New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Spøjst at Stiften kalder Vejlby Stadion for Danmarks femtestørste. For det er ikke korrekt. Absolut ikke.
Femtestørste i ligaen er det. Mon ikke de har været lidt for hurtige på aftrækkeren.

Så begynder den ængstelige tid hvor man kigger på vejrapps forud for hjemmekampene. Shit det bliver koldt på lørdag. 2 grader og noget vind🥶 I det mindste ser det ud til at holde tørvejr. Jeg glæder mig sgu lidt til at prøve det, selvom det bare er en træningskamp. Knægten kommer helt sikkert til at brokke sig over at vi først skal gå henne fra omkring DR, med mindre der lige er en shuttelbus, og efterfølgende at det er koldt :)

Så begynder den ængstelige tid hvor man kigger på vejrapps forud for hjemmekampene. Shit det bliver koldt på lørdag. 2 grader og noget vind🥶 I det mindste ser det ud til at holde tørvejr. Jeg glæder mig sgu lidt til at prøve det, selvom det bare er en træningskamp. Knægten kommer helt sikkert til at brokke sig over at vi først skal gå henne fra omkring DR, med mindre der lige er en shuttelbus, og efterfølgende at det er koldt :)
Så fortæl ham, at der er knægte der vokser op i københavnsområdet (eller det der er endnu værre), der ville give jeg ved ikke hvad for at kunne komme til Vejlby uge efter uge. Men at det bare overhovedet ikke er en mulighed, der er dem forundt. At det er en ekstremt lille del af verdens børn, der har det fantastiske privilegie at blive inviteret med til GF-kampe af deres kærlige fædre og mødre, og at en kort gåtur i selskab med deres generøse forældre er en gave, som de vil sætte enorm pris på, når de bliver ældre og ser tilbage på lykkelige øjeblikke som dette.

Så fortæl ham, at der er knægte der vokser op i københavnsområdet (eller det der er endnu værre), der ville give jeg ved ikke hvad for at kunne komme til Vejlby uge efter uge. Men at det bare overhovedet ikke er en mulighed, der er dem forundt. At det er en ekstremt lille del af verdens børn, der har det fantastiske privilegie at blive inviteret med til GF-kampe af deres kærlige fædre og mødre, og at en kort gåtur i selskab med deres generøse forældre er en gave, som de vil sætte enorm pris på, når de bliver ældre og ser tilbage på lykkelige øjeblikke som dette.
B R A V O

Præcis! Min søn på 10 er svært utilfreds med at vi bor i Herlev og yderst sjældent har mulighed for at komme på stadion i Århus :)

Præcis! Min søn på 10 er svært utilfreds med at vi bor i Herlev og yderst sjældent har mulighed for at komme på stadion i Århus :)
Sig til, hvis du etablerer en pendant til efterskolebussen, hvor drenge og piger fra Sjælland kan blive samlet op på forskellige adresser, kørt til Vejlby (eller communale), og derefter tilbage til deres udstationerede forældre. Måske der ligefrem er et hul i markedet for netop efterskolebussen, når den alligevel skal tilbage fra sin ugentlige rute. En slags genopdragelsesekspres.

Ja, det har ikke været nemt for os, som er vokset op på djævleøen, men der er til gengæld mange udebaneture, hvis man er til det.

Nogen af “vores” folk på stadion, der kan sige om hvordan oplevelsen fra de ankom derude til nu har været?
Der hvor jeg stod, Stemningsafsnittet, var det virkeligt skidt mht udsyn desværre, ok jeg er ikke den højeste, men søn som er ca. et hoved højere end mig, havde også svært ved at se kampen ordentligt fra hvor vi stod.... Svært når man står i stemnings afsnittet, at høre hvorvidt stemningen er lydbar på resten af stadionet?, i dag virkede det for mig, lidt mat, men ok "kun" en trænningskamp..

Vi var ude og besigtige vores nye hjemmebane, først skulle vi lige forbi Beefeeter Pub. Vi ankom ca. 1 time før kampstart, der var fuldstændig proppet med mennesker, kanonstemning, røgfyldte lokaler og masser af kolde øl blev langet over disken. Mit første besøg, men bestemt ikke det sidste.

Selve stadion var super fedt, bagved tribunerne, er der indrettet et "hygge" område med boder og plads til mange mennesker. Man følte sig absolut velkommen.

Inde på stadion sad vi på langsiden, det var fedt at sidde så tæt på spillerne. Nu var det en træningskamp, hvilket stemningen også bar præg af, men der skal ikke meget gnist til, førend at jeg tror vores nye hjemmebane bliver intenst. Første halvleg var lidt blabla, men i takt med at holdet fik styr på sig selv, kom der også mere gang i tribunerne.
Flere gange blev der råbt opmuntrende til Mølgaard, når han var i en nærkamp på sidelinjen. Det bliver squ fedt med kampen så tæt på.

Jeg synes det var en fed generalprøve, det var pivkoldt, men resten spillede maks, stor tak til AGF for at give den alt for at gøre Vejlby til vores nye hjemmebane.

Glæder mig til første rigtige kamp, bare det ikke regner. :)

Nogen af “vores” folk på stadion, der kan sige om hvordan oplevelsen fra de ankom derude til nu har været?
sad på C4 her.
Jeg kørte selv derud, gad ikke at holde ved Tech / DR så ved ikke hvordan shuttlebusserne kørte. Jeg holdte lige på den anden side af Grenåvej.

Ankomst er meget nemt. Om du kommer fra Vejlby Centervej eller fra Veri Center siden. Der er spærret af for trafik helt ind hvis man gjorde sig nogle forhåbninger i at parkerer i sidevejene der.
Selve boderne er bag ved tribunerne, og du har festival stemning med flis på jorden og barakligende boder.
Man sidder og har fornuftig udsyn på langsiden fordi den er ok stejl men trapperne blokerer lidt for banen.
De skal lige øve sig i teknikken i boderne men gnidningsfrit general prøve.
Og nå ja, total rygeforbud er gået forbi nogle mennesker så det skal de nok skilte lidt mere med.

Ifht stemningen så løftede det sig lidt i 2. Halvleg, men min bange anelser med ingen tag til at holde på lyden holder stik. Lyden fiser direkte ud af stadion, så det kræver en del af holde “gryden i kog” . Det vil nok også hjælpe med et udehold som kommer med stemning også.
Jeg ved det er svært at kvantificere, men kunne lyden bliver federe når der er 12.000 i stedet for 4.500?

I Lyngby er der heller ikke tag over, men synes AGF fans skaber en fin stemning der alligevel.

Jeg ved det er svært at kvantificere, men kunne lyden bliver federe når der er 12.000 i stedet for 4.500?

I Lyngby er der heller ikke tag over, men synes AGF fans skaber en fin stemning der alligevel.
Ja jeg tror den vil blive bedre, fordi de stille sponsorere vil sidde på mobil tribunerne på A og flere af os på C vil deltage mere aktivt når der er point på spil, men lyden vil stadig dæmpe sig hurtig fordi taget ikke er der. Men glæder mig til AaB kampen, så får vi at se.

Jeg parkerede ved DR. Gik lige over Rabdersvej og tog en shuttlebus ind til stadion. Der kører ca hvert 6. minut så det er bestemt ikke sidste gang især ikke når det er så koldt som det er. Samme da vi skulle hjem. Bare op og tage bussen tilbage. 59kr for en øl er simpelthen alt alt for dyrt. Dem kommer jeg ikke til at købe mange af. Jeg forstår nok ikke rigtig hvorfor det skal være så meget dyrere at være agf fan end eksempelvis Viborgfan.

Jeg parkerede ved DR. Gik lige over Rabdersvej og tog en shuttlebus ind til stadion. Der kører ca hvert 6. minut så det er bestemt ikke sidste gang især ikke når det er så koldt som det er. Samme da vi skulle hjem. Bare op og tage bussen tilbage. 59kr for en øl er simpelthen alt alt for dyrt. Dem kommer jeg ikke til at købe mange af. Jeg forstår nok ikke rigtig hvorfor det skal være så meget dyrere at være agf fan end eksempelvis Viborgfan.

Jeg tror prisstigning på øl skyldes at du har flere valgmuligheder i forhold til hvor du vil sidde... - ligesom med sæsonkortet :D

Back