New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Er prisen ikke fair nok?

Aarhus er naturligvis dyrere end Viborg. Både huspriser, slatten cafe burger og naturligvis også øl.

Husleje, personaleløn osv er jo dyrere i Århus end Viborg.

Synes sgu prisen er helt fair.
Intet af det der retfærdiggør at en halv liter øl i et plastickrus skal koste 59kr. Alt det der er endnu dyrere i København og deres øl koster vist kun 50kr. Var det ikke 6 for 250 til pokalfinalen? Jeg var overrasket over prisen.

Det er da lidt vildt, hvis de overvejer noget overdækning.

View attachment 4345
Man har lov at håbe, tror det gør noget markant for produktet, fx når vi når det kolde efterår, og det pisser ned hver anden dag...Hvis der IKKE bliver gjort noget ved det, tror jeg nok at tilskuertallet vil dale måske endda markant på de dage hvor det står ned i stænger til en kl 19 mandags kamp, hvor skal på arbejde dagen efter..

Intet af det der retfærdiggør at en halv liter øl i et plastickrus skal koste 59kr. Alt det der er endnu dyrere i København og deres øl koster vist kun 50kr. Var det ikke 6 for 250 til pokalfinalen? Jeg var overrasket over prisen.

Synes nu stadig det er en fin pris sammenlignet med hvad det koster andre steder. Det er jo stort set det samme. Om det er 50 eller 59 kr er vel roughly det samme.

Synes nu stadig det er en fin pris sammenlignet med hvad det koster andre steder. Det er jo stort set det samme. Om det er 50 eller 59 kr er vel roughly det samme.
Kan den så ikke koste 41 kroner i stedet?

Vi betaler dyrt for øl, der er leveret af en storsponsor. Måske kunne det sponsorat komme til udtryk på en måde, der giver fordele til fans i stedet for højere løn til spillere.

Det er vidst en hel anden debat 😉

Isoleret set koster en GF bajer ca det samme som andre superliga hold + koncerter osv.

Men jeg er også af den holdning at AGF+, 50 kr for en træningskamp er helt fair prissat.

Det bringer ikke mit pis i kog, at prisen på min hobby følger inflationen generelt.

Omvendt vil jeg næsten forvente at AGF er skarpe på prisen på sit produkt, ellers vil det betyde vi mister konkurrenceevne i et meget konkurrence præget "marked.

Det er vidst en hel anden debat 😉

Isoleret set koster en GF bajer ca det samme som andre superliga hold + koncerter osv.

Men jeg er også af den holdning at AGF+, 50 kr for en træningskamp er helt fair prissat.

Det bringer ikke mit pis i kog, at prisen på min hobby følger inflationen generelt.

Omvendt vil jeg næsten forvente at AGF er skarpe på prisen på sit produkt, ellers vil det betyde vi mister konkurrenceevne i et meget konkurrence præget "marked.
Debatten handler om prisen. Nogle af os mener, AGF er griske.

Og så synes jeg da, det er en relevant bemærkning, at et storsponsorat, som uden besvær kunne komme tilhængere til gode, kun kommer klubben til gode.

Jeg betaler gerne for øl.

Jeg kan også rigtig godt lide at føle mig værdsat.

Jeg kan ikke så godt lide at føle mig taget for givet.

Nu skriver jeg blot at AGF tager markedsprisen, ikke andet.

Jeg synes sgu AGF sætter prisen på sine produkter ret præcist.

Om man synes det skal være billigere/dyrere er en subjektiv (og helt fair holdning). Dog er det svært at argumentere for at AGF tager en overnaturlig pris for produktet sammenlignet med andre lign udbud.

Jeg vil da også gerne betale mindre for det hele og synes, det er jævnt dyrt at gå til bold.

Men mit gæt er, at exceltyperne i Nielsen-regimet har temmelig godt styr på, hvad man i gennemsnit er villig til at slippe for pølser, øl og billetter. Jeg tror, de rammer nogenlunde det punkt, hvor man får maksimalt ud af det. Og eftersom vi ikke betaler udbytte til vores ejere, forbliver pengene i klubben.

Jeg vil da også gerne betale mindre for det hele og synes, det er jævnt dyrt at gå til bold.

Men mit gæt er, at exceltyperne i Nielsen-regimet har temmelig godt styr på, hvad man i gennemsnit er villig til at slippe for pølser, øl og billetter. Jeg tror, de rammer nogenlunde det punkt, hvor man får maksimalt ud af det. Og eftersom vi ikke betaler udbytte til vores ejere, forbliver pengene i klubben.
Jeg kommer til en del fodbold, men drikker ikke mange øl der dog.

Når jeg er i Parken, så har jeg faktisk bidt mærke i at øllene koster 55,- kr og nogle boder har special øl der koster op til 80,- kr

Så er det bedre til B93 hvor der ultra hipster agtigt bliver serveret Bajeur

Nu skriver jeg blot at AGF tager markedsprisen, ikke andet.

Jeg synes sgu AGF sætter prisen på sine produkter ret præcist.

Om man synes det skal være billigere/dyrere er en subjektiv (og helt fair holdning). Dog er det svært at argumentere for at AGF tager en overnaturlig pris for produktet sammenlignet med andre lign udbud.
De kan sætte dem lige som de har lyst. Jeg kan bare lade være med at købe noget. At du er villig til at give meget mere end jeg er jo bare fint for klubben. Men det kunne da være fedt hvis man for en gangs skyld tog førerpositionen på fanpleje. Nu er det lige ølprisen vi snakkede om og omkostningen til en øl er næppe afvigende om den skænkes i Viborg eller Aarhus, men behøver den være 20% dyrere i Aarhus? Åbenbart. Jeg forstår man skal profitmaksimere men jeg synes 59kr er for meget for en fadøl. Er den virkelig blevet 2 kr dyrere at skænke i Vejlby i forhold til den gamle bane i december? Eller så man bare en kærkommen mulighed for lige at tjene lidt mere. De to kr gør selvfølgelig ingen forskel for nogen, men det er mere signalværdien.

De kan sætte dem lige som de har lyst. Jeg kan bare lade være med at købe noget. At du er villig til at give meget mere end jeg er jo bare fint for klubben. Men det kunne da være fedt hvis man for en gangs skyld tog førerpositionen på fanpleje. Nu er det lige ølprisen vi snakkede om og omkostningen til en øl er næppe afvigende om den skænkes i Viborg eller Aarhus, men behøver den være 20% dyrere i Aarhus? Åbenbart. Jeg forstår man skal profitmaksimere men jeg synes 59kr er for meget for en fadøl. Er den virkelig blevet 2 kr dyrere at skænke i Vejlby i forhold til den gamle bane i december? Eller så man bare en kærkommen mulighed for lige at tjene lidt mere. De to kr gør selvfølgelig ingen forskel for nogen, men det er mere signalværdien.
Jeg har ingen viden om, hvad det vil koste AGF at sætte prisen på øl ned til 50 kroner, hvis vi nu skulle gå efter fanplejeførertrøjen. De vil nok ikke få solgt synderligt flere billetter af den grund. Der vil sandsynligvis blive drukket lidt flere øl, men jeg tror dog ikke, at tilskuernes tørst stiger voldsomt på grund af de sparede ni kroner.
Hvad bliver der mon solgt af øl under en kamp - en halv, eller en hel eller mere pr. tilskuer? I sæsonen 23-24 havde vi 178.745 tilskuere på hjemmebane. Hvis vi nu siger, der sælges én pr. tilskuer i snit, uden at jeg har noget belæg for at kunne dokumentere, om det langt fra eller tæt på, ville det betyde en reduktion af toplinjen på: 1.608.705 kroner. (Her har jeg så ikke taget højde for det eventuelle mersalg, som øl til 50 kroner vil kaste af sig, men jeg tror helt ærligt ikke, det vil være det store).
1.608.705 kroner er vel, hvad det vil koste at have tre ghanesere fra akademiet på ungdomskontrakt i klubben inklusive alle omkostninger.

Back