New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Nyheder om andre klubber
Suk...jeg ved ikke helt hvad jeg mener om Anders Holch Povlsen og hans køb af FCM.....nu da hans virksomhed har lokation i Århus og han bor i byen ( Stautrup ).....hele Stautrup med meget mere bakkede op og støttede familien, da de var ude for verdens største tragiske hændelse, og nu føler jeg lidt han pisser på Århus og omegn....eller er det bare mig der er lidt nærtagende? Havde gerne set han gav noget tilbage til den by, hvor han alt andet lige bor og driver virksomhed ( altså udover virksomheden selvflg bidrager positivt, så tænker jeg give noget tilbage af mere privat karakter...)....jo, jo ved Bestseller og familie kommer fra Brande....men altså han BOR nu i GF´s by!!
Aaaahhhhh Stautrup med U - det er sådan det skal være :)

Jeg synes ikke han skylder AGF noget, fordi det tilfældigvis er i Aarhus han har bosat sig i og er blevet milliardær.

Det bor masser af Aarhusianere i KBH.
Skulle der være en milliardær i blandt, så håber jeg ikke vedkommende kaster penge efter FCK.

Aktuelt har han givet det nære lokalsamfund, Stavtrup, en masse. Sportshal blandt andet.

Edit: Nå, Nizzleroy kom mig i forkøbet med samme pointer.
Uuuuuhhhh Stautrup med V :(

Det er dig der er nærtagende.

AGF fans der flytter til København begynder heller ikke nødvendigvis at støtte FCK. Hvorfor skulle han ikke kunne bo i Aarhus og støtte en klub fra sin hjemstavn, hvor hans virksomheds hovedkontor er placeret. Det virker på mig lidt mærkeligt, at man forventer at så vil han støtte AGF. Og hvad hvis han flytter om 5 år, skulle han så sælge sine aktiver i AGF og finde en ny klub at støtte. Pisser på Aarhus :) Tror du ikke folk i Brande, hvor han er vokset op, støttede familien?
Jeg tror ikke Anders Holch Poulsen støtter FCM. Han er investor og kun investor, han havde også snakke med Fournais, så han valgte den investering som han kunne tjene mest på.

Jeg håber lidt at deres scouting og rekruttering bliver endnu mere ringe og endnu mere tilfældig end den var under Benham og især Ankersen.
Det var i hvert fald Holch Poulsen der fik FCM itl at hente Capellas, fordi han mente at man skulle bryde mønstrene og tænke ud af boksen. Hvis han kører videre af det spor så bliver det dyrt.

Mindst ligeså interessant som personen Holch Poulsens rolle i FCM bliver hvem han indsætter i bestyrelsen. Og hvor stor en udskiftning der laves her først for. Eventuel udskiftning kan have to sider. AHPs beslutning. Eller folk der vælger at rejse med Benham.

Mon det bliver en fuld Lars "det må I bestemme" Seier. Der møder op til kamp for at tjekke Instagram og gabe kæben af led.

Mindst ligeså interessant som personen Holch Poulsens rolle i FCM bliver hvem han indsætter i bestyrelsen. Og hvor stor en udskiftning der laves her først for. Eventuel udskiftning kan have to sider. AHPs beslutning. Eller folk der vælger at rejse med Benham.

Mon det bliver en fuld Lars "det må I bestemme" Seier. Der møder op til kamp for at tjekke Instagram og gabe kæben af led.
Der er en reel risiko for at Holch Poulsen giver Jacob Nielsen et tilbud han ikke kan sige nej til i forhold til at overtage Steinleins job!?! Hvis jeg var ham ville jeg vælge JN, han er virkelig lykkedes med at få to fodboldklubber til at blive en succes.

En helt anden ting er:

- Nu kan jeg ikke gå ind i specifikke navne. Men det er jo en kærlighedshistorie med ham, fordi han tidligere har spillet her i FC København.
Peter Christiansen til Ekstrabladet da han blev spurgt til Thomas Delany​

Det du gør lige der, er at gå ind i et specifikt navn PC! - Det er sgu ikke studenterhuen der trykker, som min gamle far plejede at sige.

Der er en reel risiko for at Holch Poulsen giver Jacob Nielsen et tilbud han ikke kan sige nej til i forhold til at overtage Steinleins job!?! Hvis jeg var ham ville jeg vælge JN, han er virkelig lykkedes med at få to fodboldklubber til at blive en succes.
Åh hvor ville jeg gerne kunne sige at Jakob ikke er interesseret. Men, men.....nej, faktisk tror jeg på at JN gerne vil være med i hvert fald de første par år med det nye stadion...men nej, vi ved det ikke.

Jeg tror faktisk JN synes, det er spændende at bygge noget op.
I FCM er det meste på plads og det varer ikke længe, før de rammer loftet for, hvad en superligaklub kan opnå.
Jeg tror, JN synes, der er mere at arbejde med i AGF end i FCM.
Eller også håber jeg bare det hele, fordi jeg overhovedet ikke kan bære, at han skifter til Herning...

Jeg tror faktisk JN synes, det er spændende at bygge noget op.
I FCM er det meste på plads og det varer ikke længe, før de rammer loftet for, hvad en superligaklub kan opnå.
Jeg tror, JN synes, der er mere at arbejde med i AGF end i FCM.
Eller også håber jeg bare det hele, fordi jeg overhovedet ikke kan bære, at han skifter til Herning...
Men gider han køre fra Randers til Herning. Der er alligevel et stykke vej. Det er måske i småtingsafdelingen men det er jo ikke fedt på nogen måde. Og bliver det meget federe end i agf? Han kommer jo ikke til at stå for noget af det sportslige omkring spillere osv. og kommer så bare til at skulle referere til en egenrådig ejer. Jeg tænker han har ret meget at sige og har frirum i agf. Stadion er hans svendestykke og det vil han sgu ikke lade en anden tage æren for.

Indledningsvis gør han nok ikke så meget af den slags, men hvis de får for store problemer med at opfylde målsætningerne og det koster ham for mange penge, kan det måske godt ende med at der er et par stykker i klubben der vil være knap så glade for at han kom ind… Jeg ved ikke om JN så,kunne være et mål. Jeg synes egentlig JN har indikeret han måske ikke er i klubben resten af karrieren, så når der står et nyt stadion og måske efter klubben har fået en titel eller lignende kan det vel godt være han vil noget andet. Pengene kan være noget større i FCM, også til den tid, men omvendt vil det på andre måder nok være lidt af et antiklimaks at tage til Herning hvis man forlader et AGF der også er med i toppen og spiller i Europa med en helt anden opbakning og opmærksomhed.

Nu må vi se hvad det kommer til at betyde for FCM. Hvis Holck Poulsen pumper en masse penge i klubben er problemet for os selvfølgelig det samme som når en eller anden gør det i andre klubber, at selv hvis han skulle blive træt af ikke at kunne forrente investeringen og ikke vil blive ved med at finansiere gildet, skal vi kæmpe mod den finansielle doping i en periode. Men vi skal selvfølgelig bare selv blive ved med at vokse økonomisk og så har vi stadig nogle omstændigheder og forhold som man aldrig vil kunne matche i Vestjylland.

AHP er jo ikke en mand der viser sig i offentligheden, så det er næppe meget på tribunen han kommer.
I.f.t. bestyrelsen har han jo i forvejen placeret en af sine egne Bestseller folk i Anders Gam, så mon ikke han fortsætter med at trække i trådene fra baglandet.

Men gider han køre fra Randers til Herning. Der er alligevel et stykke vej. Det er måske i småtingsafdelingen men det er jo ikke fedt på nogen måde. Og bliver det meget federe end i agf? Han kommer jo ikke til at stå for noget af det sportslige omkring spillere osv. og kommer så bare til at skulle referere til en egenrådig ejer. Jeg tænker han har ret meget at sige og har frirum i agf. Stadion er hans svendestykke og det vil han sgu ikke lade en anden tage æren for.
Jeg bliver helt blød i knæene, når du stiller det sådan op :)

Jeg tror du har ret - vi har nok JN nogle år endnu. Også selvom han har antydet, at han måske på et tidspunkt skal prøve noget andet.
Jeg kom også til at tænke på, at når dagen kommer, så afleverer han jo altså en veldrevet fodboldklub. Det er alt andet lige noget lettere at sætte sig i direktørstolen i AGF i dag, end for 10 år siden.

Last edited:
Det som vi fans nok er mest interesseret i er om FCM sportsligt rykker sig på den korte og lange bane. Dertil er svaret nej, næppe. AHP kommer ikke med en kæmpe posepenge for at lave et sportsligt gearskifte. (Han kunne HVIS han ville). Men han er forretningsmand med stort F. Han HAR set Niels Thorborg skyde x-antal millioner ind i OB uden at det må nogen måde har givet sportsligt eller økonomisk afkast. Thorborg har skulle lukke strukturelle økonomiske huller. (I øvrigt vel derfor han ikke skyder ekstraordinære penge i det foretagne længere). Jan Bech var også træt af at være ene mand om at kaste millioner ind i BIF i tide og utide, og måtte tilsidst bede andre folk om også betale regningen - og ind kom GFH.
Som jeg læser det, også efter pressemødet, så står det midtjyske (især i Brande området) ham meget nært. FCM har deres Samfund som deres feel-good projekt. Det vil AHP gerne støtte op om og det kan han mixe med et 100 % FCM ejerskab.

Så når FCM har ramt det kommercielle loft, og vi er nok meget tæt på faktisk, så tror jeg ikke FCM rykker sig sportsligt at de kan overtage FCKs trone, langt fra. Igen, med mindre AHP synes det er sjovt at kaste 3cifrede mio. beløb afsted, men det har han aldrig gjort før, og hvis ikke han kan se det afkast, så gør han det heller ikke. Han holder sig til bygninger, tøj, samfund og ikke sport (F1 ekskluderet). Det er bare en ekstra gode ved siden af at eje FCM.

Hvor er AGF henne i det her?
Der er ingen tvivl om at at visionen om at være Vestdanmarks fodboldflagskib er rykket endnu længere væk. Og vi kommer ind i en periode hvor vores indtægter bliver lavere, grundet ombygning af stadion. Men vi har ikke nået vores kommercielle potentiale lige nu, der er meget mere at hente. Jeg er ikke i tvivl om vi nok skal nå op på FCMs samlede økonomiske niveau i en meget overskuelige fremtid. Men at overhale dem er der langt endnu. Dertil går det for langsomt og nøjsomt hos os, og konkurrenterne rykker jo også selv.

Synes jeg AHP godt kunne have kigget lidt i mod Aarhus og AGF? Jo da! Men hans hjerte er meget nært til Brande, så jeg forstår ham godt.

Jeg tør godt sige at AGF er et markant mere attraktivt CEO job en FCM om 3-5 år. Vi har måske dobbelt så stor tilskueresnit. Markant højere sponsorindtægter.

FCM kan meget, men jeg tror bare de får svært ved at nå deres 10.000 pr kamp i snit. Så ønsker JN at gå ned i bevågenhed, for måske en større lønpose. Måske?

Men det er helt givet et mindre interessant job. Forskellen imellem AGF og FCM sportsligt såvel som kommercielt bliver kun mere udlignet, og om 5 år kan det endda være tippet over til os. FCM har jo virkelig levet af at der ikke har været nogle stærke hold i Jylland / Fyn de sidste 10-12 år

FCM har helt sikkert et loft over potentiale, som er markant lavere end AGFs. På tilskuerfronten er det svært at forestille sig, at de nogensinde vil kunne mønstre mere end 9.000-10.000 i snit. Eneste større by, de kan tiltrække mennesker fra, er Holstebro. Sydpå rammer de folk, som holder med Esbjerg eller Vejle. Østpå er det Silkeborg og AGF. Nordpå er det Viborg. Vi er derimod stadig på en lang rejse, og vi er kun lige begyndt. Der er stadig rigtig, rigtig lang vej, før vi passerer FCM. Men når først vi gør det, så ser de os ikke igen

I følge BT er AaB tæt på at sælge Louka Prip for under halvdelen af, hvad de sagde nej tak til for et halvt år siden. Det er dyrt at rykke ned. På flere måder 😎
Deres underskud for 1. halvår af 2023 på 21 millioner er:

1. Udelukkende opnået i et superliga setup.
2. Inklusive de 9 millioner i faldskærmspenge

1a. Ganske vist uden de (små)penge de angiveligt har fået for Theo & Co.

De to næste regnskabsperioder er ren 1. division, men skal man tro brugerne inde på debatside.dk så er der styr på det hele og tyskerne kommer til at føre dem hele vejen til tops igen...

Det er stadig dyrt at køre en FCM-forretningsmodel når man udelukkende har ekstremt dårlige kopivarer på hylderne 🤷‍♂️

IAO.jpg

Back