New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
uhh... jeg har ikke været i Vejlby endnu men håber sandelig ikke det er blevet ringere, end noget af det vi er blevet præsenteret for tidligere. Føj det har været ringe lidt for ofte :cry:

Tværtimod. Vi har lavet en omvendt Northside. Vi er flyttet til en mindre lokation, men har højnet niveauet.

Tværtimod. Vi har lavet en omvendt Northside. Vi er flyttet til en mindre lokation, men har højnet niveauet.
Det ligner de gamle højttalere fra Århus Stadion, som de har knaldet op på nogle pæle derude. Men de lyder markant bedre end på Århus Stadion. Eller markant mindre dårligt.

Hold kæft, hvor jeg frygter, at kommunen sparer et anstændigt højttalersystem væk på det nye stadion og i steder ender med at serieforbinde 10 Toshiba-ghettoblastere fra 80erne. Frygter vi får lydmæssig udgave af måltavlefiaskoen efter seneste ombygning.

1740693169436.webp

Nej, det mener jeg ikke. Jeg mener bare ikke, at selve oplevelsen overordnet set er et kvart tusinde kroner værd for at se fodbold i Superligaen. Så gode er de danske hold nu heller ikke.
Og så gode er de koncerter heller ikke - den festival - den film - den tur på museum etc.

Det føles dyrt - fordi alt den slags er blevet dyrt.
Det er ikke mere dyrt proportionelt at se AGF ift hvad andet kultur - er steget i pris - var min pointe.

Og så gode er de koncerter heller ikke - den festival - den film - den tur på museum etc.

Det føles dyrt - fordi alt den slags er blevet dyrt.
Det er ikke mere dyrt proportionelt at se AGF ift hvad andet kultur - er steget i pris - var min pointe.
Nok også fordi tiden er fløjet afsted, og jeg synes ikke det var længe siden der var diskussion om ikke det var for dyrt, når en billet til en kamp mod Brøndby kostede 150,- :D

Dennis Bjerre interviewer Jacob Nielsen i nævnte artikel og skriver direkte: " Fordi der var "kun" plads til 8.500 tilskuere. Altså 3.500 færre end de forventede og udmeldte 12.000 tilskuere, som stadion i Vejlby har godkendelse til at rumme. Og som AGF ikke mindst har budgetteret efter." link til kilde

Nu har jeg ikke adgang til den artikel, men jeg hørte lige seneste afsnit af Det hvide snit, og her siger at "AGF har budgetteret med at der er plads til 12.000", men det er selvfølgelig ikke det samme som at man budgetterer med et snit på 12.000.

Nu har jeg ikke adgang til den artikel, men jeg hørte lige seneste afsnit af Det hvide snit, og her siger at "AGF har budgetteret med at der er plads til 12.000", men det er selvfølgelig ikke det samme som at man budgetterer med et snit på 12.000.
Problemet er bare, at der ikke er plads til 12.000. De satte det jo ned til 10.000 til åbningskampen, der kom 8.500, og jeg er ikke overbevist om, at der var plads til det antal.

Problemet er bare, at der ikke er plads til 12.000. De satte det jo ned til 10.000 til åbningskampen, der kom 8.500, og jeg er ikke overbevist om, at der var plads til det antal.
Det er klart at det er skidt, at kapaciteten er mindre. Debatten var bare en påstand om at AGF havde sat deres budget efter et snit på 12.000 i Vejlby.

Det er klart at det er skidt, at kapaciteten er mindre. Debatten var bare en påstand om at AGF havde sat deres budget efter et snit på 12.000 i Vejlby.
Det var så også det, jeg prøvede på at uddybe... Hvis AGF har budgetteret efter et realistisk snit ud fra en kapacitet på 12.000, så er det jo heller ikke heldigt. Det ville selvfølgelig være totalt hul i hovedet at budgettere ud fra et snit på 12.000.

Der er lidt nyt omkring den manglende tilskuerkapacitet i Vejlby:

Det fremgik af en af Stiftens ‘Det Hvide Snit’ afsnit at tribunerne i Vejlby ikke må være højere end de eksisterende volde omkring stadion. Det sætter nogle ret klare begrænsninger.

Tipsbladet har interviewet JN omkring Vejlby:

– Vi starter med at tale om 10.000 tilskuere i kapacitet med kommunen. Så beder vi om, om det kan blive 12.000, og det er vi godkendt til. Det er vores problem, ikke kommunens, de har været fremragende i processen omkring Vejlby. Vi er ikke lykkedes med at få bygget til 12.000, og det må vi bare tage på vores kappe. Vi har entreret med nogen omkring tribunerne, hvor kapaciteten, vi er blevet lovet, ikke er der, siger Jacob Nielsen til Tipsbladet.

Det kunne måske godt blive mere end vanskeligt indenfor de spilleregler, at få plads til de 12.000 tilskuere. Men måske man kan søge en dispensation fra (lokalplan)kravet omkring højden, når der nu er tale om et midlertidigt og ikke et permanent stadion?

Der er lidt nyt omkring den manglende tilskuerkapacitet i Vejlby:

Det fremgik af en af Stiftens ‘Det Hvide Snit’ afsnit at tribunerne i Vejlby ikke må være højere end de eksisterende volde omkring stadion. Det sætter nogle ret klare begrænsninger.

Tipsbladet har interviewet JN omkring Vejlby:

Det kunne måske godt blive mere end vanskeligt indenfor de spilleregler, at få plads til de 12.000 tilskuere. Men måske man kan søge en dispensation fra (lokalplan)kravet omkring højden, når der nu er tale om et midlertidigt og ikke et permanent stadion?
Sagsbehandlingen på det spørgsmål giver svar i sommeren 2026.

Sagsbehandlingen på det spørgsmål giver svar i sommeren 2026.
He he ja det kan man risikere, men der plejer nu kun at gå 2-3 måneder, når der er tale om en midlertidig dispensation. Jeg har endda prøvet at få Slots og Kulturstyrelsen til at give en accept på under 5 måneder, fordi det var en midlertidig bygning og ikke noget permanent - og de er om muligt endnu langsommere end planafdelingen i Aarhus Kommune.

Jeg så kampen mod Viborg i TV. Hold kæft, hvor mangler der et tag på det stadion. Man kunne næsten ikke høre superslagsangernes skønne stemmer. Kun GF!!!! -GF!!!!!-GF!!!!-GF!!!!!! gik nogenlunde tydeligt igennem.
Ja, det var også en frygtelig tam stemning når man stod på familietribunen LIGE ved siden af stemningsafsnittet. Det lød som om, at der kun var en 1/5 del der var engageret i stemningen. Her gør den åbne tribune desværre rigtig stor forskel til at sprede stemningen og engagementet. Det er en fint stadion, og måske tættere på et "rigtig" fodboldstadion end Ceres Park, men det bliver ikke en heksekedel oplevet fra tribunenerne.

Ja, det var også en frygtelig tam stemning når man stod på familietribunen LIGE ved siden af stemningsafsnittet. Det lød som om, at der kun var en 1/5 del der var engageret i stemningen. Her gør den åbne tribune desværre rigtig stor forskel til at sprede stemningen og engagementet. Det er en fint stadion, og måske tættere på et "rigtig" fodboldstadion end Ceres Park, men det bliver ikke en heksekedel oplevet fra tribunenerne.
Jeg rejser meget i øjeblikket kommer muligvis til at se hovedparten af hjemmekampene i fjernsynet, da jeg ikke er i Århus så meget. Det vil lige tage toppen af stemningen i ensomhedslænestolen, hvis støjniveauet fra lægterne bliver så lavt. Det må spillerne vel også kunne mærke, selvom de sikkert aldrig vil bemærke det.
Ikke at det gamle stadion var nogen heksekedel, men sammenlignet med Stillads Ground var det sgu en støjende oplevelse at se kampe derfra på skærmen.

Back