New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Nyheder om andre klubber
Jeg ser sådan på det, at humlebien øger sin vægt i disse dage ved at suge en masse nektar til sig. De ekstra kalorier skal få den op i de højere luftlag igen, og måske lykkes det. Men to år i streg, hvor de misser millioner fra gruppespil eller spillersalg, og så tror jeg humlebien styrter ned og laver et krater i heden, hvorfra den aldrig kommer op igen.
Det er helt sikkert de laver nogle risikable investeringer hvis det ikke lykkedes. Mon ikke de har lært noget fra Ankersens tid alligevel. Smartodds bliver stadig brugt så helt væk fra Ankersens strategi er de vel heller ikke, selvom de seneste transfers ser ustruktureret ud. (Men hvem havde troet Sisto ville gå Mai-Manniche-crazy?).
Jeg er ikke nervøs for at FCM stikker af igen, dertil har vi altså godt gang i noget i vores klub. Både sportsligt og kommercielt. Vi bør/skal kunne indhente dem i en overskuelig fremtid.
Jeg deler opfattelsen af, at FCM har famlet lidt i blinde siden Ankersens exit. Hvor transfers før virkede velunderbyggede, får jeg nu indtryk af, at man bare virkelig godt kan lide nyt legetøj, så det pænt emballerede produkt hiver man uden videre ned fra udenlandske hylder, hvorefter man ved hjemkost opdager, at man sørme står med en NTSC-version af det nye Mario, mens man selv bor i et PAL-land 🤷🏼‍♂️

Jeg tror, de er færdige. Jeg ser ingen tegn på ændring.
Jeg ELSKER NTSC-PAL referencen! :D

Jeg tror ikke ham den nye Sydkorea er bliver en succes. Jeg tror han bliver ædt af forsvarsspillere som Mølgaard, Albentosa, Vavro og hvad vi ellers har af fysiske klepperter som ikke lader sig løbe om hjørner.
Var det ikke ham der stangede to ind mod Ghana, der havde Salisu og Amartey i forsvar? Tænker ikke mange i Superligaen kan matche Salisus fysik..... Amartey er ikke så høj men også brølstærk.

Kender ikke noget til hans niveau men fysikken er nok ikke det, jeg ville være mest bekymret over :)

Det er så sært. Han er jo ikke noget særligt. En lille, middelmådig spiller uden noget videre potentiale.
Jeg har ikke set nok af FCKs kampe til sådan rigtigt at kunne vurdere ham. Men han har på ingen måde været iøjnefaldende i kampene mod os, synes jeg. Mon ikke han kan noget dog?

Men enig i, at det nogle gange er lidt vilde beløb, der bliver budt på spillere fra FCN og FCK især.

FCM er sikkert heller ikke færdige med at handle, der skal brændes mange penge af for at rette op på sidste sæsons bund-6 og Isaksen bliver måske også solgt, så der kommer penge ind og mere der skal erstattes. De skyder nok ikke ved siden af på det hele, men hvis vi skal håbe på at de fx kikser med sydkoreaneren kan man hæfte sig ved at:

- De gik efter Ingvartsen og troede de var tæt på inden FCN snuppede ham. Så vi er ude i en mulighed længere nede på listen hvis man antager de trods alt ikke ville købe to så dyre angribere. Cho er nok ikke en de lige har fundet, men der kan være lidt panik fordi Ingvartsen pludselig kiksede.

- De henter en del spillere langvejs fra og det er bestemt ikke lykkedes særlig godt hver gang. Som i det her tilfælde. Det her er et nyt land og måske en nem integrering - eller måske ikke med en spiller der dårligt taler engelsk og ikke har spillet udenfor Korea før. FCM baserer vist meget på at de har nogle data der fortæller dem at andre har overset noget guld et eller andet sted og så glemmer de måske andre aspekter.

- Der var interesse fra andre klubber i Europa, men måske også en grund til at FCM ikke blev overbudt, hvis de da ikke fuldstændig har sprængt lønrammen, hvilket så kan være et problem i sig selv. Et par mål til VM vækker interesse rundt omkring, men man er ikke nødvendigvis over Superliganiveau alene af den grund.

Der er helt sikkert gode spillere at finde i K-League og de bliver ikke nødvendigvis hentet til større ligaer i en tidlig alder, men Cho er 25 så det skulle vel til at være for ham. FCM har råd til at det kikse og have flere angribere, men kan alligevel blive ramt hvis det tager noget tid for Cho at vænne sig til et nyt land og en ny liga. Der er også en hvis risiko for at det aldrig det lykkes. Han kan naturligvis også vise sig som en stor Superligaprofil.

AGF skal selvfølgelig også være opmærksom på lidt mere “eksotiske” muligheder rundt omkring, men jeg et nu meget tilfreds med at vi fokuserer på det lidt mere nære marked, og lidt Australien hvor det kulturelle sjældent er et problem, i hvert fald indtil der er mere plads til satse og fejle.

Var det ikke ham der stangede to ind mod Ghana, der havde Salisu og Amartey i forsvar? Tænker ikke mange i Superligaen kan matche Salisus fysik..... Amartey er ikke så høj men også brølstærk.

Kender ikke noget til hans niveau men fysikken er nok ikke det, jeg ville være mest bekymret over :)

Det tror jeg heller ikke vil være det største problem, han har også højden med sig, men man kan nu godt score mod store stærke forsvarsspillere uden selv at være stor og stærk. Målene mod Ghana er på hovedstød, men mere baseret på gode løb og placeringsevne, og lidt det modsatte hos forsvarsspillerne, end at han verfer Salisu eller Amartey væk.

Det handler nok meget om alderen. Han er kun lige blevet 20 i år. Til sammenligning var Albert Grønbæk 21, da vi solgte ham, og han havde heller ikke fået sit egentlige gennembrud endnu.
Alderen er jeg med på. - Men det ændrer ikke på grundpræmissen:
Han er ikke en god fodboldspiller.

Isaksen og Nuameh er andre sager. Wind og Daramy ligeledes.

• Like
Reactions: fsc
Jeg har ikke set nok af FCKs kampe til sådan rigtigt at kunne vurdere ham. Men han har på ingen måde været iøjnefaldende i kampene mod os, synes jeg. Mon ikke han kan noget dog?

Men enig i, at det nogle gange er lidt vilde beløb, der bliver budt på spillere fra FCN og FCK især.

Det handler nok meget om alderen. Han er kun lige blevet 20 i år. Til sammenligning var Albert Grønbæk 21, da vi solgte ham, og han havde heller ikke fået sit egentlige gennembrud endnu.

Når man har et stort navn i europa ift salg - som FCK og FCM/FCN jo desværre har fået opbygget, så kan man "ringe rundt" og sige; ham her burde I se på - og "husker I ham vi solgte til jer sidst, tjek lige ham her" blabla... Netværk+agenter+forhistorie/position i markedet = ekstra høje priser.

Var Daghim solgt direkte fra FCK var buddet vel 25-35 mio nu, og ikke sølle 4,5 som vi får tilbudt.
Det handler om markedsposition, og salget af Bisseck bringer os et skridt nærmere det - en position, hvor man automatisk får tilbudt mere for spillerne, da man har solgt til mere før, og dermed ikke imponeres af sølle 25 mio.

Når man sælger for 52,5 mio, så er et bud på 15 mio jo noget man kan grine af.
For et par år siden var Stage til 18 mio til FCK noget vi ikke kunne sige nej til. I dag ville vi sige: "FUCK JER - FUCK NO", og så sælge ham direkte til Werder Bremen til 35!

Når man har et stort navn i europa ift salg - som FCK og FCM/FCN jo desværre har fået opbygget, så kan man "ringe rundt" og sige; ham her burde I se på - og "husker I ham vi solgte til jer sidst, tjek lige ham her" blabla... Netværk+agenter+forhistorie/position i markedet = ekstra høje priser.

Jeg tvivler på at historik af tidligere gode salg er et argument for at sælge middelmådige spillere til høj pris.

I så fald bliver røret smækket på i fremtiden, når de næste gang siger "husker I ham vi solgte jer sidst"

Jeg forstår heller ikke Haraldsson hypen, men jeg tror ikke FCK som sådan selv har skabt den.
Der må jo være nogle scouts derude der helt oprigtigt synes han er dygtig nok til prisen.

Jeg tvivler på at historik af tidligere gode salg er et argument for at sælge middelmådige spillere til høj pris.

I så fald bliver røret smækket på i fremtiden, når de næste gang siger "husker I ham vi solgte jer sidst"

Altså det er jo ikke kejserens nye klæder 1:1 det er jeg med på.
Men det får da mere tyngde når man sælges fra en klub, der har leveret mange. Sådan plejer det da at være?
Tror du Daghim ville blive budt på til 4,5 mio fra FCM, FCN eller FCK?

Jeg læste at FCM er blevet kontaktet omkring salg af merchandise i Østen
De åbnede også et salgskontor i København i 2015 fordi de oplevede en helt abnorm interesse for deres brand fra virksomheder placeret i hovedstaden.

Det lukkede ned igen kort tid efter åbningen.

De har altid været gode til at få 12 centimeter til at fremstå som 25 centimeter i den klub…

Ah det er måske lige at stramme den at sige han ikke er en god fodboldspiller. Det tæller naturligvis også op at han har gjort en god figur i FCKs europæiske kampe og så kun er 20 år og fast mand på et islandsk landshold allerede. FCK’s fans er ihvertfald oppe at ringe over ham og selvom man har tendens til at snakke sine egne spillere op, så er det ikke mange der siger “sælg for fanden til den pris”.

Ah det er måske lige at stramme den at sige han ikke er en god fodboldspiller. Det tæller naturligvis også op at han har gjort en god figur i FCKs europæiske kampe og så kun er 20 år og fast mand på et islandsk landshold allerede. FCK’s fans er ihvertfald oppe at ringe over ham og selvom man har tendens til at snakke sine egne spillere op, så er det ikke mange der siger “sælg for fanden til den pris”.
Jeg må sige, jeg synes han er splejset og nedre superliga-leverpostej, og jeg har været begejstret når han har været på banen fordi han er så utroligt uskadelig.

100 mio for ham er ikke en lottokupon, men bare tåbeligt imo.

Jeg må sige, jeg synes han er splejset og nedre superliga-leverpostej, og jeg har været begejstret når han har været på banen fordi han er så utroligt uskadelig.

100 mio for ham er ikke en lottokupon, men bare tåbeligt imo.
Tænker også der var pænt mange fans fra andre klubber der undrede sig gevaldigt da Bodø betalte 25 mio. for Grønbæk, taget i betragtning af at han knap nok var fast mand hos os...

Jeg ser kun FCK når de spiller mod os og har da heller ikke bidt mærke i ham. Men derfor kan der godt være et kæmpe potentiale og nogle underliggende stats som man som almindelig tilskuer ikke lige er opmærksom på og som andre klubber kan se folde sig endnu mere ud hos dem.

BIF henter Jacob Rasmussen hjem fra Fiorentina, og CV begynder nu sine køb.

De har mistet Slimane, og mister nok også Hermansen nu her.
Rasmussen har spillet en del de sidste 2 år, men før det et hav af sæsoner uden fast tid pga alle mulige ting.
Spændende hvilken udgave af Rasmussen man får ind. Nok en bedre en end AaBs Hiljemark eller Andreas Poulsen.
Faktisk kan han sagtens gå hen og blive en ny Marxsø for dem.

Back