New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 464K
Nyheder om andre klubber
Hvis det alene handlede om udvikling er det alligevel lidt mærkeligt ikke at foretrække st stå fast i 1. division end at være anden- eller tredjemålmand i Superligaen, selvom der bedre spillere at træne med i hverdagen.
Jo, men han har jo kun været reserve i AaB her i træningskampene op til sæsonen. Men det er selvfølgelig nærliggende at tænke, at det var fordi det var besluttet at han skulle skydes af nu.

OK ja, de satser umiddelbart på ham den “blinde,” men der kan selvfølgelig også være noget med at Sander ikke vil forlænge kontrakten og så sættes på bænken, mens AaB vil sælge ham inden værdien falder fordi kontrakten bliver kortere. Men det bliver noget desperat hvis han så er solgt på brandudsalg. Dårlig økonomi og nedrykning svider når man halvvejs må forære profiler og de største talenter væk til andre danske klubber, men selvfølgelig bliver situationen også meget værre hvis de ultimativt går konkurs, så er det trods alt bedre at skrabe det ind man kan, selvom det rammer den langsigtede udvikling.

Har AaB overhovedet nogle talenter eller spændende spillere. Måske Prica hvis man kunne få ham til spotpris. Men jeg synes nu ikke han har set god ud når han har fået chancen. Dog med et udmærket år på leje. Ellers er der vel ikke rigtig nogen. Med mindre der kan være nogle u19 spillere som vi ikke kender til ala ham fra Esbjerg.

Hvidovre bliver den nye Hobro-historie i superligaen. SIB er nok ikke misundelig på Peter Lassens opgaver derovre.

Han trykker tøj, han bestiller bus, han bestiller mad, han nummererer de 4600 sæder på tribunen, så sæsonkortholderne ved, hvor de skal sidde. Og når der er tid, folder han servietter før kampene til sponsorernes middag.

Og indtil for én måned siden var det også ham, som sponsorerne skulle tale med, når aftalerne skulle forlænges, eller der skulle findes nye partnere til at støtte klubben.

Det er sikkert fint at vi skal til Hvidovre allerede i runde 3, for som Lassen udtaler om den ellers nyanlagte bane:

- Jeg må hellere lade være med at sige noget om atletikken, som vi deler stadion med.

- Når de skal holde DM, så er hammerkast det værste, men jeg har set, at man kan lægge kastemåtter ud. Det håber jeg, de gør på Hvidovre Stadion, siger Peter Lassen, der lige nu har en bane på Superliga-niveau.

- Bare vent til november og februar, så ligner den ikke en fodboldbane.

Vi håber at Viborg bliver meget svækkede, og at han ikke rammer plet i FCK. Han har ikke præsteret på sit bedste siden der gik "nu vil jeg gerne snart væk" i den, og han har været ude, inde, ude en del nu her - og virker ikke som typen der kan koncentrere sig om at passe sit job til træning, hvis han alligevel er på vej væk. Lad os håbe han bliver skide utilfreds med, at han i FCK ikke skal spille hver gang. Tror han det - så bliver han måske skide frustreret :D

Vi håber at Viborg bliver meget svækkede, og at han ikke rammer plet i FCK. Han har ikke præsteret på sit bedste siden der gik "nu vil jeg gerne snart væk" i den, og han har været ude, inde, ude en del nu her - og virker ikke som typen der kan koncentrere sig om at passe sit job til træning, hvis han alligevel er på vej væk. Lad os håbe han bliver skide utilfreds med, at han i FCK ikke skal spille hver gang. Tror han det - så bliver han måske skide frustreret :D

Det er selvfølgelig nemt at se sige for mig, men jeg tror han flopper big time.

Men fint for os mht Viborg.

Vi håber at Viborg bliver meget svækkede, og at han ikke rammer plet i FCK. Han har ikke præsteret på sit bedste siden der gik "nu vil jeg gerne snart væk" i den, og han har været ude, inde, ude en del nu her - og virker ikke som typen der kan koncentrere sig om at passe sit job til træning, hvis han alligevel er på vej væk.
Når de henter ham, så tænker jeg de dropper at hente Daramy.

Gad vide hvad de har måttet betale for ham - han var næsten lige kommet til Viborg som viser en vis evne til at hente gode billige spillere ind.

Det er selvfølgelig nemt at se sige for mig, men jeg tror han flopper big time.

Men fint for os mht Viborg.

Når de henter ham, så tænker jeg de dropper at hente Daramy.

Gad vide hvad de har måttet betale for ham - han var næsten lige kommet til Viborg som viser en vis evne til at hente gode billige spillere ind.

Der står 22 mil rundt omkring.

Enig. Jeg ser en humørspiller som flopper big time. Han kunne slet ikke fungere mod fysiske forsvar sidste sæson.
Økonomisk godt for Viborg.

Det er Viborgs største salg nogensinde. Så selvfølgelig ender man med salg. Det gælder om at skubbe grænsen for, hvad man kan tillade sig at kræve. Og det er langt nemmere at kræve 15, når man har solgt til 22. Spørg bare i AGF :D Det er ikke længe siden, at Grot til 10+ var en kæmpe ting for dem.

Nu kan de så sige NEJ til BIFs bud på Lund, da de har solgt Achouri til næsten det dobbelte. Og dermed kan de både kigge fans/sponsorer i øjnene og sige, at man stadig er på kurs til at ønske at kunne sige nej til andre danske klubber, men at man ej heller fornægter kløgtige beslutninger som den om Achouri, som de INTET ville få ud af nu her - da han stoppede med at spille/træne da han mente han skulle sælges. De har jo skulle balancere ift udmeldinger om, hvorvidt han trænede med eller hvad i noget tid.

Nu svækkes Viborg ift sidste sæson, men kan så holde på Lund = BIF svækkes måske. Det kan påvirke vores mission lidt.
Dermed pisse irriterende at BIF havde 39-årige Mikkelsen på mål, da BIF jo afventede Viborgs situation, og så alligevel vinder 2-1 med Mikkelsen som kæmpe MOM for BIF. Vildt SIF ikke scorede mere end 1 mål med 22 målforsøg og 10+ inden for rammen... ÆV

Men på længere sigt, så kan BIF altså svækkes af, at man for første gang LÆNGE ikke har en super keeper i folden, og kan blive presset - de er stadig nemme at skabe chancer på. Viborg havde det svært uden Achouri de gange han var ude. Så lad os se hvordan de erstatter ham. De har jo desværre råd til at købe 3-4 gode spillere nu, og kan beholde Lund. Så samlet set tror jeg de kommer styrket ud af handlen.

Det er Viborgs største salg nogensinde. Så selvfølgelig ender man med salg. Det gælder om at skubbe grænsen for, hvad man kan tillade sig at kræve. Og det er langt nemmere at kræve 15, når man har solgt til 22. Spørg bare i AGF :D Det er ikke længe siden, at Grot til 10+ var en kæmpe ting for dem.
Selvfølgelig skal de sælge men jeg havde troet de kunne få mere - men med lidt (realistiske) bonusser når de jo også over kr. 25 mio. De er på en rejse i den henseende som vi også er - barren skal løftes for hvad man kan sælge til.
Godt for Viborg som vel efterhånden går og puger midler sammen istedet for at køre med underskud.

Vildt SIF ikke scorede mere end 1 mål med 22 målforsøg og 10+ inden for rammen... ÆV
Så lidt af den og det var lidt vildt. Det var også vildt at se statistikken som du fremfører noget af her - men det viser også at statistik ikke er alt i enkelte kampe.

Selvfølgelig skal de sælge men jeg havde troet de kunne få mere - men med lidt (realistiske) bonusser når de jo også over kr. 25 mio. De er på en rejse i den henseende som vi også er - barren skal løftes for hvad man kan sælge til.
Godt for Viborg som vel efterhånden går og puger midler sammen istedet for at køre med underskud.

Så lidt af den og det var lidt vildt. Det var også vildt at se statistikken som du fremfører noget af her - men det viser også at statistik ikke er alt i enkelte kampe.
Der er blevet talt meget om FC Midtjylland og Mathew Benhams Smartodds, men meget lidt om Viborgs Football Radar. På trods af at det kun er gået en vej for Viborg siden de solgte 70% af klubben til en investorgruppe som også ejer Football Radar:
Jeg tænker ikke kun det er Jesper Fredberg, Neestrup, Lars Friis og Jacob Friis der har gjort at Viborg bokser mange niveauer over deres økonomiske vægtklasse, men også Football Radar som tilsyneladende giver dem ret unikke informationer omkring potentielle transfermål.

Nemlig - og jeg har i årevis forsøgt at påpege, at man bare ikke kan springe fra 5 til 40, eller fra 20 til 100. Man skal forbi 40, 50 og så måske 60/70 inden den kan ramme 100. Derfor tror jeg MAX vi kunne have fået 10 mio euro for Bisseck selv. Men det er en tankegang, som mere beror på hvad man observerer som "standard" rundt omkring i europa, mere end det er en "regel" jo.

Det er mere den anden vej rundt det er effektivt. Altså hvor nemt det er at forlange 15 mio for en spiller, som man gerne vil have 15 for, når man allerede har solgt andre til 20-30-40 mio. Har ens største salg nogensinde været 10 mio, så vil det at man forlanger 15 være nemmere for køber at presse prisen ned.

Selvfølgelig viser statestik ikke alt - men så man kampen, så var det sgu lidt vildt BIF løb med alle 3 point, og SIF kun fik lavet 1 mål. Eller dvs de scorede jo faktisk flot til 2-2, som havde været fair resultat, men målet annulleret for snæver (men ok) offside. Så de kunne bare ikke få det til at ske. SIF spillede flot fodbold, og det sværeste for mig i kampen var at regne ud, hvorvidt SIF er tilbage på styrken fra forrige sæson, eller om BIF bare stadig er nemme at skabe chancer imod for mange hold. Lad os håbe på det sidste, og at de samtidig ikke får deres ønskemålmand, og kommer til at lukke en del ind. (Typisk Mikkelsen skulle stå en storkamp for dem i går)

SIF spillede flot fodbold, og det sværeste for mig i kampen var at regne ud, hvorvidt SIF er tilbage på styrken fra forrige sæson, eller om BIF bare stadig er nemme at skabe chancer imod for mange hold. Lad os håbe på det sidste, og at de samtidig ikke får deres ønskemålmand, og kommer til at lukke en del ind. (Typisk Mikkelsen skulle stå en storkamp for dem i går)
Jeg sad og tænkte nøjagtig det samme.

I de her første kampe er det nærmest umuligt at spå om niveauet. Når vi kommer lidt flere kampe ind i sæsonen, bliver det nemmere at vurdere det generelle niveau for trupperne.
Vi burde selv have slået Vejle klart men hev en snæver sejr hjem og det samme gjaldt for Fcm og Fck i deres kampe. Havde egentlig troet SIF kunne overraske i denne og slå Bif men sådan gik det ikke.

Back