New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 755K
Ny Ceres Park
Martinstranger said:
Jeg er egentlig lidt ambivalent ved det med tilskuertallet. Jeg kan sagtens se en ide i det med 25.000 for at tiltr?kke landskampe og kunne holde st?rre koncerter. Men ud fra "ren" AGF ville jeg foretr?kke et stadion p? f.eks. 15.000 der ofte kunne v?re t?t p? udsolgt - p? den m?de kunne klubben m?ske f? lokket flere til at k?be s?sonkort og/eller k?be billetter i god tid. Det har dog ogs? sine begr?nsninger i andre henseender, medmindre man kan f? bygget med en fleksibel endetribune eller lignende.
Vi har haft diskussionen f?r, men JN mener snarere gennemsnittet skal v?re p? 15.000. Der er heller ikke helt urealistisk hvis stadion er lidt st?rre end det.

Martinstranger said:
Skal ikke kunne sige om kontort?rne betyder afbrudt "samleje" i hj?rnerne men er det s? galt - pladserne er vel ikke de bedste og kan m?ske indbringe l?bende indt?gter hele m?neden i stedet. Rent visuelt er det m?ske ikke optimalt men hvis det kan skabe indt?gter, s? foretr?kker jeg det.
Er man ikke lidt tr?t af de kontort?rne i Parken? Det er ikke optimalt visuelt, men m?ske heller ikke for stemningen ("samlege"). Men selvf?lgelig g?r det ogs?, hvis det er det der skal til. Der var i ?vrigt en interessant l?sning med en del etager ?verst hele vejen rundt, p? nationalstadion i Peru hvor der var Copa Am?rica-finale for nylig: Estadio Nacional del Peru - Lima - The Stadium Guide Ikke at det er nogen reference, selv det nuv?rende stadion har bedre overd?kning end i Peru...

Der er andre ting man ?nske sig, som stejle tribuner og is?r at der ikke er en lav nedre tribune, men det har vi jo diskuteret f?r ogs?. Bare der kommer noget ordentligt og jvf klubhuset er JN m?ske ogs? mand for lige at presse noget lidt bedre igennem end den mest skrabede model.

Piphans date=1575276865 said:
[member=95]andrewdk[/member]  det burde absolut v?re 100% offentligt.

Det streames direkte p? Ekstrabladet, hvis man vil se med. Man g?r efter en helhedsplan for omr?det med ambition om at det skal bringes i spil for flere brugere end i dag. Det er i hvert fald politikernes vinkel. Salling og Henrik Lind snakkede udelukkende om fodbold...

Det bliver en game changer for AGF det her.

Det her projekt kan kun ?del?gges af politikerne nu. Alle argumenter med at s?lge byggegrunde osv er pludselig forsvundet. Pengene er der. Du kan endda smide AGFs 50m + oveni, s? har du alts? 550m foruden kommunens bidrag.

Det KAN ikke blive et nej herfra. Kun politikere der m?tte ?del?gge processen / tr?kke det i langdrag. Drog dog 100% p? at en af Sallings betingelser for de 500m er en tidslinje der ikke tr?kker ud

Det_Nye_AGF date=1575277533 said:
Det her projekt kan kun ?del?gges af politikerne nu. Alle argumenter med at s?lge byggegrunde osv er pludselig forsvundet. Pengene er der. Du kan endda smide AGFs 50m + oveni, s? har du alts? 550m foruden kommunens bidrag.

Det KAN ikke blive et nej herfra. Kun politikere der m?tte ?del?gge processen / tr?kke det i langdrag. Drog dog 100% p? at en af Sallings betingelser for de 500m er en tidslinje der ikke tr?kker ud

Mon ikke ogs? politikerne kan finde 100 mio. i budgettet, hvis det er det der skal til. H?ber bare de f?r lavet et virkeligt l?kkert projekt for hele omr?det derude. S? kan det blive en k?mpe gevinst for hele ?rhus - ikke kun AGF og deres fans.

Synes Henrik Lind gav udtryk for, at de skal bygge et top moderne fodboldstadion. Ingen lappel?sninger.

Derudover burde det v?re ret nemt at finde investorer der ogs? bidrager til kagen, da deres risiko er blevet betydeligt mindre da du har 500m "Gratis" penge.

Burde virkelig ikke v?re et problem at finde yderligere private investorer.

Det er s? sindssygt vigtigt. Hvis AGF stadig kan stille med 50 millioner og kommunen kan smide lidt i kassen ogs?, s? er stadion jo n?rmest finansieret.
Nu h?ber jeg s? bare at der ikke g?r letbane i den, eller bare almindelig ?rhus Kommune... lad det v?re en fnidderfri proces, hvor vi bare g?r efter den bedste l?sning og et rigtigt fodboldstadion.

Det_Nye_AGF date=1575279132 said:
JN sagde ig?r at AGF kan komme med 50m og muligvis ogs? mere hvis det kr?ves.

Jeg h?ftede mig ved, at en af de store modstandere: Bevar den gr?nne kile, faktisk kun roste projektet. Det er selvf?lgelig forbi vi nu er forbi, at skulle s?lge byggeretter. Vi er nok sprunget 2 ?r t?ttere p? med et snuptag

Ja, det faktum at kommunen stort set ikke skal have checkh?ftet frem og det kan g?res uden at s?lge byggeretter kortslutter jo fuldst?ndig alle de ting der kunne forhale projektet. Nu handler det bare om at f? lavet en fed helhedsl?sning, hvilket uden ovenn?vnte problemer burde kunne g?res ret hurtigt.

Wow!
Det er alts? ogs? noget af en bl?stempling af JN & Co's arbejde. Jeg tror ikke fonden og Lind vil g? ind i det her med s? mange penge, hvis ledelsen i klubben stadig blev opfattet som lallende amat?rer.

Politisk kan jeg ikke p? nogen m?de forestille mig at der nu bliver sp?ndt ben.
Det kommer h?jest til at v?re ganske f? byr?dder i klart undertal der vil mods?tte sig.
Og Bundsgaard der har sat sig i spidsen for projektet fremst?r ogs? som en k?mpe vinder der har form?et at samle erhvervsliv, sporten og gr?nne protester.
Det er s?dan noget man bliver minister p? tinge af.

I alle de scenarier og muligheder der har v?ret diskuteret herinde, tror jeg ikke muligheden for, at der blev doneret 500 mio. (eller bare noget i n?rheden) har v?ret n?vnt. Det er s? meget vildere end ethvert dr?mmescenarie, som vi kunne finde p?. Realistisk s? st?r der vel et spritnyt og topmoderne stadion i 2025 eller 2026. Og med et budget i den kaliber, s? er det n?sten kun fantasien der s?tter gr?nser for, hvor l?kkert det kan blive.

Dichio date=1575282361 said:
Endelig nyt stadion :-)

N?ste step m? v?re at f? Henrik ind som arbejdende bestyrelsesmedlem - m?ske forenden af bordenden. Hans drive, analytiske sans og evne for at se nye forretninger og nye/andre vinkler sammenholdt med indsigt i fodbold vil v?re et gude step for ?rhus.

Enig, han m? v?re oplagt at f? ind i bestyrelsen. At v?re formand kr?ver m?ske mere arbejde end han har lyst til, men hans visioner og iv?rks?tter-gen, kunne nok v?re en god tilf?jelse.

Back