New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Rygterne siger at Farum har betalt omkring 26 mil for Ingvartsen. Så kan vi vist roligt sige de har meldt sig ind i samme klub som de andre fc bastarder, hvor penge ikke er et problem.

Jeg synes det lyder som et røverkøb og for noget han sagtens kunne sælges til igen.

Men ja - de har steppet gevaldigt op på budgettet det sidste år til halvandet.

Enig. Men tvivler på at vi bare kunne lange 26 millioner over disken + en sikkert voldsomt høj løn.

Man skal også "passe på med" at kigge på transferpris, og tænke: "det burde vi gøre". Eller hvordan skal jeg sige det?
Sisto og Diks kostede 2 mio euro i transfer, men var jo vilde lønninger der forhindrer os i at kunne den slags.

Jeg ved bare ikke om FCN giver lønninger i dette tilfælde, som AGF ikke kan/bør være med på.
Spilleren synes jeg som udgangspunkt ikke er dyr i hvert fald - transfermæssigt - når man ser på hvad spillere af den type ryger for derude i europa pt. Ingvartsen er nu en af ligaens største profiler - og den slags koster normalt en pæn slat.

Last edited:
Enig. Men tvivler på at vi bare kunne lange 26 millioner over disken + en sikkert voldsomt høj løn.

Jeg tænker godt vi kunne lange de kr. 26 mio. over disken men er ikke sikker på vi har helt lyst endnu.

Det næste er naturligvis lønnen, der som du skriver sikkert er en høj en af slagsen. Jeg tvivler dog på at de sådan virkelig sprænger rammerne for Superligaen men formentlig for dem selv. Der tror jeg som sådan godt vi kunne være med og igen er spørgsmålet om vi har lyst.

Der var rygter om at en del af pakken var noget i Miami om 1,5 år - den del kan vi ikke være med på og jeg ved da heller ikke hvordan man skriver det ind i en kontrakt:unsure: Det kan selvfølgelig også være, at de har lovet han efter karrieren skal være en del af teamet derovre....

Nå men det var egentlig bare prisen jeg var overrasket over. Der blev også nævnt et par andre spillere i en af artiklerne om Ingvartsen, hvor deres priser heller ikke lød skræmmende men kan ikke lige huske hvem.

Og apropos løn så har Fcm stået på tæer (hvad det så end betyder) for at matche deres nye forsvarsgenerals tidligere løn på kr 8-9 mio. om året. Så de er nok deroppe ad. Dvs. 25-30 mio. for spilleren og så en stor lønpose - der er midler nok på heden i øjeblikket.

Jeg tænker godt vi kunne lange de kr. 26 mio. over disken men er ikke sikker på vi har helt lyst endnu.

Det næste er naturligvis lønnen, der som du skriver sikkert er en høj en af slagsen. Jeg tvivler dog på at de sådan virkelig sprænger rammerne for Superligaen men formentlig for dem selv. Der tror jeg som sådan godt vi kunne være med og igen er spørgsmålet om vi har lyst.

Der var rygter om at en del af pakken var noget i Miami om 1,5 år - den del kan vi ikke være med på og jeg ved da heller ikke hvordan man skriver det ind i en kontrakt:unsure: Det kan selvfølgelig også være, at de har lovet han efter karrieren skal være en del af teamet derovre....

Nå men det var egentlig bare prisen jeg var overrasket over. Der blev også nævnt et par andre spillere i en af artiklerne om Ingvartsen, hvor deres priser heller ikke lød skræmmende men kan ikke lige huske hvem.

Og apropos løn så har Fcm stået på tæer (hvad det så end betyder) for at matche deres nye forsvarsgenerals tidligere løn på kr 8-9 mio. om året. Så de er nok deroppe ad. Dvs. 25-30 mio. for spilleren og så en stor lønpose - der er midler nok på heden i øjeblikket.

Ja det er nok derfor de ikke vil oplyse kontraktlængden.

Man kunne jo evt. hive San Diego til Farum og gøre dem til kontraktholdere på f.eks. en 4 årig aftale, med en 18 måneders udleje til FC Nordsjælland. På den måde kan de selv bestemme hvor hårdt økonomien i Farum skal belastes, både hvad angår løn og transfer.

De nye Egyptiske ejere i Farum trykker deres egne penge, så det er kun et spørgsmål om hvad de har lyst til at give til klubben. Det er i hvert fald noget i den retning Rasmus Monnerup sagde i den seneste Mediano Update, da der blev talt om “The Big Four” eller “The Big Five”. (FCK, FCM, BIF, AGF + FCN)

Generelt har der været konsensus om at Farum ikke var en topklub, og så tilpassede man deres regnskaber så den mia kr. de har hentet i transfers ikke fremgik nogen steder. Så blev historien til omverdenen at det er helt fantastisk imponerende hvad de kan lave i Farum helt uden at have nogen penge!?!

Den må være stendød nu, så det ser meget ud til at der er sket et paradigmeskift fra at de solgte Mesterskabet i sidste sæson med Schjellerup, til at de nu er klar til geninvestere lidt af deres transfers i truppen. Det var det man nok havde regnet med ville ske fra starten, men det er så først ved at ske nu. Det gør gabet mellem toppen og bunden endnu mere markant, og AGF er nok den mindste af “The Big Five”

Det er imø en vanvittig risikabel investering af FCM i omegnen af 60 milioner. De har virkelig gearet forretningen hårdt. Jeg ved ikke, hvor mange Marroneys der skal til, før de begynder at rynke på næsen derude, men lad dem endelig.

Det er imø en vanvittig risikabel investering af FCM i omegnen af 60 milioner. De har virkelig gearet forretningen hårdt. Jeg ved ikke, hvor mange Marroneys der skal til, før de begynder at rynke på næsen derude, men lad dem endelig.
Ja - det er tæt på niveau med nogle af Fck’s men det er vel også der de gerne vil op.
Han må helt klart være udset til at løfte arven efter Sviatchenko og dirigere forsvaret de næste 4-5 år.

Jeg ved heller ikke hvad Fcn har kunnet slippe med af løn for Ingvartsen - skal en, på hans alder, der er tæt på landsholdet ikke have 5-6-8 mio om året?

Ja - det er tæt på niveau med nogle af Fck’s men det er vel også der de gerne vil op.
Han må helt klart være udset til at løfte arven efter Sviatchenko og dirigere forsvaret de næste 4-5 år.

Jeg ved heller ikke hvad Fcn har kunnet slippe med af løn for Ingvartsen - skal en, på hans alder, der er tæt på landsholdet ikke have 5-6-8 mio om året?
Desværre er Ingvartsen - formentlig/som rygterne siger - mere eller mindre finansieret af de rige egyptere/ San Diego.
Hvis det er tilnærmelsesvist rigtigt er det bare - imo - rigtig ulækker og skævvridende.
Mit had til BIF er snart en lovestory ift. hvordan jeg ser på FC-klubber og deres finansielle bagland

Tipsbladet forsøger at lave en "dom" over OB's nye transferkarrussel og kalder dem nu Global leverpostej. Der kan man måske også tale lidt om kultur og hvad man gerne vil kendes for som klub (de har vist lige solgt Frøkjær også).

Et lidt sjovt forsøg men efter min mening er juryen stadig ude og jeg mener Sportsdirektører skal bruge en del vinduer på at få matchet den sportslige ledelse op mod en ønsket trup. Indtil videre har OB dog ikke løftet sig resultatmæssigt fra bund 6.

Tipsbladet forsøger at lave en "dom" over OB's nye transferkarrussel og kalder dem nu Global leverpostej. Der kan man måske også tale lidt om kultur og hvad man gerne vil kendes for som klub (de har vist lige solgt Frøkjær også).

Et lidt sjovt forsøg men efter min mening er juryen stadig ude og jeg mener Sportsdirektører skal bruge en del vinduer på at få matchet den sportslige ledelse op mod en ønsket trup. Indtil videre har OB dog ikke løftet sig resultatmæssigt fra bund 6.

Wesström og Alm har i tidligere klubber haft stor succes med at starte helt forfra med at spillet truppen sammen hver eneste sæson, og det er tydeligvis også det der er projektet i OB, med alle de udskiftinger. Jeg er der dog ikke sikker på at det fungerer i Superligaen, Wesström skal i hvert fald til at finde nogle flere Minteh’er hvis det skal blive en succes. Forskellen fra tidligere klubber og til OB, er at her er der kun 22 runder før den første dom falder, og når man skal bruge de første 7-10 kampe på at lære hinanden at kende, så når de ikke at indhente det tabte i de resterende 12-15. Så jeg mener strategien er forkert i en ligastruktur som i Superligaen.

Det kan i princippet lade sig gøre for OB og det hjælper selvfølgelig at spillerne trods alt er kommet tidligt ind i vinduet, hvis de da ellers er færdige med at handle nu. Måske er de også ekstremt godt scoutede ift at passe ind i spillestilen så der er mindre tilvænning og integrering, men det er sjældent det kan lykkes og endda med spillere mange steder fra der skal flytte land og vænne sig til ligaen osv. I bund og grund indikerer det dårlig planlægning. Det kan nok være OK, hvis man gør det bevidst på en måde hvor man siger man bare ikke har råd til at hente afløsere tidligt men brug for en større oprydning og derfor tager en større udskiftning med det samme, men så bør det også være med en bevidsthed om at det vil koste sportligt på den korte bane.

Man har indtryk af at det nærmest er normen i OB og at de forventer at det forbedrer resultaterne med det samme så de kommer i top-6. De bør vel være kandidat til det i det store midterfelt, men det er oplagt at det hold der økonomisk lige ligger til sjettepladsen vil blive overhalet af et andet med mere langsigtet planlægning. Har de ramt for meget ved siden af på for mange af handlerne, kan det ultimativt også føre til kamp mod nedrykning. Der er en kæmpe favorit til at tage den ene billet, men den næste er vel Lyngby der gjorde det ganske godt i foråret (jeg tror ikke OB rykker ned, men jeg kender heller ikke meget til alle deres nye spillere.)

Desværre er Ingvartsen - formentlig/som rygterne siger - mere eller mindre finansieret af de rige egyptere/ San Diego.
Hvis det er tilnærmelsesvist rigtigt er det bare - imo - rigtig ulækker og skævvridende.
Mit had til BIF er snart en lovestory ift. hvordan jeg ser på FC-klubber og deres finansielle bagland
Du har det bedre med Blackstone? :)

Jeg er imod det her med at man ejer flere klubber, selvom klubber kan samarbejde alligevel. Så kan man få nogle lidt underlige konstruktioner hvor det det ene eller andet sted ikke handler om det sportslige og resten af ligaen skal også trækkes med nogle hold der fundamentalt er der for at hjælpe hold i helt andre ligaer. Men ift skævvridning er den der også hvis en milliardær kaster en masse penge ind i en klub som flere fx har gjort i BIF, men også mange andre steder.

For AGF, i vores udvikling mod at blive tophold igen, har der hele tiden været den risiko at der bliver pumpet en masse penge ind i en eller flere klubber vi skal overhale. Umiddelbart ville det største problem have været hvis fx AaB havde fundet en oliesheik, eller hvis Thorborg åbnede for sluserne i OB igen, men det var heller ikke så sandsynligt. Foran er der dog også fire klubber med langt flere penge når baglandet også tælles med. FCN er måske de rigeste og har da i et stykke tid snakket om at der skal købes lidt dyrere ind eller salgene kan udsættes og FCM har jo også Holck Poulsen. Brøndby er netop solgt og både FCK og FCM er vist også på affyringsrampen. Det er noget der skal overvindes og så kan der også være en risiko for nogle af de andre hvor dem der betaler gildet synes det er mindre sjovt hvis først resultater og økonomi svigter.

Brøndby må meget gerne storkikse med deres nye millioner så ejerne skal ud med flere penge og hurtigt bliver trætte af det når de indser at det ikke er helt så let at lave penge i Superligaen.

Det kan i princippet lade sig gøre for OB og det hjælper selvfølgelig at spillerne trods alt er kommet tidligt ind i vinduet, hvis de da ellers er færdige med at handle nu. Måske er de også ekstremt godt scoutede ift at passe ind i spillestilen så der er mindre tilvænning og integrering, men det er sjældent det kan lykkes og endda med spillere mange steder fra der skal flytte land og vænne sig til ligaen osv. I bund og grund indikerer det dårlig planlægning. Det kan nok være OK, hvis man gør det bevidst på en måde hvor man siger man bare ikke har råd til at hente afløsere tidligt men brug for en større oprydning og derfor tager en større udskiftning med det samme, men så bør det også være med en bevidsthed om at det vil koste sportligt på den korte bane.

Man har indtryk af at det nærmest er normen i OB og at de forventer at det forbedrer resultaterne med det samme så de kommer i top-6. De bør vel være kandidat til det i det store midterfelt, men det er oplagt at det hold der økonomisk lige ligger til sjettepladsen vil blive overhalet af et andet med mere langsigtet planlægning. Har de ramt for meget ved siden af på for mange af handlerne, kan det ultimativt også føre til kamp mod nedrykning. Der er en kæmpe favorit til at tage den ene billet, men den næste er vel Lyngby der gjorde det ganske godt i foråret (jeg tror ikke OB rykker ned, men jeg kender heller ikke meget til alle deres nye spillere.)
Uden at vide hvor stærkt de to hold stillede op, så kunne det godt se ud til at OB allerede er forholdsvist godt sammenspillet:

Uden at vide hvor stærkt de to hold stillede op, så kunne det godt se ud til at OB allerede er forholdsvist godt sammenspillet:
Det lyder selvfølgelig meget positivt for dem, men det er lidt svært bedømme noget ud fra træningskampe hvor der måske bliver eksperimentet og spillet med nogle unge talenter osv. Hvis ham den nye angriber er meget målfarlig gør det selvfølgelig en kæmpe forskel, den slags kan der være mange point i. Jeg har heller ikke studeret deres tilgange, men Wesstrøm har da ramt et par gode spillere så man må jo se hvor mange der er det her. Når man snakker top-6 handler det jo også bare om at man umiddelbart vil sige at FCK, FCM, Brøndby, FCN og AGF bør ligge godt til og så er der én plads tilbage, så en af de første fem skal skuffe ellers må der ikke være et eneste hold bagfra der overhaler dem.

Hjælp min hukommelse. Er der nogen danske klubber, der har haft succes med at sammensætte en trup af udenlandske spillere med store udskiftninger hver sæson? Tænker klubber med mindre budgetter, som kommer ind i en kontinuerlig stime af gode resultater.

Brøndby havde en god stime med Zorniger, men der var de fleste spillere med tilknytning til Tyskland og derfor var truppen rimelig homogen. Derudover har Viborg succes med nogle eksotiske transfers pt., men det er stadig en stærk dansk stamme de har og mange unge spillere fra egnen.

Måske er FCM et eksempel på succes, men deres budgetter er trods alt også ret store...

Jeg har ikke meget tillid til OB og jeg håber heller ikke de får succes. Hvor ville det være fedt, hvis de var en fynsk motor. Lige nu minder de mig mest om et internationalt kollegie med et lidt uhumsk fælleskøkken og en diskret lugt af fodsved.

God klumme af Dennis Bjerre som nok vil falde en del fans for brystet. Personligt kan jeg ikke lide Fischer og hans evindelige provokationer, men jeg er enig med Dennis Bjerre, at typer som Fischer gør ligaen mere spændende og interessant... og måske prikker han også ved de gængse opfattelser af, hvordan en spiller må give igen til pøbelen.
Jeg bryder mig bestemt heller ikke om samme pøbels sang om at slå ihjel .....

God klumme af Dennis Bjerre som nok vil falde en del fans for brystet. Personligt kan jeg ikke lide Fischer og hans evindelige provokationer, men jeg er enig med Dennis Bjerre, at typer som Fischer gør ligaen mere spændende og interessant... og måske prikker han også ved de gængse opfattelser af, hvordan en spiller må give igen til pøbelen.
Jeg bryder mig bestemt heller ikke om samme pøbels sang om at slå ihjel .....
Ja, rigtig fin pointe- jeg synes også "slå ihjel" er for meget af det gode. Fischer gav kulør til ligaen, uden tvivl.
Men Bjerre tager den ét skridt for langt med "Generelt savner jeg en forståelse fra nogle fodboldfans af, at de er rigtig mange mod én." Når jeg sidder her, i min stue og kloger mig på et debatforum, uden for sæsonen, så kan jeg sagtens både indse og forstå dét. Men når det hele koger (over) og Fischer lige har scoret sejrsmålet for FCK på Ceres Park? Dér kan du ikke bede mig vise forståelse. Du kan ikke engang bede mig tale pænt. Især ikke når han så provokerer tilbage - selvom det er fint nok at han gør det, så kan ingen forvente, at jeg reagere pænt på det... fodbold er netop følelser, derfor kan man heller ikke forvente andet end følelsesmæssig reaktion.

Når jeg sidder her, i min stue og kloger mig på et debatforum, uden for sæsonen, så kan jeg sagtens både indse og forstå dét. Men når det hele koger (over) og Fischer lige har scoret sejrsmålet for FCK på Ceres Park? Dér kan du ikke bede mig vise forståelse. Du kan ikke engang bede mig tale pænt. Især ikke når han så provokerer tilbage - selvom det er fint nok at han gør det, så kan ingen forvente, at jeg reagere pænt på det... fodbold er netop følelser, derfor kan man heller ikke forvente andet end følelsesmæssig reaktion.
Exactly. Jeg kan godt lide når spillerne giver igen. Jeg vil elske at se NP score sejrsmålet for en gangs skyld mod bif eller fck og så bare give den hele armen foran deres fans for alt det lort han får smidt i hovedet. Men altså, bøsse og slå ihjel råbene er jeg trods alt vokset fra 😀

Back