Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 129K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Ja hvis man vil bryde igennem under Rösler, så er det en fordel at være godt opppe i tredverne.
Mølgaard er 28 nu, var fast mand som 26/27årig.
Tingager er nu 31 - dvs han slog igennem under Uwe inden han var 30. Er 31 "godt oppe i tredvierne"?
Poulsen er nu 31 - dvs han slog igennem under Uwe inden han fyldte 30.
Kahl er nu 23
Beijmo MA, Links og MEM er alle 26
Bech er 22.

Vi har med andre ord i alt 4 spillere i den typiske starter, 5 med Dalsgaard, som er over 30. Af dem var de 2 af dem altså under 30, da Uwe ankom og én slet ikke i klubben.
Jesper Hansen har været inde og ude af holdet - Peacock slog ham jo faktisk af i en periode, til en blandet modtagelse her på Forum. Jeg husker ikke hvor du stod i dén, men ud fra det citerede, må du jo have forsvaret Peacock med alt hvad du havde, siden det tilsyneladende er noget af det vigtigste at være ung.

Hvem af vores unge forsvarsspillere (som i øvrigt hver i sær har fået en mere end hård medfart herinde i løbet af efteråret) mener du, skal spille i stedet for Dalsgaard eller Tingager?

('kæft det kunne være lækkert, hvis de her syrlige stikpiller og stråmænd blev siet fra på Forum)

Hvis man tager de seneste mange kampe, har der ikke været nogen med ro på de afsluttende 30 min, hvor man relativt gratis kunne give spilletid til dem der skal køres ind.

Det kan sagtens have været "problemet" for Uwe, at de kampe vi lukkede tidligt med en føring, var inden f.eks. Badji kom til. Det spiller desværre ind i, at vi ikke rigtig har præsteret siden transfervinduet lukkede (eller deromkring).

Og jeg har ikke hørt nogen troværdig case for hvem der skulle have spillet i stedet. Duelund er mest oplagt, resten er den klassiske 'Gummi-Tarzan'-fantasi, hvor spillere på jævnt niveau pludselig i fantasien over præsterer vildt og voldsomt.

Casen omkring Badji er ikke troværdig, da vi har set alt for lidt til ham. Forventningerne er på et vist niveau, da SIB har valgt at sende XX mio. i hans retning og han er hentet i den Belgiske liga. Det er selvfølgelig nemt at smide i den klassiske "Gummi-Tarzan-fantasi" men jeg håber ikke scouting-teamet har været så umulige i deres research. Det vil være skuffende, hvis han allerede er afskrevet af Uwe og der må være basis for selvransagelse hele vejen rundt.

Apropos fantasier så lød det længe, at spillet haltede fordi vi manglede Links men vi er ikke helt kommet i gear efter han kom tilbage. Nu er det så kampprogrammet vi sætter vores lid til, vil ændre pointhøsten de sidste 5 kampe (der er sandsynligheden nok højere) og så den klassiske omkring vinterpausen. Vi håber altid på spillere tilbage efter skader, forbedringer i taktikken og glemmer lidt i vores iver, at det formentlig er nogenlunde samme case i de fleste klubber.

Btw. spilletiden til Duelund betyder vel næsten, at Uwe har afskrevet ham og vi ikke kommer til at se en forlængelse når kontrakten udløber. Skal der være plads til ham, kræver det formentlig et højere niveau og måske ændringer i spillestilen. Er det en konklusion Uwe er kommet frem til, er det måske bedre at sende ham mod en ny klub allerede nu og bruge lønkronerne på en erstatning.

Btw. spilletiden til Duelund betyder vel næsten, at Uwe har afskrevet ham og vi ikke kommer til at se en forlængelse når kontrakten udløber. Skal der være plads til ham, kræver det formentlig et højere niveau og måske ændringer i spillestilen. Er det en konklusion Uwe er kommet frem til, er det måske bedre at sende ham mod en ny klub allerede nu og bruge lønkronerne på en erstatning.
Det tror jeg du har helt ret i. Jeg tror heller ikke vi for se Duelund på det her niveau igen. Måske i en mindre klub i Superligaen, men jeg tror sgu ikke på en klub med medaljeaspirationer. Jeg tror fortsat det er 50/50 om han er professionel fodboldspiller når kontrakten udløber til sommer.

Det tror jeg du har helt ret i. Jeg tror heller ikke vi for se Duelund på det her niveau igen. Måske i en mindre klub i Superligaen, men jeg tror sgu ikke på en klub med medaljeaspirationer. Jeg tror fortsat det er 50/50 om han er professionel fodboldspiller når kontrakten udløber til sommer.
Han fik flotte roser med fra Stiftens udsendte for indsatsen i gårsdagens træningskamp. En fortælling kan også være, at man passer på ham og vil give ham vinteropstarten, så han kan komme ind på holdet i den bedste udgave af sig selv fremfor at risikere tilbagefald på at være utålmodig.

Han fik flotte roser med fra Stiftens udsendte for indsatsen i gårsdagens træningskamp. En fortælling kan også være, at man passer på ham og vil give ham vinteropstarten, så han kan komme ind på holdet i den bedste udgave af sig selv fremfor at risikere tilbagefald på at være utålmodig.
Måske. Det var dog en forkortet træningskamp mod Brabrand så det lægger jeg ikke så meget i. Men jeg håber selvfølgelig du har ret.

Det tror jeg ikke sker med mindre Duelund ændrer sin spillestil markant om så han kan finde ud af at genpresse lige så hårdt som MEM, NP eller sågar MA gør, eller Uwe går tilbage til 3-4-3 i stedet for nuværende 3-5-2. Duelund er skolet klassisk 10'er, og han passer ikke ind i det nuværende system desværre.

jeg kunne sagtens se Bech og Duelund starte som angrebsduo i det nye år.

Det kan ikke afvises men det er godt nok en lang indkøring - har han ikke været med på bænken siden midten af september og kun fået små indhop. På den anden side, har han selv erkendt, at han indimellem er kommet for hurtigt tilbage. Men det er godt nok lang tid og med minimal spilletid. Jeg tvivler men det er også pga. spillestilen.

jeg kunne sagtens se Bech og Duelund starte som angrebsduo i det nye år.

Det vil overraske mig, hvis Uwe fravælger PM ud af det blå og kræve en større ændring af spillestil.

Efter min mening kunne det være et interessant forsøg, hvis vi forsøgte at spille uden den "store" statiske angriber (det ville så blive Bech). Det virker indimellem låst og som om vi ikke har værktøjerne til at få dirket modstanderne op. Der kunne en mindre tekniker, måske gå i bedre spænd med vores midtbane og i hurtigere kombinationer. Vi har efterhånden en del "boldspillere" på holdet og der bør være muligheder for at spille sig igennem modstanderne.

Det tror jeg ikke sker med mindre Duelund ændrer sin spillestil markant om så han kan finde ud af at genpresse lige så hårdt som MEM, NP eller sågar MA gør, eller Uwe går tilbage til 3-4-3 i stedet for nuværende 3-5-2. Duelund er skolet klassisk 10'er, og han passer ikke ind i det nuværende system desværre.
Det var også det, de sagde hos Stiften. Der har været helt stille omkring formationen mod Silkeborg, så jeg er begyndt at tænke, at jeg tog fejl. Men jeg så det klart som en 343. I hvert fald i første pres lå Anderson til venstre på linje med Bech.

I Holland spillede han 8er som fast mand før han kom til os, så han kan andet og mere end 10'eren.

Det vil overraske mig, hvis Uwe fravælger PM ud af det blå og kræve en større ændring af spillestil.

Efter min mening kunne det være et interessant forsøg, hvis vi forsøgte at spille uden den "store" statiske angriber (det ville så blive Bech). Det virker indimellem låst og som om vi ikke har værktøjerne til at få dirket modstanderne op. Der kunne en mindre tekniker, måske gå i bedre spænd med vores midtbane og i hurtigere kombinationer. Vi har efterhånden en del "boldspillere" på holdet og der bør være muligheder for at spille sig igennem modstanderne.

Paddy kunne jo få en skade, eller skulle spares i en kamp i ny og næ.

Så kunne man erstatte Paddy-Badji 1 til 1, men jeg kunne godt se Bech være den, der tager Paddys plads (mere statisk, og så med en mindre men mere teknisk type på Bechs plads (mere flagrende)

Det er glimrende at finde guld i lavere rækker. Men det kræver en rute til holdet, hvor man kan tage nogle investeringer i spilletid, uden holdet falder sammen.

Badji er ikke fra en lavere række, men i den kamp han kom ind relativt tidligt, faldt presset sammen. Så mit bud er Uwe gerne vil give Badji meget mere spilletid, målt på aktioner i feltet og de gode egenskaber. Men han kan ikke, fordi PM løser en række andre vitale opgaver.

Måske er det sådan, at PM ikke kan sluses ud langsomt, men skal ofres i en rokade hvor man ommøblerer pres osv?

Jeg kommer til at tænke på en ung fyr, vi hentede fra den fjerdebedste engelske række for år tilbage. Han løb rundt som en flue i en flaske den første tid, og viste kun potentialet i glimt. Men så en dag tog Fanden ved ham ...

Og jeg tænker det samme - men så lige bag efter på, hvorvidt Bundu ville have slået igennem for AGF i 2024.
1: Han var længe om at vise det niveau han endte på - MEN, han viste det i glimt fra start på førsteholdet (det har Gyamfi til gode at gøre overhovedet).
2: Uwe er træner, og vi spiller ikke med spillere der ikke til træning har vist sig klar til at spille Uwes taktiske holdspil.
3: Bundu faldt i niveau da han ikke spillede kampe - og skulle være i kampform for at vise sig frem i lange perioder. Hvis Gyamfi er på samme vis, så bliver det svært.

Spørgsmålet er om Gyamfi får den chance Bundu fik - ift at vi havde brug for at Bundu slog igennem, og investerede tonsvis af tid i ham.

Og jeg tænker det samme - men så lige bag efter på, hvorvidt Bundu ville have slået igennem for AGF i 2024.
1: Han var længe om at vise det niveau han endte på - MEN, han viste det i glimt fra start på førsteholdet (det har Gyamfi til gode at gøre overhovedet).
2: Uwe er træner, og vi spiller ikke med spillere der ikke til træning har vist sig klar til at spille Uwes taktiske holdspil.
3: Bundu faldt i niveau da han ikke spillede kampe - og skulle være i kampform for at vise sig frem i lange perioder. Hvis Gyamfi er på samme vis, så bliver det svært.

Spørgsmålet er om Gyamfi får den chance Bundu fik - ift at vi havde brug for at Bundu slog igennem, og investerede tonsvis af tid i ham.
Fair pointe. Dog ... som jeg husker det ... var det skader i offensiven, der gav plads til Bundu. Dem kommer vi næppe udenom i 2025 heller ...

Fair pointe. Dog ... som jeg husker det ... var det skader i offensiven, der gav plads til Bundu. Dem kommer vi næppe udenom i 2025 heller ...
Det var også en tyndere trup, da Bundu kom til.
Der var selvklart kortere vej ind i start 11, end der er i Uwes start 11.

Jeg er mest spændt på, hvornår Uwe har spillet med en type som Gyamfi før. Ved han har spillet 433, så var det mon som hybridangriber på siden af en 9'er? Vi har jo selv spillet 343 med Duelund som den ene fremme. Kunne et angreb hedde Duelund, PM, Gyamfi?

Similar content Most view View more
Back