New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Last edited:
Guld burde have forrang i minimum fire timer eller helst en hel dag, hvis det stod til mig. Og dernæst samme vilkår for sølv, inden lavpriskategorien får mulighed for at vælge en dag, før resten ryger ud på et åbne marked. Det er sgu træls at skulle sidde brandvagt før hver hjemmekamp for at sikre ikke at få plads i Ydre Udgaard.
Der er jo også guld+, og hvis de får adgang tilsvarende før guld gør, ender du bare i samme situation, da sølv kun har adgang til at vælge C1,C2,C7 og C8.
Så det vil ikke gøre nogen forskel, da dem der har hentet billleter til de områder du helst vil sidde, er folk i samme abonnomentskategori som dig eller højere.
Er prisen på Guld ikke sat ned så den matcher sølv eller betaler i stadig mere for samme ydelse?
Fordelen ved guld er vel netop det faste sæde, som man under aller omstændigheder ikke har mere?
Guld har adgang til flere sektioner end sølv, så der er lidt forskel.
Sektioner er således:
  • Guld+ kan vælge: Hele C, A1, B2, D1 og D2
  • Guld kan vælge: C1-C3, C6-C8, B2, D1 og D2
  • Sølv kan vælge: C1-C2, C7-C8, B2, D1 og D2

Der må være mange tilbage til stemning. Der er trods alt 4.000 stk.

Tror ikke stemning bliver udsolgt hver gang. Der er nok mange der ikke ønsker at tage plads der, selv når det er de eneste tilbage
Kapaciteten er 2700, hvilket svarer til det udvidede afsnit på det gamle stadion. Jeg tror at der kommer til at stå folk, som normalt ikke står på stemningen, da det højest sandsynligt er det sidste afsnit, som bliver udsolgt.

I familieafsnittet sidder de jo ned - og kan se.
Det er på ståtribunerne der er en udfordring som jeg forstår det.

Lidt som da man skulle stå i Silkeborg på jordhøjen og kigge mellem hinanden bag målet.
I det hvide snit, fortalte Kim Robin, at AGF ledelsen var blevet overrasket over hvor meget folk fyldte på ståpladserne, de havde regnet med at man kunne stå tættere, så måske bliver stadionkapaciteten sat ned, og der bliver lukket færre tilskuere in på ståtribunen. AGF fans er åbenbart federe end kalkuleret?!?

I det hvide snit, fortalte Kim Robin, at AGF ledelsen var blevet overrasket over hvor meget folk fyldte på ståpladserne, de havde regnet med at man kunne stå tættere, så måske bliver stadionkapaciteten sat ned, og der bliver lukket færre tilskuere in på ståtribunen. AGF fans er åbenbart federe end kalkuleret?!?
Jeg stod selv i stemningsafsnittet og var selv overrasket over, hvor fyldt den så ud på TV i forhold til, hvordan det føltes derude. Den var fyldt nogenlunde op, men der var plads til mange flere, hvis folk stod lidt tættere sammen.

Kunne man overveje at integrere BMI i billetsystemet, så folk der fylder mindre får forkøbsret til ståafsnittene? 😉

Jeg stod selv i stemningsafsnittet og var selv overrasket over, hvor fyldt den så ud på TV i forhold til, hvordan det føltes derude. Den var fyldt nogenlunde op, men der var plads til mange flere, hvis folk stod lidt tættere sammen.

Kunne man overveje at integrere BMI i billetsystemet, så folk der fylder mindre får forkøbsret til ståafsnittene? 😉
Og en højde kvote, så de laveste skal stå længst nede

Jeg undrede mig over den udtalelse da jeg hørte afsnittet. Ligesom Miles stod jeg også på stemning og der var masser af plads. Det er jo sådan at når der er plads til så gider folk ikke stå for tæt på dem de ikke kender og derved kommer mange halve gaps som måske ikke er så tydelige på afstand?
Jeg ved så ikke hvor mange billetter der var ude i forhold til derse forventede kapacitet. Det kan have noget at sige ift det at fylde mere end forentet.

Så lige et spørgsmål ud i rummet: Trinene på tribunen er temmelig brede. Så brede at der kan stå to lag, men er det mening og indregnet at man skal stå dobbelt ?
Det var der nærmest ingen der gjorde.

Slutteligt stemmer jeg i med dem der klagede over udsynet. Jeg befandt mig lidt nede og til siden, og kunne ikke se hvor afslutninger endte henne.

Vinterjakker/dynejakker gør også meget faktisk. Hvis alle fylder 5-10cm mere i omkreds - så bliver det til meget når man ganger det op.

Hvor er tribunerne konstruerede?
Hvis tribunerne er dimensionerede efter kinesere, kan der godt være et misforhold. Det kan der også, hvis de er dimensionerede efter amerikanere, men så er det den anden vej..

Der er jo også guld+, og hvis de får adgang tilsvarende før guld gør, ender du bare i samme situation, da sølv kun har adgang til at vælge C1,C2,C7 og C8.
Så det vil ikke gøre nogen forskel, da dem der har hentet billleter til de områder du helst vil sidde, er folk i samme abonnomentskategori som dig eller højere.

Guld har adgang til flere sektioner end sølv, så der er lidt forskel.
Sektioner er således:
  • Guld+ kan vælge: Hele C, A1, B2, D1 og D2
  • Guld kan vælge: C1-C3, C6-C8, B2, D1 og D2
  • Sølv kan vælge: C1-C2, C7-C8, B2, D1 og D2
Jeg har et Guld+-abonnement (tidligere C5 Øvre) og ikke kun guld, som jeg vist skrev. Det er naturligvis fedt at have forrang til C4 og C5, men efter min mening burde Guld+ have haft mulighed for at booke løs på hele stadion i en rum tid, inden næste kategori blev lukket ind.
Så havde jeg forhåbentlig fået enten C3 eller C6 bagerst eller næstbagerst i stedet for at skulle ud på C7. Fik en bekræftelsesmail på min plads i køen 12:03, så det er sgu ikke lang tid, man har for at sikre sig en god plads.

Enten forstår Guld+-kunderne ikke, at A1 er en mulighed for at sidde overdækket, eller også gider de ikke sidde helt nede ved mållinjen samt skulle lege stoleleg og kæmpe om valgfri sæder. Jeg har i hvert fald ikke lyst til at dukke op en time inden kampstart for at sikre mig et fornuftigt sæde, og dermed er A1 udelukket for mig.

De kan jo i hvert fald næppe ændre ret meget andet end detaljer før til sommer, men det er også svært at forestille sig at de har haft valget mellem flere forskellige tribuner og så har fravalgt en med bedre udsyn der opfylder sikkerhedskrav osv. Problemet er nok at den slags typisk er lavet til at man skal kigge hen på en scene lidt længere væk og ikke på noget der foregår lige foran de forreste pladser. Altså hvis man kun skulle se på Jan Mølby løbe rundt i midtercirklen ville udsynsproblemerne være mindre. Jeg har ikke været der, men forhåbentlig er det ikke alt for slemt, det går selvfølgelig ud over oplevelsen og hvis der fx også er dårligt vejr er det klart det ikke trækker helt så meget at stå våd og frysende og kun se lidt af det der foregår.

Back