Taktisk analyse tråd
Stig AKA Frank Heskjær
Experienced member
Uwe udtalte ellers, at de to træningslejre gjorde en ekstra forskel.
Så altså vi var rykket ud i sommeren 2022, hvis vi ikke havde haft 2 lejre vinter 2022
Uwe udtalte ellers, at de to træningslejre gjorde en ekstra forskel.
Så altså vi var rykket ud i sommeren 2022, hvis vi ikke havde haft 2 lejre vinter 2022![]()
Du husker rigtigt, og som nævnt har de talt en del om at det var noget de følte de virkelig drog nytte af. Spørgsmålet var mere hvorfor det så tilsyneladende ikke fungerede året før med David hvor de også var afsted to gange, men i princippet kan det have gået endnu værre uden den ekstra tur, altså være endt i en nedrykning. Det handlede dog nok mere om at der er mere i det end bare at tage afsted og vi kan have også have lært noget af første gang hvordan to ture bedst kan udnyttes. Jeg kunne forestille mig at hvis vi laver et forår som sidste år en gang til, bliver det noget flere af dem der har råd vil kopiere.Mindes vi var på to træningslejre sidste år, og at Uwe udtalte, det var grunden til vores gode forårssæson. Men jeg kan naturligvis sagtens huske forkert.
Mindes vi var på to træningslejre sidste år, og at Uwe udtalte, det var grunden til vores gode forårssæson. Men jeg kan naturligvis sagtens huske forkert.
Vi fik i hvert fald en vigtig 3-2 sejr i Haderslev i den første runde efter vinterpausen.Hvis du læser lidt bagud, så var det fordi nogle sagde, at vi også var på 2 lejre under Davids sidste sæson.
Og der sagde jeg bare lidt for sjov, at det måske faktisk fungerede - altså at hvis vi IKKE havde været på de to lejre, så var vi rykket ud. Svært at sige noget om den slags - og var mest sagt i sjov.
hehe jaVi fik i hvert fald en vigtig 3-2 sejr i Haderslev i den første runde efter vinterpausen.
Var det ikke også en kamp vi vandt på et gigantisk målmandsdrop?hehe ja
Nej jeg tænker en af de store forskelle på fordelen dengang vs nu er, at vi dengang kørte nær 100% videre med samme trup, og ikke have et hav af skader. Det blev til en "masse af det samme". Mens vi denne gang får vigtige folk tilbage fra skader, og henter nye, som alle får 2 lejre at arbejdes sammen i.
www.tipsbladet.dk
Der er vel ingen, der er i tvivl om, at det er klubbens største problem pt.Næsten halvdelen af vores scorede mål kommer fra dødbolde inkl. straffe. Jeg fastholder og er en bakke jeg er villig til at dø på, det er et gigantisk problem.
![]()
AGFs skræk: Så svært er det for århusianerne | Tipsbladet.dk
AGF gør det godt på dødbolde og har været Superligaens stærkeste på det område, siden Uwe Rösler blev cheftræner. Til gengæld halter det gevaldigt med at få scoret i åbent spil.www.tipsbladet.dk
Jeg tænker ikke at der nogen, som ikke ser det som et problem.Næsten halvdelen af vores scorede mål kommer fra dødbolde inkl. straffe. Jeg fastholder og er en bakke jeg er villig til at dø på, det er et gigantisk problem.
![]()
AGFs skræk: Så svært er det for århusianerne | Tipsbladet.dk
AGF gør det godt på dødbolde og har været Superligaens stærkeste på det område, siden Uwe Rösler blev cheftræner. Til gengæld halter det gevaldigt med at få scoret i åbent spil.www.tipsbladet.dk
Enig, og det samme gælder mål - der ser jeg altså også mål, som er scoret på straffespark, som et mål der tæller uanset hvordan man lægger det sammen.Jeg tænker ikke at der nogen, som ikke ser det som et problem.
Men sat på spidsen, så er jeg fuldstændig ligeglad med hvordan vi scorer mål, hvis det fører til medaljer og pokaler.
Men sat på spidsen, så er jeg fuldstændig ligeglad med hvordan vi scorer mål, hvis det fører til medaljer og pokaler.
Og så rent underholdningsmæssigt er det røvsygt at se på. En skrev tidligere noget i retning af AGF er en dyrere men dog bedre udgave af det gamle Horsens. Det kan selvfølgelig også noget.
AGF i foråret 2023 og i går fx - spiller fandme underholdende bold.
Det gider jeg sådan set heller ikke, men du lader til fuldstændig at ignorere det faktum, at store dele af vores kreative styrke var væk i store dele af efteråret. Ikke væk, som i spillede dårligt, men væk som i i stykker.Og nej jeg gider ikke gå ind i endnu en diskussion omkring skadede spillere, det bliver bare en lang gentagelse.
Hvor lang en periode er nok til at fjerne din skepsis? Sidste forår var vi det måske bedst spillende hold i ligaen med nærmest en identisk offensiv. Var det ikke lang tid nok til at overbevise dig om Uwes kvaliteter?Hvis vi igen kan finde det spil frem, så vil jeg da være mere tilfreds men hvor meget skal de relativ få kampe vægte i forhold de mange flere kampe, hvor spillet hverken på kvaliteten eller underholdningen matcher det slutspil? Hvad er egentlig vores spillemæssige niveau og underholdning?
Det må tiden vise men indtil Uwe og spillerne leverer kontinuerlig et højere niveau vil jeg fortsat være skeptisk overfor Uwe. Præcis som jeg var det med David
Og nej jeg gider ikke gå ind i endnu en diskussion omkring skadede spillere, det bliver bare en lang gentagelse.
Hvis vi igen kan finde det spil frem, så vil jeg da være mere tilfreds men hvor meget skal de relativ få kampe vægte i forhold de mange flere kampe, hvor spillet hverken på kvaliteten eller underholdningen matcher det slutspil? Hvad er egentlig vores spillemæssige niveau og underholdning?
Det må tiden vise men indtil Uwe og spillerne leverer kontinuerlig et højere niveau vil jeg fortsat være skeptisk overfor Uwe. Præcis som jeg var det med David
Og nej jeg gider ikke gå ind i endnu en diskussion omkring skadede spillere, det bliver bare en lang gentagelse.
men du lader til fuldstændig at ignorere det faktum, at store dele af vores kreative styrke var væk i store dele af efteråret. Ikke væk, som i spillede dårligt, men væk som i i stykker.
Fair pointe. Og indtil videre er det jo også kun 1/3 halvsæsoner under Uwe, at vi har spillet godt. Men fjerner man den første halvsæson (hvor han jo lige var kommet til klubben og overtog en trup i choktilstand), så er det 1/2. Og i efteråret var der en række faktorer som kan forklare hvorfor spillet var dårligt. De er væk nu, så på den måde er foråret nok ret definerende for, hvilket spillemæssigt niveau vi kan forvente af Uwes AGF-hold. Jeg har det bare lidt stramt med at konkludere for meget efter to kampe. De siger sjældent særligt meget om hvordan resten af sæsonen bliver - f.eks. spillede vi fantastisk i de første kampe af efteråret (indtil TK blev solgt og Duelund skadet), hvilket nemt bliver glemt nu.Det ved ja da ikke men sidste forår kan vel lige så godt være en overpræstation som reelt niveau?
Jeg vedkender, vi har været ramt af skader men jeg synes, det får for stor vægt og det er jo så noget vi igen, igen kan diskutere til hudløshed om det er fair eller ej.
Og igen, jeg håber, vi kan finde frem til sidste sæsons slutspil og levere på samme niveau.
Det ved ja da ikke men sidste forår kan vel lige så godt være en overpræstation som reelt niveau? Men altså kan vi spille de første 35 min. mod FCM langt mere kontinuerlig, skal jeg med glæde stikke piben ind.