New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 204K
Det kunne forklare hvorfor de selv var med til at køre udbruddet ind.

I første omgang så det meget mærkeligt ud og det havde da været nemmere, at smide trøjen til udbruddet.

Kan også sagtens være jeg ikke læser det rigtigt, men han gav med den samme TP lidt luft inden han selv begyndte at spurte.... Så lidt mærkeligt ud

Kan også sagtens være jeg ikke læser det rigtigt, men han gav med den samme TP lidt luft inden han selv begyndte at spurte.... Så lidt mærkeligt ud
Det virker ikke usandsynligt.

Han har nok frygtet de første 3 eksplosive dage, og frygtet de ville koste ham 30-40 sekunder.

Samtidig ønsker han nok ikke slide et i forvejen decimeret hold op ved, at skulle tage for meget ansvar.

Det vil alligevel være overskud fra Vingegaard, hvis han ligefrem forærer sekunder til Slim Shady. Så må han godt nok have tro på tingene.

Og det vil være vanvittigt ramt, at han kan give ham ligepræcis så meget tid, at han får trøjen, uden at være foran i klassementet.

Der er jo også fordele ved at have trøjen. Man får mere plads i feltet, og feltet skal vente på en, hvis man styrter/får en punktering. Og det er trods alt begrænset, hvad de skal tage af ansvar i et løb, hvor sprinterholdende og UAE på skift vil kontrollere.

Jeg tvivler på, at han forærede Slim Shady sejren og sekunderne. Men det er ubetinget, at han havde en eller anden form for kontrol og kunne holde snor i Pogacar, han haler vel også en lille smule ind på ham.

Jeg tænker mere, at det handlede om at få UAE til at arbejde maksimalt. Holde lidt snor i udbruddet, så UAE arbejder for at hente det, og Pogacar bruger kræfter på sejren. Den gode gamle traver om, at Vingegaard kan slå Pogacar på et langt og hårdt løb, og så kunne Vingegaard bare ikke følge ham i finalen.

Når Pogacar tror så meget på den samlede sejr, så han i etape 2, kigger sig over skulderen, og så lader Del Toro tage bonus sekunderne, så ved han at han ikke har brug for dem, fordi han er klart stærkere end Vingegård, og at han kan smadre ham som det passer ham i de næste dage. Jeg synes det lugter langt væk af systematisk doping på UAE, de har fået fat i noget nyt, som ingen andre har, og som giver Pogacar den selvsikkerhed. Vingegaard får ikke et ben til jorden i TdF, der er Pogacar og UAE, og så er der de rester som de overlader til de andre ryttere i feltet.

Det er muligvis det mest spekulative jeg endnu har hørt i år, at Jonas skulle have sluppet trådet og tillagt sig et par ekstra sekunder.

Afslutningen i går er omvendt så Pogisk, som de næsten kommer, og han rammer knap 40 km/t op ad 10%. Der ligger Jonas ikke og slipper tråd - det er fuldstændig sort for mig 😄

Pogi virker lige så stærk som han plejer at være, men vi har ikke kørt een meter i Jonas-land endnu, så lad os nu lige klappe hesten en stund.

Det er muligvis det mest spekulative jeg endnu har hørt i år, at Jonas skulle have sluppet trådet og tillagt sig et par ekstra sekunder.

Afslutningen i går er omvendt så Pogisk, som de næsten kommer, og han rammer knap 40 km/t op ad 10%. Der ligger Jonas ikke og slipper tråd - det er fuldstændig sort for mig 😄

Pogi virker lige så stærk som han plejer at være, men vi har ikke kørt een meter i Jonas-land endnu, så lad os nu lige klappe hesten en stund.
Jeg beundrer din optimistiske tro på Vingegaard. Jeg ejer den ikke selv, selvom jeg under ham al mulig succes.
Men Pogacar har jo i de seneste år vist, at han også er bedre i Vingegaard-terræn og hvis han kun er på niveau smadrer han bare Vingegaard andre steder.
Læg dertil, at Jonas har en Giro i benene.

Jeg kan ikke se det for mig.

De sidste to år har det virket som om, at Vingegaard har forsøgt at matche Eminem i hans Ardennerskills. Det er delvist lykkedes, men er potentielt set gået ud over Vingens træning - og fordel - i de helt høje bjerge.

I år har Vingegaard angiveligt trænet ekstra meget på de høje bjerge.

Jeg har en forhåbning om, at han derfor bedre kan matche - og potentielt overgå - Pogacar når vi rigtigt kommer op i højderne.

Vingegaard har jo også de to seneste år fået spoleret optakten til touren. I år har han haft en perfekt optakt, for så vidt, at Giroen kan indgå i en perfekt optakt. Og det kunne den jo for Pogacar.

Jeg har derfor også en forhåbning om, at Vingegaards topniveau er højere.

Desuden forventer jeg, at Vingegaard rammer sin topform i den sidste uge. Og modsat Pogacar, hvor jeg stort set ikke kan se forskel på hans niveau i løbet af en sæson,
så er der i min optik ganske stor forskel på en Vingegaard på 90-95% og en Vingegaard på 100%.

Så jeg er forsigtig optimist ift. at Vingegaard måske har en chance.

Jeg er beredt på at blive skuffet. Men så længe, de er nogenlunde lige i klassementet, så lever spændingen. Og det er et federe cykelløb end de seneste år, og det er i sig selv positivt.

Jeg beundrer din optimistiske tro på Vingegaard. Jeg ejer den ikke selv, selvom jeg under ham al mulig succes.
Men Pogacar har jo i de seneste år vist, at han også er bedre i Vingegaard-terræn og hvis han kun er på niveau smadrer han bare Vingegaard andre steder.
Læg dertil, at Jonas har en Giro i benene.

Jeg kan ikke se det for mig.
Nårh, nej du hører mig heller ikke være skråsikker på at Jonas vinder - så læser du mit opslag anderledes end jeg tiltænkte det. (eller læser jeg dit anderledes end tiltænkt.? 😄)
Jeg siger blot dels at tesen om at Jonas sidder op i går er alt for spekulativ og - i min verden, undskyld - for skør til at have gang på jord i det rasende væddeløb det foregår i, og dels at de egentlige prøver mellem Jonas og Pogi ikke for alvor er begyndt endnu.

Det er korrekt, at jeg ser Jonas være stærkere og mere i balance end han nogensinde har været, og jeg glæder mig helt vildt til at følge slaget. Hans data på sidste bjerg i Giroen er lige så gode, som noget Pogi nogensinde har leveret.
Og det er lige så rigtigt, at Pogi før har kørt rundt og smilet mens resten af feltet har vendt vrangen ud ad. Men for Jonas kun at "tabe" tre sekunder på stigningen lørdag og to sekunder i går på to Kat.-Pogi©️ knolde , det er edderhuggeme stærkt og det beroliger min tiltro og håb til Jonas inden de rigtige bjerge.

Jeg kan lige så vel ligne en stor idiot, når vi står i alperne, men indtil da holder jeg kampen åben. Giroen endte som tre ugers træning, så den tillægger jeg helt ærligt ikke nogen negativ værdi, tværtimod.

Det er korrekt, at jeg ser Jonas være stærkere og mere i balance end han nogensinde har været, og jeg glæder mig helt vildt til at følge slaget. Hans data på sidste bjerg i Giroen er lige så gode, som noget Pogi nogensinde har leveret.

Helt enig i hele indlægget. Så vidt jeg har forstået inkluderer det data segment for Vingegaard også delen, hvor han kører og fejrer, og det matcher nogenlunde den etape i Schweiz rundt, hvor Pogacar kørte sig helt i bund.

Helt enig i hele indlægget. Så vidt jeg har forstået inkluderer det data segment for Vingegaard også delen, hvor han kører og fejrer, og det matcher nogenlunde den etape i Schweiz rundt, hvor Pogacar kørte sig helt i bund.
Ja, det var Kasper Ankjærgaard i Veloropa, som havde lavet nogle beregninger uden fejring og fladt stykke, hvor det var meget lige.

Tror det er udover enhver tvivl, at det bliver mere lige end de sidste par år. Men om det er nok til at det rent faktisk bliver spændende vil jeg nok se før jeg tror det. Og bliver spændende om Seixas kan vise mere end hidtil - de første etaper har jo egentligt ligget godt til ham, men han har vel højst været 5. bedst.

Last edited:
Ja, det var Kasper Ankjærgaard i Veloropa, som havde lavet nogle beregninger uden fejring og fladt stykke, hvor det var meget lige.

Tror det er udover enhver tvivl, at det bliver mere lige end de sidste par år. Men om det er nok til at det rent faktisk bliver spændende vil jeg nok se før jeg tror det. Og bliver spændende om Seixas kan vise mere end hidtil - de første etaper har jo egentligt ligget godt til ham, men han har vel højst været 5. bedst.

Kasper Ankjærgaards beregninger var efter den såkaldte Ferrarimetode. De viste, at Vingegaard var bedre end Pogacar. Men metoden er vist uddateret(ligesom hans behandlingsmetoder, tøhø) og - som jeg forstår det - ligger de mere lige, hvis man bruger de mere moderne beregninger.

Men ellers grundlæggende enig. Slim Shady er favorit. Men jeg forventer, at det bliver væsentligt mere tæt, også på grund af rutens design.

Kasper Ankjærgaards beregninger var efter den såkaldte Ferrarimetode (ligesom hans behandlingsmetoder, tøhø). De viste, at Vingegaard var bedre end Pogacar. Men metoden er vist uddateret og - som jeg forstår det - ligger de mere lige, hvis man bruger de mere moderne beregninger.

Men ellers grundlæggende enig. Slim Shady er favorit. Men jeg forventer, at det bliver væsentligt mere tæt, også på grund af rutens design.
Ja Ferrari-metoden er vist ret grovkornet ift. de mere moderne. Og i sidste ende er det også bare estimater, med en række ukendte faktorer, hvor man må lave et kvalificeret gæt (f.eks. rullemodstanden i asfalten). Men det mest bekymrende indtil videre er vel hvor svage Visma har set ud. Jorgenson og Piccanzoli har i hvert fald røget af langt tidligere end godt er.

Ja Ferrari-metoden er vist ret grovkornet ift. de mere moderne. Og i sidste ende er det også bare estimater, med en række ukendte faktorer, hvor man må lave et kvalificeret gæt (f.eks. rullemodstanden i asfalten). Men det mest bekymrende indtil videre er vel hvor svage Visma har set ud. Jorgenson og Piccanzoli har i hvert fald røget af langt tidligere end godt er.

Enig. Man må håbe, at Kuss får tændt Dielsen motoren, og at Jorgenson og Piccanzoli finder stængerne i uge tre.

Back