Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Måske man glemte at en størrelse Large i EU ikke helt er den samme størrelse Large i Kina? Og at vinterjakker fylder mere.Jeg tror måske også at Temu har oversolgt kapaciteten på de stilladser og at det nu kommer bag på AGF. Jeg er overordnet enig med dig i, at det kan blive et problem at holde budgettet på tilskuertallene, men AGF er jo tydeligvis klar over at det er svært at budgettere det her forår.
Lige nu styrer vi i det mindste mod gode tv-penge efter runde 22.
Men de havde jo netop 10.000 billetter ude mod Aab, hvis jeg forstod korrekt.Arh, mon dog at budgettet siger 12.000 i snit? Men problemet er selvfølgelig, at hvis kapaciteten er 8.500, så får man heller ikke 8.500 i snit.
Jeg synes det så ud som om der var en del ledige sæder på VIP tribunen. Umiddelbart i hvert fald et par hundrede, men det er lidt svært at sige præcist. Synes der var en del ledige sæder derovre.Ved vi om der var fyldt op på A-tribunen? Altså VIP osv.? Om de 8.500 også var udtryk for manglende udnyttet kapacitet nogle steder, i og med at man talte om 10.000 billetter forud for kampen.
Er du Guld+ - Guld eller sølv?Hold kæft, hvor skal man være hurtig ude. Jeg hoppede på klokken 13, og der var intet af værdi tilbage på C. Suk....
Jeg loggede på på slaget 12 og var nummer 192 i køen.Hold kæft, hvor skal man være hurtig ude. Jeg hoppede på klokken 13, og der var intet af værdi tilbage på C. Suk....
Jeg er guld+ - og trist.
Det gjorde de også til seneste kamp. Da der var gået en håndfuld dage, frigav AGF pludselig en portion gode pladser på C4 og C5, hvilket @Jalle gjorde mig opmærksom på i en mail. Der havde jeg dog for længst booket halvdårlige pladser på C7, efter at have været helt i fremme i køen på frigivelsestidspunktet. Jeg forsøgte at ændre vores to pladser, men det kunne jeg kun finde ud af at gøre én billet ad gangen, selvom de er bestilt i samme omgang. Turde derfor ikke ændre dem, da jeg var bange for, at jeg ville risikere at stå uden pladsen ved siden af, hvis nogen var hurtig og snuppede den, inden jeg nåede at ændre billet nummer to.Jeg loggede på på slaget 12 og var nummer 192 i køen.
Der var kun ledige pladser i de to yderste sektioner af C-tribunen da jeg kom ind.
Jeg mistænker øremærkning et sted i systemet...![]()
Det gjorde de også til seneste kamp. Da der var gået en håndfuld dage, frigav AGF pludselig en portion gode pladser på C4 og C5, hvilket @Jalle gjorde mig opmærksom på i en mail.
Også her. Jeg kunne få frit valg på A1 eller forreste række på C-tribunen.Jeg loggede på på slaget 12 og var nummer 192 i køen.
Der var kun ledige pladser i de to yderste sektioner af C-tribunen da jeg kom ind.
Hvis man budgetterer med 12.000 tilskuere på et stadion med en kapacitet på 12.000, så begår man jo en begynderfejl og der tror jeg trods alt ikke at JN er. AGF plejer også at have forsigtige budgetter. Så det kan højest handle om et håb om at fylde stadion op hver gang - som både vil kræve en topplacering og gunstige vejrforhold. Men i forventningerne til årets regnskab har man jo også lavet et spænd på 20 mio. ved at sige at man forventer et underskud mellem 20 og 40 mio. kr. Da 1. halvår gav et overskud, er der nok ingen grund til panik.
Det er også den gamle debat om hvor stort det nye stadion burde være efter vores antagelser. Tilskuergennemsnittet bliver ikke så højt nu som hvis vi havde haft en kapacitet på 30.000 fordi man skærer toppen af i nogle kampe, men det ville formentlig være så få kampe at det ikke giver mening med den størrelse. Der vil stadig være kampe hvor der ikke lige kommer 24.000, men hvis man oftere har fyldt eller tæt på, kan man håbe at det presser antallet op i de lidt mindre attraktive kampe. I Vejlby tror jeg også man håber at der kommer lidt ekstra til nogle kampe fordi det ofte er umuligt at få en billet hvis man ikke har sæsonkort og den slags. Udsolgt i alle kampe en hel sæson er nok ikke sandsynligt, vejret kommer til at spille en rolle, men ligger vi i medaljekamp og ligefrem aspirerer til en titel hele slutspillet bliver der nok ikke mange tomme sæder og trin i de kampe selv hvis det regner.Der er forskel på at budgette med at der kommer 12000 pr kamp.. eller at man har et stadion til 12000.
Der vil altd være et svind i antallet der kommer.
Lille indspark
Det lyder til, at flere har været uheldige med pladser, trods det de har været tidligt ude.Jeg loggede på på slaget 12 og var nummer 192 i køen.
Samme her....Det lyder til, at flere har været uheldige med pladser, trods det de har været tidligt ude.
Mine oplevelser har været anderledes. Er logget ind kl. 12 de tre gange og har måttet vente mellem 4 og 8 minutter med numre fra godt 200 til knap 500 og har nærmest kunnet få de samme pladser tre gange i streg.
jeg loggede på kl 12.00 sad i kø i 12 minutter og fik 2 billetter på B2. Dette var igennem 3F’s hjemmeside , hvor man kan få 2 billetter hver kamp