New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 361K
Talentarbejdet i AGF
Gik en tur ud på fredensvang idag og så AGF U19 mod Lyngby. Det er lidt de samme problemer som superligaholdet har i spillet med bolden. De står lavt i en 532 og forsvare sig. Det skal dog siges at AGF startede med 4 normale U17 spillere. Mathias Sauer er klart den bedste offensive spiller. U17 spilleren Frederik Emmery gjorde dog en fin indsats. Store problemer i bagkæden, hvor 2 ud af 3 var U17 spillere.
Vi har da ellers forholdsvis mange U19 spillere i forsvaret, med Diesel Herrington, Jacob Andersen, Marco Olsson, Mikkel Kristensen og Oliver Olsson, men der må jo have været skader eller karantæner.

Hvordan endte kampen?

Vi har da ellers forholdsvis mange U19 spillere i forsvaret, med Diesel Herrington, Jacob Andersen, Marco Olsson, Mikkel Kristensen og Oliver Olsson, men der må jo have været skader eller karantæner
Diesel Herrington, Mikkel Kannegaard og Jacob Andersen var ikke med. De er med superligaholdet. Marco Olsson er defensiv midtbane og spillede i dag. Oliver Olsson spillede den miderste af de 3 centrale forsvarsspillere. AGF tabte 6-2.

AGF lavede i øvrigt der her indslag med Zimling og U19 for nylig jeg ikke fik delt. Jeg lyder ikke her til at der er helt vildt mange spillere på U19 der er lige ved at være klar til at bryde ind på Superligaholdet, men dels kan de største talenter allerede være rykket op, dels kan der jo godt være et par fine talenter selvom det samlede billede halter lidt. I det sidste tilfælde vil det dog også nok være bedst for de største talenters udviking at hele holdet spiller godt.

Hutters, Herrington, Andersen, Sauer, Daghim og Kannegaard er umiddelbart de største talenter omkring U19. I AGF er ungdomssatsningen jo heller ikke større. Man kan ikke forvente at hele holdet bliver superligaspillere.
En eller to i en årgang plejer at være mere end godkendt for de fleste klubber. De seks er ikke helt fra samme årgang, men hvis de alle bliver regulære Superligaspillere for AGF behøver vi nok ikke være så kritiske overfor talentafdelingen og mere kan reelt nok kun opnås med væsentligt flere penge investeret.

Det interessante er jo heller ikke, at de får en seniorkontrakt, men om de rent faktisk vil være i stand til at spille sig ind på holdet. Det bliver ikke lettere i takt med at vi kaster flere og flere penge ind på transfermarkedet.

Lige nu kan det se ud som om klubben er bevidst om at have en mindre trup med etablerede spillere, så der er plads til flere unge i truppen, men det er svært at gennemskue om det bare er et forbigående fænomen. Der skal sikkert hentes flere profiler til sommer.

En eller to i en årgang plejer at være mere end godkendt for de fleste klubber.
Enig. Og selv om de er talenter er der måske kun en af dem der bliver fast starter i superligaen. Men nogle af de andre kan blive gode nok til at blive trupspillere så man ikke behøver at hente spillere som Lund, D'Alberto, Brandhof m.m. Jeg er faktisk positiv over at man nu prøver at give spillere som Jacob Andersen og Mathias Sauer kontrakt. Det er spillere som før i tiden ikke ville få chancen. Ligesom jeg håber Frederik Ihler får chancen til sommer. Spillere som Daniel Thøgersen, Oscar Buur, Mads Mikkelsen m fl. er før blevet vejet og fundet for lette, så jeg ser det som noget positivt at man giver flere af egne talenter chancen. Det betyder også noget for mig som fan at der er lokale spillere som er har spillet i samarbwjdsklubber og AGF.

Hutters, Herrington, Andersen, Sauer, Daghim og Kannegaard er umiddelbart de største talenter omkring U19. I AGF er ungdomssatsningen jo heller ikke større. Man kan ikke forvente at hele holdet bliver superligaspillere.
Er vi enige om, at Kannegaard er ham, som går under navnet Mikkel Kristensen på hjemmesiden?

Ved du, om han selv kalder sig Kannegaard eller Kristensen?

I træningskampe og premiere har han været ude af startopstillingen hos Skive, så måske er det for meget at håbe på.

Jeg synes stadigvæk ikke man skal give op. Han har nogle af de samme kvaliteter som Haugen. Hurtig og aggresiv, men ikke god nok til start 11 i superligaen. Men han kunne sagtens være backup fra sommer. Der er ikke umiddelbart nogle deciderede angrebstalenter i de kommende ungdomsårgange. Daghim er jo hellere ikke central angriber, men omskolet fra wing pga. formationen og spillestilen i AGF. En ung spiller som Frederik Emmery fra U17, som faktisk spillede for U19 igår og scorede er jo også mere en wing (hurtig, hurtigt fodskifte, men mangler fysik), selvom han spillede angriber i U19 holdets 532, hvilket han manglede fysik til at spille.

Enig. Og selv om de er talenter er der måske kun en af dem der bliver fast starter i superligaen. Men nogle af de andre kan blive gode nok til at blive trupspillere så man ikke behøver at hente spillere som Lund, D'Alberto, Brandhof m.m. Jeg er faktisk positiv over at man nu prøver at give spillere som Jacob Andersen og Mathias Sauer kontrakt. Det er spillere som før i tiden ikke ville få chancen. Ligesom jeg håber Frederik Ihler får chancen til sommer. Spillere som Daniel Thøgersen, Oscar Buur, Mads Mikkelsen m fl. er før blevet vejet og fundet for lette, så jeg ser det som noget positivt at man giver flere af egne talenter chancen. Det betyder også noget for mig som fan at der er lokale spillere som er har spillet i samarbwjdsklubber og AGF.
Ja, det skal gerne i højere grad være unge spillere der besætter de ydre mandater i truppen. Problemet er selvfølgelig at de stadig skal være gode nok, så det er vigtigt at man får optimeret forholdene, udlejer dem hvis det er det der skal til, men med et klart mål om at få dem tilbage hvor de er tættere på holdet, men også forsøger at hente nogle talenter udefra tidligere. Det er er nemt nok for FCK at spille med nogle talenter fordi holdet omkring dem dels er meget bedre og når de samtidig køber talenter for det der ville være en voksen profil i en anden klub. Det er selvfølgelig positivt at se nogle af dem du nævner få chancen, men jeg synes også vi har set en del der er kommet op på den måde og så har de alligevel ikke rigtigt kunne bide sig fast og udviklingen er gået i stå. Der er vundet helt vildt meget hvis vi kan blive bedre til den del.

Vi får i øvrigt grønt lys til opførelsen af vores nye High Performance Center i byrådet i aften. Så skal det blive spændende at følge projektplan og realisering herfra.
Nyt stadion og nyt akademi. Fremtiden ser i sandhed lys og spændende ud.
Uha ja, det bliver spændende. Så mangler der bare, at der også kommer et lyst og spændende produkt på grønsværen :cool:

Last edited:
Jeg ved godt at det er et øjebliksbillede, og der kan være mange ting der er gået AGF’s vej, men måske er der noget på vej i ungdomsrækkerne (U17)?

Ftw-qaxXsAAFJ7I

Back