New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Hey! Fingrende væk var cykeltråden! Der er kun en halv snes dage til, at den igen bliver aktuel!
Præcis. Det er derfor, det gælder om at få den flyttet over i afsporingstråden i en helvedes fart.

Er der nogen, der kender noget til forholdene på det nye stadion - antal indgange, toiletter og vigtigst af alt, antal Store Klaus-boder? Jeg har mistænkt toiletterne for at blive en jævnt klam omgang, hvis det er Roskilde Festival-modeller, de har tænkt sig at klaske op. Men omvendt kan jeg ikke rigtig se, hvordan det ellers kan løses.

Kommer der mon et rygeområde bag tribunerne, eller ser Nielsen sit snit til at skodde alle cigaretter permanent? Han har for nylig fjernet 10 procent af min kampglæde ved at lukke for rygning på C5 Øvre. For mig er stadion i den grad forbundet med smøger og øl, selvom jeg ikke ryger til daglig.

Megafonmanden foran vores stemningspublikum får sgu ikke meget plads at rutte med. Jeg kan i hvert fald ikke se, hvordan det kan lade sig gøre. Må de i øvrigt hoppe på tribunerne, eller er der dømt Parken?

Jeg er faktisk glad for, at de gør et større nummer ud af træningskampen mod FCK, selvom det koster en halvtredser. For når de tager penge for det, må det vel også betyde, at de leverer en superligaoplevelse, hvad forplejning og andre forhold angår. Frygter lidt for, om de er gearet til 12.000 sultne og tørstige fans på en solskinsdag. Der skal ikke ret mange dårlige oplevelser til, hvad alle de forhold angår, før det kommer til at koste på tilskuerfronten.

Det bliver sgu også spændende at mærke, hvor koldt det bliver med en anstændig sjat vind, når hele skidtet er pivåbent. De burde også overveje at stange solcreme ud, når der er høj sol over Århus. Ellers tror jeg, der bliver rigeligt med stegt nakkekam at sætte tænderne. For eventuelle kannibaler og rovdyr i Århus og omegn.

Jeg er også jævnt nysgerrig, når det kommer til højttalersetup. Vil hele Vejlby og omegn kunne høre Radetzkymarch for fuld udblæsning, når vi(forhåbentlig) scorer, eller er det en 80er ghettoblaster ovre i et hjørne, som skal hviske Johan Strauss den ældres smukkeste værk ud?

Kommer de til at teste nye retter i boderne af for at se, hvad der er salg i og dermed allerede lave noget feltarbejde, inden der skal indrettes boder på det nye stadion?

Hvad sker der med hensyn til opladning inden kampen? Bliver det kioskbajer rundt om på diverse bænke, bliver Beefeater i Veri proppet til randen inden hver kamp? Eller vil folk først drysse ud til Vejlby kort tid inden kampstart?

Jeg håber, AGF får lavet et eller andet form for hyggested ved stadion, så man kan stå under nogle parasoller eller i guds fri natur og slubre bajere i god tid inden kampstart. Alternativt et større område inde på stadion til samme formål. Ellers bliver det sgu kaos, hvis alle 12.000 kommer tæt på kampstart og vil ind på samme tid.

Nå, det var blot nogle strøtanker. Hvis nogen ved noget, må de endelig byde ind, og hvis andre har forslag, så fyr dem af. Måske kan det endda være, at vi kan finde på noget, der er så genialt, at AGF vil tage det med i betragtning i forhold til udvikling af faciliteterne.

Men det er jo så her at mange vil trække en billet og så blive væk (Sepcielt i dårligt vejr).. Så står AGF med alt for stort setup.

Det er det der er hele ideen i at tage penge for det, for så fopligter man sig økonomisk til at møde op. (relativt)

Som udgangspunkt vil jeg ikke betale for en træningskamp i februar især! Men det ændre ikke på at man godt kan forstå hvorfor.. der er forskel på at forstå og være enig
Ja, jeg synes, det er en ufattelig dårlig ide at tage penge for sådan en kamp. Hvis nu det var Barca eller sådan noget, så gav det mening.

Især hvis det var på et ordentligt stadion. Som jeg skrev tidligere, er det også værd at investere i sympati. Så mange kommer der nok ikke alligevel.

Kommer der mon et rygeområde bag tribunerne, eller ser Nielsen sit snit til at skodde alle cigaretter permanent? Han har for nylig fjernet 10 procent af min kampglæde ved at lukke for rygning på C5 Øvre. For mig er stadion i den grad forbundet med smøger og øl, selvom jeg ikke ryger til daglig.
Jeg er egentlig ikke militant ikke-ryger og var og er helhjertet imod rygeforbuddet af princip. Jeg mener ikke, det er regeringens plads at detailstyre, hvordan en virksomhed drives.
Samtidig knuselsker jeg det forbud, for som ikke-ryger er det sgu dejligt at kunne komme hjem fra byen uden at lugte som et væltet askebæger.
Rygning på stadion har jeg det faktisk blandet med - på den ene side er vi udendørs, så det burde være OK. På den anden side, hvis man er uheldig at komme til at sidde præcis i vindretningen, så er det altså en skrap og ubehagelig oplevelse, må jeg tilstå. Så inderst inde håber jeg nok, at det nye stadion bliver røgfri zone.

Jeg kan ikke tåle cigaretrøg, så selvom jeg er fortaler for folks ret til at ryge, så ville det måske også være fair nok, hvis jeg ikke partout skulle sidde med allergi på stadion... På den anden side er det også det eneste sted, jeg kommer bare nogenlunde regelmæssigt, hvor der må ryges, så cigaretrøg efterhånden lugter sødt af fodbold i mine - forpinte - næsebor.

Jeg er egentlig ikke militant ikke-ryger og var og er helhjertet imod rygeforbuddet af princip. Jeg mener ikke, det er regeringens plads at detailstyre, hvordan en virksomhed drives.
Samtidig knuselsker jeg det forbud, for som ikke-ryger er det sgu dejligt at kunne komme hjem fra byen uden at lugte som et væltet askebæger.
Rygning på stadion har jeg det faktisk blandet med - på den ene side er vi udendørs, så det burde være OK. På den anden side, hvis man er uheldig at komme til at sidde præcis i vindretningen, så er det altså en skrap og ubehagelig oplevelse, må jeg tilstå. Så inderst inde håber jeg nok, at det nye stadion bliver røgfri zone.
Jeg forstår dig aldeles udmærket, men vil dog tillade mig at være aldeles uenig. En udendørszone bag en tribune, hvor man må pulse løs i pausen, kan jeg ganske enkelt ikke se, vil genere nogen. Medmindre man da aktivt insisterer på at skulle være lige præcis der.
Jeg har det på samme måde med beværtninger - hvorfor fanden skal politikerne bestemme, om en værtshusejer vil have røg eller ej? Jeg er med på, at små steder har frit valg, men det er totalt formynderisk, at alle steder ikke har det. Så kan man sgu da bare lade være med at gå derind, hvis man ikke vil have røg. Jeg går heller ikke ind på steder, hvor de spiller rapmusik, techno eller andet uden rigtige musikere. Men det betyder ikke, at jeg vil nægte musikhadere at bevæge sig derind.

En udendørszone bag en tribune, hvor man må pulse løs i pausen, kan jeg ganske enkelt ikke se, vil genere nogen. Medmindre man da aktivt insisterer på at skulle være lige præcis der.
Jeg synes også, at et sådant rygeområde ville være helt i orden. Genere nogen, det kan det ikke undgå at gøre, men hvis der bliver tænkt lidt over placeringen osv. så skulle det nok kunne blive overordenligt fair.

Jeg er selv ikke-ryger, men jeg synes faktisk, rygerne efterhånden er et jaget folkefærd.
Dermed ikke sagt, det ikke har hjulpet på fx. restaurant-besøg o.l., men at man nærmest gør det umuligt at tænde en smøg, når man får en pilsner er for lavt.
Jeg håber faktisk, det bliver ok at tænde en cigaret på stadion - det er udendørs, og der er MASSER af frisk luft. Jeg synes faktisk godt om duften af smøger, øl og branket gris...for mig går visse ting bare hånd i hånd.

Jeg håber det bliver 100% ikke ryger stadion. Også hvis der ryger 10% af tilskuerne. Det er så ufedt med rygning til store offentlige forsamlinger.

Føler mig dog også overbevist om det bliver tilfældet.
Så et lille rygehjørne ude i periferien er komplet udelukket? Det synes jeg er en smule strengt. På det gamle stadion gik alle ud bagved og røg i pausen, da VIP-området havde slået teltlejr bag C-tribunen. Generede det dig også? (Og nej, jeg er ikke sarkastisk. Blot oprigtigt nysgerrig).

Tror i øvrigt, at et rygehjørne vil dæmme op for autonome rygere, der vil pulse præcis, hvor de lyster, hvis de netop ikke havde et hjørne at fortrække til.

Jeg forstår dig aldeles udmærket, men vil dog tillade mig at være aldeles uenig. En udendørszone bag en tribune, hvor man må pulse løs i pausen, kan jeg ganske enkelt ikke se, vil genere nogen. Medmindre man da aktivt insisterer på at skulle være lige præcis der.
Nu tænkte jeg faktisk på røg på pladserne - jeg har oplevet det på B (familietribunen), at sidde lige i vindretningen. Det er ikke en fed oplevelse og som ikke-ryger kan det være svært at forstå, at deres trang til tobak er vigtigere end min lyst til frisk luft, og at de ikke kan vente i tre fucking kvarter på at gå back-stage og ryge.
Jeg har det på samme måde med beværtninger - hvorfor fanden skal politikerne bestemme, om en værtshusejer vil have røg eller ej? Jeg er med på, at små steder har frit valg, men det er totalt formynderisk, at alle steder ikke har det. Så kan man sgu da bare lade være med at gå derind, hvis man ikke vil have røg. Jeg går heller ikke ind på steder, hvor de spiller rapmusik, techno eller andet uden rigtige musikere. Men det betyder ikke, at jeg vil nægte musikhadere at bevæge sig derind.
Præcis min tanke! Erfaring siger bare, at ingen værtshuse har turdet gå forrest og erklære sig røgfri. Så på den måde var den lov jo bare på vej. Problemet med den var og er, at det er et indgreb i en livsstil. En usund én, og én, der også rammer ikke-rygerne, fordi passiv rygning jo faktisk er en ting. Jeg kaldte den dengang, og der kom også et pip: jeg sagde til mine venner, at det næste de ville komme efter var vores øl. Jeg fik at vide jeg var paranoid, selv af mine ryger-venner. Inden for et år af at den lov blev vedtaget, var Dansk Afholdsforening ude med et forslag om at forbyde øl til koncerter og sportsarrangementer. Det havde heldigvis ingen gang på jord, men vent og se, det sidste er ikke sagt i den sag.
Forskellen på øl og rygning er så i øvrigt, at du ikke bliver fuld eller får leverskader af at sidde ved siden af mig, uanset hvor mange øl jeg drikker.

Det nye stadion bliver 100 % røgfrit ! Både på tribunen og i concoursen. Da det stadig er kommunalt ejet og kommunen har en sundhedspolitik og AGF vil gerne mere sundhed. Om agf så alligevel laver et lille rygeområde helt udenfor ved jeg ikke men jeg vil ikke regne med det.
Har selv spurgt til fanpanelmøde og jeg mener også Jacob Nielsen har været ude og sige det?

EDIT: ser nu vi er i Vejlby tråden og ovenstående er omkring det helt helt nye stadion. Jeg aner ikke hvordan det bliver i Vejlby men mon ikke også det er 100 røgfrit?

Jeg kunne leve med de rygeforbud 1:1, hvis politikerne turde gør op med folks levevis på alle andre felter tillige, nu de har gjort det med røg:
Det næste må blive, at man sætter benhårdt ind overfor fedme og usund livsstil, men der er ingen der tør tage livtag med det. Hvad fedme koster samfundet af sygedage, operationer og medicin er mindblowing, men det skal åbenbart være muligt at tilrane sig usund og ultraforarbejdet mad til INGEN penge, drikke sodavand til INGEN penge og i det hele taget være KOMPLET ligeglad med, hvad ens livsstil belaster samfundet med...bare du ikke ryger, så er der sgu´ snart ingen grænser for, hvad du må byde dig selv, din krop og samfundet.
Nej, så hellere hylde medicinalindustrien for at den livsstil kan FORTSÆTTE...du skal bare have en sprøjte.

Ja, surt indspark fra en ikke-ryger...jeg hader bare formynderi og jeg hader manglede integritet.

Det nye stadion bliver 100 % røgfrit ! Både på tribunen og i concoursen. Da det stadig er kommunalt ejet og kommunen har en sundhedspolitik og AGF vil gerne mere sundhed. Om agf så alligevel laver et lille rygeområde helt udenfor ved jeg ikke men jeg vil ikke regne med det.
Har selv spurgt til fanpanelmøde og jeg mener også Jacob Nielsen har været ude og sige det?

EDIT: ser nu vi er i Vejlby tråden og ovenstående er omkring det helt helt nye stadion. Jeg aner ikke hvordan det bliver i Vejlby men mon ikke også det er 100 røgfrit?
Suk. En ny Farummodel. Mener i hvert fald, at det er det eneste sted i landet, hvor der ikke engang findes et lille hjørne bagved det hele til lungedestruktion.
Jeg synes sgu, det er lidt sørgeligt. Ikke at jeg dør uden en cigaret i løbet af de par timer. På nogen måde. Men for mig er en smøg og en øl uløseligt forbundet med fodboldstemning. Fuck. Nu bliver jeg sgu helt rygetrængende ud af det blå. Blot ved at tænke på stadion og en hjemmekamp.

Back