Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 752
  • Views Views: Views 52K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Det her er nok den vildeste afsporing af en tråd til dato, og der har dælme været mange:D

On topic, Jeg har prøvet det nye setup med at bestille via app'en og jeg syntes det var fremragende, hver gang gik jeg direkte op og hentede mine ting uden kø, selv i pausen.

Af forbedringer kan man godt råbe numre op, eller have dem på en skærm, jeg var i starten i tvivl om min ordre var klar.

Derudover skal det laves så man ikke skal taste oplysninger ind flere gange, og med fast betalingskort, mobilpay osv. jeg ved fra JN at det er på vej.

Jeg syntes det er rart at jeg bare kan scanne ryglænet foran mig, og så gå direkte ned og hente min Stadionplatte, så få det gerne på C også

Jeg har aldrig set en klubkamp i kvindefodbold, hverken live eller i tv. Til gengæld har jeg været til flere landskampe, og jeg er også begyndt at se temmeligt regelmæssigt med, når der er slutrunder - også kampe uden Danmark. Jeg vil gerne gå imod strømmen herinde - jeg er faktisk rimeligt begejstret!

Jeg er også temmeligt optimistisk i forhold til kvindefodboldens udvikling og kommercielle potentiale i Danmark. Først og og fremmest håber jeg, at det nye stadion kan udvikle sig til en fast hjemmebane for kvindelandsholdet, for potentialet er nok stadigt større dér end klubfodbold. Til gengæld er det ikke urealistisk, at der ret konsekvent kan sælges 15-20.000 billetter til landskampe, i hvert fald hvis Danmark igen kommer nærmere den europæiske top.

Kan man også få 5-7.000 mennesker ud og se en kamp mellem fx AGF og Brøndby, hvis billetterne er tilstrækkeligt billige, og vejret tilstrækkeligt godt? Hvorfor ikke?
Må indrømme at jeg tvivler. Selvom FCK her vist at der kan komme 18.000 og før det 5.000

Gennemsnittet i rækken sidste år var 363 og rekorden den sæson var 1.018. Det hjælper vildt at FCK kommer op, men der er godt nok lang vej.

Gennemsnittet i herrehåndbold er 1.900 med Aalborg der har lige over 5.000 som trækdyret.

Gennemsnittet i kvindehåndbold er cirka 1.100

Ishockey er også omkring de 1.900

Så når Jacob Nielsen taler om det kan blive den næststørste sport i Danmark, så skal man over 2.000 i snit

Det her er nok den vildeste afsporing af en tråd til dato, og der har dælme været mange:D

On topic, Jeg har prøvet det nye setup med at bestille via app'en og jeg syntes det var fremragende, hver gang gik jeg direkte op og hentede mine ting uden kø, selv i pausen.

Af forbedringer kan man godt råbe numre op, eller have dem på en skærm, jeg var i starten i tvivl om min ordre var klar.

Derudover skal det laves så man ikke skal taste oplysninger ind flere gange, og med fast betalingskort, mobilpay osv. jeg ved fra JN at det er på vej.

Jeg syntes det er rart at jeg bare kan scanne ryglænet foran mig, og så gå direkte ned og hente min Stadionplatte, så få det gerne på C også
De gange jeg har bestilt, er jeg logget ind med LigaLogin, og så henter den mine data frem. Det eneste jeg skal vælge er hvordan jeg vil betale. Det gøres hurtigt med Apple Pau, så jeg vil give løsningen 9 ud af 10.

Eneste negative er når man skal hente, at det - som du også skriver - ikke bliver vist på en skærm eller råbt op. På den måde vil det virke mere struktureret end nu, hvor køerne til tider bliver flettet ind i hinanden og de også går langt bagud så det kan være svært at komme når der er mange menneskerz

• Like
Reactions: Kaj
Den snak vil jeg rigtig gerne have. Jeg tog den faktisk på mit tidligere job, hvor de fleste kollegaer rundt om frokostbordet var kvinder (der ikke interesserede sig for fodbold i nær samme grad som for kvindekampen).
Kvindefodbold ER kedeligt. Der er ét punkt, hvor de er meget federe at se på en herrerne: kvinderne ligger ikke og piver efter en ren tackling, de jamrer sig faktisk kun, når de er gået i stykker.
Målvogterspillet er i øvrigt en decideret vittighed; de kampe jeg har set, har uden undtagelse udstillet målvogteren som en kvinde født uden springkraft.

Alt det sagt, så så jeg for nogle år siden en kvindelig komiker, der lavede et program om ligestilling på DR2 (mener jeg). Her var fodbold også en del af det, og de fortalte noget, jeg ikke var klar over, og som jeg synes er tudedumt: Kvinderne spiller med den samme bold som herrerne. En 5'er er sguda alt for tung til deres muskelmasse. Det er også derfor kvindelige fodboldspillere døjer med virkelig mange muskel- og ledskader når de bliver lidt ældre og begynder at spille med 5'eren.
Den er for tung til dem. Giv dem en 4'er, så passer pengene, så kan de spille hurtigt, lave sideskift og alt det andet.

Det hjælper ikke på målvogterspillet, men alt andet hjælper det sgu nok på.

Det næste er jo så, at give dem rundt regnet samme træningsforhold som herrerne - det er ikke nemt at blive så god til fodbold, på den halve tid og på ringere baner, og det er her, jeg tænker, at UEFA's krav faktisk giver mening; hvis man gerne vil give kvinderne en chance for at spille god fodbold, så skal man "opmuntre" klubberne til at investere i det; give fuldtidskontrakter, ordentlige træningsforhold osv...
Set i det lys, bliver det dobbelt så dumt, at man insisterer på, at de skal spille med en 5'er.
Så helt og aldeles enig i pointen om størrelsen på bolden, men det er ikke vægten der er afgørende.
Mænds fodstørrelser går typisk fra 43 og opefter mens kvinder er 39 og opefter. Derfor vil det give mening med en noget mindre bold end str5 til kvinder.

Jeg tror JN er ganske godt tilfreds med at GF spiller som de gør lige nu hvor vi går ind i en årstid hvor mange nok elles ville tænke på at blive væk. 130 pladser tilbage på C, 20 på A, B ca. 3/4 udsolgt mod SIF.
Tænk hvordan det kunne have set ud lå vi hvor Randers, FCN eller Viborg er p.t.
Ja. Det er fandme vildt.

Heldigvis kl. 16.00 så solen - hvis den ellers kommer - varmer lidt.

De gange jeg har bestilt, er jeg logget ind med LigaLogin, og så henter den mine data frem. Det eneste jeg skal vælge er hvordan jeg vil betale. Det gøres hurtigt med Apple Pau, så jeg vil give løsningen 9 ud af 10.

Eneste negative er når man skal hente, at det - som du også skriver - ikke bliver vist på en skærm eller råbt op. På den måde vil det virke mere struktureret end nu, hvor køerne til tider bliver flettet ind i hinanden og de også går langt bagud så det kan være svært at komme når der er mange menneskerz
Er jeg den eneste, der døjer med et vanvittigt cirkus, hver gang, jeg skal logge ind med Liga-login?

Altså et, hvor jeg ikke kommer videre, men skal åbne en ny browser, hvis det er på nettet, eller lukke app'en og åbne igen, hvis det er i app'en.

Er jeg den eneste, der døjer med et vanvittigt cirkus, hver gang, jeg skal logge ind med Liga-login?

Altså et, hvor jeg ikke kommer videre, men skal åbne en ny browser, hvis det er på nettet, eller lukke app'en og åbne igen, hvis det er i app'en.
Jeg har altid problemer på mobil uanset hvilken side/app jeg skal tilgå med ligalogin. Får fejl 404 hver eneste gang og skal lukke ned og vælge at logge ind igen før den finde ud af at jeg allerede har logget ind.

Desværre ja, selvom jeg logger ind med rette password og brugernavn, så får jeg tit en skærm fejl meddelelse og skal prøve nogle gange før det lykkedes.

Er der noget der har hørt snak om man vil gøre noget ved de 2 endetribuner, så folk bedre kan se banen?? Jeg tænker at en hævelse af de eksisterende tribuner kunne lade sig gøre? Jeg har IKKE selv hørt noget....
I en podcast for cirka 6 måneder siden blev det afvist. Økonomisk uansvarligt med henblik på den korte tid som man skal spille i Vejlby

Back