New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Trinene er meget brede.
Så mon ikke der kommer en plade ind i den halve højde på den inderste del af hvert trin?

Det er ikke sikkert, at det giver den helt vilde effekt, men måske hjælper det lidt.

View attachment 4386
Det bliver vel en form for udvidelse af trappetrinene, så de kommer til at gå hele vejen på tværs af tribunen. Måske lidt dybere i det, så de fylder halvdelen af hvert plateau i dybden og ikke kun en tredjedel som nu. Det skal nok blive godt. Godt tiltag fra klubben allerede til første kamp.

Der var også umiddelbart min tanke for ellers ville det have været mærkeligt at man ikke lavede tribunen højere fra starten. Det havde nok heller ikke været så hurtigt at få godkendt ændringen og krævet lidt mere end almindelige fans lige kan komme og hjælpe med at ordne. Men fint man prøver og forhåbentlig hjælper det lidt.

Udover virkningen af den beskedne højdeforskel ifm. de nye trin, så får man jo også gjort opmærksom på, at folk godt kan stå tættere. Som trinene var fra start, var der sikkert rigtig mange der var dygtige til at fylde hele trinets dybde. Nu skal man trods alt stå med benene på to forskellige trin for at lave den manøvre og det er jo ikke specielt komfortabelt.

Udover virkningen af den beskedne højdeforskel ifm. de nye trin, så får man jo også gjort opmærksom på, at folk godt kan stå tættere. Som trinene var fra start, var der sikkert rigtig mange der var dygtige til at fylde hele trinets dybde. Nu skal man trods alt stå med benene på to forskellige trin for at lave den manøvre og det er jo ikke specielt komfortabelt.
Det kan måske godt vise sig at være den største forbedring. Det med højdeforskellen tror jeg kan vise sig at være lidt både-og, selvom det samlet set nok hjælper lidt. Det er jo ret beset en udligning af højdeforskellen på den måde at alle nu løftes lidt ift den foran, men hver anden til gengæld ikke så meget som før, så hvis man ikke er så høj har man ikke længere mulighed for at stå forrest på trinnet og være et helt trin over personen foran. Men det bliver i det hele taget interessant at høre hvad folk mener efter en udsolgt kamp med tæt på fuld kapacitet.

Stod med en AaB-fan på ude-afsnittet. Det var som sild i en tønde. Med folk foran trapperne ind på tribunen og på trapperne op og ned ad rækkerne. Udsynet kunne lige gå an for mig, fordi jeg var heldig at få en plads forrest på en række - og fordi der ikke var sat træpaller op på det afsnit. Flere af dem, der stod bag mig, tror jeg ikke kunne se særlig meget, og der var en ung kvinde foran, som jeg er ret overbevist om slet ingenting kunne se. Det larmede ikke tilnærmelsesvis så meget, som det ville, hvis der var tag på, men det passer mig personligt meget fint.

Jeg synes det osede og stank af fodbold over alt. Jeg synes det var så vildt og fedt.
8500 lød nærmest som det dobbelte fra min plads på C7.

Disclaimer: Jeg plejer at sidde på familietribunen, hvor stemning går hen for at dø...
Sad på C5...synes nu hele C var en tynd omgang; måske pga der ikke er overdækket? Og så er der skisme ikke megen plads uden for ens sæde; håber ikke det nye stadion bliver med reduceret plads mellem sæderne ( nå, nej de skal vel alle fjernes ;-) )

Sad på C5...synes nu hele C var en tynd omgang; måske pga der ikke er overdækket? Og så er der skisme ikke megen plads uden for ens sæde; håber ikke det nye stadion bliver med reduceret plads mellem sæderne ( nå, nej de skal vel alle fjernes ;-) )
Der var OVERHOVEDET ingen plads mellem sæderne! Dét er dumt, men også rimeligt retro... det er som om komfort bare ikke er en ting, og fodbold er noget man kun ser, hvis man kan bide alt i sig: vejrlig, klaustrofobi, andre menneskers kropslugt, råben og skrigen...
Jeg gad godt have mere plads, men det ér et midlertidigt stadion, så jeg kan bære over med næsten alt.

Der var OVERHOVEDET ingen plads mellem sæderne! Dét er dumt, men også rimeligt retro... det er som om komfort bare ikke er en ting, og fodbold er noget man kun ser, hvis man kan bide alt i sig: vejrlig, klaustrofobi, andre menneskers kropslugt, råben og skrigen...
Jeg gad godt have mere plads, men det ér et midlertidigt stadion, så jeg kan bære over med næsten alt.

Ja så længe der er samme plads som på vores gamle stadion på det nye ift sæder og plads foran benene, så er jeg tilfreds.
Det ville være en nær katastrofe, hvis de bygger det nye med samme lille afstand mellem sæder på det nye.
En pointe ift pladsen i dag er også, at det bliver bedre når folk ikke har vinterjakker på. Det skaber altid mere plads.

Back