg har skrevet at man forsøgte at "spare" sig igennem sæsonen og det mener jeg stadig. Man havde ikke en plan klar, da man solgte Daghim som var et reelt offensivt alternativ og den handel var lang tid undervejs - derfor er det undskyldninger, hvis man ikke i den periode har afsøgt markedet for alternativer og er klar. Hverken i samme transfervindue eller det næste.
I vinterens vindue var undskyldningen pludselig, at man ville give chancen til dem der havde været klar til at spille. Det er de samme spillere som heller ikke i efteråret vist noget på den offensive del. Enten forsøgte man at spare eller også dummede man sig igen - der var rigeligt med skader som man kendte her.
Jeg tror stadig men har besluttet det her bliver en mellemsæson og man ikke ville investere efter en løsning - man har håbet holdet kunne holde hjem og hentede en spiller som for kort tid siden spillede i 3 division (eller var det 2 division). Her på den korte bane, er problemerne bare vokset sig større og derfor sværere at adressere.
Vi må håbe SIB og Uwe kan løse det hele henover sommeren, så vi kan blive bedre spillemæssigt. Samtidig må vi krydse fingre for, at de skadede spillere alle bliver klar igen og kan komme op på niveau.
De har forhåbentlig ikke lavet en plan som gør det umuligt at hente nye spillere - for så må de tilbage på tegnebrættet. Måske den plan skal kigges efter i sømmene, hvis sportschefen allerede nu er ude og komme med undskyldninger for ikke at lykkes - andre klubber får altså hentet spillere ind selvom de har mange krav.
Når ovenstående er skrevet kan der være mange grunde til der ikke er sket noget. Man kan have været uheldige og ikke fået dem man elskede. Man kan også have allokeret yderligere XX mio. til akademiet og valgt den langsigtede opbygning i stedet men der ville jeg formode, at man meldte det ud i en eller anden grad.
SIB fik sagt noget med at planen gjorde det sværere at få succes, det er bare så tilpas mærkeligt at jeg er rimelig sikker på at han mente at det gør det sværere at lykkes med at hente de spillere man vil have, udvalget bliver jo alt andet lige en del mindre når det er snævert defineret, men tanken må selvfølgelig være at man kan være mere sikker på at dem man så henter er de helt rigtige.