New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 755K
Ny Ceres Park
K?benhavn er en sjov st?rrelse. FCK har faktisk ikke s?rlig mange fans i K?benhavn. Jeg har mange venner/bekendskaber i KBH, og byen er for stor til rigtig at f? et tilh?rsforhold til FCK. Du ser det ogs? tydeligt p? udebane v?k fra K?benhavn, de har aldrig udsolgte afsnit, selv med en del gloryhunting jydefans.

Derudover skal n?vnes at FCK klart er den klub med flest sponsorbilletter til en hjemmekamp, s? deres tal er virkelig ikke imponerende, men de har ikke form?et at g?re det til "byens hold".

Br?ndby er noget andet og har en meget st?rkere lokal forankring.

Dichio said:
Interviewet med JN her er fra for?ret, men der er et par kommentarer ift stadion:
JN mener der er evidens for at vi kan lave et snit p? 15.000 med et nyt stadion. Vel at m?rke kontinuerligt og uden at vi beh?ver v?re top-3. Han fort?ller ikke hvilken st?rrelse stadion det er baseret p?, men det m? n?sten v?re et der er st?rre end det nuv?rende, s? jeg g?tter p? at man nok i samme analyse er n?et frem til at 25.000 er passende, s? det ogs? er noget man har formidlet videre til DBU.

Han n?vner ogs? at et nyt stadion er en af foruds?tningerne for at hente store indskud udefra, det er ogs? min tanke. I f?rste omgang s?tter han dog ogs? maksimum for vores sponsorindt?gter til omkring 60 mio med de nuv?rende foruds?tninger - det er vi jo faktisk t?t p? - men med mulighed for at l?fte det mere med et nyt stadion.

Der var i ?vrigt en pointe mere ift tilskuertallene i Sverige: sp?nding om udfaldet. Der er flere klubber med i kampen om mesterskabet og det er ikke de samme en eller to klubber der vinder hvert ?r. I ?r er fire klubber med i kampen inden de sidste to runder (m?ske inden sidste runde afh?ngig af to resterende kampe i denne) og i det her ?rtusinde er 11 forskellige klubber blevet mestre. Det er noget der opbygger tilskuertilslutning rundt omkring.

Martin Hansen date=1572263582 said:
JN mener der er evidens for at vi kan lave et snit p? 15.000 med et nyt stadion

Den evidens kunne jeg vildt godt t?nke at h?re/l?se.

Det kunne jeg ogs?.
"Evidens" er jo et m?rkeligt ord om noget der ikke er sket endnu :D
"indikationer" er et bedre ord.

Men alts? n?r man spiller i top 6, og kan tr?kke 14.000 p? en r?kold mandag aften, s? er det jo ikke helt ved siden af, i en s?son, hvor man har over 12.000 i snit. Og alts? vi har stadig til gode at m?de BIF hjemme endnu, samt alle de topkampe der ville f?lge af at komme i top 6, som jo skal spilles til fra marts til juni.

[member=44]Winther[/member]?
En pointe omkring dansk fodbold pt er jo ogs?, at superligaen har f?et et tilskuerl?ft flere steder, hvor vi efter slutspils-formatet eksempelvis selv har oplevet en p?n fremgang. Det ville ikke blive mindre af at komme i top 6 og f? flere store kampe :D
Og det kan godt v?re at der kun er 2 med i kampen om guldet, men der er til geng?ld 4 med i kampen om bronzen/EL etc helt til sidste dag, og p? vejen derhen er der 6-8 hold der k?mper om de sidste 4 pladser i top 6 til sidste dag i grundspillet.

Det kan alts? noget..!

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Det kunne jeg ogs?.
"Evidens" er jo et m?rkeligt ord om noget der ikke er sket endnu  :D
"indikationer" er et bedre ord.
Ja, men man kan m?ske godt have s? klare indikationer at man kan forsvare at kalde det evidens. JN siger specifikt det ikke er noget han tror, men noget han ved, at der er evidens for det. Det m? vist v?re en retorisk stramning, men jeg vil da formode de har lavet en ret seri?s analyse af behovet, s? den ville jeg ogs? gerne se. Han n?vner byens st?rrelse og demografien, men p? et tidspunkt ogs? et eksempel med nogle der ikke er kommet p? stadion siden 2014 fordi de p? et tidspunkt gav lidt op, s? det indikerer nogle brugerunders?gelser. Jeg er ogs? enig i at det ikke lyder helt vanvittigt, i hvert fald ikke hvis vi er tophold, selvom JN ikke engang mener det er n?dvendigt vi er i top-3 (vi skal selvf?lgelig ikke spille i 1.division.) Dermed er de 25.000 heller ikke vanvittigt, hvis man tror p? at vi netop med det stadion ogs? kan opbygge den n?dvendige ?konomi (evt hente et stort indskud udefra.) Forh?bentlig kan vi holde snittet oppe nu og vise potentialet. Det er helt rigtigt at der stadig b?de mangler et opg?r mod Br?ndby og afg?rende grundspilskampe hvor vi forh?bentlig er med i kampen om top-6, men vejret kan ogs? hurtigt holde en del hjemme den n?ste periode. Kan vi komme i top-6 og v?re med i en bronzekamp skal der nok blive run p?!

M?ske JN og bestyrelsen st?tter sig til wikipedias defination.

Jamen alt andet lige giver det jo ogs? flere tilskuere n?r produktet et bedre, og det er ogs? blevet p?peget fra JN at sponsorindt?gterne har sit max p? 60 mio med nuv?rende stadion (vi er vist p? ca. 50 mio eller hvad var det Jesper Elkj?r sagde), s? der er m?ske ogs? noget i pakken med flere sponsorer og flere billetter til dem, plus generelt flere tilskuere. Med nuv?rende ca. knap 12.000, t?nker jeg ikke det er urealistisk med ca. 15.0000 p? nyt stadion. Jeg er i hvert fald en af dem som vil komme tilbage. Vores ellers flotte visuelle stadion er bygget til at ligge p? de kanariske ?er hvor det er sommer om vinteren ogs?. Makv?rk. Plus man skal huske teater kikkert.

Evidens - Wikipedia, den frie encyklop?di

evidens ? Den Danske Ordbog

Synes virkelig JN er ude med nogle gode kommentarer her.

Enig i at man som det er nu b?r forbyde kunstgr?s som i Holland. Om ikke andet i sommerhalv?ret.

MEN synes dog det er et sp?ndende aspekt, hvis man fx i Danmark beslutter sig for at spille hele ?ret i superligaen, s? man f?r flere kampe og en l?ngere turnering, og dermed flere indt?gter: Og f?r forkortet den 2 m?neders lange pause fra midt december til midt februar.

Sp?ndende om s? l?sningen bliver at alle superliga stadions p? et tidspunkt skal forsynes med hybrid gr?s, s? der kan spilles hele ?ret, og det s? er en del en finansiering ved oprykning eller man laver nogle undtagelsesordninger for et ?r fx mod at enkelte kampe spilles ude, s? vi undg?r skader som fx den Tingager fik i s?nderjyske sidste vinter.

Eller man v?lger en l?sning alm gr?s om sommeren og kunst/hybrid i vinterm?nederne. Lyder dyrt, men okay der er kommet mange penge i fodbold og giver ogs? ekstra indt?ger hvis s?sonen kan forl?nge s? pausen fx kun er fra ca. 22/11 til 5-10/1. Eller julekampe som vi kender det fra UK.

Sp?ndende hvor meget det kommer til at koster superliga klubberne nu at man skal spille f?rre kampe n?r man g?r fra 14 til 12 hold. Eller om man kan holde skindet p? n?sen - det kan man vel fordi f?rre klubber deler kagen, men m?ske kagen ikke biver lige s? stor som f?r, og de 12 s? ikke f?r s? meget ekstra som de har sat n?sen op efter....

I?vrigt m?ske ogs? derfor FCN-spillerne har s? lidt succes i udlandet - fordi det er kunstgr?s-spillere. Plus de ikke kan profitere l?ngere af de super gennemarbejdede og ind?vede spilm?nstre, der sidder flot p? rygraden i fcn.

AGF-spids om unge spillere: Glad i hjertet

SteenA said:
Havde vi nu haft et tidssvarende stadion, som samtidig naturligt var vestdanmarks st?rste, s? ville der ogs? v?re mange arrangementer vi kunne v?re kandidater til. Som f.eks. et playoff om kvalifikation til EM.
Ja - de vil nok ikke have brug for en kapacitet p? 25.000, men det vil give mening at l?gge den i ?rhus eller K?benhavn hvor der er en del studerende deroppefra. Det er lidt en tilf?ldig mulighed der m?ske kan opst? i en speciel situation, s? det er ikke noget man kan basere s? meget p?, men forh?bentlig l?gger man noget godt hybridgr?s, der g?r at man kan lave nogle arrangementer hele ?ret uden at ?del?gge banen. Overd?kning er m?ske for meget at h?be p? med mindre man ogs? kan lave det til et velfungerende koncertsted der kan retf?rdigg?re det. Men det er m?ske en mulighed da der jo ikke er andre st?rre indend?rshaller til den slags i byen. Jo h?jere benyttelsesgrad jo bedre naturligvis.

I ?vrigt lidt skuffet over tilskuertallene til de seneste par hjemmekampe - 6.300 mod S?nderjyske og 13.900 mod FCK i noget, der lignede en topkamp. Jeg tror dog fortsat, at potentialet er meget st?rre. Og jeg har p?ne forventninger til morgendagens kamp, selvom temperaturerne efterh?nden ikke er s? fodboldvenlige.
Kan ikke se hvorfor man kan tillade sig at v?re skuffet over, at AGF har 11.678 i snit p? hjemmebane.
Det er alts? over 3000 flere end f?rerholdet FCM, og ca. DOBBELT S? MANGE som AaB har! Bare s?dan lige for at s?tte det i relief. 

Det reelle tilskuertal er nok ca. 1000 lavere, fordi der var overbooket mod SIF i den gratis omgang og vi kun har spillet 9 ligakampe hjemme, men derfor er det stadig et vanvittigt flot tal. Vi har indtil videre en tilskuerfremgang p? 35% ift. sidste s?son p? hjemmebane (SIF-kamp inklusivt), s? man kan godt m?rke at det er den bedste s?son i over 20 ?r vi har gang i.

Tallet mod SJE var sgu lidt sl?jt, men det var alts? ogs? efter vi havde tabt hjemme til FCK og SIF, samt leveret nogle ret uimponerende kampe mod OB og FCN. Hvis vores markedsf?ringsafdeling g?r et godt stykke arbejde, kan vi nok ende p? omkring 10.000 for grundspillet. Vi har nemlig Lyngby som halv?rsafslutning, Randers som f?rste hjemmekamp i det nye ?r og OB som afslutning p? grundspillet. S? den eneste "ligegyldige" kamp vi har hjemme er mod Hobro.

I ?vrigt lidt skuffet over tilskuertallene til de seneste par hjemmekampe - 6.300 mod S?nderjyske og 13.900 mod FCK i noget, der lignede en topkamp. Jeg tror dog fortsat, at potentialet er meget st?rre. Og jeg har p?ne forventninger til morgendagens kamp, selvom temperaturerne efterh?nden ikke er s? fodboldvenlige.
Kan ikke se hvorfor man kan tillade sig at v?re skuffet over, at AGF har 11.678 i snit p? hjemmebane.
Det er alts? over 3000 flere end f?rerholdet FCM, og ca. DOBBELT S? MANGE som AaB har! Bare s?dan lige for at s?tte det i relief.

Jeg er ikke skuffet over snittet p? 11.678. Som jeg skrev, er jeg skuffet over fremm?det til de to specifikke kampe mod henholdsvis S?nderjyske og FCK. Jeg forst?r ikke, hvordan du, ud af det jeg skrev, kan l?se dig frem til, at jeg skulle v?re skuffet generelt over et snit p? 11.678?

Brugernavn date=1574712208 said:
Jeg er ikke skuffet over snittet p? 11.678. Som jeg skrev, er jeg skuffet over fremm?det til de to specifikke kampe mod henholdsvis S?nderjyske og FCK. Jeg forst?r ikke, hvordan du, ud af det jeg skrev, kan l?se dig frem til, at jeg skulle v?re skuffet generelt over et snit p? 11.678?

Ok fint.
Skal vi pr?ve at fokusere p? det positive, eller fokusere p? skuffelsen over enkelte kampe? ca. 14.000 tilskuere imod FCK en mandag aften kommer kun til at skuffe mig, hvis det er en afg?rende medaljekamp. Jeg synes det er hamrende flot efter en k?mpe skuffelse imod SIF, endda en hverdagsaften.

Jeg var forundrende og m?ske ogs? lidt "skuffet" over fremm?det imod S?E. Men v?lger at fokusere p?, at vi har f?et et k?mpe l?ft i gennemsnittet, og med de fleste kampe over 10.000 tilskuere. Det er fedt.

Skal vi pr?ve at fokusere p? det positive, eller fokusere p? skuffelsen over enkelte kampe?

Jeg er udm?rket i stand til at forholde mig til begge dele, og det ser jeg, at du ogs? er.

Selvf?lgelig er det fedt, at snittet er blevet l?ftet markant, men derfor synes jeg stadig, at det 6.300 mod S?nderjyske er et voldsomt lavt tal - n?r det holdes op mod det flotte gennemsnit.  Og s? havde jeg forventet en smule mere - ikke meget - men en smule mere mod FCK.

Brugernavn said:
Selvf?lgelig er det fedt, at snittet er blevet l?ftet markant, men derfor synes jeg stadig, at det 6.300 mod S?nderjyske er et voldsomt lavt tal - n?r det holdes op mod det flotte gennemsnit.  Og s? havde jeg forventet en smule mere - ikke meget - men en smule mere mod FCK.
Der er helt klart grundlag for at h?ve bundniveauet. Det er meget passende i stadiontr?den og jeg vil ogs? skylde skylden lidt p? de faciliteter, det er jo alts? bare en kold og muligvis v?d omgang p? den her ?rstid, s? der skal noget ekstra til at tr?kke folk af huse. Derudover tror jeg JN har en pointe n?r han fort?ller om fans der 'br?ndte deres s?sonkort efter tredje nedrykning' (mener det var det udtryk han brugte.) Der er en del derude, der er blevet skuffet s? mange gange at der skal mere til f?r de tager p? stadion igen. De skal sidde en del gange i sofaen og ?rgre sig over ikke at v?re p? stadion kan man sige. I forl?ngelse af det kan man sige at vi ikke har opbygget s? stor en base som vi kunne siden midthalvfemserne. Heldigvis kr?ver det vel ikke en hel generations succes at bygge det op.

Jeg t?nker i ?vrigt fremm?det mod FCK var godt nok, men der kunne have v?ret lidt flere mod Br?ndby. P? en lun dag burde der vel v?re mere eller mindre fyldt til s?dan en kamp, s? igen havde et bedre stadion nok hjulpet - og det er selvforst?rkende n?r oplevelsen af stemningen l?ftes.

Back