New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Nyheder om andre klubber

“Vi har vundet The Double uden ham, vi har spillet Champions League mod Dortmund hjemme og mod Manchester City uden ham. Hvor vi har leveret top præstationer. Vi har vist, at vi kan klare os uden ham…”

Jeg læser Neestrups ord som en besked til Cornelius om at komme i form eller blive siet helt fra.
Jeg tror ikke et sekund på, at han er skadet.

Ja det var pointen, altså at det ikke er et salg direkte fra den klub FCK solgte til. Det ville være forfærdeligt at se dem få 100 mio passivt på den måde UDEN at miste en spiller... Jeg kan slet ikke holde tanken ud.
Du lever et hårdt liv, hvis du reagerer sådan på, om FCK tjener 100 mio mere eller mindre. Det er i mine øjne lidt ligegyldigt. Det væsentlige er, at FCK ikke rigtig kan tiltrække spillere, på et ret højere niveau end nu, til superligaen. Og dem de henter, præsterer ikke specielt op til det niveau man forventer.

FCM er lidt en anden sag, for de har ikke et naturligt grundlag bag sig og er afhængige af de transferindtægter.

Du lever et hårdt liv, hvis du reagerer sådan på, om FCK tjener 100 mio mere eller mindre. Det er i mine øjne lidt ligegyldigt. Det væsentlige er, at FCK ikke rigtig kan tiltrække spillere, på et ret højere niveau end nu, til superligaen. Og dem de henter, præsterer ikke specielt op til det niveau man forventer.

FCM er lidt en anden sag, for de har ikke et naturligt grundlag bag sig og er afhængige af de transferindtægter.
Cornelius, Claesson, Elyounussi og måske Schmeichel er spillere fra den hylde så det kunne godt se ud som om PC er ved at modbevise den påstand.

Cornelius, Claesson, Elyounussi og måske Schmeichel er spillere fra den hylde så det kunne godt se ud som om PC er ved at modbevise den påstand.
Det kan godt være, at de justerer lidt, så de kan hente ældre profiler et år eller to før de normalt ville kunne hentes til superligaen. Sikkert også et marked de kan have for sig selv, for der er ikke meget transfer-købmandsskab i det.

Altså jeg kan nu sagtens adskille mit "liv" med mit "fodbold-liv" :D Ellers var man vel blevet skør som AGF-fan gennem tiden!?

I fodbold under jeg nærmest ingen andre succes, og da SLET IKKE klubber som FCK, BIF eller FCM. Og jeg er lige så åndssvagt irrationel omkring mit forhold til at ønske dem dårligdom, som når AaB rykker ud, som jeg samtidig kan være dybt passioneret i håbet om det gode der skal ske for AGF :D
Man behøver heldigvis ikke andet, i denne kære sports' univers :D

Det sagt, så synes jeg nu altså ham Elyounussi der begynder at lugte af "højere niveau". Cornelius var FCK-historien der gjorde det - mens Claesson var pga. krigen. Jeg synes også selv AGF har taget store skridt ved købet af Duelund/Anderson, men tænker jo det er AGF-historien der gør det der. Jeg glæder mig til at vi hiver en kæmpe spiller ind, som ikke er tidligerer AGF'er, men som bare vil til AGF fordi... Mads Emil Madsen var en ekstra fed spiller at hente synes jeg, da han var tidligere ligaprofil for et andet hold, og så valgte os. Men ikke som sådan "højere hylde" end andre vi før har hentet.

Men glæder mig.
Og FCK må gerne gå i betalingsstandsning, uanset årsagen.

Det kan godt være, at de justerer lidt, så de kan hente ældre profiler et år eller to før de normalt ville kunne hentes til superligaen. Sikkert også et marked de kan have for sig selv, for der er ikke meget transfer-købmandsskab i det.
Samtidig har de dog også økonomi til at opkøbe de største talenter. Det er lidt en klassiker at kombinere talenter med store profiler og de får selvfølgelig også en hel masse ros for at lykkes med det, men når det er de største talenter og profiler langt over hvad andre klubber har råd til er der også en rimelig god change for at det lykkes...

Det er vildt så stor økonomisk forskel der er og jo færre indtægter de får des bedre, men fordi forskellen allerede er så stor er det vigtigste for at komme tættere på at øge vores eget budget voldsomt. Egentlig er forskellen kun vokset mens vi har forbedret vores økonomi, men med større spillersalg og nyt stadion kan forhåbentlig snart tage større ryk.

Det er ikke alt der er godt i FCK, men hvis de skal bevæge sig den anden vej økonomisk kræver det nok at klubben bliver solgt til nogle der bare hiver værdier ud og det er nok mest sandsynligt nye ejere også bare vil købe sig til succes.

Hvis det sker er det helt sikkert kort efter at have købt en AGF-profil megadyrt, så den største taber ender med at være AGF - edit: underforstået der sker før der er afdraget på gælden til AGF
Vi har i hvert fald god tradition for at faile hårdest muligt på mystiske tidspunkter og uden selv at have andel i det. Senest eksemplificeret ved en sportschef, som aldrig nåede at have første arbejdsdag...

Mest mindeværdigt var nok dengang vi både mistede hovedsponsor og tøjsponsor på meget kort tid, da John Trolle viste sig at være en fusker og Umbro Danmark (kun Danmark) gik konkurs på et par måneder. Det var klassik GF-uheld 😂

Han virker træls når han ikke får sin vilje.
I skiftet Hobro - OB var der også bøvl, da han ville skifte midt i den forlængede coronasæson.
Retfærdigvis skal det siges, at manden stod til at syvdoble sin løn i OB, og hans kontrakt var jo løbet ud. Den lokale stålkonge besluttede sig dog for at betale differencen i den ekstra måned.

Hobro rykkede stadig ned.

Back