New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Nyheder om andre klubber
Nu spiller Bif med de økonomiske muskler og henter Jacob Rasmussen i Fiorentina.

Man skulle tro de havde skelet til en sikker defensiv i AGF og ønsker at opnå en del af det samme.

Ekstra Bladet erfarer, at den venstrebenede dansker kommer til at koste Brøndby i omegnen af tre millioner euro svarende til knap 22,5 millioner kroner.

Spiller med musklerne
Dermed tangerer købet af Jacob Rasmussen transfer-rekorden i Brøndby, som blev sat i sidste sæson, da vestegnsklubben hentede Nicolai Vallys i Silkeborg for det samme beløb.

Brøndby har dermed brugt 40 millioner kroner på centrale forsvarsspillere de to seneste transfervinduer.

Rasmus Lauritsen kom nemlig til fra Dinamo Zagreb i vinter for 18 millioner kroner, og Carsten V. Jensen sender dermed et klart signal til konkurrenterne.

Omvendt så forklarer det vel en del...
Den der Youtube-ting han lavede gav i hvert fald indtryk af, at der var noget helt grundlæggende galt med manden. Nu kan man lidt bedre forstå, hvorfor han talte i tåger og lød som om han havde fundet svaret på alt i livet og hvorfor manden er af den opfattelse, at han kan blive klar til sæsonstart uden at træne, men på ren vilje og tankevirksomhed, og hvorfor der var ballade om hans kost i Celta, hvor han insisterede på at leve af frugtjuice.

Han er bims. Virkelig bims.

Sisto-historien giver mig mindelser om Lars Elstrup, som også døjede med psykiske problemer og blev indfanget af en sekt.

Han var også den første jeg kom til at tænke på. Det går sjældent godt med den slags så jeg håber der er nogen der på en eller anden måde kan nå ind til Sisto. Skidt med fodboldkarrieren, det handler også om resten af livet. Egentlig kunne det nok have været fint at han tog tilbage til Danmark, men man er på en måde heller ikke så overrasket over at det ikke lige var i FCM man fik ham på ret køl igen.

Ja Thomasberg ved at der skal erfarne spillere til, hvis man vil sikre den mest stabile trup til at sikre resultater stabilt.
Så kan de sprudlende offensive typer være kryderiet. Jeg er ikke i tvivl om, at dette her gør dem bedre.

Hansen, Tingager, NP og PM er jo ikke ligefrem dårlige for os at have i kæderne.
Mølgaard, MEM, Anderson, Beijmo og Duelund m.fl. er ikke ynglinge heller.

Det er spillere det ved hvad der skal til, og også når det hedder fx Lyngby (som FCM kun vandt en enkelt gang over i 4 forsøg).

Det er satme mange penge for Jacob Rasmussen og formentlig også en voksen løn. De sidste 4 sæsoner har han kun været god nok til 2. Bundesliga og Vitesse. Han sad stort set på bænken hele sidste sæson i Feyenoord. Han er da sikkert god nok til top 6 og formentlig en opgradering på Frederik Winther, men er han så mange penge værd? Men det betyder nok at de har penge nok til at handle for, med mindre at Slimane skulle sælges først for at få det økonomiske råderum.

Brøndby har jo et erklæret mål om at købe sig tilbage til toppen og en del millioner fra Blackstone at rutte med (vist et lån?) så jeg har bare ventet på at de gik i gang med de dyre handler. Der skal også nok komme flere i det her vindue. Det kan vi ikke konkurrere med på nuværende tidspunkt, men kan håbe på at de betaler for meget og ikke rigtig får værdi for pengene. CV har før været mand for ar brænde penge af på den måde så vi må se om han ikke kan lave et par dyre fejlskud.

Det er satme mange penge for Jacob Rasmussen og formentlig også en voksen løn. De sidste 4 sæsoner har han kun været god nok til 2. Bundesliga og Vitesse. Han sad stort set på bænken hele sidste sæson i Feyenoord. Han er da sikkert god nok til top 6 og formentlig en opgradering på Frederik Winther, men er han så mange penge værd? Men det betyder nok at de har penge nok til at handle for, med mindre at Slimane skulle sælges først for at få det økonomiske råderum.

Men med de kvalitet vi har fået fra 3 Bundesligaen, er det vel ikke helt skidt at få en god spiller fra en liga højere end den?

Men med de kvalitet vi har fået fra 3 Bundesligaen, er det vel ikke helt skidt at få en god spiller fra en liga højere end den?
Jojo. Jeg synes bare det er mange penge for en spiller det kun er god nok til subtoppen i Holland. 26 mil og en høj løn er rigtig meget. Men vi må se. Hvis han leverer højt så bliver han jo hurtigt det værd, men hvis ikke så er det en stor økonomisk klods. Men sådan er det jo altid.

Det er sportsjournalisten Sander Maassen, fra Omroep Gelderland ikke enig i, han mener at det kun var pga. en meget stærk duo i det centrale forsvar hos mesterholdet Feyenoord, at han ikke spillede, for han var en af Æresdivisionens bedste i sæsonen inden.

CV er ved at etablere en rutineret stamme i Brøndby bestående af 3 mio € spillere som Ohi, Vallys og nu Rasmussen. Når Hermansen bliver solgt kommer de nok til at hente en rutineret målmand i samme prisklasse, og der er også rygter om at de leder efter en stærk 6’er. Så det minder lidt om det SIB gør i AGF, suppleret med et par stærke danske landsholdsbacks når Stryger kommer til.

Spørgsmålet er så om CV evner at ramme den rigtige trup, man har lidt indtryk af at han henter spillere alene efter strategien “mest kvalitet for pengene”, imens SIB lader til at være meget grundig med at finde den rigtige spiller der passer ind i truppen og dermed kan komme til at præstere bedst muligt.

Jeg er ikke sikker på at Brøndby er ved at bygge et bedre hold end AGF (AGF har også mange 3 mio € spillere som Karlsen, Anderson og Duelund), men de bliver helt sikkert bedre end de var i sidste sæson, ligesom FC Midtjylland og FC Nordsjælland også gør. Så umiddelbart bliver der ikke samme jævnbyrdighed i rækken i den kommende sæson, som der var senest. Det tyder mere på en klar top 6 og en klar bund 6 i den kommende sæson, hvor hold som Viborg, Silkeborg og Randers får svært ved at komme i top 6.

CV er ved at etablere en rutineret stamme i Brøndby bestående af 3 mio € spillere som Ohi, Vallys og nu Rasmussen. Når Hermansen bliver solgt kommer de nok til at hente en rutineret målmand i samme prisklasse, og der er også rygter om at de leder efter en stærk 6’er. Så det minder lidt om det SIB gør i AGF, suppleret med et par stærke danske landsholdsbacks når Stryger kommer til.

Spørgsmålet er så om CV evner at ramme den rigtige trup, man har lidt indtryk af at han henter spillere alene efter strategien “mest kvalitet for pengene”, imens SIB lader til at være meget grundig med at finde den rigtige spiller der passer ind i truppen og dermed kan komme til at præstere bedst muligt.

Jeg er ikke sikker på at Brøndby er ved at bygge et bedre hold end AGF (AGF har også mange 3 mio € spillere som Karlsen, Anderson og Duelund), men de bliver helt sikkert bedre end de var i sidste sæson, ligesom FC Midtjylland og FC Nordsjælland også gør. Så umiddelbart bliver der ikke samme jævnbyrdighed i rækken i den kommende sæson, som der var senest. Det tyder mere på en klar top 6 og en klar bund 6 i den kommende sæson, hvor hold som Viborg, Silkeborg og Randers får svært ved at komme i top 6.

Først og fremmest, så husk lige at 3 mio euro er 22 mio, mens 2 mio euro er 15 mio. Vi har ikke nogen til 22 mio. Vi har Anderson til 2 mio euro (15 mio kroner). Kahl og Haugen koster altså kun 10,5 mio kroner. Du gjorde dem lige dobbelt så dyre :D

Dernæst: Helt enig i delen om, at jeg ikke synes de har et bedre hold end os endnu. Deres store hurdle sidste sæson var dog deres forsvar, og de handler som gale til det forsvar nu her, så gør jo noget for det. Så synes jeg de har et bedre hold end os nu? Nej. Synes jeg de er VED at bygge op til det? Ja desværre. Og de viser jo netop det næste skridt vi nok skal til at steppe op til, som vores næste skridt. Hvor de profiler man køber koster op til 3 mio euro, ikke 2. Men vi har stadig kun købt 1 til 2 mio euro, så vi handler jo flere til 0-5 mio, end til over 5 mio stadigvæk. Og sådan bliver det jo nok længe, altså at delen om 0-5 vs x højde. Men niveauet for hvad vi kan/skal betale for de bedste hæves jo nok.

En Hey til 15 mio fx ville jo være "endnu en" til 15 mio. Og vi er jo ikke der, hvor alle vi køber oftest koster 10-15 mio. Så altså mon ikke vi skal igennem det step først!? Og BIFs økonomiske udfordring er også, at de jo giver så meget for spillerne, og også deres lønninger, at de konstant tynges af deres budget. Der skal vi helst ikke hen, uden at det bliver bæredygtigt. Det må man sige BIF ikke var før CV. Sælger man som de gør pt, så bærer det klart sig selv.

Det med at "ramme" - er nøglen for alle andre end FCM/FCK, som kan tillade sig at hente 5-6 spillere, hvor kun 2 behøver blive store profiler for at det var godt nok til dem. For vi andre køber 2-3 stykker, og skal HÅBE PÅ at ramme samme antal (2) for at lykkes. De kan ganske enkelt skyde mere spredt, og fordele flere midler.

Først og fremmest, så husk lige at 3 mio euro er 22 mio, mens 2 mio euro er 15 mio. Vi har ikke nogen til 22 mio. Vi har Anderson til 2 mio euro (15 mio kroner). Kahl og Haugen koster altså kun 10,5 mio kroner. Du gjorde dem lige dobbelt så dyre :D
Ja det ved jeg. Jeg nævner heller ikke hverken Kahl eller Haugen i den sammenhæng, dem ser jeg ikke som 3 mio € spillere overhovedet, nok ikke engang 1 mio €. Men der har været købstilbud på Anderson, og der starter forhandlingerne i 3 mio € ellers giver det ingen mening at spørge. Samtidig så har vi Duelund, der sidst han blev handlet, kostede over 7 mio €, desuden ville Rostock nok ikke sælge Karlsen for under 3 mio €, hvis de havde muligheden.

Derudover kan man diskutere om ikke Bech, Beijmo og Serra allerede er væsentligt mere værd end det vi gav for dem, selvom de nok ikke ville kunne sælges for 3 mio € i dette vindue. Derudover viser Mølgaard også et niveau hvor han ikke bliver solgt for under 3 mio, og mon ikke TK også snart rammer det prisniveau?

Så alt i alt hvis man vurderer truppens kvalitet ud fra den aktuelle markedsværdi så tror jeg BIF og AGF er på omtrent samme niveau. Imens AGF har en mere homogen trup, hvor stammen på holdet har spillet sammen i mange år. Det har også en meget stor betydning for præstationen på banen.

Back