New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Igen - hvorfor overhovedet fastholde det?

Det synes jeg heller ikke man skal, og jeg håber det forsvinder, når der formondentlig bliver ændret i den måde vi har sæsonkort på i 2027.
Synes bare ikke det har nogen sammenhæng med hvorfor 35% ikke gider frigive deres sæsonkort, når de ikke kan komme.

Det synes jeg heller ikke man skal, og jeg håber det forsvinder, når der formondentlig bliver ændret i den måde vi har sæsonkort på i 2027.
Synes bare ikke det har nogen sammenhæng med hvorfor 35% ikke gider frigive deres sæsonkort, når de ikke kan komme.
En del af forklaringen er nok at AGF kun forventer at loyaliteten går én vej. Fra fan til klub og ikke klub til fan. Og så er der sikkert en del der heller ikke kender til muligheden og lige ved hvordan man gør, eller først finder ud af på dagen om man kan eller gider pga vejret.

Det kunne være:
  1. Måske kan jeg alligevel
  2. Tør ikke give billetterne videre til venner/netværk/forretningsforbindelser med det regelsæt - sæt de blev afvist. Det ville være pinligt
  3. Hvorfor bruge tid på det. Jeg har allerede betalt og det er bare JN der er stædig som ingen andre i superligaen
Men jeg har ikke sæsonkort pga. ovenstående ;) - nu bliver det helt sikkert til færre kampe for mit og familiens vedkommende men det lever vi med.

De næste par år er det formentlig heller ikke et problem for klubben og mon ikke der bliver plads på det nye stadion. Det bliver spændende hvad de skruer priserne op til, når det står klart.

Ift. Sæsonkort skal jeg ikke forsvare besluntningen/erne.

Men de 30% der i snit ikke anvender sit sæsonkort køber heller ingen pølser, øl og sodavand. Men der er afsat ressourcer til servicepersonale og vagter til at servicere de 30%. På den baggrund kan jeg godt forstå, at JN har et behov for at sikre, at der kommer folk på pladserne - eller i hvert fald vide, om der kommer folk.

Men hvis jeg havde et sæsonkort, ville jeg også være pissed over ikke at kunne give det videre. Jeg droppede mit sæsonkort til landsholdet, da DBU indførte en model, der ligner Vejlby modellen.

Jeg syntes sgu, der ser meget fedt ud. Primitivt, men på sådan en gennemført måde. Jeg tror på, det bliver en intens hjemmebane, som modstanderne kommertil at frygte.
Jeg tror desværre der bliver grint mere end frygtet.
Så lige videoen de har lagt på facebook. Dælme ikke meget græs der gror mellem plastikken i hybridbanen. Også noget af en sø bag langsidetribunen (C) som jeg da håber de har en plan for at undgå når det er færdigt.

Jeg tror desværre der bliver grint mere end frygtet.
Så lige videoen de har lagt på facebook. Dælme ikke meget græs der gror mellem plastikken i hybridbanen. Også noget af en sø bag langsidetribunen (C) som jeg da håber de har en plan for at undgå når det er færdigt.
Jeg har ikke set den video, men hvis det er fordi der mangler lidt græs, er det så ikke meget naturligt et par dage før jul? Det vil overraske mig meget hvis man ikke har anlagt en kvalitetsbane. Søen er nok fordi der skal laves voldgrav for at holde styr på tilskuerne ;)

Jeg har stadigvæk ikke helt forstået, hvad det er, der skal blive tilbage efter indvielsen af det nye stadion. Er det i virkeligheden ikke bare lysmasterne, der kommer kvindeholdet og VSK til gavn?
Den overdækkede tribune skulle blive stående, men banen bliver nok heller ikke gravet op, det er også derfor jeg går ud fra at man har anlagt en ordentlig en. Udover at man jo heller ikke vil spille på noget der ikke er i orden de næste par år.

I øvrigt: https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/nyheder/midlertidig-agf-stadion-har-faet-nyt-navn
Uwe:
- Banen ser fantastisk ud, så jeg ser frem til at spille på det stadion.

Den overdækkede tribune skulle blive stående, men banen bliver nok heller ikke gravet op, det er også derfor jeg går ud fra at man har anlagt en ordentlig en. Udover at man jo heller ikke vil spille på noget der ikke er i orden de næste par år.
Den overdækkede tribune skulle oprindeligt blive stående, men det bliver så vidt jeg forstår blot nogle mobil-tribuner ligesom (inklusiv?) den JN fik kørt ind som endetribune på det gamle stadion. Den blivende tribune kommer først efter alt det midlertidige rives ned. Jeg er også ret sikker på, at banen skal skiftes til kunstgræs efterfølgende, så det er vitterligt kun lysmasterne, der kommer kvindeholdet, VSK og Vejlby-Risskov til gavn fremover. Men oprindeligt hed det sig jo ganske rigtigt, at det midlertidige stadion indebar en varig opgradering. Det lever så videre, selvom det ikke passer. Der er ingen forbindelse mellem planerne om et opgraderet stadion og det midlertidige stadion, så når de alligevel bliver koblet sammen er det rent spin.

Jeg har ikke set den video, men hvis det er fordi der mangler lidt græs, er det så ikke meget naturligt et par dage før jul? Det vil overraske mig meget hvis man ikke har anlagt en kvalitetsbane. Søen er nok fordi der skal laves voldgrav for at holde styr på tilskuerne ;)
Det er da det nye samlingssted for Tossehjørnet

Ift. Sæsonkort skal jeg ikke forsvare besluntningen/erne.

Men de 30% der i snit ikke anvender sit sæsonkort køber heller ingen pølser, øl og sodavand. Men der er afsat ressourcer til servicepersonale og vagter til at servicere de 30%. På den baggrund kan jeg godt forstå, at JN har et behov for at sikre, at der kommer folk på pladserne - eller i hvert fald vide, om der kommer folk.
Har fuld forståelse for, at klubben gerne vil vide hvem der kommer og meget gerne vil tjene på ekstrasalg på stadion. Tænker de allokerer lidt færre ressourcer fordi de godt ved det.

Nu er det bare en betragtning ud fra eget ståsted. Vi havde sikkert købt 2 pladser til frue/næste generation/jeg selv (fruen springer gerne over og spørgsmålet er om næste generation går på stemning). Alternativt havde vi købt 4 med min bror og hans knejter - så var der lidt mere frirum til at tage venner med, når de ikke kunne mv.
I den nuværende konstruktion bliver det fra gang til gang og der er ikke den store forpligtigelse. Det er sku nemt ikke at tage stilling til og så forsvinder der nok en del stadionture på den front, fordi familien finder på noget andet (altså - fruen bestemmer jo, når sæsonkortet ikke er købt😨) men prioriterer kampene på tv. Vi sparer dog den time før og efter vi skulle bruge på at komme til/fra stadion mv.

I sidste ende kunne JN have haft 2-4 sæsonkort købt og betalt henover sæsonen men nu forsøger han at optimere på de få udsolgte kampe der er, hvor han faktisk kunne sælge pladserne to gange🫣 Umiddelbart kan jeg ikke få det regnestykke til at holde. Ingen indtjening på pølser/fadøl/sodavand/kaffe og hvad der ellers plejer at følge med og heller ingen solgte pladser i de kolde måneder, hvor der alligevel ikke er udsolgt. Han får selvfølgelig lidt af midlerne igen på solgte pladser men sikkert ikke hvad det kunne være. For mig holder regnestykket ikke og jeg tænker JN bør have en kugleramme i julegave:unsure:

Kan han virkelig sælge pladserne to gange så mange gange, at det holder hjem. Eller er det bare mig der er vanskelig og vil have noget for det jeg betaler for pladserne? (der vil ofte være kampe jeg ikke kan men kalenderen bliver mere og mere medgørlig med alderen). Kunne jeg bare forære dem væk til venner/netværk/forretningsforbindelser, så ville jeg i det mindste føle jeg fik noget for det.

Har fuld forståelse for, at klubben gerne vil vide hvem der kommer og meget gerne vil tjene på ekstrasalg på stadion. Tænker de allokerer lidt færre ressourcer fordi de godt ved det.

Nu er det bare en betragtning ud fra eget ståsted. Vi havde sikkert købt 2 pladser til frue/næste generation/jeg selv (fruen springer gerne over og spørgsmålet er om næste generation går på stemning). Alternativt havde vi købt 4 med min bror og hans knejter - så var der lidt mere frirum til at tage venner med, når de ikke kunne mv.
I den nuværende konstruktion bliver det fra gang til gang og der er ikke den store forpligtigelse. Det er sku nemt ikke at tage stilling til og så forsvinder der nok en del stadionture på den front, fordi familien finder på noget andet (altså - fruen bestemmer jo, når sæsonkortet ikke er købt😨) men prioriterer kampene på tv. Vi sparer dog den time før og efter vi skulle bruge på at komme til/fra stadion mv.

I sidste ende kunne JN have haft 2-4 sæsonkort købt og betalt henover sæsonen men nu forsøger han at optimere på de få udsolgte kampe der er, hvor han faktisk kunne sælge pladserne to gange🫣 Umiddelbart kan jeg ikke få det regnestykke til at holde. Ingen indtjening på pølser/fadøl/sodavand/kaffe og hvad der ellers plejer at følge med og heller ingen solgte pladser i de kolde måneder, hvor der alligevel ikke er udsolgt. Han får selvfølgelig lidt af midlerne igen på solgte pladser men sikkert ikke hvad det kunne være. For mig holder regnestykket ikke og jeg tænker JN bør have en kugleramme i julegave:unsure:

Kan han virkelig sælge pladserne to gange så mange gange, at det holder hjem. Eller er det bare mig der er vanskelig og vil have noget for det jeg betaler for pladserne? (der vil ofte være kampe jeg ikke kan men kalenderen bliver mere og mere medgørlig med alderen). Kunne jeg bare forære dem væk til venner/netværk/forretningsforbindelser, så ville jeg i det mindste føle jeg fik noget for det.

Jeg har fuld forståelse for dit synspunkt, og jeg ville helt sikkert have den samme holdning, hvis jeg var sæsonkortsholder. Jeg sidder i København, og er så langt fra sæsonkortholder som man kan være, og derfor er det nemt for mig at have det andet perspektiv.

Jeg er dog helt overbevist om, at JN har haft kuglerammen fremme og har fuldstændigt styr på, hvad der er mest økonomi i. Alt andet ville ligne ham dårligt.

Jeg tænker, beslutningen skal ses i lyset af, at vi snittede 11700 tilskuere sidste sæson og omkring 12000 so far i denne og dermed - hvis folk gidet gå til bold i Vejlby - nok vil have relativt mange kampe, hvor vi nærmer os røde lamper.

Der kan jo også være en selvforstærkende effekt i spil. Hvis det er svært at få billet til kampe mod FCK, BIF, FCM, Randers og Aab fx, så tror jeg også der bliver solgt flere billetter mod mindre hold, alene fordi det er en mulighed for at komme på stadion.

Umiddelbart syntes jeg en løsning a la DBUs havde været logisk. Man abonnerer på rettigheden til at købe billet til de enkelte kampe før tid (til en reduceret pris), men man så også give billetten videre, når den er købt og betalt.

Back