New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Man hentede netop 43 mio sidste forår for bla. at dække for de kommende to sæsoner. Det skal vi ikke glemme og det skal JN og Fournais huskes på.
Du har nævnt de 43 mio før, men jeg synes ikke de ret præcise på hvad de skal bruges til. De meldte at det var til at opretholde det sportslige budget, men jeg kan ikke tyde hvad det betyder. Er det for at holde det på niveau med nu, eller er det til at lave en trappe henimod et højere niveau i 26? Kun tiden kan fortælle os det, selvom det på papiret kunne give mening at lægge 10-15 mio på hver sæson, over de næste to sæsoner. Jeg vil også antage at der skydes 5-10 mio i akademiet, som formodes at bruge omkring 15 nu, hvor FCM og lign bruger 25-30

Rygaard ville være fed på 10eren, men jeg skal ikke have ham ned ved siden af MEM, det er han ikke duelstærk nok til. Men han og Duen ville være en fremgangende dækning til den ene af de to 10ere

Kan også godt lide Mickelson. Er dog usikker på om det er KLAR opgradering af Kahl eller det kun er med et par pubeshår han forbedrer dem. Men nok et realistisk bud hvis de ryger ned
Fuldstændig enig! Med central akse mente jeg egentlig også Rygaard foran MEM. Synes sgu tit MEM mangler en centralt placeret offensiv spiller at lægge bolden frem til i mellemrum osv

Jeg ved ikke hvorfor Anker skal med i det selskab og hvorfor der generelt er en dårlig stemning omkring ham herinde. Det er ikke meget mere end et år siden at han var en del af truppen til det danske U-21 landshold og jeg synes også han har vist fremskridt i dette forår. Han er jo heller ikke købt ind til at skulle være en profil fra dag et.
Prøv at læse det jeg skriver igen.

Anker har ikke skuffet, men har vel leveret ca. det man kunne forvente. Men som jeg skriver, er han et projekt, der skulle bruge det meste af en sæson, før han på nogen måde kunne bidrage. Og nok skal bruge mindst endnu en, før han kan komme i betragtning som starter, hvis nogensinde.

Bailey var også et projekt, man håbede kunne forløses efter en karriere på bænken og selv om han har startet, har vi stadig lidt under at han ikke er en færdigudviklet målmand.

Men vi har rigeligt med den slags spillere nu. Især der hvor talenterne presser på. Så jeg håber blot at man til sommer fokuserer på, at købe færdige spillere, som kan bidrage fra dag 1 i stedet for spillere hvor vi skal vente sæsoner på at de er på et brugbart niveau.

For sjov kiggede jeg lige listen over danske spillere med kontraktudløb nu eller til jul igennem. Udover de spillere, der har været vendt og drejet herinde, er følgende spændende, syntes jeg:

Amundsen til vb
Oscar Højlund til cm
Emil Højlund til angreb
Younes Namli til kanten

De to Højlund brødre er helt sikker urealistiske. Men min optimisme er så småt begyndt at boble igen. Skadesfri er vores trup god nok til top-5. Med 2-3 af de rigtige signings kan vi altså godt godt se godt ud nææst’ år. Jeg glæder mig som altid ustyrligt til sommervinduet.

Last edited:
Sommerens vigtigste opgave bliver, synes jeg, at få reorganiseret toppen af hierarkiet.

Det er meget svært at se det nuværende AGF-hold allerede næste sæson spille med, hvor det er rigtigt sjovt. Hvis AGF i stedet realistisk skal toppe om 2-3 sæsoner, bliver det næppe med Anderson, Mortensen og Poulsen som bærende i startopstillingen.

Det er ikke fordi, at man skal skylle al kultur ud med badevandet, men SIB bliver nødt til at forholde sig til spørgsmålet: Hvis ikke det nuværende hierarki, hvem så?

(Jeg kan rigtigt godt lide Rygaard, men hans eventuelle plads i truppen skal også ses i ly af ovenstående)

Jeg tror godt man kan være konkurrencedygtige allerede til juli igen. Skader er lotto, og med Duelund og Møllgaard klar igen, er holdet markant stærkere. Hvis man dertil lægger en eller to nye med top-6 niveau, afklaring på Knudsen og målmand, og så er man ved at være kørende.

Det er IKKE på niveau med top-4 og afhænger af Serras og Duelunds niveau, såvel som at mangle en eller to ekstra for at have dybde på kerne positioner. Men når solen skinner og græsser er grønt, kan man give også top-4 seriøse vanskeligheder.

Sommerens vigtigste opgave bliver, synes jeg, at få reorganiseret toppen af hierarkiet.

Det er meget svært at se det nuværende AGF-hold allerede næste sæson spille med, hvor det er rigtigt sjovt. Hvis AGF i stedet realistisk skal toppe om 2-3 sæsoner, bliver det næppe med Anderson, Mortensen og Poulsen som bærende i startopstillingen.

Det er ikke fordi, at man skal skylle al kultur ud med badevandet, men SIB bliver nødt til at forholde sig til spørgsmålet: Hvis ikke det nuværende hierarki, hvem så?

(Jeg kan rigtigt godt lide Rygaard, men hans eventuelle plads i truppen skal også ses i ly af ovenstående)
Det er ikke uvæsentligt det du skriver her. Der er nogle naturlige tronarvinger i truppen allerede nu, i form af Mølgaard, MEM, Anderson og Duelund, men jeg har også en bekymring omkring den nuværende top som er Polle, PM og Ting. Klubben skal gradvist til at fase nye kræfter ind til den opgave.

Rygaard ønsket har jeg svært ved at følge. Han er 33. Der er begrænset levetid på ham, og han er ikke hurtig. Han kunne sikkert være god i en enkelt sæson, men så hænger vi givetvis på ham derefter - alternativt skal vi ud og hente en ny erstatning om et år. Nej tak til spillere over 30 herfra, medmindre de er exceptionelt gode.
Alderen er naturligvis en faktor. Jeg kan godt lide ideen om det fordi

1) Der findes ikke ret mange spillere af hans type. Stærk teknisk, relationsspiller med et stærkt blik for spillet. Farlig på dødbolde og laver både mål og assists. Omgående

2) Ideen om at ham og Duelund kan dele et load. Her synes jeg en rutineret spiller er en god løsning. Et “projekt” er for stort et spring i kvaliteten på en offensiv der er bund 3 i ligaen.

1) Der findes ikke ret mange spillere af hans type. Stærk teknisk, relationsspiller med et stærkt blik for spillet. Farlig på dødbolde og laver både mål og assists. Omgående

2) Ideen om at ham og Duelund kan dele et load. Her synes jeg en rutineret spiller er en god løsning. Et “projekt” er for stort et spring i kvaliteten på en offensiv der er bund 3 i ligaen.
Meget enig! Jeg er faktisk heller ikke så bekymret for hans alder med lige præcis den position på banen - tværtimod vil jeg foretrække en rigtig erfaren og rolig type lige netop dér. Altså prøv lige at tænk på en spille som Papu Gomez (bare som eksempel). Han var vel omkring 34, da han røg fra Atalanta til Sevilla? Jeg tænker der er 2-3 meget fine år i Rygaard endnu, og så kan han i øvrigt forstærke os NU!!!

Men i en offensiv, der angiveligt mangler fart, binder vi an på en spiller mere, der absolut ikke er hurtigt. I den alder går fysikken voldsomt hurtigt ned af bakke. Og der er kæmpe forskel på at være god i Sverige og god i SL. Jeg forsår godt pointen. Og jeg ville se ham som et godt match, hvis vi havde 2-3 unge offensive profiler, vi skulle udvikle på.

Men i en offensiv, der angiveligt mangler fart, binder vi an på en spiller mere, der absolut ikke er hurtigt. I den alder går fysikken voldsomt hurtigt ned af bakke. Og der er kæmpe forskel på at være god i Sverige og god i SL. Jeg forsår godt pointen. Og jeg ville se ham som et godt match, hvis vi havde 2-3 unge offensive profiler, vi skulle udvikle på.
Fart er et must, men jeg ser en overvægt af primært fysiske spillere i AGFs offensiv, Duelund fraregnet. For mig er et det større behov at kunne låse modstanderen op, det som kaldes fase 2 af spillet. Fase 3 (omstillinger) kan vi tage når der er styr på at lave mål i åbent spil. Det er trods alt i åbent spil størstedelen af målene skal komme fra

Anderson og Beijmo på en, MEM, Rygaard og Duelund centralt, og Serra* -Bech i front.

Det er en relativt hurtig opstilling, der også kan noget med bolden.

Man kan også sætte Anderson på Rygssrds plads, og Links på Venstre wb. Det er lidt mere balance, og noget mere fart.

* Hvis Serra får dig til at se rødt, så forestil dig PM, eller en ny angriber.

** Knudsen på central midt giver endnu mere fart og balance.

Anderson og Beijmo på en, MEM, Rygaard og Duelund centralt, og Serra* -Bech i front.

Det er en relativt hurtig opstilling, der også kan noget med bolden.

Man kan også sætte Anderson på Rygssrds plads, og Links på Venstre wb. Det er lidt mere balance, og noget mere fart.

* Hvis Serra får dig til at se rødt, så forestil dig PM, eller en ny angriber.

** Knudsen på central midt giver endnu mere fart og balance.
Altså lige pånær Duelund aldrig er fit, og når han har spillet i denne sæson, har han lignet en spiller, der har tabt alt der bare minder om fart.

Så hvis vi kan få en anden end Duelund og Knudsen samt en ny angriber så er jeg ved at være enig 😉

Mon ikke der også findes en type som Rygaard, der er par år yngre og har en smule mere fart og alligevel er tilgængelig for en klub som AGF? Vi må selvfølgelig diskutere lidt ud fra spillere vi kender, men jeg synes det kunne være fint hvis vi finder en det er lidt mere sandsynligt man kan bygge noget op omkring i flere sæsoner. Rygaard har en alder hvor det hurtigt kan blive problematisk.

Mon ikke der også findes en type som Rygaard, der er par år yngre og har en smule mere fart og alligevel er tilgængelig for en klub som AGF? Vi må selvfølgelig diskutere lidt ud fra spillere vi kender, men jeg synes det kunne være fint hvis vi finder en det er lidt mere sandsynligt man kan bygge noget op omkring i flere sæsoner. Rygaard har en alder hvor det hurtigt kan blive problematisk.
Kom gerne med et bud. Jeg synes det ser svært ud, især priserne.

Og detsAltså lige pånær Duelund aldrig er fit, og når han har spillet i denne sæson, har han lignet en spiller, der har tabt alt der bare minder om fart.

Så hvis vi kan få en anden end Duelund og Knudsen samt en ny angriber så er jeg ved at være enig 😉
Jeg tror på Duelund, Serra og Mølgaard! Og jeg tænkte en af de to nye skulle være en 10'er, så man ikke afhænger for meget af en fit Duelund.

Det gør i øvrigt ondt at tage NP ud af ligningen, han er en af mine favoritter. Men den hurtige og boldsikre opstilling passer ham ikke så godt.

Jeg tror på Duelund, Serra og Mølgaard! Og jeg tænkte en af de to nye skulle være en 10'er, så man ikke afhænger for meget af en fit Duelund.

Det er måske en kende optimistisk, at håbe på de tre spillere skal være en form for rygrad i næste sæson. I denne sæson når de (tilsammen), ikke at spille det der ville være en fuld sæson (2.880 min.). De mangler vist stadig et par hundrede minutter og det sker formentlig ikke på de sidste par kampe.
Det er Mølgaard som holder det regnskab oppe, da han har spillet ca. 1.500 minutter inden han blev skadet. De to andre er pt. på noget der ligner samlet 12 kampes spilletid.

I denne sæson er der ikke nogen af vores spillere som opnår fuld spilletid - det vil ikke gøre noget, hvis der i næste sæson er et par stykker som er stærke nok til at opnå det. En af pladserne kunne med fordel være målmandsposten - der skal helst komme et klart førstevalg ind der. I de to sæsoner vi blev nr. 3, havde vi henholdsvis 7 og 8 spillere som nåede over 2.000 minutter i spilletid. Jeg tror det gør noget ved et hold, at man spiller med stort set de samme spillere det meste af tiden.

Fart er et must, men jeg ser en overvægt af primært fysiske spillere i AGFs offensiv, Duelund fraregnet. For mig er et det større behov at kunne låse modstanderen op, det som kaldes fase 2 af spillet. Fase 3 (omstillinger) kan vi tage når der er styr på at lave mål i åbent spil. Det er trods alt i åbent spil størstedelen af målene skal komme fra

Den præmis køber jeg sådan set. Men hvis vi forudsætter, ar Duelund, Yakob og MEM også skal spille regelmæssigt, så har vi tre spillere, der kan sætte spillet. Jeg er med på, at Rygaard er ment som rotation med Duen, men jeg syntes ikke, vi mangler den type spillere så meget, at en 33-34 årig profil med erfaring fra Danmark, Sverige og Polen er det, vi skal kigge efter. Der findes helt sikkert yngre spillere med de samme kompetencer derude. Spørgsmålet er, om SIB kan finde dem.

Back