New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
AGF har virkelig anstrengt sig for at skabe en oplevelse for så mange som muligt, alternativet er at du slet ikke ommer til fodbold.

Det er helt uden for skiven at kritisere AGF for at gøre det så godt som muligt for alle
Det er jo netop den kalkule, jeg ikke er enig i, som jeg allerede har beskrevet to gange... Hellere godt for få end skidt for mange.
Jeg vil tro du havde fået en blodprop af "raseri" over de forhold dengang.
Okay..? Var det et stort nybygget midlertidigt stadion?
Som en anektdote var jeg for et par år siden på et stadion i Italien på stemningstribunen, der så jeg stortset ikke de første 20 min. pga. flag, mennesker og røg. Alle levede fint med præmissen. Det bør du nok også gøre.
Jeg er bekendt med flag og pyro på stemningstribuner... Netop lidt en anden præmis. Som nok ikke holder på familieafsnittet, eller på den anden endetribune. Lige i forhold til stemningsafsnittet tænker jeg også, kapacitet er vigtigere end udsyn.

Jeg tænker, at markedskræfterne må råde. Hvis folk er trætte af det begrænsede udsyn til kampe, så undlader de nok at købe billet eller klager i større og så giver det sig selv.

AGF har næppe valgt at gå på kompromis for at være onde kapitalister, eller hvad man ellers kan tillægge dem motiver. Man har givetvis opvejede for og imod og lavet den bedst mulige løsning. I den forbindelse har man selvsagt også haft for øje, at man har et behov for en vis kapacitet.

Jeg tænker, at markedskræfterne må råde. Hvis folk er trætte af det begrænsede udsyn til kampe, så undlader de nok at købe billet eller klager i større og så giver det sig selv.

AGF har næppe valgt at gå på kompromis for at være onde kapitalister, eller hvad man ellers kan tillægge dem motiver. Man har givetvis opvejede for og imod og lavet den bedst mulige løsning. I den forbindelse har man selvsagt også haft for øje, at man har et behov for en vis kapacitet.
@Uglen +1; helt enig.

Okay..? Var det et stort nybygget midlertidigt stadion?

Næ, det var en jordvold. Jeg tænker du nok var gået på barrikaden om at AGF ikke gjorde nok for deres fans. :)

Hvad er det for stadions, hvor man har valgt at prioritere kapacitet ved at lave ualmindeligt flade tribuner?

Sjovt du fokusere så meget på de flade tribuner, der findes andre arkitektoniske forhindringer. Men du ber om et eksempel, så vil jeg fremhæve udetribunen til Silkeborg, der kan du heller ikke se alt pga. andre tilskuere dækker for hinanden.

Jeg forstår du er sur og tvær, men jeg er oprigtig imponeret over det setup AGF har fået lavet ude i Vejlby. Det er et topfedt "midlertidigt" stadion, AGF fortjener al ros for at give os alle, både AGF selv, men også os fans nogen rammer som tilgodeser flest muligt. Jeg lever fint med de gener der er i de næste 2 år, alternativet med at flytte hjemmebane til Risvangen, Brabrand eller endnu værre Randers, så er Vejlby klart at foretrække.

Jeg synes egentlig det er vildere man kan komme frem til 250 kr for at sidde på et stillads i regnvejr og se AGF-AaB :D
Jeg er enig i, at 250 kr er mange penge for at gå til fodbold. Men så længe du bare kan vælge en billet til 150 eller 160, så er det vel lidt ligegyldigt, om du synes, de dyreste pladser er for dyre?

Og så skal man selvfølgelig gøre op med sig selv, hvor vigtigt det er for ens oplevelse, hvordan tribunen er konstrueret (og at det rent faktisk bliver glimrende vejr årstiden taget i betragtning) 😉

Det er 100% mig der er "problemet", da billetterne er solgte. Jeg kan dog godt undre mig at det koster det dobbelte at se AGF-AaB på et stillads som fx at se Dortmund, men altså billetterne bliver solgt, så det er mig der er problemet.

Dog finder jeg det lidt vildt, at man skulle kunne proppe næste det dobbelte ind på stilladset ift FCK træningskampen. Bliver spændende at følge, hvilken oplevelse det har været efter kampen. Hvis er har været problemer med udsyn til den kamp, bliver det jo helt galt når der skal være markant flere på stå afsnittene.

Vi vil altid helst sidde på én af de øverste rækker. Sad næstøverst på det gamle C5, men tredjeøverst er også ok. Det kunne jeg bare ikke finde her, medmindre vi ville ud på C7.
Der er blevet frigivet en del billetter på øverste række på C-tribunen, så der har nok været låst nogen billetter til at starte med, hvilket så forklare hvorfor du ikke kunne hente billet dertil når du allerede kom ind 12:03, da biletterne blev frigivet.
Hvis du er hurtig kan du nå at konvertere dine billetter dertil.

Der er blevet evalueret efter FCK kampen:

Han har også registreret feedback fra fansene på endetribunerne omkring, at udsynet ikke var helt optimalt, da tribunerne er mindre stejle end langsiderne, men det er der desværre ikke så meget at gøre ved, når man samtidig vil helt tæt på spillet.

– Det er en kombination af, hvad der kan lade sig gøre, og hvad man må rent sikkerhedsmæssigt. De der volde omkring stadion er flotte, men de gør også, at vi ikke lige kan tage tre-fire meter mere i forhold til brandsikkerhed. Så det er det muliges kunst. Vi ser på, hvad kan vi leve med, og hvad kan vi tilbyde vores publikum. Løbebanen i Kongelunden gjorde jo, at man altid havde fuldt udsyn, og det er bare desværre ikke altid tilfældet, når man er så tæt på banen, forklarer Munkholm.

Fedt at klubben lytter og agerer hurtigt. Håber på at mange dukker op i morgen. Jeg er desværre forhindret, og jeg er egentlig lidt træt af det, for det havde sgu været meget fedt at hjælpe med.

Det ligner også trinene var ret dybe før, så nu bliver der vel dobbelt så mange trin at fordele folk på. Bør forbedre udsynet ret meget, så man slipper for næsten at stå 2 i dybden på samme trin.

Back