New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
@Flo-på-toppen

Ok, kan være det er noget stikprøve-noget. Synes bare jeg har fået en hel del af dem.

Jeg tror faktisk salgsafdelingen tager evalueringerne alvorligt - der er blevet rettet op på ret meget på stadion siden åbning i februar.
Til inspiration har jeg netop skrevet følgende i evalueringen:

"Det irriterer mig, at jeg som abonnent skal vise ID. Dels pga. det praktiske i det (jeg går ikke altid med ID og skal huske det) dels fordi jeg føler mig mistænkeliggjort - jeg har måske lånt mit sæsonkort ud een gang i de mange år, jeg har haft det. Så til jer: lev med det lille svind og høst et meget bedre forhold til dem, I lever af."

/W
Ok. Nu har jeg sendt dem en mail.

Det komplet retarderede og bøvlede system, som gør at nogle tilskuere i fremtiden ikke vil købe så meget som en pose vingummi på det stadion, fungerede i øvrigt absolut glimrende, da jeg prøvede det for nylig. Man kunne på et par minutter (ikke i pausen) hente mad og drikkevarer og være tilbage på sin plads.

Jeg har stor respekt for at være imod registrering, overvågning og kommerciel udnyttelse af data, men er man ikke allerede registreret i det øjeblik, man køber sin billet?

Jeg håber ikke det gælder hele stadion. Det vil betyde, at jeg ikke køber noget og jeg lægger da 90-120 kr., når jeg er der. Jeg tænker at mange andre også dropper at købe, enten pga bøvlet eller fordi man ikke vil registreres.
Man er allerede registreret - da du købte billetten til at komme ind på stadion. Undtaget selvføgelig videresalg blandt fans, men altså, 98 % er allerede registreret.

Det komplet retarderede og bøvlede system, som gør at nogle tilskuere i fremtiden ikke vil købe så meget som en pose vingummi på det stadion, fungerede i øvrigt absolut glimrende, da jeg prøvede det for nylig. Man kunne på et par minutter (ikke i pausen) hente mad og drikkevarer og være tilbage på sin plads.

Jeg har stor respekt for at være imod registrering, overvågning og kommerciel udnyttelse af data, men er man ikke allerede registreret i det øjeblik, man køber sin billet?

Man kan jo gå ind på bestil.agf.dk, lige nu og teste om man synes det er bøvlet? Det synes jeg personligt slet slet ikke. Jeg bruger Apple Pay, så er alt indtastning automatiseret (som ved netkøb). Har man ikke Apple Pay og så har man trods alt en smartphone der gemmer ens typisk indtastede adresse, så det behøver altså ikke at være bøvlet bare fordi det er noget andet end at gå ned og vente i en kø.
Desuden, er man logget ind så skulle den gerne selv have indtastet dine informationer for dig, så længe du har udfyldt LigaLogIn korrekt i sin tid.

Er man mod registrering generelt er det en helt anden snak, men det handler ikke om bøvl.

@Flo-på-toppen

Ok, kan være det er noget stikprøve-noget. Synes bare jeg har fået en hel del af dem.

Jeg tror faktisk salgsafdelingen tager evalueringerne alvorligt - der er blevet rettet op på ret meget på stadion siden åbning i februar.
Til inspiration har jeg netop skrevet følgende i evalueringen:

"Det irriterer mig, at jeg som abonnent skal vise ID. Dels pga. det praktiske i det (jeg går ikke altid med ID og skal huske det) dels fordi jeg føler mig mistænkeliggjort - jeg har måske lånt mit sæsonkort ud een gang i de mange år, jeg har haft det. Så til jer: lev med det lille svind og høst et meget bedre forhold til dem, I lever af."

/W
Har du ikke din mobil med?
Derpå er der kørekort/pas

Jo, men det uundgåeligt, hvis man vil på stadion. Det er køb af mad og drikke ikke.

Fedt at systemet virker godt. Jeg kommer bare ikke til at bruge det 🤷‍♂️

Selve delen med at bestille online virkede helt fint - det er netop delen med at man skal registreres med navn osv. ift. hvad jeg bestiller, som jeg finder irriterende.
Der var nul boder, hvor man kunne betale på den normale gamle måde. Jeg har af flere omgange haft udenlandske venner med til fodbold - de kommer sgu da ikke til at registrere sig osv., for at købe en øl...

Selve delen med at bestille online virkede helt fint - det er netop delen med at man skal registreres med navn osv. ift. hvad jeg bestiller, som jeg finder irriterende.
Der var nul boder, hvor man kunne betale på den normale gamle måde. Jeg har af flere omgange haft udenlandske venner med til fodbold - de kommer sgu da ikke til at registrere sig osv., for at købe en øl...
Nu har jeg prøvet systemet bag A tribunen og bag D tribunen ved siden af stemning. Der var altid 1 "luge" hvor man kunne bestille på "den gamle måde". De resterende 6 til 8 luger er afhentningsluger. Jeg har ikke bestilt bag stemningstribunen, men jeg kan ikke forestille mig der ikke også var 1 "luge" hvor man kunne gå op og bestille. Ovenover var der nok et banner hvor der stor BESTIL, og så også en henvisning til bestil.agf.dk?

Nu har jeg tidligere haft liga login og bestilt billetter igennem appen.
Det tog må vitterligt 2 tryk at logge ind og gøre klar til bestilling.
Der må jeg være ærlig og indrømme uanset hvor dorsk jeg syntes deres billet system er og hvor himmelråbende sindssygt det er at tage 25 kr for vand!
Så er det satme smart lavet lavet med det nye system.
Det glæder jeg mig til at prøve på det nye stadion.
Kan man så bare gå ned og hente sin bestilling derefter eller får man en notifikation når den er klar? 🤷‍♂️

Nu har jeg tidligere haft liga login og bestilt billetter igennem appen.
Det tog må vitterligt 2 tryk at logge ind og gøre klar til bestilling.
Der må jeg være ærlig og indrømme uanset hvor dorsk jeg syntes deres billet system er og hvor himmelråbende sindssygt det er at tage 25 kr for vand!
Så er det satme smart lavet lavet med det nye system.
Det glæder jeg mig til at prøve på det nye stadion.
Kan man så bare gå ned og hente sin bestilling derefter eller får man en notifikation når den er klar? 🤷‍♂️
Sådan som det er nu, så er det blot en first-come-first-serve metode, altså efter man selv har bestilt. Så du kan i ro og mag bestille på lægterne, og gå derned, til den rigtige luge, når du har lyst. Maden findes ikke frem, før du bliver betjent og oplyser dit bestillings nummer.
Det er så her min kunderoptimerings ekspert hjerne går på arbejde. Fordi man reelt ikke har mindsket køen i peak-perioden (5 minutter før pause til 10 minutter efter pause). Men det er et klart bedre system off-peak periode, og marginalt bedre under peak-periode.

Jeg gad godt et system, hvor de kalder nummeret op når den er klar. Men der er plads mangel på Vejlby, så mon ikke det er derfor.

Sådan som det er nu, så er det blot en first-come-first-serve metode, altså efter man selv har bestilt. Så du kan i ro og mag bestille på lægterne, og gå derned, til den rigtige luge, når du har lyst. Maden findes ikke frem, før du bliver betjent og oplyser dit bestillings nummer.
Det er så her min kunderoptimerings ekspert hjerne går på arbejde. Fordi man reelt ikke har mindsket køen i peak-perioden (5 minutter før pause til 10 minutter efter pause). Men det er et klart bedre system off-peak periode, og marginalt bedre under peak-periode.

Jeg gad godt et system, hvor de kalder nummeret op når den er klar. Men der er plads mangel på Vejlby, så mon ikke det er derfor.
Alternativt skal det være lidt ligesom på streetfood, hvor man får besked på når ens bestilling er klar.

@Fribs @Weah @cph @aight

Panikken er afblæst 😃

Jeg har allerede fået svar fra AGF. De skriver, at det kun er et tilbud. Man er ikke tvunget til at bestille i app og hvis man vil bruge app kan man bestille som gæst, hvorved intet registreres om dig 🤩

Citat fra mail:
Det er ikke korrekt. Vores online-bestilling (click and collect) er blot et tilbud, som gør det muligt at afvikle kø hurtigere. Man kan til hver en tid bestille fysisk i boden som normalt.

Derudover er det heller ikke korrekt at man skal registere for at bestille online. Man kan sagtens bestille som gæst, hvor man ikke opgiver oplysninger om sig selv.

En bekymring fra i søndags. I pausen var vi en meget stor flok, vel et par tusind, som gik mod toiletterne ved c- tribunen, da vi pludselig rendte på et par unge fyre i Brøndbytøj, som tydeligvis var gået gennem den forkerte dør på ude-tribunen.
Alt var godt, intet skete, men shit jeg havde været ked af at stå alene i GF- tøj sammen med 5000 Brøndbytosser.

En bekymring fra i søndags. I pausen var vi en meget stor flok, vel et par tusind, som gik mod toiletterne ved c- tribunen, da vi pludselig rendte på et par unge fyre i Brøndbytøj, som tydeligvis var gået gennem den forkerte dør på ude-tribunen.
Alt var godt, intet skete, men shit jeg havde været ked af at stå alene i GF- tøj sammen med 5000 Brøndbytosser.
Mener os først at det er når der er flere med ekstremt lav iq der er samlet at det går galt.
2 plejer ikke kunne gøre det, især når der os er træflis som underlag derude.

Min kammerat og mødte ved et tilfælde 8 Brøndby fans i sidegaderne ved Jægergårdsgade efter en kamp, hvor de havde tabt og var på vej til banegården, og fandme ikke og de var flinke og (minus accenten) var til at snakke med..
Men der nåede lige at gå et sus igennem en.

Last edited:
Jeg synes det er fremragende med betaling via app. Det fjerner tid fra afhentningen fordi man blot skal fokusere på at hente det der er betalt for.

Det er ikke sådan at der står x dedikerede fadøl når man har betalt. Man får bare de nærmeste øl der passer med bestillingen.

Mit bud er det forbedrer flow med afhentning af øl signifikant, og jeg har sendt en venlig tanke til alle fossilerne (Takes one to know one!) der står og venter i bestillingskøen og gør min oplevelse endnu hurtigere.

Aarhus Fremad flytter tre kampe til Ceres Park Vejlby

Håber ikke det får meget udover banens kvalitet, når både AGF, AGF kvinder og nu også Aarhus Fremad skal spille kampe i Vejlby i vinterhalvåret.
Men vi har heldigvis en god bane, så mon ikke det går :)
Jeg tror JN hilser muligheden for at hjælpe en anden Aarhusklub meget velkommen i det politiske klima. Fremad er trods alt den mest profilerede klub blandt de andre klubber i byen, så hvis man kan hjælpe dem og måske få dem til ikke at brokke sig så højt så tror jeg JN står klar med åbne arme.

Back