Du har godt nok også høje forventninger til de unge/nye
Hvad havde du regnet med fra Calløs side? Han er vel 18,5 år nu og hvor mange 18 årige, har vi lige set bide sig fast på holdet i AGF. Jacob Andersen er ved at gøre det men han er et par år ældre og først nu ved at bygge på med spilletid.
Af de andre to, så vidste vi Gyamfi var et projekt som manglende struktur/taktisk sans men tilsyneladende havde vist noget ekstraordinært på 600 min. i 1 division. Ham tror jeg ikke SIB eller Uwe havde regnet med kom ind og fik særlig meget spilletid her i efteråret.
Badji er også et projekt men dog ældre og har spillet i Belgien. Har nogle spidskompetencer som ser spændende ud men ifølge rygterne har han savnet tryghed/faste rammer/kontinuerlig spilletid og det har han ikke ligefrem fået. Jeg tror da vi alle havde håbet, at han var så god at han var berettiget til en plads fra start men sådan går det sjældent i AGF - det er faktisk meget få yngre spillere jeg kan huske som "bare er gået ind på holdet". Det er mest de erfarne rotter som gør det.
Jeg er til gengæld spændt på at se ham til foråret - så har der været et halvt års indkøring samt en vinteropstart.
Hvis konsekvensen af at købe unge spillere er at ingen kan bruges til noget, håber jeg SIB er færdig med det.
Jeg er skuffet over Badji virker så uskolet og langt fra en startplads, som han gør, og at Gyamfi er så langt fra et ydermandat i truppen som han er. Callø virker et stykke fra at kunne få sporadiske indhop.
Jeg tror Badji er 100% afstemt med Uwe, og han ligeledes har en tro på, og et håb om, at han over tid bidrager mere end nu.
Men du har ret så langt, at Uwe (naturligvis) gør hvad han mener er rigtigt, hvorfor han ofte også skifter meget sent. Derfor tror jeg også på, at man de næste par sæsoner med lavere indtægter, vil prioritere top 14-16 spillerne, og lade ‘talenter’ de resterende pladser i truppen.
Jeg så udlejningen af Serra og Haugen med optioner, som det perfekte tidspunkt at SLÅ TIL - ift at få opgraderet angrebet til denne sæson. Og sæsonen er lige som håbet med FCK/FCM i ikke-optimal forfatning.
Jeg tænker på sæsonen i min frustration - ikke på det helt generelle billede. Det kan sagtens ende fint med Badji og Gyamfi.
Men jeg er fandme ærgerlig over, at vi bytter Haugen og Serra ud med 2 angribere som ikke bidrager med spilletid og/eller mål på kvalitativ vis i denne sæson. Det må jeg bare sige. Jeg kan slet ikke forstå - at der lader til at være så lidt frustration over det - som svarene i tråden tilsiger.
Jeg er topfrustreret over, at vi ikke har ramt andre angribere under SIB end Tobias Bech.
Thank GOD vi har Patrick Mortensen - som mange var villige til at sende til ødemarkerne flere gange de sidste par år.
Det er sandt for dyden ikke alle angrebskøb der rammes i BIF, FCK, FCN eller FCM heller.
Men SIF købte Tonni Adamsen, som vi var interesserede i.
BIF købte Bundgaard, som vi var interesserede i.
FCM købte Cho (som er god, men skadet), og et par landsholdsangribere, og lavede dermed 3 store angrebskøb som satsning.
FCK købte Elnyoussi etc, men gik ikke amok der heller, da man har Larsson, Roony og Cornelius også.
Vi har Patrick og Bech. Og vi lod Serra/Haugen smutte, og håbede det var fordi vi ville noget bedre. Men det lader til at være fordi vi ikke troede på dem længere, og så hentede et langtidsprojekt i Gyamfi, og at Badji ikke for nuværende er bedre end Haugen fx. Ville Haugen egentlig ikke kunne supplere PM bedre pt - end Badji?
Jeg ærger mig - især på den korte bane ift denne sæson.
Jeg tror og håber stadig på det kan blive godt med de to.
Men ih... Det mesterskab BIF lavede hvor FCK og FCM havde dårlige sæsoner.. Det kunne/kan måske gentages. Hvor ville jeg gerne have en angriber med mål i støvlerne mere. Og nej - Haugen eller Serra ville nok ikke være dem jeg jublede over nu. Jeg er nok bare frustreret over, at vi så sjældent kan ramme de angribere...
SIBs svendestykke bliver at finde PMs afløser!