New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Nyheder om andre klubber
Ja, rigtig fin pointe- jeg synes også "slå ihjel" er for meget af det gode. Fischer gav kulør til ligaen, uden tvivl.
Men Bjerre tager den ét skridt for langt med "Generelt savner jeg en forståelse fra nogle fodboldfans af, at de er rigtig mange mod én." Når jeg sidder her, i min stue og kloger mig på et debatforum, uden for sæsonen, så kan jeg sagtens både indse og forstå dét. Men når det hele koger (over) og Fischer lige har scoret sejrsmålet for FCK på Ceres Park? Dér kan du ikke bede mig vise forståelse. Du kan ikke engang bede mig tale pænt. Især ikke når han så provokerer tilbage - selvom det er fint nok at han gør det, så kan ingen forvente, at jeg reagere pænt på det... fodbold er netop følelser, derfor kan man heller ikke forvente andet end følelsesmæssig reaktion.
Jeg har for det meste været ret ligeglad med Fischers kommentarer som jeg mest har syntes har udstillet ham selv, men til gengæld har jeg været irriteret over hans opførsel på banen. Det er selvfølgelig for meget at råbe at nogen skal slåes ihjel, men det er jo heller ikke kun det Bjerres kommentar handler om og som jeg synes er en lidt latterlig moraliseren. For det første har de mange på lægterne ikke nogen anden platform overfor spilleren der omvendt har alle medierne - det er ikke det ulige forhold han beskriver - for det andet må det gå begge veje hvis han synes den slags gør Superligaen sjovere og for det tredje har han intet forstået om de følelser han snakker om hvis han mener fansene straks må glemme alt og synes det er synd for Fischer. Jeg tror også han tager fejl hvis han mener det Fischer lige står og mangler et kærlighed fra AGF’s fans. Fischer har gjort hvad han kunne for at provokere og så følger der lidt harmløse kommentarer med ud af døren.

Jeg synes faktisk pointen består - der er ingen grund til at sparke til en mand, der lige har måttet indse, at han meget tidligt er blevet for gammel til dét, han indtil nu har brugt hele sit liv på.
Men du har selvfølgelig ret i, at balancen er mere ulige til spillernes fordel, fordi de har medierne som platform og fansene kan kun udtrykke sig i flok og med råb, der ikke er til at misforstå. Et nuanceret svar fra lægterne er umuligt. Det ændrer dog ikke på, at det må være en voldsom og for nogle en voldsomt ubehagelig oplevelse, at have 10-20.000 mennesker, der råber grimme ting efter dig. Var det ikke en af Johansen brødrene, der nærmest var bange for at spille i Århus, fordi vi alle råbte "av av av", hver gang han havde bolden? Dén er i øvrigt kun sjov, men det bliver det nok ikke mindre overvældende af, inde på banen.

Fischer er et fjols, sætter man røven i klaskehøjde, så slår man sig. Hans karriereforløb fortæller også noget om ham som person. Medmindre AGF fans også skal have skylden for hans problemer hos AIK.

Jeg læste godt artiklen, den er ringe skrevet, og egentligt lidt underligt, for Dennis Bjerre kender jo godt præmisserne for interaktion mellem spillere og fans.

Vi fans forsoner os altid med en spiller som "giver og tager", fischer var en person som udelukkende tog fra andre.

/Aske

Jeg synes faktisk pointen består - der er ingen grund til at sparke til en mand, der lige har måttet indse, at han meget tidligt er blevet for gammel til dét, han indtil nu har brugt hele sit liv på.
Jeg synes ikke pointen består for der er efter min mening ingen grund til at hylde en der har opført sig som en idiot. Fint nok at han har et spil med tilhængerne, men hans generelle ageren har været umoden.
Derimod bør ma bhave en respekt for dem ma har hadet fordi de har været gode men spillet for et forkert hold som fx Per Nielsen.
Hvis man fx ser på opførslen fra diks og grabara i forbindelse med deres skifte til fck ser man lige nøjagtig den forskel, der gør om jeg hat sympati eller ej

1. Jeg synes heller ikke, man skal fryde sig over, at en mand må indstille sin karriere pga skader. Det er primitivt og ufølsomt. Uagtet om man kan lide manden eller ej, så er det bare ikke sympatisk og ikke i orden. Man kan glæde sig over ikke at skulle høre på ham mere, men det er noget andet.

2. Den sang har alle dage været super tumpet og langt, langt, langt over stregen. Vi skal simpelthen være bedre end det.

Når det er sagt, så forstår jeg simpelthen ikke, at vi stadig skal høre på sangen om, at Fischer "bare gav igen". Det var og er ikke min oplevelse af GF-fans' kontrovers med Fischer. Det var HAM, der på et tidligt stadie følte et åbenbart utæmmeligt behov for at ytre sig negativt om AGF, Århus, AGF-fans og alt mulig andet. Muligvis efter lidt røg på tribunerne, det husker jeg ikke specifikt. Men den generelle og store antipati mod ham startede først EFTER at han begyndte at lange ud efter os.

Det ligger lidt mellem linjerne i Dennis' indlæg, at vi "burde" kunne lide ham, alene fordi han var god og fordi han har kant og ikke er leverpostej. Og det er altså en sær logik i mine øjne. I øvrigt samme logik, som FCK-fans på Twitter praktiserede ovenpå hans karrierestop, hvor alle der ikke kunne lide Fischer blev kaldt tabere, tumper, forsmåede idioter og det der var værre. Jeg er altså ikke idiot eller taber, fordi jeg ikke bryder mig om Fischer. Jeg kan bare ikke lide ham. Mark Strudahl havde også kant og var heller ikke leverpostej. Men ham kunne jeg sgu godt lide. Det samme med Søren Evigglad (selvom han også var lidt irriterende nogle gange 😉).

Der er lidt "Anja Andersen-vibes" over hele den her debat. Hende måtte man heller ikke syntes dårligt om. Så var det et udtryk for jantelov og jeg ved ikke hvad. Hvorfor ikke bare konstatere, at der er tale om en mand, som deler vandene, og så give folk lov til enten at elske ham eller at synes han er en idiot?

Men du har selvfølgelig ret i, at balancen er mere ulige til spillernes fordel, fordi de har medierne som platform og fansene kan kun udtrykke sig i flok og med råb, der ikke er til at misforstå. Et nuanceret svar fra lægterne er umuligt. Det ændrer dog ikke på, at det må være en voldsom og for nogle en voldsomt ubehagelig oplevelse, at have 10-20.000 mennesker, der råber grimme ting efter dig. Var det ikke en af Johansen brødrene, der nærmest var bange for at spille i Århus, fordi vi alle råbte "av av av", hver gang han havde bolden? Dén er i øvrigt kun sjov, men det bliver det nok ikke mindre overvældende af, inde på banen.
Ind imellem lykkes det også for et enkeltindivid at få kontakt til en spiller og det reagerer de måske næsten endnu mere på, men ja, selvfølgelig kan det da nok være ret voldsomt hvis tusindevis af mennesker råber noget efter en. Det er der spillere der har det fint med og andre der kan blive påvirket negativt af, men hvis man vil fjerne de negative råb bliver man nok også nød til at fjerne de positive. Jeg tror ikke du kan have den medleven på en måde hvor tilskuerne kun forsøger at påvirke positivt. Selvfølgelig er der tilråb der bør udryddes, sådan noget med at slå ihjel, racistiske eller homofobiske tilråb eller fx noget der går efter spillerens familie, men jeg vil nok sige ret kynisk at spillerne er nød til at lære at håndtere at tilskuerne forsøger at påvirke dem både den ene og den anden vej. Det er en sport med et voldsomt pres og en ekstrem passion og den ville ikke være den samme, hvis det var som i golf eller tennis hvor udøverne skal have lov til at koncentrere sig. Der er masser af andre sportsgrene man kan dyrke hvor man ikke får den samme støtte eller modstand fra tilskuerne.

Jeg kan ikke huske at Johansen-brødrene var bange for at spille i Århus, jeg husker det mere som om de (påstod at de) forsøgte at bruge det positivt eller i hvert fald vænnede sig til det, men det kan godt være det var tilfældet og så var det jo for så vidt vellykket. Jeg kan huske hvordan vi fx hylede Zidan ud af den med en sang om han skulle i fængsel efter at han havde købet et ur som hælervare. Det synes jeg heller ikke rigtig var synd for ham selvom man da sikkert ikke ville have sagt det samme til ham hvis man løb ind i ham i Brugsen. Mht Fischer kan jeg ikke huske hvordan det startede, der blev måske blevet piftet lidt af ham og så har han provokeret tilbage og så er det eskaleret lidt derfra. Fischer vil nok sige han har været ovenpå og man kan da også sige at spilleren sjældent er helt ligegyldig hvis man gider råbe efter ham, så der er et element af anerkendelse i det, men fordi han har reageret som han har inde på banen, er min fornemmelse også at han netop har kunnet påvirkes på en måde der ikke har været en fordel for ham. Havde Fischer ignoreret det var det formelig ikke blevet til så meget. Der er naturligvis en grænse, men jeg synes det er en del af spillet og en del af det man må acceptere, hvis ikke ligefrem hylde, hvis man er glad for at fodbold er mere end idræt.

Bjerres sammenligning med Ferguson og Wenger er et dårligt eksempel, men nu må vi se om Fischer dukker op i medierne i fremtiden - der skal nok være nogle i branchen der tænker han er en spændende en med kant at hive ind alle mulige steder - og hvis han fralægger sig den attitude han havde som spiller, tror jeg da også AGF’s fans vil lade mishagsytringerne blive ved det.

Det er der spillere der har det fint med og andre der kan blive påvirket negativt af, men hvis man vil fjerne de negative råb bliver man nok også nød til at fjerne de positive. Jeg tror ikke du kan have den medleven på en måde hvor tilskuerne kun forsøger at påvirke positivt.
Helt enig i dit indlæg - jeg håber heller ikke, der var nogen, der læste mit indlæg som om, jeg mente, vi kun skulle være positive.
Jeg synes man primært skal forsøge at støtte sit eget hold, men nogle gange gør man jo bedst dét, ved at forsøge at hyle modstanderen lidt ud af den.
Jeg griner stadig af de 90 minutters massiv voksenmobning mod Zidan - det var simpelthen så sjovt og helt på sin plads.

Spørgsmålet er om det har noget med hans alder at gøre, at karrieren de sidste 2-3 år er gået kraftigt ned ad bakke.

Jeg tror i øvrigt ikke at vi har hørt det sidste til Fischer, uanset at karrieren er slut.

Helt enig i dit indlæg - jeg håber heller ikke, der var nogen, der læste mit indlæg som om, jeg mente, vi kun skulle være positive.
Jeg synes man primært skal forsøge at støtte sit eget hold, men nogle gange gør man jo bedst dét, ved at forsøge at hyle modstanderen lidt ud af den.
Jeg griner stadig af de 90 minutters massiv voksenmobning mod Zidan - det var simpelthen så sjovt og helt på sin plads.
Et eksempel hvor det jo i hvert fald ikke er en god ide er overfor ens egne spillere, især de unge. Der har været nogle eksempler, men heldigvis virker det som om det også lidt hører fortiden til. I sidste ende handler det om at vinde kan man sige, det har det nok også gjort for Fischer på hans egen irriterende facon :)

I sidste ende handler det om at vinde kan man sige, det har det nok også gjort for Fischer på hans egen irriterende facon :)
Fischer var ikke på nogen måde et forbillede for unge spillere med den måde han skabte sig på for at ødelægge spillet. Han viste en masse "dyder", som hverken de respektive klubber eller kommende prof. fodboldspillere kunne eller ville identificere sig med. Det gjorde det ikke lettere for ham at finde klubber, der ville satse på ham. Skadet eller ej.

Et eksempel hvor det jo i hvert fald ikke er en god ide er overfor ens egne spillere, især de unge. Der har været nogle eksempler, men heldigvis virker det som om det også lidt hører fortiden til. I sidste ende handler det om at vinde kan man sige, det har det nok også gjort for Fischer på hans egen irriterende facon :)
Fischer har selv spillet op til dans igennem årene og virket som om han har brugt det som brændstof. Det kan selvfølgelig have været en forsvarsmekanisme men han har ikke virket sådan.
Artiklen er vel heller ikke på foranledning af Fischer eller?

Det gælder om at vinde og der spiller publikum en rolle. Vi har set eksempler på egne spillere der ikke brød sig om publikum og vi har også hørt om modstandere som ikke var glade for at entrere stadion i Aarhus pga presset. Presset bliver da forhåbentlig endnu større på det nye stadion, når vi får lov til at komme tættere på.

Selvfølgelig skal der være pres på udeholdet og enkelte spillere når det giver mening (kan heller ikke lide slå ihjel og den slags). Ellers giver man en stor del af hjemmebanefordelen væk. Jeg fandt Zidan-seancen sjov men mest fordi han havde været så dum selv at sætte sig i den situation - så beder man selv om det. Det var simpelthen for dumt.

Fischer var ikke på nogen måde et forbillede for unge spillere med den måde han skabte sig på for at ødelægge spillet. Han viste en masse "dyder", som hverken de respektive klubber eller kommende prof. fodboldspillere kunne eller ville identificere sig med. Det gjorde det ikke lettere for ham at finde klubber, der ville satse på ham. Skadet eller ej.
Han har sikkert selv syntes han var et godt forbillede - og man skal da også være forsigtig med at dømme hvordan han har været i omklædningsrummet - men det er i hvert fald en spiller man også, uanfægtet niveauet, tænker ville være skidt at få ind i klubben. Det lyder som om vi har en god gruppe med harmoni og støtte, så på den ene side er der nok plads til en lidt skæv type, men på den anden side er det sikkert fint ikke at introducere en spiller der i hvert fald udadtil ligner en med al fokus på sig selv.
Fischer har selv spillet op til dans igennem årene og virket som om han har brugt det som brændstof. Det kan selvfølgelig have været en forsvarsmekanisme men han har ikke virket sådan.
Artiklen er vel heller ikke på foranledning af Fischer eller?
Det må være Bjerre der har syntes der var behov for en løftet pegefinger.
Mit gæt er at Fischer selv har følt det har været det rigtige eller nødvendige at gøre og ikke har haft nogen negativ effekt, men jeg synes det er nærliggende at et andet fokus havde været bedre for ham.
Det gælder om at vinde og der spiller publikum en rolle. Vi har set eksempler på egne spillere der ikke brød sig om publikum og vi har også hørt om modstandere som ikke var glade for at entrere stadion i Aarhus pga presset. Presset bliver da forhåbentlig endnu større på det nye stadion, når vi får lov til at komme tættere på.
Det er jo en ikke uvæsentlig detalje og gælder også ift dommerne. Jeg har også nævnt det flere gange når snakken om visse kendelser har været oppe at vende og hvor det nok især kan virke som om FCK får lidt ekstra med sig. Vi kan potentielt få lidt ekstra selv også med pres på både modstandere og dommere.

Det må være Bjerre der har syntes der var behov for en løftet pegefinger.
Mit gæt er at Fischer selv har følt det har været det rigtige eller nødvendige at gøre og ikke har haft nogen negativ effekt, men jeg synes det er nærliggende at et andet fokus havde været bedre for ham.

Det var også min tanke at Bjerre syntes der skulle løftes en finger. Det minder mig nu lidt mere om en agurketidsartikel og kan egentlig ikke se hvorfor AGF skal blandes ind i hans karrierestop. Men folk har det jo med at blive forargede på andres vegne ;)

Jeg har altid haft opfattelsen af at Fischer tændte på det, syntes det var sjovt og har brugt det som mentalt brændstof. Han har kant og han bruger den - det er der i min verden ikke noget galt i og han må da gerne spille lidt op til modstandernes fans.

Det er jo en ikke uvæsentlig detalje og gælder også ift dommerne. Jeg har også nævnt det flere gange når snakken om visse kendelser har været oppe at vende og hvor det nok især kan virke som om FCK får lidt ekstra med sig. Vi kan potentielt få lidt ekstra selv også med pres på både modstandere og dommere.

Vi skal have max pres på modstandere og dommere, når vi kommer på det nye stadion. Jeg er helt sikker på det bliver en anden oplevelse, end på det nuværende hvor vi sidder langt væk. Det kommer selvfølgelig også til at kræve noget selvdisciplin mhs. til kast med øl samt diverse andre genstande - den del skal lukkes ned.

Heldigvis har hjemmepublikum virket bedre overfor egne talenter i de senere år - det håber jeg bliver ved. Generelt skal vi sørge for opbakning til holdet også i de svære tider.

Heldigvis har hjemmepublikum virket bedre overfor egne talenter i de senere år - det håber jeg bliver ved. Generelt skal vi sørge for opbakning til holdet også i de svære tider.
Helt enig - der har været en positiv udvikling dér og den håber jeg bliver ved. I det hele taget er det sjovere at være på stadion nu, hvor opbakningen er total til sidste sekund, nærmest uanset stillingen. I 3-3 kampen slog fansene jo heller ikke op i banen - selvom nogle af medgangsfansene godt nok var gået, men jeg vil hellere at de går, end at de buher af vores egne.

Jeg er svært misundelig på FCMs transfer af Cho Gue-Sung https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-...lt-fc-midtjylland-henter-sydkoreansk-angriber - Det er vildt at kunne lokke ham dertil, når der er klubber i England og Scotland som også bød på.
Han kommer fra en by med 600.000 indbyggere, et topmoderne land og nu skal han bo i Herning/Ikast......
Jeg er slet ikke misundelig. FCM tror jeg famler i blinde efter Ankersens exit. De binder rigtig mange penge i spillere, der ikke passer i deres normale strategi.
Da de solgte Sviatchenko mistede de den sidste traktor-kultur og har nu masser af utilpassede spillere. Rekordbøger Marrony, sindssygt løntunge Sisto, middelmådige Charles osv. Nu forsøger de at hente en islænding til at være en ny Sviatchenko - måske lykkes det, men det belaster også deres budget med ca. 15 millioner om året - og han er så gammel at han ikke kan sælges videre.

Jeg er slet ikke misundelig. FCM tror jeg famler i blinde efter Ankersens exit. De binder rigtig mange penge i spillere, der ikke passer i deres normale strategi.
Da de solgte Sviatchenko mistede de den sidste traktor-kultur og har nu masser af utilpassede spillere. Rekordbøger Marrony, sindssygt løntunge Sisto, middelmådige Charles osv. Nu forsøger de at hente en islænding til at være en ny Sviatchenko - måske lykkes det, men det belaster også deres budget med ca. 15 millioner om året - og han er så gammel at han ikke kan sælges videre.
Jeg ser sådan på det, at humlebien øger sin vægt i disse dage ved at suge en masse nektar til sig. De ekstra kalorier skal få den op i de højere luftlag igen, og måske lykkes det. Men to år i streg, hvor de misser millioner fra gruppespil eller spillersalg, og så tror jeg humlebien styrter ned og laver et krater i heden, hvorfra den aldrig kommer op igen.

Jeg deler opfattelsen af, at FCM har famlet lidt i blinde siden Ankersens exit. Hvor transfers før virkede velunderbyggede, får jeg nu indtryk af, at man bare virkelig godt kan lide nyt legetøj, så det pænt emballerede produkt hiver man uden videre ned fra udenlandske hylder, hvorefter man ved hjemkost opdager, at man sørme står med en NTSC-version af det nye Mario, mens man selv bor i et PAL-land 🤷🏼‍♂️

Jeg tror, de er færdige. Jeg ser ingen tegn på ændring.

Back