New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Jeg har fuld forståelse for dit synspunkt, og jeg ville helt sikkert have den samme holdning, hvis jeg var sæsonkortsholder. Jeg sidder i København, og er så langt fra sæsonkortholder som man kan være, og derfor er det nemt for mig at have det andet perspektiv.

Jeg er dog helt overbevist om, at JN har haft kuglerammen fremme og har fuldstændigt styr på, hvad der er mest økonomi i. Alt andet ville ligne ham dårligt.

Jeg tænker, beslutningen skal ses i lyset af, at vi snittede 11700 tilskuere sidste sæson og omkring 12000 so far i denne og dermed - hvis folk gidet gå til bold i Vejlby - nok vil have relativt mange kampe, hvor vi nærmer os røde lamper.

Der kan jo også være en selvforstærkende effekt i spil. Hvis det er svært at få billet til kampe mod FCK, BIF, FCM, Randers og Aab fx, så tror jeg også der bliver solgt flere billetter mod mindre hold, alene fordi det er en mulighed for at komme på stadion.

Umiddelbart syntes jeg en løsning a la DBUs havde været logisk. Man abonnerer på rettigheden til at købe billet til de enkelte kampe før tid (til en reduceret pris), men man så også give billetten videre, når den er købt og betalt.
Men de er jo noget mere fleksible i alle de andre klubber - er de så bare dårlige på kuglerammen? Eller prioriterer de fans og at få fyldt stadion op, når de mindre hold kommer på besøg?

Isoleret set giver det måske mening med Vejlby men hans holdning har været den samme hele vejen igennem også inden der var (endelige) planer om et nyt stadion.

Men de er jo noget mere fleksible i alle de andre klubber - er de så bare dårlige på kuglerammen? Eller prioriterer de fans og at få fyldt stadion op, når de mindre hold kommer på besøg?

Isoleret set giver det måske mening med Vejlby men hans holdning har været den samme hele vejen igennem også inden der var (endelige) planer om et nyt stadion.

Jeg ved ikke, hvor fleksible de er i andre klubber. Men jeg tror ikke, JN nødvendigvis er smartere på kuglerammen end de er i andre klubber. Jeg tror bare, man i de forskellige klubber vælger de løsninger, der passer bedst til klubben.

I FCK, hvor de har udsolgt af sæsonkort, har de valgt en model, hvor man skal udnytte billetten til 50% eller 85% af kampene for at kunne gentegne. I Brøndby - hvor de også har udsolgt - er udnyttelseskravet 70% af kampene, men her må man låne kortet ud. Det kan jeg ikke se, om man må i FCK. De øvrige klubber giver ikke rigtig mening at sammenligne med, idet interessen ikke er sammenlignelig.

Isoleret set kan jeg godt forstå logikken ift. Vejlby. Men jeg ville også mene, at man burde kunne lave en model a la Brøndbys på det gamle/det fremtidige stadion.

Mig bekendt er det kun hos os man ikke må låne sit kort ud.
Det var min konklusion sidst jeg kiggede rundt på de andre hold(y) Men det er et stykke tid siden.

Jeg ved ikke, hvor fleksible de er i andre klubber. Men jeg tror ikke, JN nødvendigvis er smartere på kuglerammen end de er i andre klubber. Jeg tror bare, man i de forskellige klubber vælger de løsninger, der passer bedst til klubben.

I FCK, hvor de har udsolgt af sæsonkort, har de valgt en model, hvor man skal udnytte billetten til 50% eller 85% af kampene for at kunne gentegne. I Brøndby - hvor de også har udsolgt - er udnyttelseskravet 70% af kampene, men her må man låne kortet ud. Det kan jeg ikke se, om man må i FCK. De øvrige klubber giver ikke rigtig mening at sammenligne med, idet interessen ikke er sammenlignelig.

Isoleret set kan jeg godt forstå logikken ift. Vejlby. Men jeg ville også mene, at man burde kunne lave en model a la Brøndbys på det gamle/det fremtidige stadion.

Jeg håber da også JN kommer til fornuft på hans gamle dage men det er ikke lykkedes de første 10 år;)

Hvis ingen råber op, så sker der nok ikke noget. Selv internt har flere undret sig over holdningen men det er jo Direktøren der bestemmer🫣

Vi må se når det nye stadion engang står klar.

Last edited:
Mig bekendt er det kun hos os man ikke må låne sit kort ud.
En ting er hvad man ikke må...må indrømme jeg uproblematisk - også overfor egen samvittighed - har udlånt mit kort, når jeg selv har været forhindret....kortet scannes af en person, der ALDRIG checker om personen er indehaveren. Sådan har det været siden indførelsen for " 100 år siden "...men hvis man man gerne vil være pletfri er det da et irritationsmoment kortet ikke kan lånes ud lovligt...

En ting er hvad man ikke må...må indrømme jeg uproblematisk - heller ikke overfor egensamvittighed - har udlånt mit kort, når jeg selv har været forhindret....kortet scannes af en person, der ALDRIG checker om personen er indehaveren. Sådan har det været siden indførelsen for " 100 år siden "...men hvis man man gerne vil være pletfri er det da et irritationsmoment kortet ikke kan lånes ud lovligt...
Jeg har altså heller aldrig oplevet at blive tjekket når jeg har “lånt” en vens sæsonkort..

En ting er hvad man ikke må...må indrømme jeg uproblematisk - heller ikke overfor egensamvittighed - har udlånt mit kort, når jeg selv har været forhindret....kortet scannes af en person, der ALDRIG checker om personen er indehaveren. Sådan har det været siden indførelsen for " 100 år siden "...men hvis man man gerne vil være pletfri er det da et irritationsmoment kortet ikke kan lånes ud lovligt...
Sådan er vi så forskellige som mennesker ;)

Jeg har altså heller aldrig oplevet at blive tjekket når jeg har “lånt” en vens sæsonkort..
Det skal i øvrigt siges at det først er meget for nyligt at jeg har fundet ud af at det ikke er tilladt.. Det har hverken jeg eller min kammerat tænkt over, for han havde jo netop betalt billetten.. Så jeg blev faktisk enormt overrasket over at det ikke er tilladt, da jeg aldrig er stødt på at det skulle være et problem at jeg kom ind på en billet med et navn der ikke er mit..

Men de 30% der i snit ikke anvender sit sæsonkort køber heller ingen pølser, øl og sodavand. Men der er afsat ressourcer til servicepersonale og vagter til at servicere de 30%. På den baggrund kan jeg godt forstå, at JN har et behov for at sikre, at der kommer folk på pladserne - eller i hvert fald vide, om der kommer folk
Så lad dog være med at kræve dobbelt betaling for et sæde. JN har i mine øjne en stor andel i de tomme sæder ved sin griskhed. Men han sidestiller jo også AGF med Djurs Sommerland så vi er nok bare mere kunder i hans øjne. Jeg forventer ikke han går tilbage på sin griskhed og jeg lever med det. Jeg kan dog stadig kigge misundeligt på andre klubber.

Jeg er dog helt overbevist om, at JN har haft kuglerammen fremme og har fuldstændigt styr på, hvad der er mest økonomi i. Alt andet ville ligne ham dårligt.
Det tror jeg du har helt ret i. Hvis det bare giver et plus på 100kr over en hel sæson, så er jeg sikker på han vælger økonomien over fanpleje.

Altså....jeg får lidt dårlige nerver ift vort nye " kultstadion "....vi spiller første kamp om præcis 2 mdr....der mangler klargøring af udenomsarealer....salgsboder...toiletfaciliteter...skiltning...til info er det areal på billede 1 ca. 3,5-4m bredt mellem tribunen og skråningen

Attachments

• tempImageBflxRA.webp
    tempImageBflxRA.webp
    2.2 MB · Views: 104
  • tempImageXHRbTs.webp
    tempImageXHRbTs.webp
    1.9 MB · Views: 95
  • tempImageq28Olp.webp
    tempImageq28Olp.webp
    1.6 MB · Views: 95
Altså....jeg får lidt dårlige nerver ift vort nye " kultstadion "....vi spiller første kamp om præcis 2 mdr....der mangler klargøring af udenomsarealer....salgsboder...toiletfaciliteter...skiltning...til info er det areal på billede 1 ca. 3,5-4m bredt mellem tribunen og skråningen
Som AGF-fan er det et krav at være udstyret med kronisk dårlige nerver.

Jeg var faktisk overrasket over at stadion allerede står klar og ligner noget der kan spilles fodbold på med tilskuere.
Jeg tænker toileter og salgsboder er det mindste problem og nok noget der kan løses ret hurtigt.
Smukfest plejer i hvert fald at klare et langt større setup, hvad den slags angår, på 6-8 ugers tid

Jeg var faktisk overrasket over at stadion allerede står klar og ligner noget der kan spilles fodbold på med tilskuere.
Jeg tænker toileter og salgsboder er det mindste problem og nok noget der kan løses ret hurtigt.
Smukfest plejer i hvert fald at klare et langt større setup, hvad den slags angår, på 6-8 ugers tid
Man håber bare - at der ikke bliver mudder-fest :D

Der er lige en kort video her hvor man bl.a. kan se tribunerne nede fra banen. Det virker som om det kan blive meget fedt hvis man forestiller sig dem fyldt med tilskuere og samme fine vejr.

Der er lige en kort video her hvor man bl.a. kan se tribunerne nede fra banen. Det virker som om det kan blive meget fedt hvis man forestiller sig dem fyldt med tilskuere og samme fine vejr.

Vejret/Vejrudsigten for kamptidspunktet får en kæmpe indvirkning på tilskuertallet....

Back