New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Vi snakker (minimum) to år, hvor op imod halvdelen af pladserne er med voldsomt begrænset udsyn. Så synes jeg måske midlertidigt og suboptimalt er at stramme den lidt.

Det er vel per definition midlertidigt. Også suboptimalt. Spørgsmålet er selvfølgeligt hvor langt man er fra at ramme skiven. Det kan blive for dårligt, men jeg tror ikke at man er villig til at gå langt for at forbedre stadionoplevelsen, hvis det kræver større investeringer. Det bliver primært lavthængende frugter som bliver ændret.

Jeg kender dog ikke nok til tribunemarkedet til at vide hvor meget ændringer koster.

Last edited:
Det er vel per definition midlertidigt. Også suboptimalt.
Uden tvivl midlertidigt, men "suboptimalt." "Ikke helt så godt som man kunne ønske sig," står der i ordbogen.

Jeg forventer langt fra et godt stadion - at det ikke er overdækket, dét går fint an, synes jeg; men at man ikke kan se noget?

Uden tvivl midlertidigt, men "suboptimalt." "Ikke helt så godt som man kunne ønske sig," står der i ordbogen.

Jeg forventer langt fra et godt stadion - at det ikke er overdækket, dét går fint an, synes jeg; men man ikke kan se noget?

Hehe fair nok. Jeg tænkte mere i den økonomiske forstand hvor det er kontinuum under optimal.

Jeg er enig I at det kan blive for dårligt men man skal huske på at det kan være en pivringe investering for AGF. Det er et trade off

Der er ca. 1000 tilbage på B og 1600 tilbage på stemningsafsnittet😉
Der var også 1100 tilbage på B2 og 2000 tilbage på stemning, da jeg kiggede lidt efter billetterne var frigivet.

B2-afsnittet er bredere end stemning, men er tribunen ikke ligeså dyb? For ovenstående udvikling i billetsalg tyder på, at man ikke har sat særlig mange billetter til salg på B2.

Måske har man erkendt, at det på B2 ikke er optimalt at overfylde ift. mulighederne for at se kampen. Mens man måske stadig vil lade det komme an på en prøve på stemning, hvor folk trods alt også er der for at skabe stemning

Med den hældning der er på tribunen på Stemning, kan jeg godt frygte at AFA’s mange mange flag kommer til at fjerne enormt meget udsyn fra dem der står bagved.. Jeg er træt af de flag i forvejen, men tror problemet bliver større i Vejlby - håber jeg tager fejl..

Og ja, jeg kunne bare finde en anden plads, men jeg elsker at være vokal i min støtte til holdet, men jeg elsker også at kunne følge med i kampen - en evig twist i mig 😅

Så længe stemningen kører deres eget show ift regler og rammer OG nu også har dårligt udsyn så sætter jeg ik mine ben der, de ønskes go kamp herfra

Der er desværre ingen af de to ender der er særlig meget værd ift til udsyn virker det til.

Så man må håbe på at langsiden ikke er revet væk selvom folk nok hurtigt finder ud af det reelt er det eneste sted på stadion du får en nogenlunde oplevelse

Kommer vi til at opleve medgang spillet så kommer folk nok ellers så tror jeg hurtigt det kan vende igen.
Det bliver spændene at se hvad det ender med.

Er endetribunerne ikke lidt ligesom på det gamle stadion (altså før renoveringen) ift. udsyn? Jeg stod altid i enden ved tennisbanerne og husker det heller ikke som om man havde jordens mest fantastiske udsyn til det der foregik i og omkring feltet. I hvert fald ikke når der var fyldt godt op.
Vort gl stadion var stejlere bag ved målene - i hvert fald i " tennisbane-enden "....og en væsenlig forskel er jo også afstanden, der nok er 15 m i forskel mellem dengang og såå til Vejlby

Vort gl stadion var stejlere bag ved målene - i hvert fald i " tennisbane-enden "....og en væsenlig forskel er jo også afstanden, der nok er 15 m i forskel mellem dengang og såå til Vejlby
Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at opleve det nye midlertidige stadion i Vejlby. Ud fra billeder og beskrivelser, kunne oplevelsen måske i højere grad minde om at stå på den gamle Ebeltoft tribune. Specielt hvis der var mange tilskuere og man ikke var så heldig at stå på de forreste rækker.

Jeg har et Guld+-abonnement (tidligere C5 Øvre) og ikke kun guld, som jeg vist skrev. Det er naturligvis fedt at have forrang til C4 og C5, men efter min mening burde Guld+ have haft mulighed for at booke løs på hele stadion i en rum tid, inden næste kategori blev lukket ind.
Så havde jeg forhåbentlig fået enten C3 eller C6 bagerst eller næstbagerst i stedet for at skulle ud på C7. Fik en bekræftelsesmail på min plads i køen 12:03, så det er sgu ikke lang tid, man har for at sikre sig en god plads.

Enten forstår Guld+-kunderne ikke, at A1 er en mulighed for at sidde overdækket, eller også gider de ikke sidde helt nede ved mållinjen samt skulle lege stoleleg og kæmpe om valgfri sæder. Jeg har i hvert fald ikke lyst til at dukke op en time inden kampstart for at sikre mig et fornuftigt sæde, og dermed er A1 udelukket for mig.
Hvis man skulle åbne op i forskellig rækkefølge, med Guld+ først, derefter Guld og til sidst Sølv, så burde Guld og Sølv også have lov til at vælge mellem alle sektioner på C og ikke kun de sektioner, som de er begrænset til. Det skyldes, at Guld+ ellers vil have taget en del af pladserne fra de sektioner, som Guld og Sølv kan vælge imellem.

Men jeg synes også, at du begrænser dig selv lidt, hvis du kun vil sidde på række 12 og 13 på C3-C6.
Kunne du ikke bare have valgt en plads et par rækker længere nede på C4 eller C5?

Jeg er helt enig med dig i, at AGF nok har fejlvurderet A1’s popularitet. Jeg forstår godt, at der ikke er særlig mange Guld+ abonnenter, der vælger unummererede pladser helt nede ved hjørneflaget, blot fordi det er en overdækket tribune.
Som guldabonnent betaler jeg knap tre gange så meget i forhold til det billigste abonnement, så det er sgu skuffende at logge ind klokken 12:04 for efter en rum tid i kø at erfare, C7 var tætteste mulighed på midten, hvis vi gerne ville sidde på de bagerste rækker, og jeg skulle vel at mærke kun bruge to billetter.
Dem, der har det billigste abonnement, har kun adgang til stemningstribunen, og det koster 79 kroner om måneden.
Hvad giver man egentlig for Guld+ om måneden? Er det ikke lige blevet sat ned i pris efter det er gået over til billetabonnoment?
Jeg kan nemlig ikke finde det på AGF’s hjemmeside. Sølv koster 129 kroner, og jeg mener, at Guld koster 169 kroner om måneden.

Hvis man skulle åbne op i forskellig rækkefølge, med Guld+ først, derefter Guld og til sidst Sølv, så burde Guld og Sølv også have lov til at vælge mellem alle sektioner på C og ikke kun de sektioner, som de er begrænset til. Det skyldes, at Guld+ ellers vil have taget en del af pladserne fra de sektioner, som Guld og Sølv kan vælge imellem.

Men jeg synes også, at du begrænser dig selv lidt, hvis du kun vil sidde på række 12 og 13 på C3-C6.
Kunne du ikke bare have valgt en plads et par rækker længere nede på C4 eller C5?

Jeg er helt enig med dig i, at AGF nok har fejlvurderet A1’s popularitet. Jeg forstår godt, at der ikke er særlig mange Guld+ abonnenter, der vælger unummererede pladser helt nede ved hjørneflaget, blot fordi det er en overdækket tribune.

Dem, der har det billigste abonnement, har kun adgang til stemningstribunen, og det koster 79 kroner om måneden.
Hvad giver man egentlig for Guld+ om måneden? Er det ikke lige blevet sat ned i pris efter det er gået over til billetabonnoment?
Jeg kan nemlig ikke finde det på AGF’s hjemmeside. Sølv koster 129 kroner, og jeg mener, at Guld koster 169 kroner om måneden.
Det koster 189 kr. om måneden. Det blev sat op den gang man gik fra årlig betaling til månedsbetaling.

Jeg er helt enig med dig i, at de andre sæsonkortkategorier skal have lov til at vælge mellem alt det tilbageværende henholdsvis efter ét og to døgn, hvis man ændrer systemet.

Og jeg vil ikke opponere imod et "surt gammelmandsstempel" i panden på baggrund af mine udgydelser.

Vi vil altid helst sidde på én af de øverste rækker. Sad næstøverst på det gamle C5, men tredjeøverst er også ok. Det kunne jeg bare ikke finde her, medmindre vi ville ud på C7.

Så den officielle forklaring, på at kun en mindre andel af tilskuerne på Ceres Park Vejlby kan se hele banen er simpelthen at man ville have så høj en kapacitet som muligt... Det er jo enten grisk eller dumt - eller begge dele.

"Vi har til test-kampen haft knap 3.000 fans på de to endetribuner, og langt de fleste har, efter vores overbevisning, haft en god oplevelse. Vi er omvendt også med på, at nogle vil opleve ikke at kunne se 100 procent af banen."

Det har jeg svært ved at tro på, og er udsyn til HELE banen ikke ret afgørende for stadionoplevelsen, eller hvad?

"Vi er overbeviste om, at vi med lidt tilvænning og villighed til at rykke lidt rundt, også får skabt en god oplevelse for de sidste."

Igen negligeres problemet, og så foreslås der en eller anden trolddomsløsning, som jeg simpelthen ikke kan få til at fungere inde i hovedet.

Nu er det ikke sådan, at klubben ikke kan gøre noget rigtigt - tværtimod - men det her burde altså være åbenlyst: Hvis ikke der er plads til 12.000 tilskuere med ubegrænset udsyn til banen, så er der ikke plads til 12.000 tilskuere; så må man sænke kapaciteten.

Så den officielle forklaring, på at kun en mindre andel af tilskuerne på Ceres Park Vejlby kan se hele banen er simpelthen at man ville have så høj en kapacitet som muligt... Det er jo enten grisk eller dumt - eller begge dele.

"Vi har til test-kampen haft knap 3.000 fans på de to endetribuner, og langt de fleste har, efter vores overbevisning, haft en god oplevelse. Vi er omvendt også med på, at nogle vil opleve ikke at kunne se 100 procent af banen."

Det har jeg svært ved at tro på, og er udsyn til HELE banen ikke ret afgørende for stadionoplevelsen, eller hvad?

"Vi er overbeviste om, at vi med lidt tilvænning og villighed til at rykke lidt rundt, også får skabt en god oplevelse for de sidste."

Igen negligeres problemet, og så foreslås der en eller anden trolddomsløsning, som jeg simpelthen ikke kan få til at fungere inde i hovedet.

Nu er det ikke sådan, at klubben ikke kan gøre noget rigtigt - tværtimod - men det her burde altså være åbenlyst: Hvis ikke der er plads til 12.000 tilskuere med ubegrænset udsyn til banen, så er der ikke plads til 12.000 tilskuere; så må man sænke kapaciteten.
Jeg ser ikke noget problem. Ja, jeg kunne heller ikke se hjørneflagende fra min plads på 4. række på langsiden men det lever jeg nok med. Jeg er også gået glip af fuldstændig udsyn til mål på udebane og ofte kan man slet ikke se bolden før den er inde omkring feltet. I et ståafsnit vil du meget ofte have begrænset udsyn. Sådan er det bare. Nogle folk er større end andre. Det er et interimistisk stadion og der vil være nogle begrænsede udsyn.

»Der gik 7 mål ind i den ende, vi stod, men vi så ikke nogen af boldene gå i nettet…da mållinien ikke var synlig... eneste indikation på, at bolden var i mål, var, når folk andre steder brød ud i jubel.«

Nu bliver det altså brok for brokkens skyld.

I et ståafsnit vil du meget ofte have begrænset udsyn. Sådan er det bare. Nogle folk er større end andre. Det er et interimistisk stadion og der vil være nogle begrænsede udsyn.
Men nu handler det jo ikke om, at det er et ståafsnit med det omfang af begrænset udsyn, som det medfører. Det handler heller ikke om, at det er et interimistisk stadion uden overdækning og alt muligt andet. Det handler om at tribunerne er så flade, at de ganske enkelt ikke egner sig til et fodboldstadion. Desuden har jeg jo lige forklaret hvorfor jeg opponerer mod ræsonnementet bag - det er jo ikke brok for brokkens skyld. Jeg synes ganske enkelt bare klubben har ramt helt udenfor skiven her.

Nu tror jeg så også, der er forskel på at stå på fjerde række og længere oppe. Mon ikke, du ville have ærgret dig, hvis du ikke kunne se feltet?

Det handler heller ikke om, at det er et interimistisk stadion uden overdækning og alt muligt andet. Det handler om at tribunerne er så flade, at de ganske enkelt ikke egner sig til et fodboldstadion.

Du beskriver præcist hvad det er for et stadion du "brokker" dig over, nemtlig et interimistisk stadion. Din barre for hvad du finder rimeligt er simpelthen sat for højt. Der er en del af andre stadions i DK hvor du heller ikke kan se alt, et par af dem er endda bygget inden for de sidste 10 år.

Jeg husker stadig "bane 2" da vi byggede vores gamle stadion for godt 25 år siden, i sammenligning med den omgang, er vi lysår foran på vores "midlertidige" stadion. Jeg vil tro du havde fået en blodprop af "raseri" over de forhold dengang.

AGF har virkelig anstrengt sig for at skabe en oplevelse for så mange som muligt, alternativet er at du slet ikke ommer til fodbold. Det er op til hver enkelt at afgøre om man se fodbold eller blive hjemme.

Det er helt uden for skiven at kritisere AGF for at gøre det så godt som muligt for alle. Jeg nød at se hele "stemningsafsnittet" hoppe på den tribune til træningskampen, de ved godt at det kommer med en pris i forhold til udsyn.

Som en anektdote var jeg for et par år siden på et stadion i Italien på stemningstribunen, der så jeg stortset ikke de første 20 min. pga. flag, mennesker og røg. Alle levede fint med præmissen. Det bør du nok også gøre.

Back