New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 361K
De sagde også i sidste sæson at resultaterne ville blive bedre, men det må selvfølgelig være en proces og med mange yngre spillere kan det heller ikke helt overraske hvis de får problemer. Det er en interessant tankegang med den smalle årgang, men også lidt en balancegang hvor de, som Ørskov siger, heller ikke udvikler sig ideelt hvis de ikke kan være med. Resultaterne skal heller ikke være for ringe hvis man vil tiltrække andre unge spillere. Længere nede i årgangene kan man nok bedre være ligeglad med resultaterne, men det vigtigste skal selvfølgelig være at udvikle spillerne. Og talenter man vil tiltrække ser selvfølgelig også på om de kan bryde igennem til førsteholdet og i sidste ende blive solgt videre. Her er salget af Grønbæk i dag i øvrigt også godt.

De snakkede i Mediano om en udsendelsesserie om ungdomsarbejdet rundt omkring i klubberne. Det kunne være interessant nok med en længere snak med Ørskov, men også lidt om de tanker man gør sig i konkurrerende klubber. Vi er begyndt at investere mere i det og tilbyder fine faciliteter, der er bomuligheder på vej og jeg tror det bevæger sig i den rigtige retning selvom resultaterne først viser sig efter noget tid.

Emil Agerbæk (20), Jing Reec (19) og Emil Vestergaard er forsvundet fra U19 holdet på agf.dk. Emil Vestergaard var dog med holdet i Midtjylland i weekenden hvor de tabte 6-1. Der er mange i truppen der kunne spille U17. Det er nok Ørskovs plan, ligesom man kender fra Holland. Men det skal selvfølgelig ikke give så store nederlag som de har fået i starten. Men det handler mere om udvikling af spillere til førsteholdet end at vinde U19 ligaen.

Hvad er der egentlig sket med Jing Reec? - Han er ikke i førsteholdstruppen, men han fremgår heller ikke af U19 truppen på AGF’s hjemmeside. Er aftalen med ham blevet ophævet eller er det bare en fejl at han ikke fremgår i U19 truppen?
Han er skadet. Har sit ben i støtte. Men var alligevel langt langt fra SL holdet.

Men vi kommer jo først til at rykke, når ledelsen også begynder at allokere væsentligt flere midler. Jakob Nielsen har selv sagt ved flere lejligheder, at return on investment er langt bedre på superligaen end på talentsiden. Vi har været bagud i mange mange år, og vi er det stadig. Der bliver brugt langt langt flere penge i de andre top-klubber end vi gør. Dermed ikke sagt, at vi ikke godt kan forbedre os ved at have de rigtige mennesker ansat, det kan vi naturligvis, men jeg tror slet slet ikke vi skal regne med, at det bliver markant bedre lige med det samme.

Men vi kommer jo først til at rykke, når ledelsen også begynder at allokere væsentligt flere midler. Jakob Nielsen har selv sagt ved flere lejligheder, at return on investment er langt bedre på superligaen end på talentsiden. Vi har været bagud i mange mange år, og vi er det stadig. Der bliver brugt langt langt flere penge i de andre top-klubber end vi gør. Dermed ikke sagt, at vi ikke godt kan forbedre os ved at have de rigtige mennesker ansat, det kan vi naturligvis, men jeg tror slet slet ikke vi skal regne med, at det bliver markant bedre lige med det samme.
Helt enig - det er sådan en smule halvhjertet med mange fine meldinger men manglende økonomisk indsprøjtning som der skal til. Håber vi når til et punkt, hvor der er så mange midler at vi kan allokere mange flere talentvejen - der er noget over at udvikle egne talenter og være gode til det.

Hvem skal være den nye transitionstræner - kan det være Friis der spøger igen og skal have genstartet karrieren?

Last edited:

Hiver lige denne frem, som undgik min opmærksomhed i 1. omgang. Der er også denne artikel, som beskriver de seneste kommunale slagsmål:

Det endte altså med at AGF måtte skrinlægge planerne om 60 boliger og i stedet komme med et oplæg på 1000 kvm i en bygning der bygges i forlængelse af klubhuset - og max 20 boliger, hvor der kan bo to personer i hver bolig. Dette forslag blev så sendt ud i offentlig høring i slut-oktober. En høring der udløber i dag!

Tidsplanen ser så således ud:

- Udarbejdelse af indstilling til endelig vedtagelse og behandling af høringssvar (07.01.2023 - 04.02.2023)
- Indstilling til endelig vedtagelse sendes til magistrat & byråd (22.02.2023 - 23.03.2023)
- Endelig vedtagelse af lokalplan (24.03.2023)
- Forberedelse til offentliggørelse efter endelig vedtagelse (25.03.2023 - 08.04.2023)
- Endeligt vedtaget lokalplan offentliggjort, ikrafttrædelsen (11.04.2023)

Så nu bliver det jo interessant at se, om der kommer en endelig vedtagelse i de kommende måneder, så AGF omsider kan komme videre med de her byggeplaner. Jeg elsker de her "Forberedelse til offentliggørelse efter endelig vedtagelse", så der lige går 3 uger til sidst fra planen er vedtaget til den bliver offentliggjort, men der skal selvfølgelig være tid til papirarbejdet og AGF/medierne får vel besked den 24/3.

Hiver lige denne frem, som undgik min opmærksomhed i 1. omgang. Der er også denne artikel, som beskriver de seneste kommunale slagsmål:

Det endte altså med at AGF måtte skrinlægge planerne om 60 boliger og i stedet komme med et oplæg på 1000 kvm i en bygning der bygges i forlængelse af klubhuset - og max 20 boliger, hvor der kan bo to personer i hver bolig. Dette forslag blev så sendt ud i offentlig høring i slut-oktober. En høring der udløber i dag!

Tidsplanen ser så således ud:

- Udarbejdelse af indstilling til endelig vedtagelse og behandling af høringssvar (07.01.2023 - 04.02.2023)
- Indstilling til endelig vedtagelse sendes til magistrat & byråd (22.02.2023 - 23.03.2023)
- Endelig vedtagelse af lokalplan (24.03.2023)
- Forberedelse til offentliggørelse efter endelig vedtagelse (25.03.2023 - 08.04.2023)
- Endeligt vedtaget lokalplan offentliggjort, ikrafttrædelsen (11.04.2023)

Så nu bliver det jo interessant at se, om der kommer en endelig vedtagelse i de kommende måneder, så AGF omsider kan komme videre med de her byggeplaner. Jeg elsker de her "Forberedelse til offentliggørelse efter endelig vedtagelse", så der lige går 3 uger til sidst fra planen er vedtaget til den bliver offentliggjort, men der skal selvfølgelig være tid til papirarbejdet og AGF/medierne får vel besked den 24/3.
Der må selvfølgelig gerne være forskellige holdninger til hvordan byudviklingen skal være og hvor meget man skal tilgodese en virksomhed i det område, men en udtalelse som den her indikerer også ret tydeligt at der er nogle der ikke helt ved hvad det er de diskuterer.

– Endvidere mangler vi ikke den boligtype, som lokalplanen vil opføre. Tværtimod har vi alt for mange ungdomsboliger. Også i umiddelbar nærhed af AGFs træningsanlæg findes der masser af ungdomsboliger, sagde Solveig Munk.

Statistik der relaterer sig til talentafdelingen selvom det ikke er den der bliver fokuseret på ;)

Houmann har set på hvor meget spilletid klubberne giver til deres talenter og vi er desværre dem der har færrest talenter som har fået spilletid (de har til gengæld fået meget).

image-22.png

image-23.png

I tråden om superliganyheder har jeg ønsket mig Flemming Pedersen som leder af ungdomsafdelingen, da der er rygter om han stopper som cheftræner. Ønsket er sikkert utopisk men drømme har man lov at have;)

Statistik der relaterer sig til talentafdelingen selvom det ikke er den der bliver fokuseret på ;)

Houmann har set på hvor meget spilletid klubberne giver til deres talenter og vi er desværre dem der har færrest talenter som har fået spilletid (de har til gengæld fået meget).

image-22.png

image-23.png

I tråden om superliganyheder har jeg ønsket mig Flemming Pedersen som leder af ungdomsafdelingen, da der er rygter om han stopper som cheftræner. Ønsket er sikkert utopisk men drømme har man lov at have;)
Det er vel TK og Daghim der er de eneste 2 i talentafdelingen som har fået minutter, til gengæld spiller TK fast.

Zimling ny U19-træner:

Har ikke noget billede af hans træner-kvalifikationer, men håber det er en ansættelse med noget fremtidsperspektiv i.

/W
Det virker som et stærkt setup med de to tidligere spillere som u-19 og u-17 trænere, og så Dennis Pedersen som Head of Coaching. Jeg håber, han finder ind i en rigtig rolle for ham, så vi ikke (igen) mislykkes med at finde den rigtige rolle til en vigtig kapacitet i ungdomsafdelingen.

Back