New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Nyheder om andre klubber
AGF meldte først ud sent omkring Bisseck, og kaldte det “realitetsforhandlinger”, så det er ikke nødvendigt at orientere om alle igangværende forhandlinger, det er først når det bliver seriøst at der er krav om åbenhed:
Hvis det vurderes at være kurspåvirkende skal de orientere.
Der er tale om et reelt bud som er udgangspunktet for forhandlingerne - det er ret seriøst.

He he AaB siger at de ligger i forhandlinger om at sælge Theo Sander, men det er ikke sikkert at det sker?!?

Er man så ikke lige en postgang for tidligt ude?

I øvrigt vil et salg ikke ændre på at AaB fortsat forventer et underskud på mellem 35 og 45 mio kr. Det kunne jo godt tyde på at man hele tiden har budgetteret med det salg, og der skal mere til for at få budgetterne til at hænge sammen.

Herlig klub at følge lidt på afstand, det minder om BSN’s velmagtsdage.
Vi skrev jo også, at der ikke var enighed med Inter - og m.a.o at en aftale ikke var sikker 🤷🏽‍♂️

Vi skrev jo også, at der ikke var enighed med Inter - og m.a.o at en aftale ikke var sikker 🤷🏽‍♂️
Det kan godt være at AaB’s mulige salg er ligeså langt som da AGF var i de afgørende forhandlinger med Inter, men når man skriver “Dog understreger AaB, at det ikke er sikkert, at der bliver indgået en aftale”. Så virker man usikker, frem for som i AGF’s meddelelse “En mulig transfer forudsætter”. Det virker bare lidt mere ‘håndholdt’ i AaB.

Det kan godt være at AaB’s mulige salg er ligeså langt som da AGF var i de afgørende forhandlinger med Inter, men når man skriver “Dog understreger AaB, at det ikke er sikkert, at der bliver indgået en aftale”. Så virker man usikker, frem for som i AGF’s meddelelse “En mulig transfer forudsætter”. Det virker bare lidt mere ‘håndholdt’ i AaB.
Begge dele signalerer pres på potentiel køber om, at buddet skal forbedres for at nå en aftale.

Begge dele signalerer pres på potentiel køber om, at buddet skal forbedres for at nå en aftale.
Ekstrabladet skriver Aab har accepteret buddet fra Fck.

Men det bunder vel også i om Theo Sander ser det som et oplagt skifte. Jeg tænker ikke han kommer til at tjene "kassen" på samme måde som han ville kunne i udlandet og vejen til spilletid er vel også noget lang. Han burde vel søge et sted, hvor han kan komme til at stå i løbet af 1-2 år eller et sted, hvor han blev matchet på et meget højere niveau.

Det kan godt være, at Sander ser sig som en naturlig førstemålmand, når Grabara engang er væk, og så kan skiftet godt give mening for ham. Herfra virker det bare svært at se for sig - selv om jeg meget gerne ser forårets Sander mest muligt på banen for FCK hele sæsonen - og så giver skiftet til gengæld ikke ret meget mening.

Selv om FCK måske kan lave en del penge på manøvren, hvis han skulle blive en succes, så er det endda næsten også svært at se ideen for dem. Så meget tillid kan de vel heller ikke have til ham, at de ikke laver endnu større målmandshandler ved siden af?

Fck kan sige til ham, at man forventer at sælge Grabara næste sommer, og til den tid er pladsen hans, hvis han viser sig god nok de kommende tolv måneder. Det er en kæmpe mulighed for den unge mand. Så kan han få sidste sæson lidt på afstand, blive glemt en smule og lære af Grabara i 12 måneder og få et bedre forsvar foran sig, når han endelig får chancen. Det virker oplagt for både Sander og FCK. Det samme scenarie som hvis vi købte ham, men det har vi trods alt nok ikke økonomien til. Fck kan bare kassere ham uden at skele til økonomien, hvis ikke han udvikler sig.

OB's sportschef forklarer transferaktiviteten og siger bl.a. et af målene var at få et hurtigere hold og det har de nået.

Han afviser, at OB kan få svært ved at spille så mange nye spillere ind på holdet inden sæsonstarten.

- Vi tager ikke spillere ind, som ikke har spillet fodbold før. Det er ikke basketspillere. Det er professionelle fodboldspillere, og vi har en professionel træner, understreger Wesström.

Han regner dog med mindre aktivitet i den resterende del af transfervinduet.

- Det bliver i så fald justeringer. Det bliver ikke store ting. Det tror jeg ikke, siger han.
I sidste sæson glippede målsætningen om at komme i top-6 for OB. Det må ikke gentage sig i den kommende sæson, lyder kravet.

- Første skridt er at nå top-6. Det er det, vi skal forsøge. Jeg tror på, at det kan lade sig gøre i denne sæson, siger han.

Jeg brækker mig over det der FCM rugeklub projekt. Det er simpelthen så ultraklamt, og jeg begriber ikke, at det er lovligt. Det tenderer menneskehandel, og jeg ville være rødglødende, hvis jeg var fan af Mafra. Man er jo reduceret til en ludobrik uden udsigt til nogensinde at kunne vinde noget eller rykke sig som klub.

Åh, hvor jeg håber de knækker halsen noget så eftertrykkeligt på det.

Jeg brækker mig over det der FCM rugeklub projekt. Det er simpelthen så ultraklamt, og jeg begriber ikke, at det er lovligt. Det tenderer menneskehandel, og jeg ville være rødglødende, hvis jeg var fan af Mafra. Man er jo reduceret til en ludobrik uden udsigt til nogensinde at kunne vinde noget eller rykke sig som klub.

Åh, hvor jeg håber de knækker halsen noget så eftertrykkeligt på det.

Det der fler-klubberi er noget mærkeligt noget som kan give afgørende fordele. Vi har vel allerede set det med Brentford og Fcm men nu er førstnævnte kommet på en anden hylde. Derfor er trafikken nok mindre fremadrettet og Fcm har set sig nødsaget til at starte et nyt projekt. Det hænger samtidig godt sammen med at Portugal kan være en destination for Syd-Amerikanske spillere der vil til Europa.

Du bliver også ekstra glad, når du nu ser at Bif inviterer spillere over fra den anden side af andedammen:cautious:

Det er en forfærdelig udvikling der er gang i, hvis man har en gang til gode gamle hæderkronede fodboldklubber som koncentrerer sig om deres eget. Spørgsmålet er hvordan man kan eller skal stoppe det. Et forbud mod handler mellem klubber der har samme ejere?

Theo Sander siger at han skiftede fordi FC København havde en bedre plan med ham:
Hvad er den plan?
- Den plan er nu, at jeg skal ind og lære en masse af en dygtig målmand, der står nu, og så skal jeg spille førsteholdsfodbold på et tidspunkt.
Hmmm hvis det er en bedre plan end den de kunne komme frem til i AaB, så ser det da lidt skidt ud med talentudviklingen i det nordjyske.

Theo Sander siger at han skiftede fordi FC København havde en bedre plan med ham:

Hmmm hvis det er en bedre plan end den de kunne komme frem til i AaB, så ser det da lidt skidt ud med talentudviklingen i det nordjyske.
Det er klart at træningen i FCK må være på et højere niveau og Sander føler måske heller ikke hans udvikling har været helt god nok i AaB. Det kan dog også tænkes den mere reelle grund er noget med at AaB gerne ville sælge og at Sander får en hel del mere i lønningsposen. Hvis det alene handlede om udvikling er det alligevel lidt mærkeligt ikke at foretrække st stå fast i 1. division end at være anden- eller tredjemålmand i Superligaen, selvom der bedre spillere at træne med i hverdagen.

Det er klart at træningen i FCK må være på et højere niveau og Sander føler måske heller ikke hans udvikling har været helt god nok i AaB. Det kan dog også tænkes den mere reelle grund er noget med at AaB gerne ville sælge og at Sander får en hel del mere i lønningsposen. Hvis det alene handlede om udvikling er det alligevel lidt mærkeligt ikke at foretrække st stå fast i 1. division end at være anden- eller tredjemålmand i Superligaen, selvom der bedre spillere at træne med i hverdagen.
Jeg tænker også at AaB har valgt ikke at lave en plan for Sander, fordi man er ret desperat efter at sælge ham, så underskuddet i år ikke bliver 46-56 mio. De balancerer på en knivsæg i Aalborg lige nu, det var ikke godt for økonomien at rykke ned, og økonomien havde det i forvejen meget vanskeligt, så det er måske et godt tidspunkt at byde på alle deres mest lovende talenter, fordi de virker desperate for at få penge i kassen.

Back