New posts

Nyhed Ny trådstruktur vedr. transfervinduet

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 44
  • Views Views: Views 4K
Nyhed Ny trådstruktur vedr. transfervinduet
Det kræver sgu noget tilvænning. Det er også nemt at glemme, hvilken tråd man befinder sig i, fordi navnet på den kun står i toppen. Særligt hvis jeg besvarer en notifikation på et citat, er jeg god til at glemme både tid og sted. Så kan det stikke af. Det er sgu lidt som en legeplads i de små klasser for mig 😁

Dovenskab? Distræthed? Absolut, men altså ... 🥴

Det kræver sgu noget tilvænning. Det er også nemt at glemme, hvilken tråd man befinder sig i, fordi navnet på den kun står i toppen. Særligt hvis jeg besvarer en notifikation på et citat, er jeg god til at glemme både tid og sted. Så kan det stikke af. Det er sgu lidt som en legeplads i de små klasser for mig 😁

Dovenskab? Distræthed? Absolut, men altså ... 🥴
Det står også i bunden :p

1736887858273.webp

Først, tak for rosen @Kaptajn P :) Indspark er altid velkomne :)

Jeg tror at, når man kigger tråde igennem, man vil se at jeg tillader endda temmelig meget elastik i forhold til trådene og den retning, de nogle gange tager.
Det er for mig helt i orden at snakke lidt om økonomi i transfertråden, hvis man bare formår at holde det til nogle enkelte indlæg - og det er ikke 1, 2 eller 3 men nærmere 10-15 stk. Men når man skal bladre igennem 2-3 sider om økonomi i transfertråden, og man ikke lige har været tilstede på forum'et en dag (det har jeg, så det er andre brugere), så kommer man tilbage og tror der er sket noget meget spændende - og man er jo nødt til at kigge indlæggene igennem, for der kan jo gemme sig ét enkelt guldkorn inde blandt de 25-30 indlæg, som handler om økonomi.

Transfertråden og antal indlæg kan være et eksempel; lignende ting er sket med andre tråde hen over året.

@Thomas K Jeg er endda temmelig sikker på, at du godt ved det ikke vil forholde sig sådan under en kamp, hvis man ønsker at diskutere Kjerrumgaard eller hvem det nu måtte være. Selvfølgelig må der godt være nogle afstikkere, det har jeg aldrig sagt der ikke må, men det er antallet af irrelevante indlæg der - til tider - irriterer mig.

Jeg er på nogle debatfora, og hvis man overførte deres regler omkring hvad der må skrives hvor ift. tråde og indhold til dette forum, så ville der være smidt en hel del brugere ud ;) Så jeg synes faktisk jeg er/har været temmelig large omkring trådene gennem lang tid.

Jeg synes det er mega fedt I ønsker at bruge så meget tid på at debattere herinde, og jeg har selvfølgelig ingen interesse i at I ikke gider debattere mere fordi der er for strenge/trælse regler for hvordan trådene skal bygges op.

Hvad siger folk generelt, er det blevet for træls med trådene? Skal der være mere "frit slag i bolledejen" til hvad der skrives om? Er det bare mit detaljeorienterede ordensgen der slår igennem og er irriterende for jer?
Jeg er forholdsvis ny og skriver ikke de store lange indlæg, men læser flittigt med. Det der dog dræber det lidt for mig er når der er 2-4 debattører som fylder en tråd med meningsudvekslinger der bevæger sig længere og længere væk fra emnet og den oprindelige debat. Ville være super hvis der fandtes sådan en bi-tråd system hvor den enkelte debat i en tråd kan diskuteres færdig (eller så færdig som man nu kan), men ikke fylde i den oprindelige tråd. De andre debatter i samme tråd synes at lide en stille død af oversvømmelse til tider og det synes jeg personligt er synd.

Jeg er forholdsvis ny og skriver ikke de store lange indlæg, men læser flittigt med. Det der dog dræber det lidt for mig er når der er 2-4 debattører som fylder en tråd med meningsudvekslinger der bevæger sig længere og længere væk fra emnet og den oprindelige debat. Ville være super hvis der fandtes sådan en bi-tråd system hvor den enkelte debat i en tråd kan diskuteres færdig (eller så færdig som man nu kan), men ikke fylde i den oprindelige tråd. De andre debatter i samme tråd synes at lide en stille død af oversvømmelse til tider og det synes jeg personligt er synd.
En slags duel-tråd? Jeg er vild med det! 😁
American Housewife Slap GIF by ABC Network

Først, tak for rosen @Kaptajn P :) Indspark er altid velkomne :)

Jeg tror at, når man kigger tråde igennem, man vil se at jeg tillader endda temmelig meget elastik i forhold til trådene og den retning, de nogle gange tager.
Det er for mig helt i orden at snakke lidt om økonomi i transfertråden, hvis man bare formår at holde det til nogle enkelte indlæg - og det er ikke 1, 2 eller 3 men nærmere 10-15 stk. Men når man skal bladre igennem 2-3 sider om økonomi i transfertråden, og man ikke lige har været tilstede på forum'et en dag (det har jeg, så det er andre brugere), så kommer man tilbage og tror der er sket noget meget spændende - og man er jo nødt til at kigge indlæggene igennem, for der kan jo gemme sig ét enkelt guldkorn inde blandt de 25-30 indlæg, som handler om økonomi.

Transfertråden og antal indlæg kan være et eksempel; lignende ting er sket med andre tråde hen over året.

@Thomas K Jeg er endda temmelig sikker på, at du godt ved det ikke vil forholde sig sådan under en kamp, hvis man ønsker at diskutere Kjerrumgaard eller hvem det nu måtte være. Selvfølgelig må der godt være nogle afstikkere, det har jeg aldrig sagt der ikke må, men det er antallet af irrelevante indlæg der - til tider - irriterer mig.

Jeg er på nogle debatfora, og hvis man overførte deres regler omkring hvad der må skrives hvor ift. tråde og indhold til dette forum, så ville der være smidt en hel del brugere ud ;) Så jeg synes faktisk jeg er/har været temmelig large omkring trådene gennem lang tid.

Jeg synes det er mega fedt I ønsker at bruge så meget tid på at debattere herinde, og jeg har selvfølgelig ingen interesse i at I ikke gider debattere mere fordi der er for strenge/trælse regler for hvordan trådene skal bygges op.

Hvad siger folk generelt, er det blevet for træls med trådene? Skal der være mere "frit slag i bolledejen" til hvad der skrives om? Er det bare mit detaljeorienterede ordensgen der slår igennem og er irriterende for jer?
Jeg synes det er fint med den elastik der er, jeg synes bare ikke det er uvæsentlig i en transfer tråd også at snakke om hvilke lønnninger der gives - altså dermed hvilke spillere der på sigt kan tiltrækkes (transfers). Derfor synes jeg også det var lidt unødvendigt - eller i hvert fald hurtigt - med de par kommentarer om, at debatten skulle flyttes.

En ting er ordensans, noget andet er - hvad har affødt den mindre “drejning” - dét var transfers (altså emnet), og deraf hvilket niveau man skulle op på økonomisk, der havde drejet debatten.

En kamptråd må egentlig også gerne handle om spilsystem, og måske endda hvilke spillere der kunne passe ind, hvis man testede en alternativ opstilling af.

Så længe det er “hovedtemaet” i tråden medfører drejningen. Det er klart, at det ikke er relevant at bringe en kapitaludvidelse i BIF op i en transfer tråd om AGF, men lønniveauet I AGF kan godt give mening når CV er ude og udtale han vil indhente FCK og FCM på lønninger for at få de bedste transfers.

Det var min holdning

Det er vigtigt at være obs på om man ødelægger det for de aktive, for dem som ønsker at læse med (lejlighedsvis) og måske skrive et sjældent indlæg. Vi skal ikke ende der, hvor folk opgiver at debattere fordi “reglerne” bliver for omstændige. Så er der til sidst ikke noget at læse.
Nu er der lavet rygte/bekræftede tråde som jeg tænker er det mest efterspurgte. Det håber jeg vil hjælpe dem som ønsker overblikket.

Kan sagtens forstå f.eks. det @Noodle skriver ovenfor men ved ikke om det kan løses med en anden trådstruktur eller om man bare er nødt til at skøjte henover.

I perioder kommer der (heldigvis) rigtig mange indlæg og det kan være svært at følge med men så skøjter jeg henover. Alternativet er, at komme herinde flere gange om dagen og det er der nogen af os som næsten altid er:oops: Egentlig lidt vildt hvor meget man følger med💙🤍💙

Nogle af debatterne er svære at dele op og f.eks. transfers & økonomi hænger unægteligt sammen. Der vil jeg formentlig bare springe over diskussionen, da det bliver for besværligt, at overveje hvad der må diskuteres i hvilken tråd og hvordan man skal holde en diskussion kørende i to tråde samtidig. Alternativet er som hidtil at debatten kører men det går naturligvis udover dem som vil læse om nye spillere og ikke have den overordnede diskussion. Tidligere kørte de lidt "lettere" vist på andre fora men jeg ved helt ærligt ikke om f.eks. Mtac lever længere:unsure:

Det er en balancegang som skal findes, så det bliver til alles bedste 🙏 Forhåbentlig kan det finde et fornuftigt leje som giver mening.

Last edited:
Det er helt klart en balancegang, hvor jeg uden tvivl nok ligger klart i den ene ende. Jeg kunne godt lide kæmpetrådene der indeholdt alt, og jeg lærte sgu hurtigt at 100+ i transfertråden nye bare var snik snak 😄. Vi skulle langt højere op hvis der skulle være rigtig kød på! Men jeg kan sagtens forstå behovet for mere struktur uden det er et behov jeg selv har. Men bliver det for rigidt påvirker det min lyst til at deltage og læse med.

Jeg synes @Martinstranger og @Thomas K rammer den meget godt ovenover i forhold til hvad man skal overveje i forhold til balancen. For mig har en stor karakteristika ved AGF debatten helt hen over Fæstningen, Galehuset og nu her, været at der er plads til typer med store ord og stort vingefang (ingen nævnt, ingen glemt - hvor fanden blev Tizzer i øvrigt af?), selvom de måske banker lidt ind i rammerne en gang i mellem. Og det er noget jeg sætter enormt stor pris på og nyder at læse 😊

Jeg syntes egentlig, at det væsentligste er, at man hurtigt kan få overblik over nye transfers, rygter med videre i en separat tråd/tråde. Herudover tror jeg, at den bedste model er at have relativt få tråde med relativt brede emner og at tillade, at det flyder lidt sammen. For det hele hænger jo sammen. Man kan ikke diskutere transfers, uden at diskutere økonomi. Og man kan ikke diskutere Uwe, uden at diskutere transfers. Og man kan ikke diskutere CV uden at diskutere Uwe.

Hvis det var mig, der lavede strukturen, ville jeg overveje følgende:

- En transferoversigtstråd. Evt. med et indlæg, som kun admins kan redigere, som viser et overblik over tilgange, afgange og rygter.
- En transfertråd til at diskutere alt om transfer - interne og for andre klubber
- En økonomitråd til at diskutere økonomi, når det ikke passer ind i andre tråde
- En trænertråd til generel debat om træneren
- En tråd til debat om den resterende sportslige sektor
- En stadiontråd til begge stadions
- En tråd til andre artikler om spillere og klubben
- En tråd om tidligere spillere

… og så fremdeles.

I alt det den her snak skal vi huske, at AGF-forum på en formiddag i januar har mere debat om løst, fast og med lange sidespring end andre suppeklubber har på en halvsæson.

Uanset niveauet af kaos og anarki - så er der liv her. Tag lige en tur i Ulvegraven eller debatside.dk og se, hvor stille de har det.

Lonely Ghost Town GIF
Enig. Liv og glade dage er mere engagerende end en stiv struktur og irettesættelser.

Uanset niveauet af kaos og anarki - så er der liv her. Tag lige en tur i Ulvegraven eller debatside.dk og se, hvor stille de har det.

Jeg undrer mig nogen gange over, hvor de andre klubbers fans debatterer. Ser man på Sydsiden online har de to diskussioner kørende i 2025 og de har endda skiftet Sportsdirektør og træner. Egentlig ganske få indlæg.

Er de allesammen røget på SOME debatter eller sker der bare ikke noget?

Jeg er forholdsvis ny og skriver ikke de store lange indlæg, men læser flittigt med. Det der dog dræber det lidt for mig er når der er 2-4 debattører som fylder en tråd med meningsudvekslinger der bevæger sig længere og længere væk fra emnet og den oprindelige debat.

Jeg har i 30 år været en aktiv del af diverse diskussionsfora og jeg har til dato aldrig set nogen admins løse det problem med mindre der sidder nogle moderatorer og styrer med hård hånd og her bliver risikoen bare, at debatten bliver dræbt og efterfølgende dør forummet.

Mit bedste råd er at skimte de indlæg gennem så hurtigt man kan. Jeg tror ikke nogen herinde har interesse i alt hvad der diskuteres, så man kan spare en del tid, ved hurtigt at skimte indlæg igennem.

Dette forum og Fæstningen før det, har altid været kendt for en meget løs moderation og være large med hvad der diskuteres, det tror jeg, er en stor årsag til både Fæstningen var aktiv og nu AGF-forum.

Latest posts

Back