New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Efter dagens kamp, synes jeg at man skal lægge sig fast på 352, og købe ind derefter. Dvs. ingen wings, medmindre de kan spille wingbacks. Det betyder også at indkøbslisten er mindre. En målmand, en hurtig angriber og måske en fysisk stærk angriber. Der er lige pludselig mange centrale midtbanespillere til 3 pladser.

Jeg hørte nogen tale om uenighed omkring løn, ikke at han var for dyr eller ikke interesseret - så det kan måske ikke helt udelukkes? Selvom en god kamp jo ikke skal afgøre det - når der er så mange andre spændende målmænd der ude.
Held og lykke med lønforhandlingerne i Crewe. 👏🏻

Jeg vil ikke udelukke, at han ender tilbage i Aarhus. Samme gælder egentlig Beck, nu jeg tænker over det, men selvfølgelig i langt mindre grad. Der kan sagtens ligge en taktisk overvejelse bag dagens udmelding
Særligt når de er de eneste to, der nævnes.

Jeg vil dog helst have en anden, bedre målmand. Også hvis det betyder en transfer.

Ja, nu griber jeg måske efter halmstrå, men det er velsagtens hele pointen med et debatforum om fodbold 😏

Jeg er positivt over Dalsgaard. 109 kampe for FCM siden sommeren 2021. Det indikerer trods alt en del spilletid og robusthed.

Det er ikke en mangeårig signing, men her og nu kan han gå ind og levere på holdet. Høj backkæde med hurtige folk, der kan dominere fysisk.

En spiller der hjælper kommende sæson og har niveau til at starte - enig med Ato Vari om han har starter-niveau. Det koster spillere til bl. a. Callø, og det er ærgerligt. Men jeg vil have sportslige resultater, og Callø skal ikke sættes i en position hvor han skal starte hver uge og være central for points.

Man kan også hente en bedre og yngre udgave end Dalsgaard, men så går det fra pengene til de offensive forstærkninger, og det er en skidt prioritering.

Anyway, det er spekulation. Vi får se

Det er i hvert fald sjovt med dette forum.
Dene ene øjeblik er SIB et fjols, fordi han ikke har garderet forsvaret nok mod skader, så vi er nødt til at bruge Anker og Callø.
Det næste øjeblik er han et fjols, fordi han køber en rutineret forsvarer, så vi ikke kan bruge Anker og Callø.
Måske er han bare et fjols?
Spøg til side, så er jeg skiftet lidt i retning af, at Dalsgaard måske godt kan være en fornuftig tilgang. Jeg er stadig lidt urolig i forhold til udvikling af talenter, når man køber en 34 årig ind til en plads, hvor JN har udtalt, at det skal være AGFs niche at udvikle spillere. Men jeg kan godt se, at det er for meget at lægge på Callø allerede, og hvis Mølgaard ikke er klar til den nye sæson, så er vi simpelthen for sårbare. Jeg vil påstå, at mange af vores problemer i foråret starter og slutter med, at Mølgaard er skadet; det har betydet konstante rotationer blandt de bageste 5, det har betydet tab af fart i bagkæden, med et dybere udgangspunkt som konskekvens. Når man så ikke har raketter oppe foran, så bliver det ekstra svært at score mål. Det har også betydet mindst én trussel mindre fremad banen.

Vi så i går, hvad det betød, at Callø gik godt med i spillet og turde spille den direkte bold - hold kæft en sukkerbald han lagde til Links i første halveg...og han gik også selv godt med frem.

Så for mig er det en svær balance mellem at udvikle talenter, med de pointmæssige omkostninger dét har, og så at være resultatorienteret og spille for at vinde noget.

Spøg til side, så er jeg skiftet lidt i retning af, at Dalsgaard måske godt kan være en fornuftig tilgang. Jeg er stadig lidt urolig i forhold til udvikling af talenter, når man køber en 34 årig ind til en plads, hvor JN har udtalt, at det skal være AGFs niche at udvikle spillere.
I forhold til udvikling af de unge tror jeg det ville være værre, hvis man hentede en 27-årig. Med en ældre spiller er udsigten til spilletid kortere, og der er forhåbentligt mange erfaringer, der kan blive delt ud.

Så for mig er det en svær balance mellem at udvikle talenter, med de pointmæssige omkostninger dét har, og så at være resultatorienteret og spille for at vinde noget.
Det er helt sikkert en balance. Og Uwe er uden tvivl en træner, der foretrækker at de unge talenter er omgivet af rutine, så de får de bedste forudsætninger for at lykkedes. Om man kan lide det eller ej, så får vi næppe en holdopstilling at se, hvor der starter 4-5 talenter (tænkt som unge spillere med under 50 kampe) på samme tid. Selv i pokalen mod dårligere hold stiller han normalt højst med et par stykker ad gangen.

Omvendt så ser vi også sjældent unge spillere falde helt ved siden af når de så får chancen.

• Like
Reactions: fsc
Jeg kan sådan set ikke li' Dalsgaard (som fodboldspiller), men han slår mig som en type lidt a la NP, som også sørger for, at træning ikke bare er noget hvor man 'hygger' lidt. Jeg er sådan set ikke så nervøs for AGF lige på det punkt, men det er godt at have nogle spillere, som sikrer at man også er koncentreret og gør tingene rigtigt til træning.
Præcis. Og når man så krydrer det med en lang udlandskarriere og 26 landskampe så har han altså noget at byde ind med. Der er jo ikke andre spillere i truppen der er i nærheden af det CV.

Jeg forstår godt signingen af Dalsgaard såfremt den max. er 2 årig og ikke rykker lønhierarkiet i truppen. Mølgaards skade har nærmest kostet os foråret. Så godt set med gardering dér.

Men jeg stoler stadig ikke på SIB's evne til at købe dyre spillere. Og når BIF+FCM ofte rammer plet med deres indkøb bliver det umuligt for os at indhente dem, med mindre vores sportschef som minimum kan matche deres evner. Det har jeg endnu til gode at se fra SIB.

Det er i hvert fald sjovt med dette forum.
Dene ene øjeblik er SIB et fjols, fordi han ikke har garderet forsvaret nok mod skader, så vi er nødt til at bruge Anker og Callø.
Det næste øjeblik er han et fjols, fordi han køber en rutineret forsvarer, så vi ikke kan bruge Anker og Callø.
Man kan jo godt synes der er behov for forstærkning i bagkæden, men det er jo ikke det samme som at man er helt ukritisk overfor enhver tilføjelse.

Personligt er jeg positivt stemt overfor Dalsgaard fordi at han har nogle af de rette kvaliteter i forhold til dække yderstopper positionen. Samtidig er det ikke her hvor hvor der er størst behov for en ny profil, for jeg ser stadig trioen AJ, Tingager og Mølgaard som 1. kæden. Men vi har i denne sæson vi skal have flere med høj kvalitet til de positioner. Jeg håber vi bliver så godt besat her, at Beijmo på Søndag spiller sin sidste kamp som yderstopper.

Og når BIF+FCM ofte rammer plet med deres indkøb bliver det umuligt for os at indhente dem, med mindre vores sportschef som minimum kan matche deres evner. Det har jeg endnu til gode at se fra SIB.
Brøndby har i 22/23 + 23/24 bl.a. hentet

Lauritsen 2,5 mio EUR - umiddelbart meget høj pris ift. alder
Evjen 2,3 mio EUR - flop
Sebulonsen 1,2 mio EUR - flop
Rasmussen 3 mio EUR - umiddelbart meget høj pris ift. alder
Yeboah 1,8 mio EUR - gigantisk flop
Kowalczyk 1,2 mio EUR - kender ham ikke

FCM
Ingason 4 mio EUR + sindssygt høj løn - umiddelbart meget høj pris ift. alder
Ole Brynhildsen 2,5 mio EUR - flop
Lee 1,5 mio EUR - flop
Kamara 125 t. EUR - ingen kommentarer!!
Fossum fri transfer - ingen kommentarer!!
Ashour 2,76 mio EUR - Flop men fik på mirakuløs vis solgt ham

Jeg ved godt de også har spillere der er en succes, men der bliver også lavet fejlskud hos de andre. Hvis man laver den for FCK vil den vise voldsomt mange flops.

Jeg er ret enig, dog i BIF vil jeg mene at de 2 forsvarsspillere er pengene værd x rigtig meget. De har stabiliseret hele forsvaret, og gør at de formentlig bliver mestre. Yeboah? Ham ved jeg sgu ikke engang hvem er :D

Ingason er vild. Ham har jeg ikke vildt meget fidus til, og med 9m om året i løn er det sgu dyrt. Men altså de ligger 1 og 2 de klubber.

Back