New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Mon ikke det bare mest af alt handler om, at de rette omstændigheder er økonomien for Bisseck og agf ikke skal rode rundt i bunden. Så bedre resultater og agf skal matche hans lønkrav. Derfor bliver det næppe til vinter da han nok har tid til liiiige at se resultaterne an.

Synes det er klar tale:

AGF og FC Köln har en aftale - det er en max pris som altid, og køber vil altid opfatte den som til forhandling, så på den måde er det op til klubberne.

Dernæst siger han tydeligt at han gerne vil blive hvis omstændighederne er rigtige - at det sportslige forløses og han får rette løn som han nu er værd på det tidspunkt man forhandler.

Men fedt han i hvert fald ikke siger han sigter efter noget større efter lejemålet - men ser AGF som et spændende sted

Jeg synes egentlig vi har set nok, naturligvis kan man altid ønske at føle sig mere sikker, men i mellemtiden kan han være blevet så god pc, stein eller udlandet kalder, og så er vores klausul ikke så meget værd, med mindre den er strikket sådan sammen at den kan udløses automatisk som vi så med Mayron George fra Hobro i Lyngby, der indløste den og solgte ham til FCM

Mon ikke det bare mest af alt handler om, at de rette omstændigheder er økonomien for Bisseck og agf ikke skal rode rundt i bunden. Så bedre resultater og agf skal matche hans lønkrav. Derfor bliver det næppe til vinter da han nok har tid til liiiige at se resultaterne an.
Nok mere ift om Bisseck tror at AGF kommer til det fremover, og ikke bare nu. Ville være lidt "fattigt" at sige nej til en kontrakt fordi AGF eksempelvis glipper top 6.

Der har man i øvrigt stadig chancen for at spille europæisk via pokalen eller 7.pladsen/playoff senere hen.
Men det kan da godt være, at han sådan principielt vil se sæsonen til ende før han vil forhandle. Han kan jo gøre sig "mere værd" over for AGF også. Han har jo nærmest alle kort på hånden så længe han præsterer kontinuerligt. Meeen, rammer han et formdyk eller en skade, eller David begynder at bruge Tingager fordi Bisseck kun er på leje eller lignende, så kan det jo ændre sig.

Stig mener vel, at når der nu ligger en købsklausul, kan det synes “underligt”, at Bisseck mener, at det er op til klubberne at blive enige. For den knast er jo umiddelbart ordnet men klausulen.

Men der kan jo være forhold som løn, og hvem der skal betale hvad osv, som vi naturligvis ikke kender til.

Ellers er det vidst bare at få ham på plads permanent asap! 👌🏼
Hmm.... sådan tænker jeg ikke. For mig lyder det bare som om AGF kan indløse klausulen og så er den på plads men det kan selvfølgelig være, at man ønsker at forhandle klausulen yderligere ned. MEN alt under kr. 10 mio. lyder for mig som noget man bare skal få indløst (omkring juletid).

Nu siger Bisseck jo også "hvis forholdene er gode nok" - det tror jeg vi skal læse som at han gerne vil have løn som en profil.
Baseret på hans præstationer hidtil, så er det vel også på sin plads.
Ligesom med fx Arzani, der kom fra en formodentlig voldsom hyre i Man City, håber jeg godt nok man har afstemt noget på forhånd. Hvis ikke man har kunnet lave en decideret aftale, så så tæt på som muligt. Købsklausulen er jo værdiløs hvis spilleren forventer en Bundesligaløn.

Ligesom med fx Arzani, der kom fra en formodentlig voldsom hyre i Man City, håber jeg godt nok man har afstemt noget på forhånd. Hvis ikke man har kunnet lave en decideret aftale, så så tæt på som muligt. Købsklausulen er jo værdiløs hvis spilleren forventer en Bundesligaløn.
Jeg håber som altid, at man har en rigtig rigtig god idé om, hvad spilleren skal have i løn, såfremt man indfrier den option. Men man forstår jo også godt hvis Bisseck mener at han kan gøre sig mere værd på det år her, såfremt den løn han har nu ikke er voldsom, og AGF umiddelbart ikke ville betale den løn Bisseck krævede hvis såfremt det skulle have været en permanent aftale fra start uden at vide præcis hvad man fik.

Så mon ikke Bisseck er ved at bevise at han er den løn værd han har fortalt AGF at han forventer i en permanent kontrakt. (eller også har de simpelthen ikke snakket om sagen, men AGF er bekendt med hvad Bisseck fik i Køln, da man jo sikkert er bleve forholdt hvad det ville koste at overtage Bisseck i det år her jf hvad han får i Køln/AGF nu).

Der kan sgu være så meget. Vi ved meget lidt.

Ja mon ikke man har det nogenlunde - men uanset har han været en fin lejesvend i en sæsonstart hvor Tingager skulle tilbage efter skader og Haus har været slidt hele foråret, og Yann efterlader ikke på samme måde et kæmpe hul som kamil og diks, da vi har 3 næsten lige gode MFere

Jeg håber som altid, at man har en rigtig rigtig god idé om, hvad spilleren skal have i løn, såfremt man indfrier den option. Men man forstår jo også godt hvis Bisseck mener at han kan gøre sig mere værd på det år her, såfremt den løn han har nu ikke er voldsom, og AGF umiddelbart ikke ville betale den løn Bisseck krævede hvis såfremt det skulle have været en permanent aftale fra start uden at vide præcis hvad man fik.

Så mon ikke Bisseck er ved at bevise at han er den løn værd han har fortalt AGF at han forventer i en permanent kontrakt. (eller også har de simpelthen ikke snakket om sagen, men AGF er bekendt med hvad Bisseck fik i Køln, da man jo sikkert er bleve forholdt hvad det ville koste at overtage Bisseck i det år her jf hvad han får i Køln/AGF nu).

Der kan sgu være så meget. Vi ved meget lidt.
Så ender man jo bare lidt der igen hvor han enten skal være faldet i værdi så vi har råd til ham, men hvor der sansynligvis betyder han ikke er så interessant alligevel, eller hvor han bliver så interessant at holde på at vi ikke har råd. Det er svært at vide ret meget om hvor det står, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at se et af de her lejemål ende i en permanent kontrakt så vi kan se at det faktisk kan lade sig gøre. Det må meget gerne ske med Bisseck, han er vel oppe i samme kategori som Diks ift hvor interessant han kunne være at holde på.

Så ender man jo bare lidt der igen hvor han enten skal være faldet i værdi så vi har råd til ham, men hvor der sansynligvis betyder han ikke er så interessant alligevel, eller hvor han bliver så interessant at holde på at vi ikke har råd. Det er svært at vide ret meget om hvor det står, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at se et af de her lejemål ende i en permanent kontrakt så vi kan se at det faktisk kan lade sig gøre. Det må meget gerne ske med Bisseck, han er vel oppe i samme kategori som Diks ift hvor interessant han kunne være at holde på.

Jeg er sikker på han er god nok til at vi vil have ham permanent. Det tror jeg ikke der er tvivl om.
Det handler vel ene og alene om 3 ting:
1: Om Bisseck har lyst til at blive permanent, sådan oprigtigt og ikke bare er noget han siger.
2: Kan/vil AGF indfri de krav som Bisseck har. (og hvorvidt de krav er bygget ind i optionen, eller om de afhænger af hans nuværende præstationer)
3: Om der kommer tilbud som rykker ved nummer 1 (selvom 1 stadig kan være sand, bare tabe til noget bedre/større).

Jeg er sikker på han er god nok til at vi vil have ham permanent. Det tror jeg ikke der er tvivl om.
Det handler vel ene og alene om 3 ting:
1: Om Bisseck har lyst til at blive permanent, sådan oprigtigt og ikke bare er noget han siger.
2: Kan/vil AGF indfri de krav som Bisseck har. (og hvorvidt de krav er bygget ind i optionen, eller om de afhænger af hans nuværende præstationer)
3: Om der kommer tilbud som rykker ved nummer 1 (selvom 1 stadig kan være sand, bare tabe til noget bedre/større).
Man kunne tilføje om det er en frikøbsklausul man faktisk vil indløse, men den har man selvfølgelig kontrol over. Nummer 2 kan man kontrollere hvis det er aftalt på forhånd, selvom det hele nok kan falde til jorden hvis nummer 1 på ingen måde er opfyldt. Det bør være muligt at have en realistisk forventning om at man kan opfylde begge dele, altså at man kan købe spilleren fri og tilbyde en kontrakt Bisseck kan acceptere, hvis den ikke er underskreget på forhånd. Det kunne være interessant at vide hvordan den del egentlig foregår.

Nummer 3 er den store risiko der kan gøre at man ikke kan opfylde nummer 1, eventuelt via nummer 2 fordi man ikke længere kan konkurrere på lønnen. Spilleren kan være så god at man på forhånd mener det ikke er afgørende om man kan holde på ham, Grabara var jo fx hele tiden ret urealistisk, men lejemål med købsoption er også så almindelige at der må være masser af tilfælde hvor spilleren ender med at blive købt fri, så måske er det mindre problematisk end det forekommer efter vi har været igennem et par stykker.

Ret beset er der dog heller ikke så mange af de lejemål vi har lavet, hvor vi har tænkt at det var en spiller vi absolut skulle forsøge at holde på. I de tilfælde handler det måske også bare om at vi har “lejet over evne” så vi ikke har kunnet tilbyde en acceptabel løn i en forhåndsaftale eller der har skullet for lidt til for at spilleren hellere har villet noget andet. Som det fungerede sportsligt og organisatorisk dengang er det fx ikke så svært at forestille sig at Elez var nem at lokke et andet sted hen. Der må vi være et bedre sted nu, hvor vi også kan honorere de økonomiske krav til en spiller selvom han har været en positiv tilføjelse.

Ret beset er der dog heller ikke så mange af de lejemål vi har lavet, hvor vi har tænkt at det var en spiller vi absolut skulle forsøge at holde på.
Man kan i hvert fald sige, at AGF ikke kunne forsvare at købe Diks, Elez, og Bisseck uden at se dem kunne præstere for AGF først. For altså de ville jo være nogle af klubbens dyreste indkøb nogensinde, og Diks var skadet, Elez var ude i kulden i Lazio, og Bisseck kom fra adskellige lejeophold der ikke gik godt. Grabara var jo faktisk også i Huddersfield og andre steder uden succes mellem vores forrige lejemål og det sidste her. Men ham vidste vi jo hvad kunne, men var for dyr alligevel nærmest uanset hvad.

Og hvis man skal sige at vi skulle have købt dem, så må man jo også sige at vi skulle have købt MJ, Arzani, Sanneh og alle de andre, eller hvad? For man ved jo først hvem der overrasker/slår igennem for os efter de har været her noget tid. Ville vi ønske at D'Alberto kun var på leje lige nu? Ja nok. Er vi trætte af at Bisseck er på leje kun? Ja da.

Oliver Lund har fået en 1-årig kontrakt, og var transferfri. Det er mega gode vilkår for AGF. Men nu er han jo mega kendt i ligaen. Lad os sige han var ukendt, og slog igennem som nu, og kun var 23-24, så var det jo "træls" at han kun var på en 1-årig kontrakt, og at andre klubber kunne forhandle med ham til jul? (Leg lige med på, at han er skide god, og interessant :D )

Så altså hvis præmissen er, at lejemål laves fordi alternativet er urealistisk, så giver det mere mening. Ville vi have råd til at købe for 37 mio kroner samtid med at have råd til at købe Bundu og Bisseck til denne sæson? Næppe. Så vil man hellere undvære de to? Det vil nogen, da de konstant taler om den udvikling der så går fra dem der så ikke spiller. Altså Munksgaard og Tingager har jo ikke så godt af at Lund og Bisseck er kommet til. Men for mig handler det om, hvorvidt de gør holdet bedre på længere sigt. Og der kan man ikke bare sige, at fordi de måske kun er her 1 år, så er vi svagere om et år når de tager afsted. For vi ved jo ikke om vi køber Bisseck & Bundu og forlænger med Lund til jul eller til sommer... Og hvis de netop er spillere vi gerne vil have permanent, men bare ikke havde kapital til at købe med det samme, så er denne løsning jo bedre end at nøjes med at hente nogle transferfrie spillere som D'Alberto og give dem 3 år at sidde på bænken i.

Hvis vi sælger Jon og henter Bundu, så synes jeg det er et godt bytte. Det er det jeg har håbet på siden Anderlechts interesse for Jon kom på banen i foråret/sommers. Og selv hvis Jon ryger for 5 mio synes jeg vi skal hente Bundu for op mod 10 mio. Han er instrumental for vores offensiv som ingen anden. Jon kan i min optik bedre erstattes. Bundu fandt vi aldrig løsningen på at erstatte.

Og altså hvis Backman siger farvel til sommer, og Juelsgård også gør (og TK2 rykkes frem i hierakiet), og Bisseck så hentes permanent, så har TK2s udvikling jo fået et ryk fremad. Hvis AGF er stærkest sådan, så støtter jeg op om det.

Jeg kan ikke forestille mig at en option er højere end 1 mio euro på baggrund af det han har præsteret de seneste år. Vi kunne sikkert have forhandlet den ned til omkring det halve, hvis vi havde købt ham denne sommer. Men han var lidt af en lodseddel og Köln betaler givetvis en del af lønnen i denne sæson. Kan vi nu tegne en 5-årig kontrakt gældende fra næste sommer, svarer det jo faktisk til at vi havde tegnet en 6-årig denne sommer. Og med langt større garanti for at han bliver en succes. Derfor vil det også være godt givet ud at betale for den option vi nu har fået. Lønnen bliver den store knast og AGF har vel ikke lyst til at overtage den fulde løn allerede nu. Omvendt så forventer vi vel heller ikke, at han bliver her de næste 5½ år. Han skulle gerne kunne blive et stort salg om et par år.

Bisseck har været så god og er stadigt så ung, at smertegrænsen for en fem-årig kontrakt må være ganske høj. Kan han holde niveauet, så er smertegrænsen vel i nærheden af Grabaras FCK-kontrakt og noget i retning af 50mio kr for den samlede periode, inkl transfer, sign-on og løn.

Jeg kan ikke forestille mig, at en evt option er særligt høj (1-2m euro, absolut max), så det må være inden for AGFs økonomiske formåen at betale en passende løn også.

Formentligt (og forhåbentligt) får AGF en aftale på væsentligt bedre vilkår end Bisseck egentlig er værd for klubben.

For mig at se er det en no-brainer at skrive med Bisseck, hvis han er bare lidt interesseret. 5 år, sæt en streg i kontrakten, hvor lønnen skal stå, og fortæl Bisseck at det fylder han bare selv ind.
Jo, han er SÅ god. Og det er lige meget - for hvis vi skriver med ham, så kommer vi til at sælge ham for en helt vanvittig sum... fuck, hvor er han god!

Synes vi 3 næsten lige gode, men Yann er dog den bedste af dem. Og salgspotentialet er godt. Altid farligt om man lader sig rive med i blodrus og han kan holde niveauet og får skader, men PO, PM og Tingager skulle jo ellers være sikre investeringer men gået en del ned i værdi og niveau det sidste års tid. Så ung eller gammel - svært at spå om fremtiden. Det man ved er at de ældre ofte har peaket og statistisk får flere skader. De unge ofte er i udvikling. Yann er en no-brainer, og skulle glippe, så trøster jeg mig ved at vi har to stærke, plus TK på vej og fint dækket med Julle på 4. valget. Så bruger vi midlerne på en back eller kant.

Yann er en no-brainer, og skulle glippe, så trøster jeg mig ved at vi har to stærke, plus TK på vej og fint dækket med Julle på 4. valget. Så bruger vi midlerne på en back eller kant.
Ja, midt i alle overvejelserne om, hvorvidt det kan lykkes at købe ham, må vi også bare glæde os over at han er her hele denne sæson og kan gøre en forskel. Jeg synes Bisseck, Hausner og Tingager alle er af høj superligaklasse og vi har vel aldrig nogensinde gennemført en sæson uden mindst én (længere) skade på den plads, så det er bare en stor styrke. Hausner og Tingager har allerede kæmpet en del med skade/formsvigt i starten af denne sæson, så det har også været fint, at de lidt på skift har kunnet få en pause. Det er vel først nu vi for alvor står med luksusproblemet, at de alle tre er helt klar og gerne vil spille 90 min. hver gang. Så lige i forsvaret kunne vi godt have klaret at være i et europæisk gruppespil nu.

Og det er lige meget - for hvis vi skriver med ham, så kommer vi til at sælge ham for en helt vanvittig sum... fuck, hvor er han god!
Eller også bliver han langtidsskadet (*GISP*) lige efter han er hentet, og forlader på et tidspunkt klubben på en gensidig ophævelse af kontrakten, eller bliver fodboldinvalid.

Hvis han dog bliver langtidsskadet, så skal han vel bare syes med tre sting, så er han klar igen!

Back