New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 444K
Transfervindue Sommer 2024
Glem det - vi kommer til at høre at Knudsen var hentet som afløser for Yakob - og nu er Yakob jo tilbage, hvilket klubben glædes over...
Og på den måde henter vi ingen, men satser på at Yakob bare er tilbage på mindst samme niveau - han var jo i god udvikling bla bla..

Og så ryger Anderson tiludlandet - og vi henter en afløser fra norsk 2.div - som har den rette attitude (så længe modstanderene intet kan fysisk)...

ARARRGHGHGHGHGHGHGHGHG...

AGF har momentarisk knækket selv mig... Torsdag skulle have været det hele værd... Alle årene i smerte.
Hvis ikke Uwe havde forlænget med dem, havde jeg delt din skepsis. Jeg synes han insinuerede at han er blevet nogle ting i udsigt for den sportslige sektor.

Hvis ikke Uwe havde forlænget med dem, havde jeg delt din skepsis. Jeg synes han insinuerede at han er blevet nogle ting i udsigt for den sportslige sektor.
Jeg har også en meget stor skepsis over for det kommende vindue på trods af de mange åbenlyse mangler den her trup har og som allerede var tydelige sidste sommer inden vinduet lukkede. “2026-undskyldningen” vil nok blive brugt. Når først stadion står færdigt så bliver det rigtig godt. Ligesom vi bare lige skulle i top 6 og så kunne udvikle spillet. Vi skulle bare lige vinde finalen og så er alt godt😀

Mit bud et at vi bruger maksimalt 15 mio kr. krydret med et par nulbonner ala Akoto og Serra og så en lejespiller eller to som ikke rigtig forstærker os. Vi skal bare lige snige os i top 6….

Jeg vil gerne opgradere Knudsen til at være en spiller der kan gøre en forskel. Det er også fint at have talenter i brønden, for der har vi et hul lige nu. Når AGF køber spillere må de dog gerne være profiler - ikke breddespillere som de 4 jeg nævner har vist sig at være. Haugen/Kahl alene kan koste AGF omkring 30 mio inkl lønninger over hele deres kontraktperiode, de penge skal ganske enkelt leverer mere på banen end de har.
I princippet skal alle spillere helst være profiler eller talenter der kan blive det, men vi skal nok have et par stykker der kan levere på flere pladser for at få det til at gå op når vi ikke kan have nok profiler og tilstrækkeligt store talenter til at være dækket ind. Knudsen er ikke den mest fleksible men han er stadig ung og jeg ser ham også som en spiller der har noget udviklingspotentiale. Jeg er enig i at det ikke er ham der løfter det hele til et nyt niveau lige med det samme, men jeg kan sagtens se ham være brugbar mens vi så finder en spiller eller to der i højere grad er dem man vil sige er kampafgørende. Som vi spiller skal der komme meget fra backs og derfor er der også ekstra fokus på at gå opgraderet der selvom Kahl også stadig er ung og formentlig kan udvikle sig mere. Jeg tror ikke han er den rigtige til vores spillestil.

Haugen leverer selvfølgelig slet ikke på banen, men jeg kan heller ikke forestille mig at han er i klubben i efteråret.

Jeg har også en meget stor skepsis over for det kommende vindue på trods af de mange åbenlyse mangler den her trup har og som allerede var tydelige sidste sommer inden vinduet lukkede. “2026-undskyldningen” vil nok blive brugt. Når først stadion står færdigt så bliver det rigtig godt. Ligesom vi bare lige skulle i top 6 og så kunne udvikle spillet. Vi skulle bare lige vinde finalen og så er alt godt😀

Mit bud et at vi bruger maksimalt 15 mio kr. krydret med et par nulbonner ala Akoto og Serra og så en lejespiller eller to som ikke rigtig forstærker os. Vi skal bare lige snige os i top 6…
Min antagelse er også baseret på en egen finansiering i form af Haugen, Kahl og Knudsen i både lidt penge til tranferbudgettet men også rimelig frigivelse af løn. Så selvom jeg deler din skepsis har de nogle moves at lave indenfor nuværende rammer. Jeg vil tro at det er 3 top 10 lønninger, måske er Kahl lidt udenfor top 10, men Haugen er med stor sandsynlighed i top 5 med hans status som en profil i Norge da de købte ham.

I princippet skal alle spillere helst være profiler eller talenter der kan blive det, men vi skal nok have et par stykker der kan levere på flere pladser for at få det til at gå op når vi ikke kan have nok profiler og tilstrækkeligt store talenter til at være dækket ind. Knudsen er ikke den mest fleksible men han er stadig ung og jeg ser ham også som en spiller der har noget udviklingspotentiale. Jeg er enig i at det ikke er ham der løfter det hele til et nyt niveau lige med det samme, men jeg kan sagtens se ham være brugbar mens vi så finder en spiller eller to der i højere grad er dem man vil sige er kampafgørende. Som vi spiller skal der komme meget fra backs og derfor er der også ekstra fokus på at gå opgraderet der selvom Kahl også stadig er ung og formentlig kan udvikle sig mere. Jeg tror ikke han er den rigtige til vores spillestil.

Haugen leverer selvfølgelig slet ikke på banen, men jeg kan heller ikke forestille mig at han er i klubben i efteråret.
Lad os antage at Yakob er klar, hvilket i sig selv er risikobetonet. Den spiller i køen skal skubbe ham til træning hvert eneste dag, det er som bekendt sundt med konkurrence. Måske kan der godt findes en spiller der kan tage den udfordring op, som ikke er Magnus Knudsen.

Lad os antage at Yakob er klar, hvilket i sig selv er risikobetonet. Den spiller i køen skal skubbe ham til træning hvert eneste dag, det er som bekendt sundt med konkurrence. Måske kan der godt findes en spiller der kan tage den udfordring op, som ikke er Magnus Knudsen.
Det kan der helt sikkert, der er trods alt temmelig mange fodboldspillere, men Knudsen er en lidt mere defensiv spiller der kender vores spillestil. Til gengæld tror jeg også at det vil være på endnu et års krigskontrakt og dermed usikkerhed ift sæsonen efter og det synes jeg trækker meget ned. Når jeg ser en mulighed for udvikling er det ikke så meget værd hvis vi bare ender med at udvikle en anden klubs spiller og ingen mulighed har for et spillersalg.

Jeg tror transfervinduet skal starte med AGFs styrker. 3-backkæden skal være i orden.

Det kræver én general i midten med overblik og deraf kommende hovedstødsstyrke. Dertil skal være to 'freaks', dvs hurtige og boldsikre, men også i stand til at dominere fysisk. Møllgaard har det. AJ kan formentlig gøre det.

Hvis Anker skal være fremtidens Tingager, kræver det overskud på begge sider af ham. Callø skal testes godt af. Knöster er god nok, men ikke en 'freak'. Akoto er jeg i tvivl om.

Det er ikke den mest sexy transfer, men det er der AGF har solgt spillere fra og dermed også et af de mest sikre steder at investere.

En wingback er et must. Links og Beijmo har niveau. Der skal være én mere med højt niveau.

Resten har der været skrevet meget om. En god kant er påkrævet.

Naturligvis må man antage at man ser kritisk på den sportslige udvikling og rekruttering, selvom man nåede sine målsætninger.

Pointen er bare at man ikke bør forvente en FCM- eller BIF-model med massive investeringer. Det er der intet der tyder på.

Derudover har man lange kontrakter med det meste af spillertruppen.

Fem ud og fem ud ind er min tese. Det handler så meget om at ramme rigtigt på de 2-3 dyreste af dem som kommer ind.
Hvad mener du med "selvom man nåede sine målsætninger". Er "selvom" lig med "selv hvis"? Ellers giver det ingen mening. Man når jo slet ikke 2025 målsætningerne. Og man bygger heller ikke på.

Hvad mener du med "selvom man nåede sine målsætninger". Er "selvom" lig med "selv hvis"? Ellers giver det ingen mening. Man når jo slet ikke 2025 målsætningerne. Og man bygger heller ikke på.

Ok - fair pointe.

Jeg tillægger dog det seneste års defensive udmeldinger fra Fournais og JN mere vægt end den plan.

Men smag og behag. Jeg har bare svært ved at forvente mere når der ikke investeres mere.

Ok - fair pointe.

Jeg tillægger dog det seneste års defensive udmeldinger fra Fournais og JN mere vægt end den plan.

Men smag og behag. Jeg har bare svært ved at forvente mere når der ikke investeres mere.
Helt enig 😉. Men JN har helt for nylig sagt, at vi stadig mangler et europæisk gruppespil og en pokal inden 2025, "og den sidste må vi hellere tage nu, når vi har chancen" 🤣. Så ......

Ok - fair pointe.

Så skal man jo lade være med at lave sådan en plan, hvis ikke man har tænkt sig at investere og særligt når man formår at sælge for så meget. Så er en plan jo intet værd.

Der et lidt som om JN stadig forventer at de andre klubber også bare drosler ned og ventet på at AGF’s stadion står færdigt. Jeg stillede JN et spørgsmål den gang i biografen om hvordan man vil sikre at man kan holde fast i de øvrige tophold som man må forvente investerer. Det gled han helt af på, og der tænkte jeg, at man sgu nok ikke helt skulle forvente det store fra agf. Men hey, vi har mange sponsorer.

Jeg har gået og tænkt på noget, der ligesom er kommet snigende. Det brød ud i fuld lue sådan lige omkring torsdag d. 9 maj kl. 19.

Vi har kontinuerligt, hele foråret, spillet dårligt, produceret meget lidt offensivt og i det hele taget sneget os med i top 6 på baggrund af et effektivt efterår. Så har vi præsteret over evne i pokalsemien.

Jeg ville fra starten af sæsonen godkende den, hvis vi kom i top 6 og spillede pokalbold i foråret. På den baggrund må jeg jo godkende sæsonen. På resultatet.
På spillet er en anden historie. Det er dumpet med et brag. Jeg har været på banen med forsøg på mange nuancer, især skaderne. Det står jeg ved. Men når holdet ikke kan præstere i årets kamp - så ringer alle alarmklokker.

Jeg siger det nu: Stig Inge er til eksamen til sommer. Ikke bare eksamen, det er en fukcing stop-prøve! Værre endnu: dét her forår er begyndt at føles lidt som foråret '21 - altså det forår, der ledte op til Davids sidste sæson. Der var vi også stille og roligt stadig mere tandløse. Hvis ikke Stig Inge får købt dygtigt ind til de offensive pladser denne sommer, så er top 6 en absurd målsætning, en utopi. Nedrykning kan til gengæld meget hurtigt blive meget virkeligt.

Fart, teknik, målnæse.
Det er vel cirka de tre dyreste egenskaber i fodbold, og vi skal bruge mindst 2, der har alle tre ting i fornuftigt mål. Jeg er bedøvende ligeglad med, hvad det koster. Får vi ikke flere tricks i posen offensivt, så bliver næste sæson i bedste fald trøstesløs og ligegyldig. I værste fald bliver den decideret uhyggelig.

For mig giver det ikke mening at have Akoto som backup i næste sæson, når vi har en Luka Callø, der allerede er bedre teknisk. Akoto er fysisk stærkere, men det opvejes at Calløs fart, energi og progressive løb a la Mølgaard.

Det samme med Knoester. Anker har en 5 årig kontrakt. Det samme får Mikkel Kannegaard forhåbentlig. Knoester er for god til backup og for dårlig til startplads. Så hellere Anker og Kannegaard som backup. Anker brug for spilletid for at blive bedre, samt træning i spillet med fødderne. Han er backup til Tingager men kan til nøds vikariere på venstre forsvarsposition. Kannegard er god på nolden, med gode afleveringer frem i banen, ligesom Jensen-Abbew

Kahl bliver aldrig 1. valg og skal erstattes med Bach.

Serra bliver aldrig fast starter eller trussel til Mortensen før han bliver 40, så der skal købes en reel trussel.

Madsen, Yakob, Poulsen, Beck og Hvidt burde være nok til 2 pladser.

Peter Bjur skal bare væk.

Så skal der købes fart til begge kanter.

Akoto er fysisk stærkere, men det opvejes at Calløs fart, energi og progressive løb a la Mølgaard.

Jeg er nødt til at spørge: hvad menes med et progressivt løb og hvorfor er det en fordel? Er det "bare" at han løber fremad?

Udover det er jeg enig i, at Akoto er mere eller mindre spild af tid fremadrettet. Han er alligevel skadet i halvdelen af tiden og kommer aldrig helt i omdrejninger. Jeg vil dog ikke afvise, at han kunne have et højt topniveau hvis han var klar i længere tid - det har han bare ikke været i umindelige tider.

Serra bliver aldrig fast starter eller trussel til Mortensen før han bliver 40, så der skal købes en reel trussel.

Serra er vel ikke klar i hver anden kamp og kan derfor hverken være starter eller en der presser PM til at yde hans bedste. Gad vide hvad det er som sådan plager ham. Er det fysisk eller er der andre problemer som spiller ind?

Madsen, Yakob, Poulsen, Beck og Hvidt burde være nok til 2 pladser.

Vi bliver nødt til at have i baghovedet, at de to har været ude i over et år. NP har lige været ude i 6-7 kampe i træk og det blev afsløret, at han løbende har problemer med akillessenerne. Jeg ville ikke turde binde an på, at det er nok gardering til de to pladser.
Vi ved heller ikke om Hvidt og Yakob kommer tilbage på niveau.

Samtidig ville jeg ønske, at vi fandt en der var bedre med bolden en NP. Han er rigtig god til nogen ting men andre halter også. Måske det er tid til næste skridt.

Peter Bjur skal bare væk.
Svært at argumentere imod - lige nu ligner han bare spild af lønkroner. Vi har set så lidt til ham, at det er svært at afgøre om det er niveauet, om han er skadet eller om det er motivationen der halter.

Generelt er det svært at vide hvad der er galt med spillerne, når klubben ikke melder noget ud - der kan hurtigt komme spekulationer omkring den mentale tilstand i truppen eller hos enkelte spillere, hvis klubben fastholder no news policy omkring skader.

Jeg håber vi får lavet en kontrak med Julies Beck, omend det er meget meget lidt jeg har set ham.
Jeg har ingen forudsætninger om han er god nok. Vi har slet ikke set ham. Men hvis jeg var ham ville jeg være meget betænkelig ved at skifte til AGF. Jeg ville faktisk holde mig væk, når han ikke engang i ubetydelige kampe, kan få spilletid over spillere som Brandhof og NP. Jeg er ikke specielt overbevist om Uwe er god for talenter.

Julius Beck har ikke spillet ret meget og det er en hårdfin balance mellem at udvikle på et teknisk stort talent og tage hensyn til holdets samlede udtryk.

Beck er god med bolden, men han er godt nok også klejn fysisk og da vi er et preshold kan det være et dilemma. Vi mangler kreativitet, men mon ikke det mere realistiske er spillere som MEM og Yakob, der trods alt også kan lidt mere af det fysiske.

Hverken for Beck og AGF virker det ikke som det helt oplagte match - om end det ville være interessant, hvis det var en spiller, som man troede på. Så burde han dog have spillet mere i dette forår imø.

Back