Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Men de er jo noget mere fleksible i alle de andre klubber - er de så bare dårlige på kuglerammen? Eller prioriterer de fans og at få fyldt stadion op, når de mindre hold kommer på besøg?Jeg har fuld forståelse for dit synspunkt, og jeg ville helt sikkert have den samme holdning, hvis jeg var sæsonkortsholder. Jeg sidder i København, og er så langt fra sæsonkortholder som man kan være, og derfor er det nemt for mig at have det andet perspektiv.
Jeg er dog helt overbevist om, at JN har haft kuglerammen fremme og har fuldstændigt styr på, hvad der er mest økonomi i. Alt andet ville ligne ham dårligt.
Jeg tænker, beslutningen skal ses i lyset af, at vi snittede 11700 tilskuere sidste sæson og omkring 12000 so far i denne og dermed - hvis folk gidet gå til bold i Vejlby - nok vil have relativt mange kampe, hvor vi nærmer os røde lamper.
Der kan jo også være en selvforstærkende effekt i spil. Hvis det er svært at få billet til kampe mod FCK, BIF, FCM, Randers og Aab fx, så tror jeg også der bliver solgt flere billetter mod mindre hold, alene fordi det er en mulighed for at komme på stadion.
Umiddelbart syntes jeg en løsning a la DBUs havde været logisk. Man abonnerer på rettigheden til at købe billet til de enkelte kampe før tid (til en reduceret pris), men man så også give billetten videre, når den er købt og betalt.
Isoleret set giver det måske mening med Vejlby men hans holdning har været den samme hele vejen igennem også inden der var (endelige) planer om et nyt stadion.