Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Det var Links heller ikke.
Nej, men han kan til gengæld heller ikke spille fløj på superliganiveau.

Hvis vi skal have endnu en reserve til venstre side, skal han da helst passe som fod i hose, og som jeg skrev tidligere, giver det ikke megen mening at anskaffe sig en dyr reserve uden andre anvendelsesmuligheder, når han kun måske kan finde ud af at forsvare.

Hvis man vil forsøge at finde plads på holdet til Sebastian Jørgensen i vores tankeeksperiment, kunne man jo også forestille sig at omskole ham til angriber, i stil med Tobias Bech, som vel er et at vores salgsemner. Jørgensen er dog måske mere åbenlyst kantspiller. Alligevel er han som yngre, dansk profil præcis den type som SIB altid har i kikkerten.

Hvad siger I til ham?

Hvor skulle han spille? Vi spiller ikke med fløje og er godt besat på højre wingback.

Han er venstrebenet. Nu, jeg tænker over det, ville han jo egentlig passe ind i Uwes mantra om en fløj og en back på WB, men det nok en dyr reserve at anskaffe sig, for vi skal SATME ikke af med Links! 😵

Ah. Jeg var sikker på at han var højrekant. Men som alternativ til Links kunne han sikkert være fin så. En lejeaftale med købsoption måske.

10000% køb.
Især hvis 1 mio euro er prisen!

Han var glimrende for SIF.
Og han kan overtage rollen for Anderson senere. Han har både fart, kan trække forbi modstandere, har fysik, og god teknik.
Han kan også spille en god wingback, hvis det er.

Sælg evt. AJ/Akoto, og måske endda Bach/Anker, og hente Jørgensen og en tilsvarende i venstre side.

Hvis man vil forsøge at finde plads på holdet til Sebastian Jørgensen i vores tankeeksperiment, kunne man jo også forestille sig at omskole ham til angriber, i stil med Tobias Bech, som vel er et at vores salgsemner. Jørgensen er dog måske mere åbenlyst kantspiller. Alligevel er han som yngre, dansk profil præcis den type som SIB altid har i kikkerten.

Han kan i hvert fald være plug and play ift Andersons nuværende rolle på holdet, hvor han med udgangspunkt centralt konstant trækker ud i siden (især i venstre side), hvor Jørgensen ville gøre det i højre side.

Det ville åbne vores muligheder for skudtrussel kraftigt derovre fra også, såvel som give enorm dynamik højre-over, frem for pt hvor det meget kommer fra Links/MEM og Anderson der trækker ud til dem.

Synes ikke det giver mening at omskole ham til angriber.
MEN: Jeg tror vi ville få meget ud af at spille med enten PM eller Bech, og så en spiller med mere fart som makker, om det så er Anderson, Duelund eller en Jørgensen.

Tænker også det oplagte ville være, såfremt en Anderson skulle videre, og vi hentede Jørgensen:
NP eller Arnstad med MEM+Jørgensen foran, og så PM/Bech i angreb.
Eller:
NP+Arnstad med MEM+Jørgensen foran, og så enten PM eller Bech i angreb

Hvad er mavefornemmelsen ifht Kevin Yakob?

Vi har fire glimrende midtbanespillere i MEM, Anderson, Arnstad og Polle (plusMax Power og Brandhof som reserver). Men selvom Yakob mere er en MEM end en Anderson-type, så er det vel ikke en position der kalder på forstærkning.

Spørgsmålet er vel primært om Yakob kommer helt tilbage og på hvilket niveau.

Vi har fire glimrende midtbanespillere i MEM, Anderson, Arnstad og Polle (plusMax Power og Brandhof som reserver). Men selvom Yakob mere er en MEM end en Anderson-type, så er det vel ikke en position der kalder på forstærkning.

Min fornemmelse siger, at vi skal se Yakob komme tilbage på et overraskende godt niveau før vi skal stole på, at han bare komme tilbage i brugbar udgave.
Og Brandhof er også lidt i overskud efter Arnstad er kommet ind, og Power har afløst Hvidt/Duncan. Hvis vi fx lod Brandhof gå - for at styrke os med en type som Sebastian Jørgensen, så ville jeg se meget positivt på det. Og Yakob har også god fysik, så nogle af de opgaver Brandhof har fået - kan typer som Power, Yakob og evt. en Jørgensen også udfylde.

Yakob har ikke fart - det har Jørgensen.
Yakob er mere typen der finder andre, ligesom Arnstad jo faktisk. Så som jeg ser det kom Knudsen ind og skulle supplere midten som hybrid for NP/Yakob/MEM der på skift var ude, hvor Yakob var det permanent, uden at Knudsen var en 1:1 Yakob-type.

Arnstad er kommet ind, og er mere som MEM og Yakob, end Knudsen er. Og da hverken Brandhof, MEM, Yakob eller Arnstad er oplagte 6'ere af NP-typen, ser jeg Power som vigtig i den forbindelse. Jeg ønsker ikke at se typer som MEM, Yakob eller Arnstad på 6'eren, hvis vi spiller som nu. Men det vigtigste element Anderson efterlader når han ikke er på sin plads - eller hvis han forlader os - er farten centralt. Den må vi ikke undvære.

Min fornemmelse siger, at vi skal se Yakob komme tilbage på et overraskende godt niveau før vi skal stole på, at han bare komme tilbage i brugbar udgave.
Og Brandhof er også lidt i overskud efter Arnstad er kommet ind, og Power har afløst Hvidt/Duncan. Hvis vi fx lod Brandhof gå - for at styrke os med en type som Sebastian Jørgensen, så ville jeg se meget positivt på det. Og Yakob har også god fysik, så nogle af de opgaver Brandhof har fået - kan typer som Power, Yakob og evt. en Jørgensen også udfylde.

Yakob har ikke fart - det har Jørgensen.
Yakob er mere typen der finder andre, ligesom Arnstad jo faktisk. Så som jeg ser det kom Knudsen ind og skulle supplere midten som hybrid for NP/Yakob/MEM der på skift var ude, hvor Yakob var det permanent, uden at Knudsen var en 1:1 Yakob-type.

Arnstad er kommet ind, og er mere som MEM og Yakob, end Knudsen er. Og da hverken Brandhof, MEM, Yakob eller Arnstad er oplagte 6'ere af NP-typen, ser jeg Power som vigtig i den forbindelse. Jeg ønsker ikke at se typer som MEM, Yakob eller Arnstad på 6'eren, hvis vi spiller som nu. Men det vigtigste element Anderson efterlader når han ikke er på sin plads - eller hvis han forlader os - er farten centralt. Den må vi ikke undvære.
Blot fordi Mikael Anderson har formået at gå fra at være central/offensiv midtbane som ung, til kantspiller i superligaen for så at skifte retur til den central midtbane er det ikke ensbetydende med, at andre kantspillere kan gøre det sammen. Jeg tror faktisk, at hvis han blev hentet, så ville det i ligeså høj grad være som afløser for en type som Tobias Bech. Jeg kan ikke se ham spille andet end 10'er eller kant.

Sebastian Jørgensen skulle være hentet dengang Malmo hentede ham i sommeren 2023. Der havde man i længere tid forsøgt med to 10'ere bag Patrick Mortensen. Jeg kunne sagtens se Bech, Duelund, Jørgensen og Anderson kæmpe om to pladser bag Patrick Mortensen, med to 6'ere bag dem. Lidt på samme måde som man spillede i Silkeborg dengang Vallys og Jørgensen lå bag Helenius, eller da AGF var rigtig gode og spillede med Duelund og Anderson bag Mortensen.

Mavefornemmelsen er ikke god. Han har været ude i snart 1,5 år nu. Det er satme lang tid. Jeg tænker det er 50/50 om han kommer tilbage på et niveau hvor han igen bliver en gevinst for os. Men det må vi nok vente til foråret med at se.

Blot fordi Mikael Anderson har formået at gå fra at være central/offensiv midtbane som ung, til kantspiller i superligaen for så at skifte retur til den central midtbane er det ikke ensbetydende med, at andre kantspillere kan gøre det sammen. Jeg tror faktisk, at hvis han blev hentet, så ville det i ligeså høj grad være som afløser for en type som Tobias Bech. Jeg kan ikke se ham spille andet end 10'er eller kant.

Sebastian Jørgensen skulle være hentet dengang Malmo hentede ham i sommeren 2023. Der havde man i længere tid forsøgt med to 10'ere bag Patrick Mortensen. Jeg kunne sagtens se Bech, Duelund, Jørgensen og Anderson kæmpe om to pladser bag Patrick Mortensen, med to 6'ere bag dem. Lidt på samme måde som man spillede i Silkeborg dengang Vallys og Jørgensen lå bag Helenius, eller da AGF var rigtig gode og spillede med Duelund og Anderson bag Mortensen.

Så fordi der er gået 1,5 år siden han tog afsted, så skal vi ikke? Svarer det ikke til at sige at vi kun skulle have hentet MEM hvis vi hapsede ham direkte fra SIF; og ikke fra hans to udenlandske klubber, hvor det ikke gik skide godt?

Og altså Jørgensen var bare vildt dynamisk for SIF dengang, og spille mig bekendt ikke angriber, men kant og lavede et hav af indlæg og cutbacks til Helenius og Vallys.
Husker jeg helt forkert?

Så fordi der er gået 1,5 år siden han tog afsted, så skal vi ikke? Svarer det ikke til at sige at vi kun skulle have hentet MEM hvis vi hapsede ham direkte fra SIF; og ikke fra hans to udenlandske klubber, hvor det ikke gik skide godt?

Og altså Jørgensen var bare vildt dynamisk for SIF dengang, og spille mig bekendt ikke angriber, men kant og lavede et hav af indlæg og cutbacks til Helenius og Vallys.
Husker jeg helt forkert?
Der er slet ikke det jeg siger - altså sammenligningen med MEM. Jeg siger dog, at for halvandet år siden var der ikke usandsynligt at Uwe igen ville spille en 3-4-2-1 hvorimod han i dag, bl.a grundet skaderne til Duelund, spiller en mere klassisk 3-5-2, hvor Sebastian Jørgensen passer dårligere ind i.

Husker jeg helt forkert?
Husker det på samme måde. Er bare i tvivl om ikke han er for meget kantspiller til at passe ind i vores system.

Så medmindre Uwe går med planer om at skifte tilbage til 3-4-3 e.lign. så kan jeg ikke helt se at han passer ind.

Der er slet ikke det jeg siger - altså sammenligningen med MEM. Jeg siger dog, at for halvandet år siden var der ikke usandsynligt at Uwe igen ville spille en 3-4-2-1 hvorimod han i dag, bl.a grundet skaderne til Duelund, spiller en mere klassisk 3-5-2, hvor Sebastian Jørgensen passer dårligere ind i.

Husker det på samme måde. Er bare i tvivl om ikke han er for meget kantspiller til at passe ind i vores system.

Så medmindre Uwe går med planer om at skifte tilbage til 3-4-3 e.lign. så kan jeg ikke helt se at han passer ind.

Når vi nu netop har en situation, hvor vi kun har PM/Bech oppe foran til at spille en god nok angriber (Badji/Gyamfi må vi se slå igennem efter denne sæson, og ikke regne med nu) - så giver det mening - især med Duelund tilbage også - at se på at skifte om til 4-3-3 eller 3-4-2-1 igen ja.

Når vi nu netop har en situation, hvor vi kun har PM/Bech oppe foran til at spille en god nok angriber (Badji/Gyamfi må vi se slå igennem efter denne sæson, og ikke regne med nu) - så giver det mening - især med Duelund tilbage også - at se på at skifte om til 4-3-3 eller 3-4-2-1 igen ja.
Men det tror jeg simpelthen ikke sker. Det var præcis derfor, at jeg skrev det skulle være sket for 1½ år siden.

Jeg tror han er rigtig godt tilfreds med, at spille på den måde han gør lige pt, og ikke ser det store behov for at skifte. Ligeledes tror jeg også, at man i AGF tror på at specielt mht Badji, at man tror mere på ham end at opgive ham efter 5 indskiftninger i Superligaen samt 2 i pokalen. Jeg tror de forventer meget mere af ham efter en hel opstart med truppen. Han har, trods alt, kun fået 30 minutter i Superligaen.

Men det tror jeg simpelthen ikke sker. Det var præcis derfor, at jeg skrev det skulle være sket for 1½ år siden.

Jeg tror han er rigtig godt tilfreds med, at spille på den måde han gør lige pt, og ikke ser det store behov for at skifte. Ligeledes tror jeg også, at man i AGF tror på at specielt mht Badji, at man tror mere på ham end at opgive ham efter 5 indskiftninger i Superligaen samt 2 i pokalen. Jeg tror de forventer meget mere af ham efter en hel opstart med truppen. Han har, trods alt, kun fået 30 minutter i Superligaen.

Men hvad AGF håber, og hvad Uwe gør - er ikke altid det samme.
Uwe sætter ikke Badji på banen hvis ikke Badji gør det godt nok til træning, og Uwe ikke stoler på ham.
Hvis Badji er typen af spiller der kun kan nå sit niveau via kampe - så får han det svært i AGF og under Uwe.
Sådan er det bare med den træner vi har.

Jeg forventer også mere af spillere som Gyamfi, Callø og Badji.
Men var ærligt i nær chok over at se Gyamfi og Badji mod Skive især. Mod VSK var de så nye i klubben, at man kunne sige de "lige var kommet til" etc.
Men altså flere måneder inde i et ophold skal man sgu kunne gøre det bedre.

Lad os se hvordan det går.
Jeg tror heller ikke på angriberskiftet umiddelbart. Men jeg ser det nu engang som vores største udfordring/svaghed - at PM kan gå i stykker.

Du har godt nok også høje forventninger til de unge/nye :oops:

Hvad havde du regnet med fra Calløs side? Han er vel 18,5 år nu og hvor mange 18 årige, har vi lige set bide sig fast på holdet i AGF. Jacob Andersen er ved at gøre det men han er et par år ældre og først nu ved at bygge på med spilletid.

Af de andre to, så vidste vi Gyamfi var et projekt som manglende struktur/taktisk sans men tilsyneladende havde vist noget ekstraordinært på 600 min. i 1 division. Ham tror jeg ikke SIB eller Uwe havde regnet med kom ind og fik særlig meget spilletid her i efteråret.

Badji er også et projekt men dog ældre og har spillet i Belgien. Har nogle spidskompetencer som ser spændende ud men ifølge rygterne har han savnet tryghed/faste rammer/kontinuerlig spilletid og det har han ikke ligefrem fået. Jeg tror da vi alle havde håbet, at han var så god at han var berettiget til en plads fra start men sådan går det sjældent i AGF - det er faktisk meget få yngre spillere jeg kan huske som "bare er gået ind på holdet". Det er mest de erfarne rotter som gør det.
Jeg er til gengæld spændt på at se ham til foråret - så har der været et halvt års indkøring samt en vinteropstart.

De virker til gengæld begge to til at være fitte og ikke omvandrende skader som nogle af de andre. Her er midlerne i det mindste ikke spildt på forhånd.

Last edited:
Hvis konsekvensen af at købe unge spillere er at ingen kan bruges til noget, håber jeg SIB er færdig med det.

Jeg er skuffet over Badji virker så uskolet og langt fra en startplads, som han gør, og at Gyamfi er så langt fra et ydermandat i truppen som han er. Callø virker et stykke fra at kunne få sporadiske indhop.

Men hvad AGF håber, og hvad Uwe gør - er ikke altid det samme.
Uwe sætter ikke Badji på banen hvis ikke Badji gør det godt nok til træning, og Uwe ikke stoler på ham.
Hvis Badji er typen af spiller der kun kan nå sit niveau via kampe - så får han det svært i AGF og under Uwe.
Sådan er det bare med den træner vi har.

Men var ærligt i nær chok over at se Gyamfi og Badji mod Skive især. Mod VSK var de så nye i klubben, at man kunne sige de "lige var kommet til" etc.
Men altså flere måneder inde i et ophold skal man sgu kunne gøre det bedre.

Lad os se hvordan det går.
Jeg tror heller ikke på angriberskiftet umiddelbart. Men jeg ser det nu engang som vores største udfordring/svaghed - at PM kan gå i stykker.
Jeg tror Badji er 100% afstemt med Uwe, og han ligeledes har en tro på, og et håb om, at han over tid bidrager mere end nu.

Men du har ret så langt, at Uwe (naturligvis) gør hvad han mener er rigtigt, hvorfor han ofte også skifter meget sent. Derfor tror jeg også på, at man de næste par sæsoner med lavere indtægter, vil prioritere top 14-16 spillerne, og lade ‘talenter’ de resterende pladser i truppen.

Similar content Most view View more
Back