Talentarbejdet i AGF
Spændende hvem der så skal tage over. Afløser afsløres primo december. Jeg håber personligt på at det bliver Claus Troelsen, som pt. er talentchef i ACH. Han har gjort et rigtig godt stykke arbejde dernede.
Jeg bryder mig meget lidt om timingen. Lige præcis når PC skal erstattes giver det færre muligheder for at kunne sige: "hvis det bliver en udlænding der har mindre styr på det danske talentmarked, så har vi i det mindste en god talentchef der har været her længe og kender gamet i DK etc"..Spændende hvem der så skal tage over. Afløser afsløres primo december. Jeg håber personligt på at det bliver Claus Troelsen, som pt. er talentchef i ACH. Han har gjort et rigtig godt stykke arbejde dernede.
Som jeg skrev håbede jeg lidt han havde fået et indblik i hvordan de gør tingene i Holland så det er meget positivt han nævner det specifikt. Det er klart man kan lære en del af Ajax. Der er i det hele taget en del kvalifikationer fra agentverdenen der virker meget brugbare her. I Mediano sagde JN vist også at vi skulle være de bedste på det her område, ikke så meget fordi det det hele skal hvile på, men fordi forudsætningerne er til det. Den indstilling kan jeg meget godt lide.Et godt interview med den nye talentchef, om hvordan hans job er og hvad han har arbejdet med.
Her er en rimelig nørdet video med fokus på hans løbearbejde. Han virker dejlig aggressiv med god fysik og god fart. En ægte David Nielsen-spiller!Endnu en spiller fra Hausners gamle klub, han må gerne være et lige så stort talent:
Dels går det bedre for Superliga-mandskabet, så talenterne har mere ro til at blive sluset ind og udvikle sig. Dels er der et nyt akademi og nyt stadion på vej, og træningsanlægget er allerede topmoderne.
Derudover fremhæver han Thomas TK Kristensen, Frederik Ihler og Magnus Isager.Du kan bare se, at vi har været ude at søge værtsfamilier her for nylig. Det gjorde man jo også for fem år siden; da fik vi 0 ansøgninger. Vi fik 12 ansøgninger på tre dage den her gang. Det siger det jo meget godt.
- Det er det, jeg læser ud af det: AGF kan rent faktisk godt. Så har de måske haft svært ved at holde dem, fordi man ikke var det rigtige sted, hverken på førsteholdet eller ungdom, men nu er der styr på førsteholdet, og nu prøver man at optimere ungdommen. Så skulle det gerne ende rigtig godt.
Så har vi en, der kommer fra baghjul af. Det kunne jeg godt lide som agent, for det var faktisk de spillere, der kom længst. For de havde ikke fået at vide, at de var outstanding, siden de var 14.
Hvis jeg en dag skal til en anden klub, skal det være et sted, hvor jeg kan udvikle mig som fodboldspiller. Og så skal der desuden ende en god slat penge oppe på Jacob Nielsens kontor (AGF-direktør, red.). Det vil kun være rimeligt som en tak for alt det, AGF har gjort for mig.« siger Sebastian Hausner.
»Ingen ved, hvordan det var gået, hvis jeg ikke havde taget til AGF som U15-spiller. Men troen på mig som ung spiller her i AGF betyder virkelig meget. Det giver mig mere plads til at vokse,« siger Sebastian Hausner.