New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 159K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Har lige hørt Mediano breaking omkring ansættelsen af CV.

Der var mange interessante ting.
Klaus Egelund siger, at af hvad han har hørt så lyttede SIB stort set ikke til scouting afdelingen ift rekruttering af spillere, han lyttede og hentede mere eller mindre kun spillere i eget netværk.

Derudover er det 100p sikkert, at de leder efter en angriber iflg Klaus Egelund
Det er da mere af en forklaring, end vi ellers har hørt. Bare ærgerligt det kommer fra Egelund som jeg simpelthen ikke stoler på.

Klaus Egelund siger, at af hvad han har hørt så lyttede SIB stort set ikke til scouting afdelingen ift rekruttering af spillere, han lyttede og hentede mere eller mindre kun spillere i eget netværk.

Hvordan er det man tilgår det?
Fik 2 mdr gratis på et tidspunkt. Hvor ligger det? Kan ikke finde på spotify endnu i hvert fald.

At han altid lurepasser indtil allersidst for så at ende med stjerner som Spierings :ROFLMAO:

Håber han bliver mere proaktiv her.
Jeg synes udefra set også, at han venter for længe. Men jeg tror omvendt også, at når man ikke har FCK og FCM penge, men trods alt har en så stærk trup, at man kun mangler 1-2 spillere for, at gøre den komplet, at det er svært ikke at vente. Vente på en topspiller siger “ok, Mainz eller Salzburg kom ikke, lad mig prøve BIF”. På midtbanen i Brøndby burde Wass, Radocevic og Nartey måske godt spille de første 5-6 runder.

Jeg erindre ikke, at han ikke var proaktiv i FCK

Jeg har faktisk også undret mig over, at Steen Nedergaard ikke har haft et større aftryk på AGF.

Det er da mere af en forklaring, end vi ellers har hørt. Bare ærgerligt det kommer fra Egelund som jeg simpelthen ikke stoler på.

Jeg tror mere, at det er en transfer via kendskab fra trænerstaben.

Jeg tvivler også lidt på, at Egelund ved ret meget om, hvad der foregår bag kulisserne (dermed ikke sagt, at han ikke kan lave en analyse, men tvivler på den eksplicitte viden).

Jeg anser personligt Klaus Egelund for at være den mest troværdige journalistkilde, når det kommer til lige netop AGF. Få behersker korridorsnakken som han, og der er ikke samme konfliktsøgning hos ham, som der måske er hos fx Bjerre.

Jeg er med på, at han engang sneg sig rundt på Fæstningen, men det er årtier siden.

Men hvordan passer det ift. den tigang af spillere, vi har haft?

Ud fra almindelig sund fornuft og almindeligt kendte offentlige hemmeligheder, vil jeg vurdere, at følgende tilgange under SIB, mere sandsynligt er sket efter anbefaling fra spejdere/trænere i truppen end SIBs eget netværk:

Gyamfi, Max Power, Duelund, Dalsgaard, Halsgaard, JJA, Tobias Bech, Tobias Bach, Beijmo, Bisseck, MEM, Grønning, Peter Bjur, MA, Jesper Hansen, D’Alberto, Oliver Lund, Bundu, Eskild Dall, Daghim.

Har jeg ret, kan der selvfølgelig godt være noget om snakken alligevel. Men det er i hvert fald ikke et udtryk for en sporschef, der ikke lytter til sine ansatte.

Det virker nu også ulogisk, at SIB skulle forestå en professionalisering af scouting sektoren i klubben, og hente stærke kapaciteter til, for derefter ikke at lytte til dem.

Og endeligt virker det også underligt, at den slags pludselig slipper ud med tanke på, hvor lidt der slipper ud fra klubben.

Jeg kalder bullshit på Egelund. Han ved intet.

Jeg anser personligt Klaus Egelund for at være den mest troværdige journalistkilde, når det kommer til lige netop AGF. Få behersker korridorsnakken som han, og der er ikke samme konfliktsøgning hos ham, som der måske er hos fx Bjerre.

Jeg er med på, at han engang sneg sig rundt på Fæstningen, men det er årtier siden.
Jeg er sikker på, at Stiften, Mediano osv har folk herinde også. Det er naturligt. Mange klubbers scouts har også profiler på diverse fora, da man på den måde kan man fornemmelse af en spilers personlighed, indstilling osv.

Når jeg siger scouts, så mener jeg ikke Steen Nedergaard, men de video-scouts AGF selv leder efter pt. Eller de “frivillige” scouts der er i andre mindre klubber.

Men hvordan passer det ift. den tigang af spillere, vi har haft?

Ud fra almindelig sund fornuft og almindeligt kendte offentlige hemmeligheder, vil jeg vurdere, at følgende tilgange under SIB, mere sandsynligt er sket efter anbefaling fra spejdere/trænere i truppen end SIBs eget netværk:

Gyamfi, Max Power, Duelund, Dalsgaard, Halsgaard, JJA, Tobias Bech, Tobias Bach, Beijmo, Bisseck, MEM, Grønning, Peter Bjur, MA, Jesper Hansen, D’Alberto, Oliver Lund, Bundu, Eskild Dall, Daghim.

Har jeg ret, kan der selvfølgelig godt være noget om snakken alligevel. Men det er i hvert fald ikke et udtryk for en sporschef, der ikke lytter til sine ansatte.

Det virker nu også ulogisk, at SIB skulle forestå en professionalisering af scouting sektoren i klubben, og hente stærke kapaciteter til, for derefter ikke at lytte til dem.

Og endeligt virker det også underligt, at den slags pludselig slipper ud med tanke på, hvor lidt der slipper ud fra klubben.

Jeg kalder bullshit på Egelund. Han ved intet.
Jeg tror ikke det nødvendigvis er entydig.

Da Wahlstedt ankom, der sagde Pohl “I have seen so much tape with you over the last two years” - eller noget i den retning.

Omvendt deler f.eks Magnus Knudsen og Arnstad agent. Det kan jo være, at Nedergaard og teamet havde anbefalet et par andre spillere før Arnstad.

I Rosenborg blev det også nævnt, at han alt for ofte brugte én speciel agent. Mener det var Jim Solbakken.

Min fornemmelse af Egelund er, at hvis han har én kilde, som udenfor citat siger, at SIB ikke lytter til sin stab, så føler han intet behov for at dobbelttjekke eller nuancere hos andre kilder.

Min fornemmelse af Egelund er, at hvis han har én kilde, som udenfor citat siger, at SIB ikke lytter til sin stab, så føler han intet behov for at dobbelttjekke eller nuancere hos andre kilder.
Det har jeg jo ikke en chance for at vurdere eller afvise, men jeg synes ikke, det er en pæn tanke. Hvor stammer den fra?

Jeg ved af erfaring, at man i nogle tilfælde kan få svært ved at få ting bekræftet flere steder, da det vil kompromittere den oprindelige kilde.

Den kilde kan også være så stærk, at flere slet ikke behøves. Folk kan godt lide at sladre.

Klaus Egelund siger, at af hvad han har hørt så lyttede SIB stort set ikke til scouting afdelingen ift rekruttering af spillere, han lyttede og hentede mere eller mindre kun spillere i eget netværk
Har lige selv lyttet til den del, jeg synes du gengiver den lidt forkert.

Kontekst, de kommer ind på hvad SIB har opbygget og Egelund kommer så ind på det her scouting netværk SIB har fået opbygget.
Egelund siger:
“Så har han lyst til at høre på dem, så har han ikke lyst til at høre på dem”

“Til sidst så hørte jeg meget omkring et scouting apperat i AGF hvor de stort set ikke FØLTE SIB lyttede til dem fordi han havde mere travlt med at snakke med sit netværk (og finde spillere den vej igennem)”

Jeg synes ovenstående har flere nuancer end “SIB slet ikke lytter til egen stab”

For det første, ved vi ikke hvem Egelund evt har talt med. Det kan for så vidt være de der løse scouts man har deltidsansat (unge gutter der leger prof Football manager for at fortegne det lidt).
For det andet så er det jo i sidste ende SIBs beslutning om han vil forfølge et lead som scouting har i pipeline, og der vil man vel altid føle sig overset når man har så mange spillere i kikkerten men få kommer reelt igennem.

Den er svær at vurdere, men tak for at udbyde. Jeg sidder omvendt med tro på Egelund som ganske seriøst journalist.

Jeg tror ikke han finder på, men det kan sagtens være der køres på med én kilde.

Kontekst, de kommer ind på hvad SIB har opbygget og Egelund kommer så ind på det her scouting netværk SIB har fået opbygget.
Egelund siger:

“Til sidst så hørte jeg meget omkring et scouting apperat i AGF hvor de stort set ikke FØLTE SIB lyttede til dem fordi han havde mere travlt med at snakke med sit netværk (og finde spillere den vej igennem)”

Jeg synes ovenstående har flere nuancer end “SIB slet ikke lytter til egen stab”

For det første, ved vi ikke hvem Egelund evt har talt med. Det kan for så vidt være de der løse scouts man har deltidsansat (unge gutter der leger prof Football manager for at fortegne det lidt).
For det andet så er det jo i sidste ende SIBs beslutning om han vil forfølge et lead som scouting har i pipeline, og der vil man vel altid føle sig overset når man har så mange spillere i kikkerten men få kommer reelt igennem.
Helt fair. Det er selfølgelig helt korrekt, at det er taget ud af et afsnit på lidt over en timer hvor det bliver vendt og drejet på mange ting.

Dog syntes jeg stadig det giver lidt nuancer til, hvorfor SIB ikke bliver i stolen.

Hvis eksempelvis Badji er et resultat af eget netværk, frem for en anden anbefaling fra scouting afdelingen så er det nok bare en af mange ting der har gjort udslaget.

Egelund siger:

Du mangler 41 “øhhh” ellers ret godt gengivet

Frustrerende! Et vindue hvor jeg ikke hmkan gennemskue hvad der er på spil, fulgt op at en skifte hvor der er mange scenarier.

Skal Jacob Nielsen frigives for at kunne fokusere på stadionprojektet o.l.,

eller

Skal Jacob Nielsen frigives fra den sportslige del, for at køre det mere systematisk?

CV er en glimrende mulighed, så det er sandsynligt SIB gjorde det ok, men der bare var en bedre mand derude. Men det er også sandsynligt CV var så attraktiv fordi man stod efter dyrt vindue med ret lidt effekt på banen.

Måske har der været gnidninger mellem Uwe og Jacob Nielsen - David sagde noget om temperament og dårligt humør. Måske får man med CV mulighed for at skærme det sportslige ben, måske kan CV bidrage med mere sparring/udfordring på spillestil. Og med flere opgaver at varetage kan scouting få en større rolle.

Jeg glæder mig til at se handlingen de kommende uger. Kommer der en 9'er ind, kan jeg næsten ikke tolke det anderledes end at Badji er opgivet. Lejes Gyamfi ud til 1. Div er det også lidt en erkendelse af han er meget langt fra holdet.

Skal der justeres på spillestilen? Kommer der andet end en angriber ind, fx en vwb og/eller en ung centerforsvarer.

Der er ihvertfald for meget overflødigt fedt. Men der skal mere kvalitet ind. Vi kan ikke bare slanke truppen uden også at få noget ind. Men Akoto, Power, Brandhof og Duelund kunne eksempelvis byttes til 2 midtbanespiller med noget mere kvalitet og brugbarhed og vi ville være stærkere stillet.
Vi har vel også fire målmænd på kontrakt p.t., vel lidt i overkanten og noget der skal ses på?
Og hvad med Bach? Bliver han nogensinde en konkurrent til LInks eller en af offensivspillerne? Som Tobias Anker var - er Tobias Bach måske et SIB-fejlskud. Det er ikke altid nok at hedde Tobias.

Back