Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Det er satme noget af en cliffhanger
Ikke noget sikkert, men ved, at interessen er der - begge veje. Kender hans fætter, og han havde sigtet efter et skifte til Italien i sommers, men faldt jo til jorden sidste dag. Nu overvejer han, om 1-2 år i agf og så videre, vil være bedre for ham. Prisen dog en udfordring, da ‘fattige’ Vejle stadig vil have 15-20 mio for ham. Men mon ikke de finder en løsning :)

Det tegner IKKE lykkeligt med AJ i AGF, og han blev købt til at skulle spille fast på venstre CB

Jeg er enig med dig ift. udsigten, men jeg mindes at have postet nedenstående link til dig i samme diskussion for ganske nylig. J.J.A. blev hentet som et talent med "meget udviklingspotentiale", og jeg har ikke været i stand til at finde en oplysning, der taler ind i, at han var tiltænkt pladsen i venstre side specifikt:

- Vi har ledt efter en mulighed for at styrke vores trup og bredde i forsvaret. Det har vi fundet i Jonas Jensen-Abbew, som er en dygtig ung centerforsvarer, der fortsat har meget udviklingspotentiale. Det tror vi kan folde sig ud i AGF og i vores træningsmiljø, hvor han kommer til en trup med erfarne og dygtige forsvarsspillere.

Man kan påstå, at vi har betalt dyrt for ham, som vi også har betalt dyrt for Gyamfi, men hvis man tror på potentialet, kan det stadig nå at blive en god handel. Jeg har dog mine tvivl; han er allerede 22.

Uhhh, det lyder da i øvrigt nossekildende interessant, hvis vi jagter Provstgaard. Ham har du kaldt på længe, @Stig AKA Frank Heskjær, og det ville være en skøn julegave at få!

Sådan håber jeg holder ser ud efter nytår!

Målmænd: 2 + 1
Hansen, Klaesson + Hutters
Forsvar: 6 + 2
Tingager, Mølgaard, Dalsgaard, Kahl, AJ + Callø og Kannegaard
Wingbacks: 4 + 1
Links, Beijmo, Andersen, Bach + Emmery
Midtbane: 6 + 2
Madsen, Anderson, Poulsen, Arnstad, Duelund, Yakob + Ekemini og Elkjær
Angreb: 4 + 1
Mortensen, Bech, Gyamfi, Badji + Tchamche

Og så må Uwe fandme også se indad og give trupspillerne flere minutter.

Sådan håber jeg holder ser ud efter nytår!

Målmænd: 2 + 1
Hansen, Klaesson + Hutters
Forsvar: 6 + 2
Tingager, Mølgaard, Dalsgaard, Kahl, AJ + Callø og Kannegaard
Wingbacks: 4 + 1
Links, Beijmo, Andersen, Bach + Emmery
Midtbane: 6 + 2
Madsen, Anderson, Poulsen, Arnstad, Duelund, Yakob + Ekemini og Elkjær
Angreb: 4 + 1
Mortensen, Bech, Gyamfi, Badji + Tchamche

Og så må Uwe fandme også se indad og give trupspillerne flere minutter.
Tæl lige dine midterforsvarere 🤓

Derudover er jeg meget enig 👍

Der har været snak eller rygter om Provstgaard tidligere, så det er måske nok mest den forventede pris der vil gøre det overraskende. Det kan være der åbner sig nogle muligheder nu efter at skiftet til Italien kiksede. Vejle skal vel have solgt ham uden at risikere noget tilsvarende igen og kan måske foretrække nogle gode videresalgsprocenter. Provstgaard selv tror jeg ikke var helt afvisende før, men vil nok ærgre sig over ikke at komme til udlandet, til gengæld kan han så se at AGF har lavet to større salg fra netop den position.

Vi skal i så fald også lige have fat i en venstreback fra U21-landsholdet så de kan stille med en hel bagkæde fra AGF :)

I sommers havde jeg vcb som punkt til forstærkning, og Provstgaard som spændende løsning.

En vwb der kan dele spilletid med Links er også ønsket.

(Mindst) En angriber. Afhængigt af, hvad Badji og Gyamfi vurderes at kunne i foråret. Men der skal være mindst én, der kan spille angriber uden niveautab fra forårspremieren, ud over PM og Bech.

Dertil afklaring: er Duelund brugbar? Hvis ikke Duelund kan bruges, så en offensiv 8'er med drive.

Jeg synes der er nogle spørgsmål:

Arnstadt. Kan midtbanen balancere med ham som 6'er. Kan man undgå at falde i søvn med ham som 8'er.

System: skal der kunne varieres mere, med kanter?

Målmand: får vi den skadede mand retur, er vikaren en man ønsker at satse på, eller skal der hentes en nu?

På udsiden er det oplagt at se på JJA. Købt for 10 mio, på U-21, men ikke relevant for AGF. Han har potentiale, men forløses ikke i Århus. Han må videre, selvom det er ærgerligt.

Ellers med på afgang til de marginale spillere.

En helt stor hovedpine må være PM. Dækker så mange funktioner godt, at han er nærmest umulig at afløse. Er vigtig, når han bliver serviceret korrekt, men stationær og for lille trussel, når indlæggene lukkes ned.
- Enten skal systemet ændres, så 9'eren har mindre ansvar og fx Badji kan spille den.
- Ellers skal der hentes en, der sender PM på bænken. Det er svært at se en vikar med niveau og appetit på at være 2. valg.

Last edited:
En helt stor hovedpine må være PM. Dækker så mange funktioner godt, at han er nærmest umulig at afløse. Er vigtig, når han bliver serviceret korrekt, men stationær og for lille trussel, når indlæggene lukkes ned.
- Enten skal systemet ændres, så 9'eren har mindre ansvar og fx Badji kan spille den.
- Ellers skal der hentes en, der sender PM på bænken. Det er svært at se en vikar med niveau og appetit på at være 2. valg.

Eller også skal vi bare tilbage til 343 - hvor 9'eren stadig har stort ansvar - men hvor vi ikke spiller med 2 langsomme angribere, som kan lukkes ned lidt på samme måde (selvom Bech arbejder som en gal), hvor 9'eren så har 2 med fart på siden - foran/sammen med wingbacks - eller 2 lige bag 9'eren.

Tidligere spillede vi med 1 angriber - og vi længtes efter at prøve at spille med 2. Og det går/gik også rigtig fint - men evnen til at kunne veksle savner jeg mest af alt - især når noget helt åbenlyst ikke fungerer i kampen/over en periode.

Ellers skal der hentes en, der sender PM på bænken. Det er svært at se en vikar med niveau og appetit på at være 2. valg.
Hvis man tror på Badji, men forventer at han lige skal bruge et halvt år mere, kunne man overveje at leje en angriber. Det er lidt mærkeligt at leje uden købsoption og jeg ved ikke om der findes en løsning med en lidt ældre rutineret angriber, der kan komme med tilstrækkeligt højt niveau og også spille for et længere ophold. Altså man kunne jo godt bruge en “Dalsgaard” i angrebet, som man så kunne sige vi allerede har, men det er jo også nok så meget et alternativ der er brug for. Kan Badji bare blive spillet tilstrækkeligt ind i vinterpausen løser det sig…

Var der ikke nogle rygter om svenske klubber i sommers men det var selvfølgelig før Kahl blev omskolet men måske han gerne vil hjem igen nu det ikke umiddelbart ser ud til AGF bliver springet til en større udenlandsklub.

Tja - har Kahl ikke netop været inde i så god en udvikling, at der kunne være interesse fra noget lidt mere "spændende"?

Men der kunne måske godt være mismatch mellem AGF's pris og markedets pris. Han har dog som flere andre ikke vildt langt til kontraktudløb.

Last edited:
Tæl lige dine midterforsvarere 🤓

Derudover er jeg meget enig 👍
Kahl, Tingager, Dalsgaard og Mølgaard.

Fire, man ikke er bange for at sende på banen.

Ryger Akoto og JJA, er det lidt for spændende ved skader. Ryger de ikke, er det også spændende, men på en anden måde.

Jeg kan se scenariet for at fjerne mindst en mere, og så have to gode på hver side, og ikke gå i fosterstilling hvis Tingager skulle blive skadet.

Fra et neutralt synspunkt er det latterligt at en U-21 landsholdsspiller ikke har udsigt til spilletid i suppen. Derfor skal JJA videre, han skal udvikle sig, og AGF skal ikke stå i vejen ... Men kasseret i FCN og AGF betyder måske også, at der er noget der skal arbejdes med

Tja - har Kahl ikke netop været inde i så god en udvikling, at der kunne være interesse fra noget lidt mere "spændende"?

Men der kunne måske godt være mismatch mellem AGF's pris og markedets pris. Han har dog som flere andre ikke vildt langt til kontraktudløb.
Jeg kan godt lide ideen om at se Kahl få en større udfordring et sted, selvom jeg er glad for ham i start-11.

Hvis Kahl byttes til en anden venstrebenet stopper, er det nok mere eller mindre 1-1 økonomisk. Kan man få 20 mio for Kahl ved salg til fx Bundesligaen?

Det andet er, at der skal være to muligheder på hver position. Det er der ikke på vcb, hvis man tager en 1-1 på Kahl. Og hvis man bytter Kahl 1-1, er der stadig kun 4 i cf, der kan holde pulsen i ro. Ellers bliver Beijmo rykket ned, hvilket svækker højresiden, eller JJA skal spille, hvilket er godt for hans udvikling, men udfordrende for holdet (og Uwe har slået knuder på sig selv for at undgå det scenarie).

Var det ikke Kiel Kahl blev rygtet til? Det lyder ikke helt så overraskende ovenpå det her efterår som jeg nok syntes det lød i sommer. Der kunne måske godt laves et pænt, men ikke vildt salg og selvom man vel gerne vil se ham udvikle sig yderligere på den nye position kan det også være det passer ift den oprindelige plan. Hvis det mere eller mindre kan betale for fx en Provstgaard kunne det godt give mening med sådan en udskiftning.

Similar content Most view View more
Back