New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Jeg synes jeg læste cirka 20 cm. begge steder.

Men muligvis 5 cm i Vejlby.

Men hvis det kan fjernes på et par timer på Frederiksberg. Så kræver det nok ikke to timer mere i Vejlby.
Der er en Verden til forskel de 2 steder...et rent logistisk helvede i Vejlby ift at komme rundt med maskiner/hjælpemidler....banerne på Frederiksberg er et stort plant område

Der er en Verden til forskel de 2 steder...et rent logistisk helvede i Vejlby ift at komme rundt med maskiner/hjælpemidler....banerne på Frederiksberg er et stort plant område
Omend også besværligt at få f.eks trailere osv tæt på ude på Frederiksberg. De trailere der skal køre det væk holder jo foran KB Hallen.

Men hvis de kan lade sig gøre på 1-2 timer på 10’eren, så taler vi jo ikke 5-6 timer i Vejlby.

Det er altså ikke rigtigt. Putros skal forholde sig til de 105*60 meter, som banen fylder.

Plus det de skal bruge til ekstra officials - det var i hvert fald hans undskyldning.

Hvad det så dækker over, det er jeg noget i tvivl om :unsure: For jeg tænkte da også, at hvis bare dommerne kunne være på banen og den var klar til at spille på, så havde de afgjort deres del.

• Like
Reactions: fsc
Plus det de skal bruge til ekstra officials - det var i hvert fald hans undskyldning.

Hvad det så dækker over, det er jeg noget i tvivl om :unsure: For jeg tænkte da også, at hvis bare dommerne kunne være på banen og den var klar til at spille på, så havde de afgjort deres del.

Ja bare kampen kan afvikles, så er det altså ligegyldigt om der er isslag på dametoilettet og vådt på away afsnittet

Jeg vælger at tro på, at kampen blev udsat baseret på en helhedsvurdering. Putros har måske sagt, at hvis I kan nå at rydde banen så kan vi godt spille, men de har så erfaret at de ikke kan nå det og så er den udsat.

Samtidig skulle alt andet også spille, f.eks. adgangsveje, tribuner og området omkring stadion, og med det pres der i forvejen var på ressourcerne, så var det jo en ulige kamp at få gjort stadion klar til kamp.

Jeg vælger at tro på, at kampen blev udsat baseret på en helhedsvurdering. Putros har måske sagt, at hvis I kan nå at rydde banen så kan vi godt spille, men de har så erfaret at de ikke kan nå det og så er den udsat.

Samtidig skulle alt andet også spille, f.eks. adgangsveje, tribuner og området omkring stadion, og med det pres der i forvejen var på ressourcerne, så var det jo en ulige kamp at få gjort stadion klar til kamp.
Men så er det ikke Putros der har udsat den. For han skal alene vurdere spillere og officials sikkerhed. Ikke andet.

Han skal i en juli kamp hellere ikke vurdere om tilskuere får solstik.

Normalt er et stadion jo overdækket stort set over det hele undtaget banen, det gør altså opgaven noget mindre end Vejlby.
Der er dog enkelte undtagelser hvor det ikke er det hele der er overdækket, men der er heldigvis lige revet en bastard ned for nyligt.

Forbundet er også bundet af en TV aftale, det skal også overholdes.

Ifølge Goggle så skal dommeren også forholde sig til tilskuers sikkerhed, jeg er ret sikker på at det er en helhedsvurdering:

Ja, fodbolddommeren skal forholde sig til flere faktorer end blot selve banens tilstand, når en kamp aflyses eller afbrydes. Det primære hensyn er altid sikkerheden for spillere, officials og tilskuere, hvilket dækkes af fodboldlovens §5.
Her er de vigtigste faktorer, dommeren skal forholde sig til udover selve banen:
  • Vejrforhold og sikkerhed: Dommeren skal aflyse eller afbryde kampen, hvis vejret udgør en fare. Dette inkluderer tordenvejr (lynfare), stormstyrke, eller hvis banens omgivelser gør det farligt at spille, f.eks. løsrevne reklamebannere eller grene.
  • Omgivelserne: I henhold til fodboldlovens §5 skal dommeren efterse banen og dens omgivelser. Hvis omgivelserne (f.eks. tilskuere, belysning eller lignende) gør det utrygt at spille, kan dommeren skride til handling.
  • Lysforhold: Hvis kampen ikke kan afvikles under forsvarlige lysforhold (mørkets frembrud), kan dommeren afbryde kampen.
  • Spillernes sikkerhed (overordnet): Dommerens skøn er afgørende. Hvis banen er så våd, at det medfører for stor risiko for skader, er det en gyldig grund til aflysning.

Man kan så diskuterer om sne er farligt, men det skal være sikkert for alle at gå på feks trapper, der er også handicappede, Gangbesværede, Pensionister, og mig i en 40 hestes for at holde blodet frostsikret at tage hensyn til:-)

Men jeg havde sq nok hellere taget en røvtur ned af trappen på C5 i stedet for Mandag kl F**king 21:00.

Normalt er et stadion jo overdækket stort set over det hele undtaget banen, det gør altså opgaven noget mindre end Vejlby.
Der er dog enkelte undtagelser hvor det ikke er det hele der er overdækket, men der er heldigvis lige revet en bastard ned for nyligt.
I de nye stadionkrav skal alle pladser være overdækket. Man nok forestille sig at der jævnligt vil være klubber oppe der spiller med dispensation en sæson, men efterhånden som der moderniseres rundt omkring får man da den forbedring. I Odense dækker taget vist heller ikke, men de går jo også i gang der.

• Like
Reactions: Kaj
Back