New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 70K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Der var én, som nævnte, at han kendte en bibliotekar, der sagde, at de fik flere gæster til arrangementerne, hvis der var betaling. Hvis det passer, hvad jeg ikke betvivler, giver det endnu mere mening at kræve betaling, så man kan få belastet superligakampdagssimulationen bedst muligt.
Det giver god mening - det er mere forpligtende at møde op, når man har betalt for det.
Der er i øvrigt en konventionel visdom i kommercielle kredse (i hvert fald der, hvor jeg færdes og har færdes den seneste dekade), der siger, at man devaluerer sit produkt ved at forære det væk. Jeg kunne levende forestille mig, at den tanke også har strejfet i AGF: en kamp mod FCK kan vi ikke bare forære væk, dét er alligevel for stor en modstander til en gratis kamp.

En vinkel på entreprisen til træningskampen kunne også være følgende:

AGF skal teste setuppet hele vejen rundt, inklusiv vagter, modstanderfans, ad- og tilgang til stadion, salgsboder med videre.

I den henssende er det nok en fordel, at man har en ide om, hvor mange der kommer. Og det har man lettest, når folk har betalt penge for en billet, for så er incitamentet til at blive væk væsentligt mindre.

Ikke at jeg aner, om det er årsagen. Og principielt, syntes jeg også, at 50 kroner for en træningskamp er for meget. Men denne her kamp er jo ikke en almindelig træningskamp, og prisen behøver jo ikke være et udtryk for, at alle træningskampe fremadrettet koster penge.
Så kunne man bede folk trække en billet gratis. Det er set før.

Men klart, der er tale om en soft opening af en art. Jeg synes dog stadig, det er optrækkeri.

Det giver god mening - det er mere forpligtende at møde op, når man har betalt for det.
Der er i øvrigt en konventionel visdom i kommercielle kredse (i hvert fald der, hvor jeg færdes og har færdes den seneste dekade), der siger, at man devaluerer sit produkt ved at forære det væk. Jeg kunne levende forestille mig, at den tanke også har strejfet i AGF: en kamp mod FCK kan vi ikke bare forære væk, dét er alligevel for stor en modstander til en gratis kamp.
Hvad så når de skifter hele holdet i pausen, og FCK gør det samme?

Jeg forstår din pointe, men en træningskamp er en træningskamp imø 🤷🏼‍♂️

Men klart, der er tale om en soft opening af en art. Jeg synes dog stadig, det er optrækkeri.

Men det er jo så her at mange vil trække en billet og så blive væk (Sepcielt i dårligt vejr).. Så står AGF med alt for stort setup.

Det er det der er hele ideen i at tage penge for det, for så fopligter man sig økonomisk til at møde op. (relativt)

Som udgangspunkt vil jeg ikke betale for en træningskamp i februar især! Men det ændre ikke på at man godt kan forstå hvorfor.. der er forskel på at forstå og være enig

Ikke, hvis man vil opnå, hvad jeg foreslår. Jeg er ganske overbevist om, at ens commitment til at møde op stiger med den pris, man har betalt. Hvis man har trukket en gratis billet, er det nemmere at blive væk, hvis det nu regner, blæser, man har ondt i foden/håret/andet eller lignende.

Jeg lægger mig ikke ned for klaphatte…heller ikke dig. Og ham E.F. skal ikke belære mig om hvordan det er at vokse op i trange kår. Sorry; dét ved jeg en hel del om.
Fastholder mit udsagn.

Du må hjertens gerne kalde mig en klaphat. Det tager jeg ikke så tungt, selvom det er en sær kommentar at komme med. Til gengæld har jeg et problem med din negligering af de økonomiske problemer, som nogle i samfundet oplever. At du har erfaring med selvsamme giver dig ikke carte blance til at dømme og tryne.

AGF skal være en klub, hvor fællesskabet er åbent for alle, der vil klubben det bedste. Dit generaliserende statement omkring fattige studerende og deres kaffevaner er i det perspektiv smagløst. Derfor fastholder jeg også mit budskab til dig: skam dig. Skam dig over din manglende empati og dit bedrevidende standpunkt omkring unges situationer, som du ikke har en chance for at sætte dig ind i. Generalisering og negligering er generelt dræbende for opbyggelse af gode fællesskaber. En træningskamp kan netop være en mindre bemidlet persons chance for at deltage i det fællesskab. Der er i hvert fald ikke råd til reelle kampe for enlige forældre, folk på sociale ydelser eller unge studerende. Det økonomiske aspekt bliver en ekskludering fra noget, der burde være større end kroner og ører. Selvom jeg forstår vigtigheden af sund økonomi, så ærgrer det mig, at fodbold - og AGF - på dén måde er blevet meget forretning.

Du må hjertens gerne kalde mig en klaphat. Det tager jeg ikke så tungt, selvom det er en sær kommentar at komme med. Til gengæld har jeg et problem med din negligering af de økonomiske problemer, som nogle i samfundet oplever. At du har erfaring med selvsamme giver dig ikke carte blance til at dømme og tryne.

AGF skal være en klub, hvor fællesskabet er åbent for alle, der vil klubben det bedste. Dit generaliserende statement omkring fattige studerende og deres kaffevaner er i det perspektiv smagløst. Derfor fastholder jeg også mit budskab til dig: skam dig. Skam dig over din manglende empati og dit bedrevidende standpunkt omkring unges situationer, som du ikke har en chance for at sætte dig ind i. Generalisering og negligering er generelt dræbende for opbyggelse af gode fællesskaber. En træningskamp kan netop være en mindre bemidlet persons chance for at deltage i det fællesskab. Der er i hvert fald ikke råd til reelle kampe for enlige forældre, folk på sociale ydelser eller unge studerende. Det økonomiske aspekt bliver en ekskludering fra noget, der burde være større end kroner og ører. Selvom jeg forstår vigtigheden af sund økonomi, så ærgrer det mig, at fodbold - og AGF - på dén måde er blevet meget forretning.
Jeg forstår bare ikke behovet for at bede andre om at skamme sig. Du har en fin og valid pointe, som i første omgang druknede.

@Alsgaard - kunne vi oprette en selvsvingstråd, og en snerretråd og en afsporingstråd? Alle debatter, hvor der begynder at forekomme gentagelser i argumentationen, skal automatisk flyttes til selvsvingstråden. Når der fremkommer uhøviske udtryk i en debat, rykkes den fluks til snerretråden. Alle indlæg som dette, skal prompte over i afsporingstråden. (Du må dog gerne lade det her stå lidt endnu. Hvis det ok).

Cykeltråden kunne eventuelt også flyttes over i afsporingstråden. (Hvis jeg anvendte emojis, ville jeg nok have indsat et skævt smil eller noget andet demonterende. Desværre anvender jeg i udgangspunktet ikke emojis).

@Alsgaard
Cykeltråden kunne eventuelt også flyttes over i afsporingstråden. (Hvis jeg anvendte emojis, ville jeg nok have indsat et skævt smil eller noget andet demonterende. Desværre anvender jeg i udgangspunktet ikke emojis).

Hey! Fingrende væk var cykeltråden! Der er kun en halv snes dage til, at den igen bliver aktuel!

Back