New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg synes transferen er perspektivløs og vil hellere have at vore talenter fik den spilletid. At du overhovedet kan skrive sådan noget må squ for din egen regning og så fra en der ikke har lavet andet end at brokke sig de sidste uger...

Nej, det er helt uden regning og var en reaktion på at der blev snakket om panikløsninger.

Ja, har der da været noget de sidste par uger, som du mener jeg bør være positiv over?

Umiddelbart er Dalsgaard vel nærmest specialdesignet til en højre stopper i Röslers system: Kropsstærk, hurtig og med offensive kvaliteter. Lige pt ville han vel være tredje bedste forsvarsspiller, hvis alle var klar. Et forsvar bestående af Tingager, Dalsgaard og Mølgaard ville man slå sig på. Men desværre ved vi jo ikke rigtigt, om vi ser Mølgaard lige foreløbig.
Muligvis. Men når man er 34 begynder det altså at halte. Han har også været ude af truppen af to omgange i denne sæson.

Umiddelbart er Dalsgaard vel nærmest specialdesignet til en højre stopper i Röslers system: Kropsstærk, hurtig og med offensive kvaliteter. Lige pt ville han vel være tredje bedste forsvarsspiller, hvis alle var klar. Et forsvar bestående af Tingager, Dalsgaard og Mølgaard ville man slå sig på. Men desværre ved vi jo ikke rigtigt, om vi ser Mølgaard lige foreløbig.
+1

Jeg tror at dette kan blive en signing som vi kommer til at sætte pris på næste sæson ... og de ord må man godt bruge imod mig næste forår.

Jeg var i øvrigt heller ikke klar over, at han havde topfart som Links - det stiller ærligt talt tingen en kende anderledes i min bog.
Jeg mener at AaB hentede ham som angriber og ret hurtigt omskolede ham til forsvaret pga. højde og hurtighed.
Naturligvis inspireret af hvad vi gjorde med Lennart Bak da vi hentede ham i Frederikshavn.

I forhold til gennemsnitsalderen på debattørerne på dette forum, er det tankevækkende hvor "aldersforskrækkede" folk er.
Daniel Wass er 34 og et omdrejningspunkt for Brøndby.
Lasse Schøne har været midtbanegeneral i Nijmegen i nogle år. Han er 37.
Jeg er 63 og stadig en af rækkens hurtigste spillere i DAIs +55 række😅
Hvordan Mikkel Rygaard og nu Henrik Dalsgaard dømmes ude pga alder forstår jeg ikke.
Rutine er en aldeles undervurderet kompetence

Som 17 årig forsvarsspiller ville jeg ikke klage over støtte fra en ex landsholds og udenlandspiller. Heller det end links og Anderson.

Nu var det som svar på, han bringer rutine. Det er ikke rutine, vi mangler men spillere der kan forstærke os og blive et bedre hold på kuglen. Hvis altså det stadig er et mål for Uwe...
Hvis Dalsgaard er tænkt som HCB, så bliver ansvaret for at bygge op nede fra nærmest udelukkende lagt i hænderne på AJ. Det synes jeg, er farligt. I en 3-back kæde skal der helst være mindst 2 boldsikre CBs ellers bliver det for nemt for modstanderen at gardere sig imod med mindre man har en Bisseck på holdet.

Men jeg er ikke rasende, jeg er forstår bare ikke, at vi nu potentielt skubber Anker og Callø længere væk fra spilleminutter.

I forhold til gennemsnitsalderen på debattørerne på dette forum, er det tankevækkende hvor "aldersforskrækkede" folk er.
Daniel Wass er 34 og et omdrejningspunkt for Brøndby.
Lasse Schøne har været midtbanegeneral i Nijmegen i nogle år. Han er 37.
Jeg er 63 og stadig en af rækkens hurtigste spillere i DAIs +55 række😅
Hvordan Mikkel Rygaard og nu Henrik Dalsgaard dømmes ude pga alder forstår jeg ikke.
Rutine er en aldeles undervurderet kompetence
Jeg er enig, men der skal selvfølgelig også være unge spillere med salgspotentiale ellers genererer det ingen penge til klubben.

Men jeg er ikke rasende, jeg er forstår bare ikke, at vi nu potentielt skubber Anker og Callø længere væk fra spilleminutter.
Jeg tror at det handler om, at man også gerne vil i top-6 i næste sæson? Desuden er Dalsgaard vel ikke en løsning på lang sigt. Jeg synes at dit argument ville have været stærkere, hvis vi f.eks. havde hentet Provstgaard i Vejle. Anker mangler stadig noget og Callø endnu mere. Men alt tyder da på, at det er spillere, som klubben har en plan med.

Jeg tror at det handler om, at man også gerne vil i top-6 i næste sæson?

Uden tvivl men man kan komme i top 6 på mange måder. Slæbe sig ind med resultatfodbold eller fodbold med perspektiv i. Jeg tror ikke, vi kommer i top 6 i næste sæson med resultatfodbold dertil ser jeg konkurrenterne være for tætte på (og inden jeg bliver punket for en holdning jeg ikke har, så handler den spådom intet om Dalsgaard).

Noget af det vigtigste at få adresseret er jo skaderne og så tænker jeg det er meget fornuftigt at få Dalsgaard på ens eget hold ;)

Vi skal se vinduet samlet, så det er for tidligt at konkludere ret meget på den tilgang som i øvrigt heller ikke er officiel endnu. Jeg tror vi lige skal have afsluttet sæsonen og så kan vi få noget mere information der kvalificerer debatten, selvom vi selvfølgelig stadig ikke kan vide hvilke handler der kommer senere. Det er meget nærliggende at tænke at Mølgaard står overfor en operation (han har vel ikke fået foretaget en allerede i al hemmelighed?) eller i hvert fald er ude noget tid og hvis Callø ikke er helt klar til at spille fast tror jeg det kan det være en fin løsning på den korte bane. Det er i øvrigt positivt at få addresseret noget tidligt så han kan være med i hele optakten og der er lidt mindre der skal ordnes senere i vinduet.

Alder er en faktor, men nogle gange er det jo OK med sådan en løsning. Sidste gang vi hentede en spiller i FCM de syntes var blevet for gammel fik vi da også flere sæsoner på højt niveau us af ham...

Jeg havde jo også lidt en mistanke om at vi allerede har fundet en afløser for BPF og i så fald er det også noget der måske kan meldes ud når sæsonen er slut. Vi må se om det var os eller Bailey eller Burnley der var problemet, men jeg har en forestilling om at man måske ikke synes han er helt god nok med fødderne, men der kan også bare være noget med økonomi. Eller at man simpelthen har fået en bedre mulighed. Det kunne måske være Trott, men der er en del gode målmænd derude der gerne vil have noget spilletid.

Nu prøvede jeg lige at se gennemsnitalderens på den formodet stærkeste opstilling, hvis alle var klar i denne sæson (jeg har ikke taget Yakob med men erstattede ham med MEM), den er på 27,1 år. Den yngste er 22 år (AJ). Det synes jeg, er en meget høj gennemsnitsalder for en klub som skal sælge spillere.

Opstillingen er:

Bailey
Mølgaard - Tingager - AJ
NP
Beijmo - Links
Duelund - MEM - Anderson
PM

Men er vi ikke også der, hvor diskussionerne siden fadæsen i Parken for det meste har drejet sig om vores eklatante mangel på fart, og at folk som Mortensen og Poulsen ikke bør være startere næst' år?

Nej, jeg mener at den diskussion handler om at vi offensivt har haft for lidt at skyde med gennem hele sæsonen ...

Alt andet lige, så tror jeg ikke Dalsgaard er tiltænkt en plads i den ende af banen. :cool:

Dalsgaard er ikke langsom, men er ikke hentet for at være ung/hurtig/eksplosiv. Men når Mølgaard er skadet - så spiller AJ der pt = hans udvikling som venstre CB-arvtager for Bisseck er i stå, og Beijmo bliver brugt på CB'en for ofte etc etc...
Dalsgaard løser flere forskellige ting for os. Han frigør AJ til at kunne spille permanent på venstre CB = frigør muligheden for at opgradere Knoester eller bare køre Anker som reserve, eller Calløe etc.

Det giver Beijmo mulighed for at spille fast back igen (THANK GOD), og sende Dalsgaard ind som CB'er på siden at Tingager når Mølgaard ikke er med - og Andersen kan få sine minutter som reserve for Beijmo. Der skal Mølgaard ikke ud igen. Men Dalsgaard behøver ikke være hurtig på den CB.

Tyder mere på en gardering på højre CB. Omkring fart, han er en af de hurtigste FCM'er i denne sæson: https://superliga.dk/fcm/henrik-dalsgaard
På topfart er han ligeså hurtig som Gift Links.

Netop.
Vi mangler ikke fart på højre wingback. Vi har Beijmo, Andersen og Links som muligheder allerede i kampe, hvor fart derude er vigtigt.

Men nu møder vi fx FCK og BIF i det sidste to kampe her. Jeg ville hellere stille fra start med Dalsgaard end Andersen, Akoto eller Links i den højre side ift at have høj kvalitet fra start.

Uden tvivl men man kan komme i top 6 på mange måder. Slæbe sig ind med resultatfodbold eller fodbold med perspektiv i. Jeg tror ikke, vi kommer i top 6 i næste sæson med resultatfodbold dertil ser jeg konkurrenterne være for tætte på (og inden jeg bliver punket for en holdning jeg ikke har, så handler den spådom intet om Dalsgaard).
Nu var det jo Dalsgaard der var temaet. Men jeg ville også meget hellere have set Mølgaard i topform komme frem i højresiden i et samarbejde med Beijmo på en wingback. Det ville gøre noget ved vores spil. Men jeg forstår godt rationalet med at lave den her backup-løsning. Om vi bruger Anker, Callø eller Dalsgaard tror jeg ikke bliver afgørende for, om vi kommer til at spille fodbold med perspektiv i. Det skulle lige være, hvis Dalsgaard forstærker bagkæden på en måde, så vi med ro i maven kan spille med mere boldstærke spillere på den centrale midtbane foran.

Anker og Callø kan det godt give mening at bruge som 1. reserver, men så handler det ikke om at gå all-in på 2024/25-sæsonen. Jeg kunne måske godt købe den udviklingshistorie, men jeg ved ikke om fans i almindelighed har den tålmodighed. Jeg er heller ikke sikker på at de vil udvikle sig bedre, hvis vi havner i en dårlig sæson med OB-vibes. Større er forskellen jo heller ikke i rækken.

Jeg forstår godt man skubber Anker længere væk fra de to yderste CB-pladser. Det er ikke der hans kompetence ligger som jeg ser det. For Callø gælder det, som med alle andre talenter, at han skal spille når han er god nok - og ikke fordi der ikke er andre.

Sagt omvendt - hvis Callø er så stort et talent - og Dalsgaard så gammel og afdanket - som nogen vil gøre dem til, så burde spilletid for Callø ikke blive et problem...

Sagt omvendt - hvis Callø er så stort et talent - og Dalsgaard så gammel og afdanket - som nogen vil gøre dem til, så burde spilletid for Callø ikke blive et problem...

Nemlig. Det er så let at råbe på spilletid til Callø, men det ville han få ... hvis han havde niveau til det. Det har han så ikke endnu og inden nogen begynder at argumentere for, at det får han heller aldrig, hvis ikke han får spilletid, så går jeg ud fra at Uwe godt kan lave den vurdering og har vurderet at det ikke er godt nok. Endnu.

Back