At han altid lurepasser indtil allersidst for så at ende med stjerner som Spierings
Håber han bliver mere proaktiv her.
Der har været nogle vinduer - hvor han handlede sent ja.
Meeen - jo ikke mere udtalt end SIB? Første sommer og i sommers handlede han langt inde i sæsonen.
Og vil hellere have en Vallys sent, end en Badji sent.
Spillere som MEM, Bech og Mølgaard kom dejligt tidligt i vinduerne. Men fælles for alle 3 var, at vi havde snakket med dem i et år før.
Så måske er der i virkeligheden tale om, at de kom 1 år senere end de kunne, og de kom fordi det de ellers hellere ville ikke gik som håbet. Mølgaard rykkede ud inden vi klarede at hente ham, MEM skitede fra Lask til Slavia Prag frem for at komme straks, og Bech skiftede fra Viborg til 3.Bundesliga frem for at komme direkte til os
Ej nu skal hverken SIB sables ned, eller CV tales ned til at være nogle der kun gør x eller y.
Vi skal se på deres samlede handler, og på kvaliteten af dem.
Jeg håber der er nogen der kigger dybere ind i, hvilke spillere CV har hentet til BIF, og solgt fra BIF, og hvordan timingen har været omkring dem.
Jeg har i hvert fald set CV hente Vallys som jeg drømte om, Bundgaard som jeg gerne ville have, og han sagde "go" for at hente klublegenden hjem (Wass).
Jeg håber han gentager den slags hos os.
BIF lå i midten af rækken efter Troels Bech/Zoringer-exit og havde kæmpe underskud der - og CV fik stabiliseret balancen i truppen - og BIF vandt mesterskabet, og var tæt på at gøre det igen i hans periode der. Jeg håber vi får CVs bedste udgave af sig selv at se hos os. Min frygt går mest på, hvorvidt han får nok penge at arbejde med, da det er med store pengepunge at han har vist sig bedst i FCK og BIF. FCN var en anden omgang, og ikke et sammenligneligt projekt ift hvad vi står i/skal på sin vis.
Men CV er ubetinget landets mest erfarne sportschef i Dansk fodbold - og en af de dygtigste, hvis ikke den dygtigste overall ift hvor længe han har præsteret.
Selvfølgelig har der også været perioder, hvor hans hold ikke gjorde det godt nok, og der blev hentet for skævt. Men han ved hvad der skal til for at klare sig i Superligaen, og hvad der skal til for at bære et hold over målstregen ift at vinde noget.
Han fik aldrig knækket koden omkring europæisk i Brøndby, og det frygter jeg vi er nogle år fra også.
Og jeg frygter at tiden er løbet en anelse fra ham - selvom jeg ikke har vildt meget at have det i.
Man skal bare nogle gange passe på med at tro, at noget der var rigtig godt et andet sted, også kan blive godt igen nu.
Men det håber jeg