New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Som mange flere skriver er der ingen tvivl om opbakningen til AGF stadig er ret stor. Udsolgte udeafsnit, 1400 i Odense i mandag. Personligt vælger jeg Vejlby fra. Det er for dyrt og dårligt til min smag, og når du har børn med gider jeg ikke riskikere at få en ordentlig byge i nakken.

Sådan er præmissen nok for rigtig rigtig mange pt. Det MÅ de også have regnet med. Det var kult i træningskampen imod FCK, derefter har det jo bare være makværk af et stadion, hvor man så har forsøgt, at få det bedste ud af det.
Du skal simpelthen prøve den nye A-tribune, familieafsnit eller andet stedes. Jeg lover dig det er en opgradering uden lige. Den er stejl, sæderne er en lille smule bredere end på C-enden (føles det som, i hvert fald). Har du børn med, er det ikke for dyrt. Priserne til familieafsnittet er den samme som i Kongelunden...

Vi får se på søndag hvor mange der kan presses ind. Det vil undre mig hvis det bliver 12.000. En hjemmekamp mod Brøndby, søndag kl 18, hvor AGF ligger nummer 1, bør være en fin indikator på, hvor mange der max kommer. Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at der kan presses 12.000 ind. Så kommer de satme til at stå klemt på endetribunerne. Når efteråret rigtig rammer, så bliver det interessant at se, hvor presset man bliver på billetsalg. Der vil nok være rigtig mange der venter med at købe billet til selve dagen. Det er på ingen måde en fed oplevelse i regn. Hvis ikke jeg havde sæsonkort, så ville jeg helt sikkert vente.
Blot til info meldte AGF ud i sommers at kapcaciteten nu er sat til 11.500 og ikke 12.000, også selvom der er kommet en ny stor A-tribune.
Men jeg har stadigvæk svært ved at se at vi når derop, mit bud er at der kommer 10.600 på søndag, selvom der er meldt udsolgt.
1758188499421.webp

Last edited:
Som mange flere skriver er der ingen tvivl om opbakningen til AGF stadig er ret stor. Udsolgte udeafsnit, 1400 i Odense i mandag. Personligt vælger jeg Vejlby fra. Det er for dyrt og dårligt til min smag, og når du har børn med gider jeg ikke riskikere at få en ordentlig byge i nakken.
Hvordan kan du vide at det er for dårligt til din smag når du ikke har prøvet det?
I forhold til regnvejr kan du købe overdækkede billeter til familieafsnittet på A-tribunen til Silkeborg kampen lige nu, så den undskyldning holder altså ikke.
De blå pladser er overdækkede:
1758189357404.webp

• Like
Reactions: fsc
Du skal simpelthen prøve den nye A-tribune, familieafsnit eller andet stedes. Jeg lover dig det er en opgradering uden lige. Den er stejl, sæderne er en lille smule bredere end på C-enden (føles det som, i hvert fald). Har du børn med, er det ikke for dyrt. Priserne til familieafsnittet er den samme som i Kongelunden...
Ja, til næste sæson skal jeg ikke forny min plads på C, men købe til A….men mon der sælges sæsonkort/fast plads på dén tribune?
Og iøvrigt….som flere af Jer herinde skriver bliver det spændende at se hvor mange der dukker op i dårligt vejr….jeg må nok melde pas her.

Hvordan kan du vide at det er for dårligt til din smag når du ikke har prøvet det?
I forhold til regnvejr kan du købe overdækkede billeter til familieafsnittet på A-tribunen til Silkeborg kampen lige nu, så den undskyldning holder altså ikke.
De blå pladser er overdækkede:
View attachment 5338

Nu er det heldigvis mig selv der bestemmer, hvilke "undskyldninger" der holder ;). Det er muligt at a-tribunen er en kæmpe upgrade, dog synes jeg stadig hele setuppet rundt om er en tand for sparsomt ift den pris man vil have for en billet. Vi har taget samtlige udebaneture i jylland og fyn i år, og det bliver nok til det indtil det nye stadion står der.

Der er unægteligt mange børnefamilier der nok tænker ens. Men det bliver da spændende med den første helt store test på søndag.

Last edited:
Nu er det heldigvis mig selv der bestemmer, hvilke "undskyldninger" der holder ;). Det er muligt at a-tribunen er en kæmpe upgrade, dog synes jeg stadig hele setuppet rundt om er en tand for sparsomt ift den pris man vil have for en billet. Vi har taget samtlige udebaneture i jylland og fyn i år, og det bliver nok til det indtil det nye stadion står der.

Der er unægteligt mange børnefamilier der nok tænker ens. Men det bliver da spændende med den første helt store test på søndag.
Den nye A-tribune i Vejlby med A1 til familier er et kæmpe upgrade i fht. til tribunen i Viborg i søndags, hvis man havde børn med dér.

Med al respekt:
Hvad havde du forventet af et midlertidigt stadion, når du synes hele setuppet er sparsomt ?
Og hvordan kan du være så kritisk over for stedet når du aldrig har været der ?

Men det er til gengæld også kun ca 10-11.000 billetter til en topkamp mod Brøndby på en onsdag aften før kampen. Men jeg er helt med på, at forholdene derude kan være en stor hindring, hvis ikke man er hard core fan.
Jeg havde en vejrudsigt der meldte 15 mm fra 17-20 den anden dag. Der var jeg måske heller ikke lige klar på at skulle se fodbold på søndag uden overdækning. lige nu ser det dog ud til der kun kommer 0,1 mm, så det er til at overleve.

Den primære grund til at folk bliver væk er at nogle kun gider se fodbold, hvis de kan sidde ned.
Mon ikke mange bliver væk, fordi de kun gider at se fodbold, hvis de kan se fodbold. Hvis man er under 170, tror jeg ikke, man kan forvente at se noget som helst, selv hvis man er villig til og har mulighed for på egen hånd at søge vidt og bredt efter en god plads. Jeg er omkring 176 og stod på en af de bagerste rækker til åbningskampen, helt foran på rækken, og jeg kunne kun se noget, fordi jeg stod på tæer i halvanden time. Det var sgu nok til at skræmme mig væk - for good.

hvis man finder de rette billetter til den rette pris
Mon ikke de billetter er solgt allerede? Vi taler vel om langsiderne, eller endda mere specifikt om de billigere pladser på langsiderne. Det er ikke en voldsomt stor kapacitet, så mon ikke der på sin vis er "udsolgt" på de pladser til de fleste kampe?
jeg er for en sjældent gang skyld skuffet over deres indsats på det her område. Ikke over stadion, men over at de ikke har formået at fylde det op.
Her ville jeg nok argumentere for, at det næsten må være stadion (eller evt. priserne), der er problemet.

Ikke alt er godt i Vejlby. Men det er altså kun et midlertidigt stadion, og som sådan okay. Og det er trods alt VORES sted.
At Århus Kommune modarbejdede ved ikke at dispensere fra lokalplanen, kan jo ikke komme bag på nogen.
I dette tilfælde er det ikke AaK der har gjort noget forkert, JN var også ude med en undskyldning omkring Vejlby Stadion, hvor han fremhævede det gode konstruktive samarbejde der havde været med kommunen i den forbindelse.

Men kommunen giver ikke dispensationer fra deres lokalplaner, hvis ikke de bliver spurgt, og det er JN og AGF der skal spørge. Det gjorde man så i sommers, og fik en dispensation meget hurtigt, så det var muligt at opføre den nye tribune langt højere end de omkringliggende volde.

Men det skulle de jo have gjort i det øjeblik de besluttede sig for at Vejlby skulle være den nye midlertidige hjemmebane - så kunne de have fået standard tribuner, der var både billigere og bedre, end de flade tribuner de i stedet fik specialdesignet for at overholde lokalplankravene. En lokalplan som ikke, på nogen måde, var designet til et stadion med plads til flere tusinde tilskuere - da det med garanti, overhovedet ikke var inde i overvejelserne da lokalplanen blev udført, at der skulle være mere end højest et par hundrede tilskuerpladser, ligesom på alle de andre mindre stadions i byen.

Mon ikke mange bliver væk, fordi de kun gider at se fodbold, hvis de kan se fodbold. Hvis man er under 170, tror jeg ikke, man kan forvente at se noget som helst, selv hvis man er villig til og har mulighed for på egen hånd at søge vidt og bredt efter en god plads. Jeg er omkring 176 og stod på en af de bagerste rækker til åbningskampen, helt foran på rækken, og jeg kunne kun se noget, fordi jeg stod på tæer i halvanden time. Det var sgu nok til at skræmme mig væk - for good.
Af ren nysgerrighed: gjorde den oplevelse, at du ikke engang overvejer at købe en virkelig god siddeplads på den store tribune? Evt til en ret lav pris på familieafsnittet?

Af ren nysgerrighed: gjorde den oplevelse, at du ikke engang overvejer at købe en virkelig god siddeplads på den store tribune? Evt til en ret lav pris på familieafsnittet?
Jeg er generelt for sparsommelig til at give mere, end jeg kan slippe afsted med. Derudover bliver jeg ærligt talt lidt ked af det af at se på de endetribuner i fjernsynet, så jeg synes ikke, det lyder så hyggeligt, at kigge på dem fra langsiden...

Problemet er at man ikke fra dag 1, søgte dispensation fra lokalplankravet om at tribunerne ikke måtte være højere end voldene. I stedet forsøgte man sig med nogle underlige flade tribuner, for at overholde kravet. Tribuner hvor man ingenting kan se, og hvor man i starten stod alt for tæt.

Lokalplanen var designet til et stadion med plads til få hundrede tilskuere, så selvfølgelig skulle der dispenseres fra den, for at man realistisk kunne bygge et stadion, som ville kunne fungere til 12.000.

Den dårlige førstegangsoplevelse i Vejlby, rammer JN og AGF i røven nu, for det dræbte fortællingen om at det ville blive kult - det endte bare med et blev en dårlig oplevelse i stedet. Så nu skal man finde en ny fortælling, og en ny måde at trække tilskuere til - og det bliver ikke nemt med det stadion og de billetpriser, når man går ind i efterårs- og vintermånederne.
De billet priser skal jo så afspejle sig en oplevelse der slet ikke matcher hinanden.
Er med på at eventuel topfodbold virker og lyder fedt.
Men i blæst og regn uden overdækning og med dårligt udsyn så bliver det fandme lange 90+.
Og en ting er sikkert, jeg betaler ALDRIG i mit liv 250 kr for at få set det hold på det stadion.

Last edited:
De billet priser skal jo så afspejle sig en oplevelse der slet ikke matcher hinanden.
Er med på at eventuel topfodbold virker og lyder fedt.
Men i blæst og regn uden overdækning og med dårligt udsyn så bliver det fandme lange 90+.
Og en ting er sikkert, jeg betaler ALDRIG i mit liv 250 kr for at få set det hold på det stadion.

Oppe under taget på A er det alle pengene værd - vil jeg påstå.
Men jeg ønsker ej heller betale for et sæsonkort, eller 250kr for en billet for en plads, hvor jeg ikke kan se noget.
Jeg har sæsonkort, og vi veksler lidt hvor vi sidder afhængigt af vejret.
Med guldkort kan man jo booke til mange steder. Giver bare de 159kr/md, og føler ofte jeg får 2 kampe for den pris (mens jeg slet ikke tænker på betalingen i de måneder der ikke spilles bold, hehe) :D

Tilbage til kvaliteten.
Tag og prøv i A1 eller A2, eller A7-A9, eller noget i den retning.
Vores guldkort kan ikke booke helt under taget, men regner det bagfra er vi i læ, og billetterne under taget kan frikøbes manuelt fra kamp til kamp.

A-tribunes sæder er nu LANGT BEDRE end på C-tribunen. Sæderne er større, bredere, og man kan nemmere gå forbi folk ud/ind af pladserne mm, og de kan klappes ned/op.

Så der er virkelig en anden oplevelse på "det stadion" nu - hvis man ønsker det. Jeg vil også sige at tribunen på A er stejlere, og udsynet er fantastisk til det meste af banen. Sikke et overblik i det nærmeste felt man har.
Og ja de er dyrere for enkelt-billet-købere - men for folk der synes det næsten ikke er værd at se bold ellers derude, så tænker jeg det er "det værd" for mange.

Det nye system (i hvert fald ved stemningstribunen) med at man skal bestille sin øl og pølse online virker tåbeligt. Man skal udfylde navn, adresse osv. og betale online for at kunne få en øl - suk.
Det lyder fuldstændig retarderet? På C kunne vi i søndags købe som sædvanligt, men hvis de udstrækker det dér til alle ... Holy moly - så spiser vi sgu' hjemmefra!

@Flo-på-toppen

Ok, kan være det er noget stikprøve-noget. Synes bare jeg har fået en hel del af dem.

Jeg tror faktisk salgsafdelingen tager evalueringerne alvorligt - der er blevet rettet op på ret meget på stadion siden åbning i februar.
Til inspiration har jeg netop skrevet følgende i evalueringen:

"Det irriterer mig, at jeg som abonnent skal vise ID. Dels pga. det praktiske i det (jeg går ikke altid med ID og skal huske det) dels fordi jeg føler mig mistænkeliggjort - jeg har måske lånt mit sæsonkort ud een gang i de mange år, jeg har haft det. Så til jer: lev med det lille svind og høst et meget bedre forhold til dem, I lever af."

/W

Back