New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Tjek, tak. Den havde jeg ikke set.

Jeg pakker mine spekulationer væk igen :)

I forhold til startopstilling må du nok ja.
Men jeg er dog personligt noget nervøs over at der ikke er meldt noget ud på den front.
Jeg håber der snarest er skrevet en kontrakt med ham.
Og skulle han ikke ønske det, så synes jeg man skal bruge Jesper Hansen.

Jeg kaster næsten en lille smule op i munden når jeg skriver dette, men kunne Peter Ankersen være en mulighed i sommervinduet? Vi får næsten helt sikkert brug for en afløser for Bejimo det meste af næste sæson, og Ankersen har både niveau og alder til at udfylde den rolle (og hans kontrakt i FCK bliver ikke forlænget).
Puha ja, tanken er da små-ulækker.. Til gengæld er Peter jo den dygtige af tvillingerne, og hvis han kan spille en fornuftig HWB, hvor han nærmere er kant end back, så siger jeg da alligevel ja tak..

Sæsonen 23/24 har stået i skadernes tegn i Århus.

Mads Emil Madsen, Kevin Yakob, Mikkel Duelund, Tobias Mølgaard, Nicolai Poulsen, Mats Knoester, Mikael Akoto, Benjamin Hvidt, Magnus Knudsen, Frederik Brandhof, Gift Links og senest Felix Beijmo har alle i løbet af sæsonen været skadet i kortere eller længere perioder. Det har været helt vildt, og ikke sammenligneligt med andre klubber.

Alligevel har AGF spillet sig sikkert i Top 6 og spillet sig i semifinalen i pokalturneringen, og stadig med mulighed for en finale.

Vi ligger pt. nr. 5 i Superligaen. Den plads som vi i en normal sæson, baseret på trup og økonomi er vores position i dansk fodbold pt. Denne sæson har ikke været en sæson hvor vi ligesom sidste sæson har kunnet stikke opad og erobre bronze.

Med skader in mente synes jeg de første 22 runder forløb godt. Ikke sprudlende, men solidt. Spillet var ikke det bedste, og specielt efter runde 22 har spillet været dårligt.

Resultatmæssigt er uafgjort i Silkeborg et fornuftigt resultat igår, men spillemæssigt er man langt topniveauet.

I en svær sæson har vi excelleret i standardsituationer, og det har gjort at vi har fået point i kampe der lå på vippen.

Alt i alt synes jeg vi har haft en god sæson. Vi kan sagtens drømme om at komme længere op, men ikke i denne sæson. Kan vi få en pokaltitel vil det være en maksimal præstation i denne sæson.

Til sommer skal truppen evalueres og optimeres.

Magnus Knudsen og Mats Knoester skal ikke have en ny kontrakt.

Peter Bjur, Eric Kahl, Mikael Akoto, Sigurd Haugen og Frederik Brandhof burde sælges. Janni Serra måske også.

Bailey Peacock Farrell og Jesper Hansen skal have forlænget opholdet.

Mikkel Duelund og Julius Beck skal have faste kontrakter. Lang kontrakt til Beck.

Offensivt skal der indkøbes et højrefodet alternativ til Anderson, samt en venstrefodet driblestærk og hurtig kantspiller, samt en ung offensiv “Mikkel Duelund type”.

Helt fremme skal der købes en habil erstatning/alternativ til Mortensen. A
lt afhængig af Janni Serra.

Fin gennemgang! Jeg er forholdsvis enig, bortset fra at jeg helt klart ville beholde Brandhof. Han viser endelig, hvorfor han er en rigtig god spiller at have i truppen. Og så tænker jeg, vi allerede har den driblestærke, hurtige kantspiller. Han er bare kun i gang med sin første halvsæson, og tager nogle gode skridt i den rigtige retning lige nu.

Derudover håber jeg, at vi lige nu ser en midlertidig løsning på posten som ansvarlig for den fysiske træning. Ikke et eneste ondt ord om Andreas Skovgaard Jensen, men det ville alligevel undre mig, hvis ikke det er meningen, der skal en mere erfaren fysisk ansvarlig ind og have det overordnede ansvar for, at vi ikke igen oplever en sæson med så mange skadede spillere. Uheldene er svære at gardere sig imod, men der må simpelthen være en eller anden gennemgående faktor der gør, at så mange spillere er blevet ramt i den samme sæson.

Jeg håber, at vi er færdige med afdankede FCK-spillere, som allermest er skuffet over, at FCK ikke ville forlænge med dem. Mit bud er, at Peter Ankersen laver en Nicolaj Jørgensen og går uden kontrakt i et halvt til helt år i det forfængelige håb, at FCK forbarmer sig og tilbyder en kort kontrakt... Hvis han da ikke forfalder til den obligatoriske "jeg kan aldrig spille for en anden klub end FCK i Danmark"-kommentar.
Næppe. Han for nemt en kontrakt i superligaen. Alternativt Sverige eller Norge hvis ikke han vil bliven Danmark. Kan også sagtens se en mindre hollandsk eller belgisk klub give ham en to-årig kontrakt. Han kommer trods alt med masser af erfaring både i at vinde medaljer og i Europa. Vi kunne gøre det meget værre end at hente ham på en etårig kontrakt. Men ret beset er det jo nu Andersen skal tage den plads og vise han er den rigtige. Så kan links både være backup på højre og venstre når vi til sommer forhåbentlig henter en gode spiller til venstre side.

HHmm...
Hvis Uwe ikke kan lide ham, og når Uwe slet ikke har brugt ham trods skader til Serra og Duelund, også inden Bach kom ind, og Sauer måske selv synes han er klar til at spille, og vi får et godt bud, så må det blive sådan.

EDIT: Ok der er tale om udlejning..
ENDNU BEDRE... Måske Uwe og co. bare ikke vurderer han er moden nok/klar nok endnu.
Skal nok også ses i lyset af, at man regner med at hente noget mere konkurrence til pladsen til sommer end han allerede har nu, så hvis han ikke kan komme i spil nu, så næppe til sommer heller!?
Hvis de allersidste detaljer falder på plads, skifter Mathias Sauer fra AGF til FK Haugesund på en lejeaftale frem til udgangen af 2024, og han kan allerede debutere på søndag mod Lillestrøm.

Kommunikation til trods er det dog klart den bedste løsning efter omstændighederne.

Et lejeophold i Norge kan jo både gøre Sauer bedre og eventuelt give lidt transferindtægter. Pt. er han blot trupfyld uden effekt på andet end træningsbanen.

Kasper Lunding endte f.eks. med at kaste et pænt antal millioner af sig, da han efter en fin periode i Norge blev solgt til Heracles.

Det er helt klart den bedste løsning, når Uwe nu ikke ser noget lys i ham alligevel i denne sæson men det er simpelthen håbløst ikke bare en gang men to gange og så sent som i januar, at sige vi ikke køber ind pga. ham.
Og et eller andet sted også en falliterklæring at udtrykke den tillid - de angivelige træningsproblemer var kendt hele tiden - som altså ikke forekommer særlig tit. Faktisk kan jeg ikke mindes en træner udtale man ikke køber ind pga. et talent.

Det er helt klart den bedste løsning, når Uwe nu ikke ser noget lys i ham alligevel i denne sæson men det er simpelthen håbløst ikke bare en gang men to gange og så sent som i januar, at sige vi ikke køber ind pga. ham.
Og et eller andet sted også en falliterklæring at udtrykke den tillid - de angivelige træningsproblemer var kendt hele tiden - som altså ikke forekommer særlig tit. Faktisk kan jeg ikke mindes en træner udtale man ikke køber ind pga. et talent.

Nu har det alle dage lydt som et forsvar af klubbens beslutninger fremfor reel holdning, men det ændrer ikke på stupiditeten. Uwe kan bare snakke udenom.

Det virker helt mærkeligt at bevidst reducere en allerede ubevidst decimeret trup.

Jeg er klar over, at AGF før har tjent lidt mønt på spillere efter udlejning, men har vi nogensinde fået en spiller tilbage, der har haft succes efter udlån?

En deroute til Sauer kan næsten kun handle om, at samarbejdet mellem spiller og trænerteam/ledelse er gået i hårdknude.

Nu tager jeg lige sorgerne på forskud. Hvis Sauer bliver solgt til sommer og laver en Grønbeck, så må der i den grad være tid til selvransagelse i ledelsen. Hvorfor kan offensive talentprofiler ikke slå igennem? Må være et spørgsmål de til den tid bør stille sig selv.
Det har jeg alligevel svært ved at se. Grønbæk imponerede ret meget. Jeg kan ikke mindes jeg har set noget fra Sauer hvor jeg har løftet et øjenbryn.

Det virker helt mærkeligt at bevidst reducere en allerede ubevidst decimeret trup.

Jeg er klar over, at AGF før har tjent lidt mønt på spillere efter udlejning, men har vi nogensinde fået en spiller tilbage, der har haft succes efter udlån?

En deroute til Sauer kan næsten kun handle om, at samarbejdet mellem spiller og trænerteam/ledelse er gået i hårdknude.
Det er nok et udtryk for at han på ingen måde kommer til st spille her med mindre det går helt galt med skaderne og så tror jeg alligevel ikke han vil kunne gøre en forskel. Nu kommer han til at spille frem for at sidde på tribunen/bænken de næste 4-5 måneder.

Det har jeg alligevel svært ved at se. Grønbæk imponerede ret meget. Jeg kan ikke mindes jeg har set noget fra Sauer hvor jeg har løftet et øjenbryn.

Han har sand for dyden heller ikke fået en chance. I den anden grøft der troede jeg Dladla ville smadre Superligaen efter hans første kamp. Det er meget svært at vurdere den ene eller det andet med så få minutter Sauer har fået. I så fald har man en stor fremtid som scout.

Det kan vel også være så simpelt, at Sauer bare vil spille mere og har meddelt klubben det efter starten på forårssæsonen.

Back