Talentarbejdet i AGF
Enig, men så skal vi heller ikke samtidig klage over, at vi mangler en større bredde af seniorspillere. Men det er en svær balance, for det er stort set aldrig ok at komme ind i en kamp og lave store fejl der koster mål.Fedt at se at man giver de unge fra egen talentafdeling chancen som trupspillere i Superligatruppen. Daghim, Andersen, Kannegard og nu Sauer. Håber Diesel og Reec bliver de næste. De har sult og kan udvikle sig meget i det rette setup. Men de kræver at man tør at give dem spilletid. Her snakker Bjørnebye og Røsler måske ikke helt samme sprog. Men hellere bruge spillere fra egen klub, end hente spillere som Lund, Munksgaard, D' Alberto m.m.
Jeg tror, at du har ret, men det handler også om bestemte typer. AGF-fans har alle dage været glade for folk, der kæmper for trøjen, og som tør tage ansvar og gå forrest. Så kan selv store fejl også tilgives ret hurtigt. Hvis vævre offensivspillere kæmper lidt med det, og især hvis de er udfordret på det mentale, så de kommer til at se lidt opgivende ud, er afregningen nok stadigt lidt mere kontant.Jeg synes, tålmodigheden med Hausner viste GF-fans ry for at være hysteriske kan være lidt overdrevet. Det var vel først det sidste års tid kritikken af ham blev udbredt trods han lige siden debuten lavede store personlige fejl men folk kunne godt se potentialet.
Jeg tror ofte den hårde kritik om så vi snakker spillere, spillestil/kvalitet og ledelsen først kommer når man har svært ved at se noget potentiale/retning. Sådan har jeg det i hvert fald.
TK er også et eksempel, så jeg er slet ikke bekymret for fremtidens talenter. Viser de noget potentiale, skal opbakningen nok være der men selvfølgelig er det en balancegang og enhver tålmodighed er heller ikke uendelig.
Kleyn said at a data webinar in December 2020 he had a "ready-made tool" to judge how young players can make the transition, tactically, between youth football and the first team. He and Southampton's director of football Matt Crocker turned the Under-23s side at St Mary's into a 'B team', which replicated the style and intensity of the first team rather than simply being an academy side.
He said: "It allows us to use internal comparisons, so we can compare the first team with key metrics to the B team and interpret the differences.”
Behandlingen kan høres her https://citycouncilaarhus.connectedviews.dk/SitePlayer/Aarhus?session=177&lang=da .Det nye High Performance Center eller akademi blev smidt tilbage til behandling i teknisk udvalg og dermed ikke vedtaget i byrådet for lidt siden!!!
Gad vide om AGF nogensinde får et Akademi?
…ja og grundvand og rekreative områder, og hvad hende Solvej fra de RødGrønne nu ellers kunne finde på af ubehageligheder for at forhindre projektet.Behandlingen kan høres her https://citycouncilaarhus.connectedviews.dk/SitePlayer/Aarhus?session=177&lang=da .
Nu kender jeg ikke til byrådets processer, men det lyder til det allerede var planlagt det skulle i teknik og miljø.
Der var generelt bred enighed om at det er en god ide, og (hoved)årsagen til den blev sendt videre til teknik og miljøudvalget er på grund af støj og hastighed på vejene
…ja og grundvand og rekreative områder, og hvad hende Solvej fra de RødGrønne nu ellers kunne finde på af ubehageligheder for at forhindre projektet.