Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 240K
Det er en rigtig god nyhed. Jeg synes det er fin timing. Man kan sige det havde vaeret billigere for fem kampe siden, men dels har vi behov for kun at lave laengere kontrakter med de unge spillere vi er ret sikre paa, dels havde der vaeret lagt op til en genforhandling snart alligevel, hvis han kort efter var blevet starter. Han skal jo have en loen der nogenlunde afspejler hans position i truppen, men den er sikkert stadig i den relativt lave ende - og kan saa forhandles op sammen med en forlaengelse i god tid inden den nuvaerende udloeber hvis han fortsaetter sin udvikling (og han ikke bliver solgt). Lunding er ogsaa vaerdifuld som pejlemaerke for de andre unge - og selvfoelgelig som lokalt islaet, en spiller der indimellem hiver lidt ekstra frem at nyde og maaske ogsaa paa et tidspunkt et godt salg for os. Omvendt kunne det ogsaa koste paa en del parametre hvis vi ikke kunne forlaenge og han bare blev fisket af en anden klub saa snart han fik sit gennembrud eller var taet paa det.

Columbo date=1552655954 said:
Holmertz date=1552652730 said:
S? har Lunding ogs? forl?nget - frem til 2022: Lunding forl?nger - AGF Fodbold

Godt at se noget rettidig omhu fra PC. Mon ikke ogs? snart Hvidt forl?nger sin aftale.

Benjamin Hvidt er lige blevet forl?nget:
Tre ?r mere til hvidt

Doh! Hvad man ikke misser n?r man er p? skiferie 8)
mmmdkAGF date=1552656784 said:
Ogs? gode nyheder, at Benjamin Hvidt er i AGF frem til udgangen af 2021. I mine ?jne har Hvidt et stykke op til startelveren, men unge spillere kan tage store ryk, b?de fysisk og nok endnu vigtigere p? det mentale plan.

B?de og. David udtalte i forbindelse med VFF-kampen, at Hvidt nok var den af de unge der havde gjort det bedst - men at den centrale midt ogs? er der, hvor konkurrencen er st?rst. S? ja, han er l?ngere fra startopstillingen end Lunding, men omvendt er han nok mindst lige s? langt fremme i sin udvikling.

Holmertz date=1552658131 said:
B?de og. David udtalte i forbindelse med VFF-kampen, at Hvidt nok var den af de unge der havde gjort det bedst - men at den centrale midt ogs? er der, hvor konkurrencen er st?rst. S? ja, han er l?ngere fra startopstillingen end Lunding, men omvendt er han nok mindst lige s? langt fremme i sin udvikling.
 Pr?cis. Det er sv?rt at konkurrere med Amini og Stage/Guira derinde. Lunding p? h?jrekanten har det jo "let" ved, at der ingen andre oplagte h?jrekanter er i truppen. Bundu har klart spillet mest som venstrekant og CF. Stage er blevet brugt derude, men er ment som central midtbanespiller nu, og Ankersen har jo valgt at v?re venstrekant i denne del af karrieren. 

S? alts? det er jo ogs? en af grundene til at Kaastrup har spillet s? lidt. Han er nemlig udpr?get venstrekant, men kan ikke bryde igennem Ankersen/Bundu/Toutouh som st?r foran ham der. 
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis Kaastrup var h?jrekant, s? var han blevet brugt meget mere allerede. Han blev jo spillet ind i holdet langt f?r, og fik spilletid allerede for et ?r siden. Dog ikke liges? fast og meget som Lunding g?r nu. Det er Lundings egen fortjeneste. K?ft han har v?ret god. 

Men Hvidt og Gribenco har jo m?tte k?mpe med en del centrale spillere om pladserne. Gribenco har jo b?de Sana, Blume og Toutouh foran sig der ogs?. 

S? vi m? se. Ift situationen p? venstrekanten, s? ville jeg ikke blive overrasket hvis man s?lger Ankersen til sommer. 
Han er blevet udskiftet et par gange efter en time her i for?ret, og startede ude imod OB.

Jeg tror David tester hvordan holdet spiller uden ham, is?r i de her kampe hvor H?jer ikke var med. Men jeg regner med at H?jer/Ankersen spiller fra start p? s?ndag imod AAB. Der er ikke tid til at eksperimentere der, og H?jer/Ankersen har en relation der er sv?r at retf?rdigg?re at bryde op lige nu. 

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Jeg tror David tester hvordan holdet spiller uden ham, is?r i de her kampe hvor H?jer ikke var med. Men jeg regner med at H?jer/Ankersen spiller fra start p? s?ndag imod AAB. Der er ikke tid til at eksperimentere der, og H?jer/Ankersen har en relation der er sv?r at retf?rdigg?re at bryde op lige nu.
Jeg er enig i forhold til at Lunding har haft lidt bedre betingelser for at slaa igennem paa en position uden reel konkurrence - hvilket selvfoelgelig ikke skal tage noget fra at han har grebet muligheden - og derfor er det svaert at konkludere paa hvor langt fra de andre er. Hvidt har dog ogsaa faaet spilletid paa en maaske ogsaa lidt vanskeligere position. I forhold til det sidste her tror jeg ikke DN har eksperimenteret med Ankersen for at teste noget, det ville vaere lidt vanvittigt i de her sidste kampe af grundspillet, men Toutouh boer jo vaere et interessant alternativ. Til sommer kan man ogsaa forestille sig Sana blive solgt og Toutouh rykket ind centralt. Ankersen/Kaastrup til venstre side er ikke for mange. Der vil mangle et alternativ til hoejre side, men Ankersen burde ogsaa stadig kunne rykkes derover hvis det kniber.

Byenshold1880 date=1554889598 said:
DBU-talenttr?ner bliver ny Head of Coaching i AGF - AGF Fodbold

Nogen der har kendskab til Martin Bloch, der kan sige om han er den rette mand til jobbet. Umiddeltbart lyder CV'et ganske fint, men det siger ikke altid hele sandheden.
Hvad er jeres holdning til dette?
At det er endnu et tegn p?, at der bliver gjort meget rigtigt i AGF. Man kan mene hvad man vil om DBU, men de ved nu temmeligt meget om talentudvikling m.m. S? at ans?tte en af deres n?glepersoner til at l?fte vores talentarbejde er helt rigtigt set.

Martinstranger date=1555397192 said:
Med Anbos debut i superligasammenh?ng i g?r, er vi nu oppe p? 5 talenter fra egne r?kker der har f?et debut i denne s?son Superliga-debutanten: Jeg fik klaret duellerne rimeligt godt - AGF Fodbold

De ?vrige var Kasper Lunding, Sebastian Hausner, Daniel Th?gersen og Kasper T. Kristensen
  Det er vel meget flot og forh?bentlig kan vi se frem til, at talenterne i de kommende s?soner bider sig fast p? holdet.
Vi har i hvert fald ogs? en oplagt muligt nu, de n?ste 5 til 8 kampe (afh?ngig af hvordan play-off g?r) for at give de unge noget spilletid. Lige nu er et godt tidspunkt for den sportslige ledelse at g?re nogle alvorlige overvejelser om truppen i n?ste s?son. Forl?nger vi med Juelsgaard? Ellers giv Hausner lidt spilletid. S?lger vi Ankersen, Amini, Guira, Toutouh eller Sana (som alle kun har et ?r tilbage af kontrakten), s? kunne det blive en lejlighed til at afpr?ve afl?serne.

Guira er oplagt noget bedre end Hvidt lige nu, men det er Hvidt der er fremtiden. Jeg ville ogs? gerne se mere til Kaastrup, men han virker til at have haft en del problemer med helbred og skader(?) i denne s?son. 

David kan selvf?lgelig ikke s?tte 5-6 unge ind p? holdet samtidig. Det vil ikke v?re at give dem en fair chance. Lunding har m?ske f?et den chance han skulle have i dette for?r, ligesom Kaastrup fik det i for?ret sidste ?r. Lige nu er det s? Anbo der f?r en chance. Jeg t?nker, at han ogs? spiller p? torsdag, da der ikke er nogen grund til at forcere noget med Munksgaard. Men jeg h?ber at Hvidt f?r nogle chancer i de sidste kampe.

Som kampen mod VFF fik vist, s? er der nok gr?nser for hvor mange unge vi kan spille p? en gang. Men omvendt har holdet flere gange vist, at vi sagtens kan b?re 1-2 unge spillere i startopstillingen.

S? jeg h?ber ogs? de p? skift f?r lidt mere spilletid her i for?ret. Mest oplagt er nok Hvidt, p? en midtbane hvor der i forvejen roteres en del. Men jeg kunne ogs? godt t?nke mig at se mere til Ammitzb?ll s? Patrick M. kan f? lidt hvil og holde sig frisk til de afg?rende kampe (og fordi det ser ud til han har nogle sp?ndende spidskompetencer som det kunne v?re godt at f? testet noget mere p? superliganiveau).

P? DBU's U-landshold finder man f?lgende AGF-spillere (som ikke allerede er i f?rsteholdstruppen):
- Daniel Gadegaard (2001)
- Mikkel Lassen (2001)
- Albert Gr?nb?k (2001)
- Emil Agerb?k (2002)

Gadegaard og Lassen har jeg allerede h?rt en del om og har forholdsvis h?je forventninger til, og jeg regner med, at de begge er en del af f?rsteholdstruppen enten til sommer eller ifm. tr?ningslejren til vinter.

Men er der nogen, der kender niveauet p? Gr?nb?k og Agerb?k? Er der perspektiv i dem, og har Gr?nb?k niveau til at blive rykket op i f?rsteholdstruppen til sommer eller til vinter?

Og hvad med S?ren Bugge og Jacob Trenskow (begge 2000). Er det nogen, klubben ser en fremtid i?

David roser Hausner og Ammitzb?ll, men han f?r ogs? n?vnt at det har kostet, at man var n?dt til at bruge Hausner mod Vendsyssel:

David N. roser ung duo: Har taget et skridt op

- Hausner er den spiller, der har taget de st?rste skridt fremad. Han er ?n af vores klart bedste mod Horsens, og han var ogs? rigtig god i Vejle.

- Han kostede to m?l mod Vendsyssel, som endte med at v?re en n?glekamp i forhold til top seks, men den l?ringsproces, han har v?ret igennem, og at han allerede kan komme ud og spille p? det niveau bagefter, er rigtig positivt.

- F?rste gang man spiller, er der s? mange ting p? spil. Hvordan reagerer familien, og det fylder meget, n?r man er Aarhus-dreng.

- At vi har kunnet give dem flere kampe, og at de har taget et skridt op, er rigtig, rigtig godt.

SteenA date=1556611466 said:
David roser Hausner og Ammitzb?ll, men han f?r ogs? n?vnt at det har kostet, at man var n?dt til at bruge Hausner mod Vendsyssel:

David N. roser ung duo: Har taget et skridt op

- Hausner er den spiller, der har taget de st?rste skridt fremad. Han er ?n af vores klart bedste mod Horsens, og han var ogs? rigtig god i Vejle.

- Han kostede to m?l mod Vendsyssel, som endte med at v?re en n?glekamp i forhold til top seks, men den l?ringsproces, han har v?ret igennem, og at han allerede kan komme ud og spille p? det niveau bagefter, er rigtig positivt.

- F?rste gang man spiller, er der s? mange ting p? spil. Hvordan reagerer familien, og det fylder meget, n?r man er Aarhus-dreng.

- At vi har kunnet give dem flere kampe, og at de har taget et skridt op, er rigtig, rigtig godt.

Det er lidt sp?ndende hvor h?jt de vurderer de to spillere internt. Mener man de er fulddygtige backups til deres pladser, kan man jo spare enormt mange penge ift. at skulle k?be b?de en dygtig centerforsvarer og angriber i sommervinduet.

Is?r angriberen kan v?re sv?r at finde, da det dels er en rigtig sv?r plads og dels nok er sv?rt at finde en, der er p? niveau med PM men kan acceptere at sidde p? b?nken det meste af tiden i og med vi kun spiller med en angriber. Og der bliver endog meget langt til spilletid for Ammitzb?ll, hvis vi henter en der.

Holmertz date=1556614378 said:
Det er lidt sp?ndende hvor h?jt de vurderer de to spillere internt. Mener man de er fulddygtige backups til deres pladser, kan man jo spare enormt mange penge ift. at skulle k?be b?de en dygtig centerforsvarer og angriber i sommervinduet.

Is?r angriberen kan v?re sv?r at finde, da det dels er en rigtig sv?r plads og dels nok er sv?rt at finde en, der er p? niveau med PM men kan acceptere at sidde p? b?nken det meste af tiden i og med vi kun spiller med en angriber. Og der bliver endog meget langt til spilletid for Ammitzb?ll, hvis vi henter en der.
Jeg tror at vi henter en ekstra centerforsvarer, som erstatning for Juelsg?rd. Sp?rgsm?let er m?ske mere, om man synes af fire spillere til de to pladser er nok. Det har v?ret kritisk i denne s?son, men mest fordi Backman har v?ret ude s? meget, udover at man nok ikke har f?lt sig tryg ved at bruge Hausner. Jeg mener at vi SKAL have endnu en spiller p? et st?rkt superliganiveau ind. Skulle Tingager og Backman s? v?re helt friske i n?ste s?son, s? m? man rotere mellem de tre, hvilket giver god mening i forhold til det slid (og advarsler/karant?ner), som der er p? pladsen. Vil vi have fem spillere i truppen, s? kunne man godt forl?nge et ?r med Juelsg?rd. Jeg synes han har gjort det rigtig fint som erstatning, n?r man t?nker p? at han er en omskolet venstreback, men han er bare ikke en top-6 spiller p? den her plads, og det er en vigtigt plads p? holdet at prioritere h?j kvalitet.

I det hele taget er vi heldigvis ved at v?re der, hvor vi skal t?nke mere p? erstatningerne til vores start-11 end p? selve idealopstillingen. Vi m? kigge p?, hvor vi er mest s?rbare. Og her kan man bare ikke undg? at kigge p? angrebet, hvor vi slet ikke vil v?re et top-6 hold, hvis Patrick bliver langtidsskadet. Vi SKAL have tre angribere, s? vi altid vil kunne have en angriber p? b?nken, selvom vi har en anden angriber skadet.

8000 said:
Men er der nogen, der kender niveauet p? Gr?nb?k og Agerb?k? Er der perspektiv i dem, og har Gr?nb?k niveau til at blive rykket op i f?rsteholdstruppen til sommer eller til vinter?

Og hvad med S?ren Bugge og Jacob Trenskow (begge 2000). Er det nogen, klubben ser en fremtid i?

Albert Gr?nb?k er en dygtig teknisk spiller, men han er noget klejn, og derfor tror jeg ikke, han bliver rykket op til sommer (men muligvis til vinter), mens vi jo ogs? har Benjamin Hvidt, der spiller central midt (dog i en defensiv rolle). Gr?nb?k har dog potentiale til at blive Superligaspiller.

Agerb?k er ligeledes et stort talent. Han er god og rolig med bolden og laver ikke mange fejl. Han er dog ikke s?rlig hurtig. Han er fast i startopstillingen p? sin ?rgangs landshold. Han har gode foruds?tninger for at blive Superligaspiller efter min vurdering.

S?ren Bugge er en "rugbr?dsspiller". Hvis han skal blive Superligaspiller, skal det ske fra baghjul. Personligt tror jeg ikke p? det.

Jacob Trenskow har alle fodboldm?ssige foruds?tninger for at blive Superligaspiller. Imidlertid er han ret klejn, hvilket taler imod, at det sker. Mit bud er 50/50.

Snurre Snup, hvordan vurderer du Marcus Ginnerup og Mostafa Marouff, der har gjort sig godt bem?rket p? reserveholdet her p? det sidste? Hvad spiller de, hvad kan de, hvad mangler de, og hvordan ser du deres chancer for at n? f?rsteholdet?

Hvad ligger bag, at Mathias Laursen tilsyneladende er vendt tilbage fra Odder? ER han vendt tilbage, eller hvad l? bag, at han spillede anden halvleg i reservekampen mod Br?ndby? Hvad kan han, og hvor langt kan han n??

Og som du nu gav Jacob Trenskow 50 procent chance for at n? f?rsteholdet, kunne det ogs? v?re super sp?ndende, hvis du ogs? ville ansl? chancen for alle ungdomsspillere, du finder det relevant at ansl? chancens st?rrelse for. Og endnu bedre hvis du l?bende, for eksempel en gang hvert kvartal, ville revidere s?dan en powerranking over ungdomsspillerne i takt med, at de enten udvikler sig eller synes at have formindsket deres chance for at bryde igennem. Med Trenskow til 50 procent, hvordan ser s? resten af din liste ud lige nu?

Jakob Marschner said:
Hvad ligger bag, at Mathias Laursen tilsyneladende er vendt tilbage fra Odder? ER han vendt tilbage, eller hvad l? bag, at han spillede anden halvleg i reservekampen mod Br?ndby? Hvad kan han, og hvor langt kan han n??

Marvin eller Mathias Laursen spiller i ?rhus Fremad. I?vrigt ligesom Mandal, der ogs? var med imod Br?ndby. De er egentligt mest bare med for at fylde reserveholdet op.
Jeg var oppe at se Fremad - Skive for et par uger siden. Marvin blev skiftet ind, og virkede mere frustreret end motiveret for at spille fodbold.

Tror ikke vi skal regne med at se nogle af de drenge i AGF igen.

Back