New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 159K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Meget afhænger også af Sauer. Han er en ret speciel case, for på sit lejemål scorede han nærmest ingen mål, selvom de åbenbart alligevel var tilfredse med ham. I AGF bomber han i alle træningskampe, men bliver alligevel fundet for let til spilletid. Hvis han banker på, så er der ikke brug for flere angribere efter Badjis opblomstring.

Stiften nævnte også i en podcast, at Uwe lidt sarkastisk havde sagt, at de hellere måtte hente fire nye angribere, underforstået mente han, at nu skulle han have det til at fungere med dem, han har i truppen.

Jeg tror ikke for alvor på, at det bliver Mathias Sauers forår, men snarere, at der er en pæn sandsynlighed for, at han bliver lejet ud igen i de sidste dage af vinduet.

En faktor i forhold til antallet af angribere er også om Uwe flirter med den "gamle" 3-4-2-1 fremfor 3-5-2. Det har der været tendenser til i begge træningskampe (ofte nuancer om det kan betegnes som den ene eller anden formation vi spiller). 3-4-2-1 gør spillere som Duelund og Sauer mere aktuelle, da den formation giver dem bedre mulighed for spilletid.

Jeg tror ikke for alvor på, at det bliver Mathias Sauers forår, men snarere, at der er en pæn sandsynlighed for, at han bliver lejet ud igen i de sidste dage af vinduet.

En faktor i forhold til antallet af angribere er også om Uwe flirter med den "gamle" 3-4-2-1 fremfor 3-5-2. Det har der været tendenser til i begge træningskampe (ofte nuancer om det kan betegnes som den ene eller anden formation vi spiller). 3-4-2-1 gør spillere som Duelund og Sauer mere aktuelle, da den formation giver dem bedre mulighed for spilletid.
Det tror jeg sagtens du kan få ret i. Formationsskiftet kunne også betyde Bech-Duelund bag PM eller Badji. Men så passer Anderson ikke rigtig ind, med mindre han selvfølgelig tager Duelunds plads som udgangspunkt. Og så må MEM/NP/Arnstad kæmpe om de centrale pladser. Spørgsmålet er så bare om vi igen bliver alt for fattige i modstandernes felt.

Azad Corlu taler en del om et skifte til 3-4-3, hvordan det passer fint med vores spillerprofiler* - og at der arbejdes meget med 8'er løb og dybdepasninger i træningskampene (i Superliga Update nr 4 på Mediano), samt hvordan 3-4-3 kan give nogle offensive muligheder med samspil mellem fx Anderson og Links i venstre siderum, Paddy i midten og så den sidste offensiv spiller der kommer i feltet på bagerste stang.

* En midtbane med Mads Emil og Arnstad, og så Badji, Bech, Anderson og Duelund som brede punkter ifht Patrick Mortensens 9'er.

Det tror jeg sagtens du kan få ret i. Formationsskiftet kunne også betyde Bech-Duelund bag PM eller Badji. Men så passer Anderson ikke rigtig ind, med mindre han selvfølgelig tager Duelunds plads som udgangspunkt. Og så må MEM/NP/Arnstad kæmpe om de centrale pladser. Spørgsmålet er så bare om vi igen bliver alt for fattige i modstandernes felt.

Jeg tænker, at Anderson og Bech umiddelbart ville tage de to positioner bag Paddy.

Azad Corlu taler en del om et skifte til 3-4-3, hvordan det passer fint med vores spillerprofiler* - og at der arbejdes meget med 8'er løb og dybdepasninger i træningskampene (i Superliga Update nr 4 på Mediano), samt hvordan 3-4-3 kan give nogle offensive muligheder med samspil mellem fx Anderson og Links i venstre siderum, Paddy i midten og så den sidste offensiv spiller der kommer i feltet på bagerste stang.

* En midtbane med Mads Emil og Arnstad, og så Badji, Bech, Anderson og Duelund som brede punkter ifht Patrick Mortensens 9'er.
Det giver glimrende mening ift truppen.

Det efterlader stadig spørgsmålet om
1) dybde på VWB-positionen
2) om PM er mobil nok, hvis han skal involveres mere i opspil mm./dybde på 9'eren.

Hvis man ikke kører VCF ud som back i samme grad, åbner det også mere for JJA defensivt

Det giver glimrende mening ift truppen.

Det efterlader stadig spørgsmålet om
1) dybde på VWB-positionen
2) om PM er mobil nok, hvis han skal involveres mere i opspil mm./dybde på 9'eren.

Hvis man ikke kører VCF ud som back i samme grad, åbner det også mere for JJA defensivt
Problemet med 343 var at Links og Andersson løb oveni hinanden + at Bech havde det svært som kantspiller. Med 343 får vi i hvert fald ikke 8er løb. Så bliver NP og MEM mere defensive. Jeg synes stadig at 352 passer bedst.

Problemet med 343 var at Links og Andersson løb oveni hinanden + at Bech havde det svært som kantspiller. Med 343 får vi i hvert fald ikke 8er løb. Så bliver NP og MEM mere defensive. Jeg synes stadig at 352 passer bedst.
Men er det rigtigt?

Da AGF var så stærke i foråret 2023 var der med Anderson som venstre 10'er/kant, og Links på WB. Bech spillede også godt, men Duelund var førstevalget.

Er det ikke først senere, hvor man har forsøgt med en mere offensiv Links, det har haltet? Pokalfinalen var træls, men der var MA og Links også eneste offensive spillere, og så lå de oveni hinanden.

Jeg tror løsningen er mere i retning af 4-3-3 som jeg også har skrevet mange gange. Mere defensive backs, men med mandat til at gå med frem. En centerforsvarer vekslet til en NP giver mere pondus i slaget om midtbanen.

Sælges Links, er 4-backen oplagt. Og sælges han ikke, skal man have en solid erstatning for ham, så man kan holde trykket hele kampen, hver kamp.

Jeg har set lidt på slutspillet 22/23. Det er et blandet billede og ikke som jeg huskede.

Der er en del der drømmer om en spilfordeler som 6'er. Argumentet er ude mod FCN i foråret 23, og hjemme mod BIF i kvartfinalen af pokalen. Argumentet mod, er i mine øjne to kampe mod BIF i enden af hhv foråret 23 og efteråret 24.

Hvis Kevin Yakob vender tilbage i god form, er min vurdering at han spillemæssigt minder meget om MEM og Arnstadt. Dvs en spiller man gerne ser i MEMs nuværende rolle, men som ikke har nok fart og udfordringer til MAs plads, og ikke er defensivt solid nok til NPs rolle.

Løsningen kunne være at tilføje en ekstra 'MEM-rolle' på holdet.

Jeg har set lidt på slutspillet 22/23. Det er et blandet billede og ikke som jeg huskede.

Der er en del der drømmer om en spilfordeler som 6'er. Argumentet er ude mod FCN i foråret 23, og hjemme mod BIF i kvartfinalen af pokalen. Argumentet mod, er i mine øjne to kampe mod BIF i enden af hhv foråret 23 og efteråret 24.

Hvis Kevin Yakob vender tilbage i god form, er min vurdering at han spillemæssigt minder meget om MEM og Arnstadt. Dvs en spiller man gerne ser i MEMs nuværende rolle, men som ikke har nok fart og udfordringer til MAs plads, og ikke er defensivt solid nok til NPs rolle.

Løsningen kunne være at tilføje en ekstra 'MEM-rolle' på holdet.
Hvis du alene har set på 22/23 bør kampen fra 24 ikke tælle med. Men det var mere en observation.

Hvis, og det er et stort hvis, Yakub kommer tilbage, synes jeg egentlig det er mere logisk at fase Nicolai Poulsens plads ud. Ikke 6’eren, men den måde han spiller den på.

Som Keld Bordinggaard engang sagde; “vis mig din 6’er og jeg skal fortælle dig hvordan du spiller”

Nocilai Poulsen har været uhyggelig vigtig i, at flytte AGF. Men nu skranter helbreddet og alderen begynder også blive et problem. Derudover så tror jeg skridtet fra 4-6 pladsen, til forhåbenligt mere, kræver en 6er der kan løse mere på bolden.

Så er der lidt til rygtetråden

Udover Horsens, som har lagt et bud. Så skulle GF sammen med FC Nordsjælland være interesseret i 17 årige Hjalte Lærke fra Helsingør

Back