Ret beset er der dog heller ikke så mange af de lejemål vi har lavet, hvor vi har tænkt at det var en spiller vi absolut skulle forsøge at holde på.
Man kan i hvert fald sige, at AGF ikke kunne forsvare at købe Diks, Elez, og Bisseck uden at se dem kunne præstere for AGF først. For altså de ville jo være nogle af klubbens dyreste indkøb nogensinde, og Diks var skadet, Elez var ude i kulden i Lazio, og Bisseck kom fra adskellige lejeophold der ikke gik godt. Grabara var jo faktisk også i Huddersfield og andre steder uden succes mellem vores forrige lejemål og det sidste her. Men ham vidste vi jo hvad kunne, men var for dyr alligevel nærmest uanset hvad.
Og hvis man skal sige at vi skulle have købt dem, så må man jo også sige at vi skulle have købt MJ, Arzani, Sanneh og alle de andre, eller hvad? For man ved jo først hvem der overrasker/slår igennem for os efter de har været her noget tid. Ville vi ønske at D'Alberto kun var på leje lige nu? Ja nok. Er vi trætte af at Bisseck er på leje kun? Ja da.
Oliver Lund har fået en 1-årig kontrakt, og var transferfri. Det er mega gode vilkår for AGF. Men nu er han jo mega kendt i ligaen. Lad os sige han var ukendt, og slog igennem som nu, og kun var 23-24, så var det jo "træls" at han kun var på en 1-årig kontrakt, og at andre klubber kunne forhandle med ham til jul? (Leg lige med på, at han er skide god, og interessant

)
Så altså hvis præmissen er, at lejemål laves fordi alternativet er urealistisk, så giver det mere mening. Ville vi have råd til at købe for 37 mio kroner samtid med at have råd til at købe Bundu og Bisseck til denne sæson? Næppe. Så vil man hellere undvære de to? Det vil nogen, da de konstant taler om den udvikling der så går fra dem der så ikke spiller. Altså Munksgaard og Tingager har jo ikke så godt af at Lund og Bisseck er kommet til. Men for mig handler det om, hvorvidt de gør holdet bedre på længere sigt. Og der kan man ikke bare sige, at fordi de måske kun er her 1 år, så er vi svagere om et år når de tager afsted. For vi ved jo ikke om vi køber Bisseck & Bundu og forlænger med Lund til jul eller til sommer... Og hvis de netop er spillere vi gerne vil have permanent, men bare ikke havde kapital til at købe med det samme, så er denne løsning jo bedre end at nøjes med at hente nogle transferfrie spillere som D'Alberto og give dem 3 år at sidde på bænken i.
Hvis vi sælger Jon og henter Bundu, så synes jeg det er et godt bytte. Det er det jeg har håbet på siden Anderlechts interesse for Jon kom på banen i foråret/sommers. Og selv hvis Jon ryger for 5 mio synes jeg vi skal hente Bundu for op mod 10 mio. Han er instrumental for vores offensiv som ingen anden. Jon kan i min optik bedre erstattes. Bundu fandt vi aldrig løsningen på at erstatte.
Og altså hvis Backman siger farvel til sommer, og Juelsgård også gør (og TK2 rykkes frem i hierakiet), og Bisseck så hentes permanent, så har TK2s udvikling jo fået et ryk fremad. Hvis AGF er stærkest sådan, så støtter jeg op om det.