New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Sovepude, hvem, hvad, hvordan? Så er vi ikke længere gået efter at vinde pokalturneringen eller hvad? 🤔

Fint nok med en eventuelt lille lejeindtægt. Det må vel næsten være fordi der er flere der fx studerer i Århus og at det er lidt nemmere at komme derned eller måske den formentlig bedre bane. Jeg troede ellers et mere “rigtigt” stadion med overdækning osv i Hobro ville være det mest oplagte for dem.
Man hører det bare tit. "Vi er den mest vindende klub i pokalturneringen", som en en slags forklaring på hvor god en klub vi er. Jeg synes ikke rigtig det er noget at brande sig selv på, når det er 29 år siden vi senest vandt. Bevares det er selvfølgelig faktuelt korrekt, men det er at dvæle for meget ved fortiden. Jeg synes også formuleringen i 2025 planen var svag. I stedet for en formulering der binder an på at andre fejler, så skulle man have sagt "AGF skal genvinde pokalturneringen én gang". Hvis FCK vinder den, så har vi da noget at jagte, frem for at kigge på bedrifter, der ligger 70 år tilbage. Jeg anerkender selvfølgelig AGF fine historie, og den må man aldrig glemme, men lad os nu hellere holde fokus på os selv frem for FCK.

Det handler vel også om lige at træde i det, og understrege at AGF er ringere end Randers.
Tja, de går selvfølgelig meget op i det og kommentatorerne til sådan en kamp vil helt sikkert også bruge meget tid på at snakke om det. Selvom det stort set udelukkende er én vej og jeg slet ikke kan generes af at de spiller i Vejlby. Jeg tror egentlig de er fornuftige nok til trods alt at vælge det sted de mener er bedst sportsligt, men det kan være de mener det også er tilfældet eller lige så godt i Århus.

Man hører det bare tit. "Vi er den mest vindende klub i pokalturneringen", som en en slags forklaring på hvor god en klub vi er. Jeg synes ikke rigtig det er noget at brande sig selv på, når det er 29 år siden vi senest vandt. Bevares det er selvfølgelig faktuelt korrekt, men det er at dvæle for meget ved fortiden. Jeg synes også formuleringen i 2025 planen var svag. I stedet for en formulering der binder an på at andre fejler, så skulle man have sagt "AGF skal genvinde pokalturneringen én gang". Hvis FCK vinder den, så har vi da noget at jagte, frem for at kigge på bedrifter, der ligger 70 år tilbage. Jeg anerkender selvfølgelig AGF fine historie, og den må man aldrig glemme, men lad os nu hellere holde fokus på os selv frem for FCK.
Det du siger er at det er en sovepude, altså at man gør nogle ting anderledes fordi man har vundet pokalturneringen ni gange. Du mener at vi først for alvor får lyst at jagte en pokalsejr når vi ikke længere har rekorden alene? Det har jeg virkelig svært ved at se skulle være tilfældet.

Det du siger er at det er en sovepude, altså at man gør nogle ting anderledes fordi man har vundet pokalturneringen ni gange. Du mener at vi først for alvor får lyst at jagte en pokalsejr når vi ikke længere har rekorden alene? Det har jeg virkelig svært ved at se skulle være tilfældet.
Det håber jeg da heller ikke, men jeg vil hellere at man sigter efter selv at vinde end at FCK ikke skal vinde. Det er måske mere fansnakken om rekorder fra det forrige årtusinde jeg er træt af :)

Det håber jeg da heller ikke, men jeg vil hellere at man sigter efter selv at vinde end at FCK ikke skal vinde. Det er måske mere fansnakken om rekorder fra det forrige årtusinde jeg er træt af :)
Jeg tror også det indirekte kan være med til at lægge et for stort pres på spillerne. I hvert fald var der ikke tvivl om hvem der var det mest mentalt låste hold i pokalfinalen sidste år...

Den formulering handlede da nok om at man gerne ville signalere at det kunne blive den tiende sejr, men man skal heller ikke helt underkende at det der står i pokalskabet har en værdi ift at sælge klubben overfor sponsorer og investorer. Jeg kan godt være enig i at det er bedre at formulere det udelukkende ift en selv, altså undlade noget med at man skal være først, men det synes jeg er en meget lille ting. Fansnak om det er noget andet. Jeg har ikke bemærket at der skulle være så meget af det, men det kan man jo under alle omstændigheder heller ikke for alvor lægge klubben til last :)

Jeg tror alle er mere end enige om at der er et voldsomt behov for at vinde en titel igen.

Så er der gang i opførelsen af den nye hovedtribune i Vejlby....jeg kunne ikke komme ind, så billederne er derefter. Men højden bliver højere end på C-tribunen/modsatte langside...og syner også stejlere

Attachments

• tempImagea73kGy.webp
    tempImagea73kGy.webp
    578.4 KB · Views: 127
  • tempImageW0LzTe.webp
    tempImageW0LzTe.webp
    1.3 MB · Views: 126
  • tempImagevoFcmu.webp
    tempImagevoFcmu.webp
    756 KB · Views: 127
Jeg troede det var af nødvendighed man havde så flade tribuner, det undrer mig virkelig at man ikke fra starten er gået efter noget hvor man bedre kan se. Hvis det ikke kan lade sig gøre på en ståtribune så i det mindste den man sætter op nu.
Der var et lokalplankrav om at tribunerne ikke måtte være højere end voldene, så denne sæson har nok været brugt på at søge en lokalplan dispensation, for det ser ud til at det nu er muligt at bygge tribuner der er væsentligt højere end vordende.

Back