New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg kan ikke huske hvem der tit siger det i Mediano. Men det er svært at købe rigtigt ind som sportschef, og det bliver egentligt ikke lettere af, at man har mange penge.

FCK har lavet de vildeste flops under PC (hele deres afrikanske kontigent af dyre flop med Amoo, Bubacarr, Karamoko og Mukairo!). Real Madrid har med Eden Hazard og Barcelona med Coutinho og Dembele lavet fejltransfers for milliarder..

I det lys blegner SIBs fejlindkøb.

Jeg kan ikke huske hvem der tit siger det i Mediano. Men det er svært at købe rigtigt ind som sportschef, og det bliver egentligt ikke lettere af, at man har mange penge.

FCK har lavet de vildeste flops under PC (hele deres afrikanske kontigent af dyre flop med Amoo, Bubacarr, Karamoko og Mukairo!). Real Madrid har med Eden Hazard og Barcelona med Coutinho og Dembele lavet fejltransfers for milliarder..

I det lys blegner SIBs fejlindkøb.
Jeg læste et sted at 40% er en god hitrate

Jeg har indtryk af, at vores indkøb består af lige dele dybt spejdede spillere og spillere, som på papiret har gode tal og på en eller anden måde har et navn.

I den sidste kategori vil jeg placere folk som Serra, Akoto og velsagtens vore dyre angrebsflop, mens MEM og Mølgaard fx hører til i kategori et.

Jeg kunne enormt godt tænke mig indsigt i, hvordan processen er hos AGF, for med oprustningen på spejdersiden skal vi ganske enkelt ramme plet oftere.

….”vore dyre angrebsflop”. Flertalsform.

Haugen er nok den ene. Hvem er den anden eller de andre?

På agf.dk er der angivet tre angribere på herreholdet, men ingen Haugen.

Serra har du udpeget. Så er der to tilbage til at udgøre vore åbenbart dyre angrebsflop. Paddy og Bech.

….”vore dyre angrebsflop”. Flertalsform.

Haugen er nok den ene. Hvem er den anden eller de andre?

På agf.dk er der angivet tre angribere på herreholdet, men ingen Haugen.

Serra har du udpeget. Så er der to tilbage til at udgøre vore åbenbart dyre angrebsflop. Paddy og Bech.
Kurminowski, som flere allerede har udpeget. Det kunne såmænd også sagtens være Serra, selvom jeg synes han i glimt har vist, at han indeholder noget spændende, og jeg er ikke helt klar til at lægge ham i kolonnen for flop.
Nu ved jeg ikke hvem det er, du citerer med "vore dyre angrebsflop", men hvis du bare har glemt ét 's', så kunne det ligeså godt være éntal.
Som jeg ser det, har SIB reelt ikke forstærket vores offensiv for alvor endnu. Paddy er solid, men ikke den trussel han var. Duelund har desværre været en non-faktor indtil nu. Andersson er vild, men også vildt uskarp (jeg kan ikke engang huske om det var PC eller SIB, der hentede ham). Haugen, Kurmi og reelt også Duin omend på leje, var alle meget lidt scorende for AGF. Serra har heller ikke for alvor løftet sin del i denne sæson, men man kan da håbe det kommer.

Så hvis vi skal holde det, i dét polemiske spor, du har lagt:
Hvem er det, af offensive spillere hentet af SIB, som har sat ligaen i brand?

Det er tit vigtigt at have gode evner for videresalg.

Den del har Fcm ofte mestret på spillere som man ellers ville tro burde afskrives (taget frit fra hukommelsen).
Naturligvis. Generelt er “vurderingen” af indkøb meget tynd. F.eks Evjen i BIF, jrg synes et afkast på 900k€ er et pænt udbytte, men han er jo et “flop” i folks øjne.

Haugen er af samme grund en frygtelig investering. Pris + løn i 5 år er vel 20-25 mio totalt set. De kan måske få 20-25% af det tilbage.

Kurminowski fik man begrænset skaden på, men det tror jeg bliver svært med Haugen

Angriberposten ER vores helt store på problem uden tvivl.
Vi så i går, hvad det gør for de nuværende angribere, hvis man ikke spiller alene fremme.

Med to på toppen, mener jeg klart at både PM og Bech stadig er gode nok.
Dog ikke altid sammen.

Vi SKAL i dette vindue finde en mand, der er god nok til med rette at kunne betegnes som førsteangriber.

hvor JN har udtalt, at det skal være AGFs niche at udvikle spillere.

Det er vores niche at udvikle ydre CB'ere ifølge AGF. Sagt lidt i spøg tænker jeg.
Men da både Mølgaard, Bisseck og TK var succeser hurtigt efter hinanden, så mente man nok at matchet mellem spillestil, og behovet for den slags spillere internationalt var et godt match. Og det er det også.

Nu spillede vi med Calløe og Beijmo i går på pladserne, og det gik glimrende. Og generelt har vi en evne til at bringe det bedste frem i flere spillere på de pladser i systemet - bl.a. måske fordi der både er defensive opgaver såvel som offensive, og med Tingager som styrmand midt i, så spiller de med mere sikkerhed, og tryghed. Tingager en vigtig brik der synes jeg. Tingager spillede ikke sin bedste kamp i går, mens Calløe strålede, og Beijmo igen igen igen var en af vores bedste (uanset hvor man spiller ham er han fantastisk).

Links var ustyrligt god på højre wingback i går.

Vi kan noget med det der. Men vi har jo bestemt ikke set det i alle kampe - og det har jo også noget med offensiven at gøre.
Når de wingbacks går med frem, og de kan blande sig med MEM/Bech etc fremme, hvor MEM er placeret som Yakob, og ikke som 6'er, så sker der sgu noget.
Især Yakob-rollen har været savnet.

Men klart det ikke er sikkert vi bare kan copy-paste til BIF-kampen, eller de andre vi allerede har spillet.

Så hvis vi skal holde det, i dét polemiske spor, du har lagt:
Hvem er det, af offensive spillere hentet af SIB, som har sat ligaen i brand?
Tobias Bech startede meget godt med 6 mål i de første 15 kampe men så gik offensiven fuldstændig ned ad bakke og Uwe fik et andet fokus. Alternativt begyndte de andre klubber at dække ham op;)

Men det er og bliver SIB's store opgaver denne sommer - vi skal have spillere ind som kan forløse offensiven bedre. Det bliver spændende🫣

Men det er og bliver SIB's store opgaver denne sommer - vi skal have spillere ind som kan forløse offensiven bedre. Det bliver spændende🫣
Eller så skal Uwe blive bedre til at udnytte de spillere vi har. Som kampen viste i går, så kan vi spille fremragende offensiv fodbold med den nuværende trup. Og ved ikke hvor realistisk det er med vores budget, at få spillere som er markant bedre end f.eks. Anderson og Tobias Bech. I hvert fald synes jeg det er ret tydeligt, at Tobias Bech er betydeligt bedre som mere central angriber end som kant i en 4-3-3. Og PM vil nok også få en del bedre arbejdsvilkår med en anden angriber tættere på sig.

Eller så skal Uwe blive bedre til at udnytte de spillere vi har. Som kampen viste i går, så kan vi spille fremragende offensiv fodbold med den nuværende trup. Og ved ikke hvor realistisk det er med vores budget, at få spillere som er markant bedre end f.eks. Anderson og Tobias Bech. I hvert fald synes jeg det er ret tydeligt, at Tobias Bech er betydeligt bedre som mere central angriber end som kant i en 4-3-3. Og PM vil nok også få en del bedre arbejdsvilkår med en anden angriber tættere på sig.
Jeg kunne virkelig godt ønske mig et Bundu/Fusseini/Kamaldeen/etc.-wildcard på angriberpositionen med fart og teknik.

Gerne ung. Jeg er helt indforstået med, at det selvfølgelig bliver et sats og spilleren ikke nødvendigvis udvikler sig som vi håber. Men jeg tror det vil pynte på holdet og give os nogle andre muligheder.

Der er naturligvis store muligheder i den nuværende trup men vi savner bredde. Derfor ønsker jeg mig nogen ind fra toppen som kan skabe konkurrence.

PM skal ikke være selvskrevet starter - han skal have reel konkurrence for at præstere bedst muligt. Det har han endda selv sagt og argumenteret for overfor den sportslige ledelse tidligere. Derfor nytter det ikke at tilknytte en som Serra der bruger alt for lang tid væk fra grønsværen - det presser altså ikke nogen.

MA skal heller ikke kunne spille en (næsten) hel sæson og kun score et mål undervejs som vist endda var på straffe. Han laver mange fine finurlige detaljer men er inderligt ufarlig og jeg tænker de fleste forsvar mere eller mindre lader ham skyde, fra de der halvumulige situationer han vælger.

Der skal vi som klub have alternativer som byder sig til, når der er formnedgang ved dem man troede der skulle være i startelleveren.

Back